skip to Main Content

کاربرد پارتیشن شیشه ای ریلی در محیط کار 

محیط ادارات را با چه چیز تجسم می کنید؟ کامپیوترها و میزها؟ افرادی که در بخش هایی تنها مشغول کار هستند؟ اتاق کنفرانس؟ سکوت؟ یک نکته در این بین مشترک است، پارتیشن. صحبت از کاربرد پارتیشن شیشه ای ریلی در محیط کار است.

انواع مختلف پارتیشن های اداری در محیط های مختلفی به کار می روند؛ از مسکونی تا اداری. ادارات دارای فضاهای متفاوتی هستند که شامل اتاق کنفرانس، اتاق مدیریت، اتاق کارمندان و مواردی از این دست می شود. کاربرد پارتیشن شیشه ای ریلی در محیط کار برای کدام بخش است؟ با این متن همراه باشید تا پاسخ را پیدا کنید.

کاربرد پارتیشن شیشه ای ریلی در محیط کار اداری

محیط های اداری می توانند پذیرای پارتیشن های متفاوتی باشند، از فریم دار و بدون فریم گرفته تا ثابت و متحرک. پارتیشن شیشه ای ریلی یکی از انواع پارتیشن متحرک است که کاربردی گسترده در انواع محیط ها برای کاربران فراهم کرده است.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد محیط های اداری دارای بخش های مختلفی هستند؛ کاربرد پاتریشن شیشه ای ریلی در محیط کار بیشتر مربوط به جداسازی یک بخش کلان است، مثلا جداسازی سالن کنفرانس یا جداسازی سالن عمومی.

این پارتیشن‌ها از ایجاد اتاق‌های جلسه خصوصی گرفته تا ایجاد مناطق همکاری باز، به‌طور کامل با نیازهای پویایی اداری سازگار هستند.

همچنین کاربرد پارتیشن شیشه ای ریلی در محیط کار تنها محدود به فضاهای ثابت نیست بلکه در طراحی فضاهای موقت برای کارگاه‌ها، جلسات آموزشی یا رویدادها نیز مفید است.

کاربرد پارتیشن شیشه ای ریلی در محیط کار اداری

ویژگی های پارتیشن ریلی در محیط کار

سازوکار لغزشی پارتیشن شیشه ای ریلی امکان تغییرات سریع چیدمان فضا، افزایش انعطاف‌پذیری و بهره‌وری را فراهم می‌کند از این رو مواردی گسترده را برای کاربرد پارتیشن ریلی در محیط کار می توان در نظر گرفت.

پانل‌های این پارتیشن‌ها معمولاً با مواد متنوعی از جمله شیشه‌های شفاف و متریال عایق صدا از جمله upvc و آلومینیوم طراحی می‌شوند که نیازهای به زیبایی حفظ حریم خصوصی را یکجا برآورده می‌کنند.

پارتیشن شیشه ای ریلی مناسب محیط کار

کاربرد پارتیشن شیشه ای ریلی در محیط کار منحصر به یک نوع این پارتیشن ها نیست بلکه می تواند دارای چند مدل باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  • پارتیشن‌های تک ریلی: این پارتیشن‌ها با یک مسیر ریلی طراحی شده‌اند که پانل‌ها می‌توانند در امتداد آن بلغزند. آنها برای فضاهای کوچکتر یا مناطقی که پیکربندی مجدد خطی ترجیح داده می شود ایده آل هستند.
  • پارتیشن‌های ریلی دوگانه: پارتیشن‌های دو ریلی دارای دو مسیر موازی هستند که امکان تغییرات پیچیده‌تر و همه‌کاره‌تر چیدمان را فراهم می‌کنند. این پارتیشن ها برای فضاهای بزرگتر مناسب هستند.
  • پارتیشن‌های ریلی منحنی: پارتیشن‌های ریلی منحنی انعطاف‌پذیری بیشتری به نسبت دو مورد قبلی دارند و در یک مسیر منحنی قوس دار حرکت می کنند.

