skip to Main Content

به نسل جدید پنجره های آلومینیومی عایق پنجره  ترمال بریک گفته می شود. ممکن است اسم این نام نیز به گوش شما رسیده باشد و با این اصطلاح آشنا باشید. اما چرا گفته می شود ” ترمال بریک ” در این نوشته تا انتها با ما همراه باشید.

پنجره ترمال بریک

 

پنجره ترمال بریک به چه نوع پنجره ای گفته می شود ؟

پنجره ترمال بریک به یک نوع پنجره ی آلومینیومی عایق گفته می شود که مابین پروفیل های جدار بیرونی و خارجی از متریال عایقی بنام پلی امید استفاده شده است. پنجره های آلومینیومی ترمال بریک برخلاف پنجره های آلومینیومی قدیمی معمولا که به آنها نانترمال هم گفته میشود، عایق کامل سرما و گرما می باشند.

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی
قطعه عایق پلی امید مورد استفاده در پنجره ترمال بریک

فلز آلومینیومی خود به خود به شدت رسانای گرما و سرما می باشد و به راحتی گرما را از خود عبور می دهد ، با دوخت قطعه عایق و لاستیک مانند پلی امید در بین پروفیل های آلومینیومی ، شکست حرارتی و یا ترمال بریک بوجود می آید و پروفیل آلومینیومی رسانایی خود را با قسمت بیرونی و داخلی از دست می دهد.

 

یکی دیگر از محصولات شرکت فاراد پنجره علاوه بر تولید پنجره دوجداره upvc ، تولید پنجره دوجداره آلومینیومی استاندارد و یا همان پنجره ترمال بریک می باشد.

آلومینیوم مورد استفاده آلومینیوم استاندارد (63-60)با قالب اختصاصی شرکت با طرح lorenzo اینالیا و saray ترکیه  و BENDINI ایران می باشد.

پلی آمید مورد استفاده با توجه به سایز مقاطع 14.8 و 24 میلی متر و تولید ایتالیا می باشد در پنجره های ترمال بریک هرچقدر ضخامت پلی آمید بیشتر باشد عمکرد عایقی پنجره آلومینیومی بهتر خواهد شد. سختی پروفیل های آلومینومی مصرفی 11 الی 14 راکول می باشد که با استاندارد های جهانی برابری می کند.

ظرفیت تولید شرکت روزانه 300 قطعه پنجره می باشد. لاستیک های آب بندی همگی از نوع epdm با ضحامت های استاندارد می باشد.  کلیه یراق الات مورد استفاده در پنجره های آلومینیومی ترمال بریک فاراد پنجره از برند  roto  و زیگنیا ساخت کشور آلمان می باشد.

سیستم های آلومینیومی در دو نوع پنجره ترمال بریک و نانترمال قابل تولید می باشند که در سیستم نانترمال اثری از پلی آمید دیده نمی شود،  در واقع  همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شده در این سیستم پنجره عایق سرما و گرما نمی باشد.

ترمال بریک چیست ؟

پنجره ترمال بریک چیست ؟! معنی علمی کلمه انگلیسی ترمال بریک Thermal breake یعنی ” شکست حرارتی ” ، یعنی مانعی در بین راه عبور گرما و سرما قرار دهیم تا این ارتباط در یک عنصر قطع شود. در واقع پلی امید در پنجره ترمال بریک عنصری است که مانع عبور حرارت ، گرما و سرما از سمت جدار خارجی پروفیل آلومینیومی به سمت جدار داخل می گردد و به این ترتیب شکست حرارتی اتفاق می افتد.

پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک- پاسداران
پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک / پروژه پاسداران/ پروفیل ترمال بریک آنادایز آکپا/ یراق ROTO / پاییز 1396

وقتی یک میله از جنس آلومینیوم را بر روی آتش بگیرید به شدت و به سرعت گرما از قسمت پایین میله به قسمت بالایی آن منتقل خواهد شد و این همان دلیل رسانایی حرارتی آلومینیوم می باشد. حال در پنجره های نانترمال و یا نرمال و معمولی آلومینیومی ، گرما یا سرما به راحتی از سمت بیرون پروفیل به سمت داخل عبور خواهد کرد و هیچ مانعی در این نوع پنجره ها وجود ندارد که باعث ” شکست حرارتی ” شود.