پارتیشن شیشه ای ریلی مناسب محیط کار

متریال مورد استفاده در پارتیشن ریلی چیست؟

هنگامی صحبت از کاربرد پارتیشن شیشه ای ریلی در محیط کار به میان می آید، بحث دوام و مقاومت این پارتیشن ها نیز مطرح می شود زیرا با محیط پر استفاده تر از مکان های مسکونی روبرو هستیم.

بهترین مواد برای ساخت پارتیشن‌های ریلی یو پی وی سی و آلومینیوم است و البته ترکیب آن با شیشه های سیکوریت. یو پی وی سی مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت و صدا بروز می دهد و به خودی خود عایق صدا است.

چارچوب اصلی پارتیشن شیشه ای یعنی ریل آن از آلومینیوم ساخته می‌شود، که تحمل بالایی در برابر فشار دارد. از لحاظ یراق آلات در پارتیشن های شیشه ای از لولاهایی استفاده می شود که بتواند در ها را به صورت آکاردئونی جمع کرده یا آن ها را به صورت کشویی حرکت دهد.

ضربه پذیری و وزن در پارتیشن ریلی اداری

مهمترین ویژگی پارتیشن ریلی قابلیت جا به جایی این سازه ها است؛ پس پارتیشن ریلی باید از وزنی سبک برخوردار باشد تا جا به جایی روی محورش آسان باشد.

پارتیشن های ریلی در برابر عوامل طبیعی مانند فشار، ضربه و رطوبت مقاومت بالایی دارند و این سازه های جدا کننده را در کوتاه ترین زمان ممکن می توان برپا یا جمع‌آوری کرد پس کاربرد پارتیشن شیشه ای ریلی در محیط کار با سهولت همراه است.

قیمت خرید و نصب پارتیشن ریلی

قیمت خرید و نصب پارتیشن ریلی

حالا که در مورد کاربرد پارتیشن شیشه ای ریلی در محیط کار گفتیم شاید در مورد قیمت آن برایتان سؤال پیش آمده باشد.

پارتیشن ها بر حسب متریالی که در ساخت آن ها به کار رفته و همچنین بر اساس پیچیدگی طراحی شان تفاوت قیمت دارند. مثلاً پارتیشن فریم لس از پارتیشن فریم دار گران‌تر است زیرا نوع یراق و نگهدارنده ها در پارتیشن فریم لس فرق می کند و پیچیده‌تر است.

در کنار مواردی که گفته شد باید قیمت نصب پارتیشن را هم لحاظ کنید؛ این پارتیشن ها به دلیل بهره‌گیری از یراق آلات متفاوت، نیاز به تعبیه ریل در کف و بر سقف اتاق گران‌تر تمام می شوند ضمن اینکه متریالی چون آلومینیوم به نسبت پی وی سی گران‌تر است، مورد شیشه را هم در نظر بگیرید.

نکته پایانی

در این مطلب به کاربرد پارتیشن شیشه ای ریلی در محیط کار پرداختیم؛ این پارتیشن ها برای محیط های اداری بسیار کارآمد هستند و نقش مهمی در جداسازی محیط های اداری ایفا می کنند ضمن اینکه زیبایی خاصی نیز به آن می بخشند.

شما می توانید برای انتخاب بهترین و با کیفیت ترین پارتیشن ها به وبسایت فاراد پنجره سر بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 5 نظر و سوال

  1. سلام این شیشه های ریلیتون وزنش تو ابعاد بزرگ خیلی زیاده؟ راحت باز و بسته میشه اگر وزنش بالا باشه یا اوکیه؟

  2. سلام ما داخل دفتر میخوایم فضایی حدودا 6 متری رو شیشه کنیم میخواستم بدونم چند قطعه شیشه میشه و امکانش هست که یک تکه باشه؟

    1. سلام
      با واحد فنی مهندسی فاراد پنجره ارتباط بگیرید.

  3. این شیشه هایی که باهاش محیطایی مثل دفاتر اداری رو جدا می کنن رنگی هم داره؟ ازین رنگیایی که پشتش معلوم نیست

    1. سلام
      بله امکان رنگ کردن و یا رنگ آمیزی مخصوص شیشه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top