محاسبه قیمت پنجره ترمال بریک دوجداره آلومینیومی

در ذیل قیمت انواع پنجره ترمال بریک دوجداره آلومینیومی در طرح های مختلف با پروفیل بندینی سر 60  و یراق آلات roto آلمان آورده شده است. قابل ذکر است که وزن محاسبه شده جهت هر پنجره وزن دقیق و خالص می باشد و میران پرت آن در نظر گرفته نشده است.

محاسبه قیمت پنجره ترمال بریک مربوط به مورخ بهار 1403 می باشد.

در ذیل توضیحاتی بیشتر در ارتباط با پنجره ترمال بریک آورده شده است

پنجره ترمال بریک چیست؟  در نگاه اولیه Tharmal braek شکست حرارتی را معنا می دهد.در پنجره آلومینیومی، ترمال بریک بدین معنا می باشد که لایه ای خاص در میانه دیوارهای پروفیل آلومینیوم قرار می گیرد تا مانع از اتلاف انرژی در پنجره های دوجداره آلومینیومی  خواهد شد.

انواع پنجره ترمال بریک

 

به این قطعه سخت که در میان دیواره پنجره پروفیل دوخته یا به اصطلاح پانچ می شود نوار پلی آمید گفته می شود که دارای مقاومت حرارتی تا 220 درجه سانتی گراد می باشد. همچنین در میان پروفیل پنجره آلومینیومی  جهت آب بند و هوابند شدن کامل از لاستیک های ای پی دی ام (epdm) استفاده می شود.

قابل ذکر است لاستیک epdm قوی ترین و مقاوم ترین نوع لاستیک برای استفاده در پنجره ترمال بریک می باشد که بالاترین عمر را در لاستیک های موجود دارا است.

مقایسه پنجره ترمال بریک با پنجره upvc

پنجره ترمال بریک و پنجره upvc با توجه به اینکه هر دو عایق می باشند اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. شما این تفاوت ها را می توانید در لینک زیر مطالعه بفرمایید. مهمترین آنها قیمت پنجره ترمال بریک در مقایسه باقیمت پنجره upvc می باشد که در مطلب پایین با یکدیگر مقایسه شده اند.

پیشنهاد مطالعه : مقایسه پنجره ترمال بریک با پنجره UPVC 

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

 

در پنجره آلومینیومی ترمال بریک می بایست از یراق آلات آلومینیومی استاندارد استفاده شود زیرا بهترین حالت در فیتینگ پنجره ساپورت وزن یراق و روان بودن در هنگام باز و بسته شدن حاصل می گردد.از جمله یراق آلات معتبر می توان به یراق Roto ساخت کشور آلمان اشاره کرد.

از جمله خصوصیات پنجره آلومینیومی  ترمال بریک می توان به موارد ذیل اشاره کرد

1. استفاده از انواع بازشوها استاندارد مانند : لولایی، کشویی، فولکس واگنی، کلنگی، لیفت اند اسلاید و…
2. امکان رنگ آمیزی – آنادایز پروفیل با مقاومت و ثبات رنگ و عدم رنگ پریدگی.
3. امکان ایجاد سختی بر پروفیل آلومینیوم تا 14 وبستر.
4. ساخت پنجره در طرحها و اشکال مختلف.
5. قابلیت اجرا انواع شیشه های دوجداره، تک جداره، سه جداره، لمینیت، سکوریت و…
6. غیرقابل اشتعال

7. دارای ممان اینرسی بالا و مناسب جهت اجرای پنجره های بزرگ سایز و اجرا در ساختمان های بلند مرتبه.

 

معایب پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک یک نوع پنجره آلومینیومی کاملا عایق می باشد که قیمت آن نسبت به پنجره آلومینیومی معمولی بالاتر می باشد، تنها عیب پنجره ترمال بریک را می توان در قیمت بالای آن نسبت به پنجره های upvc عایق دانست.

انواع مدل های بازشو در پنجره های ترمال بریک

شما می توانید پنجره های ترمال بریک آلومینیومی را در انواع مدل های بازشویی که قبلای در پنجره های آلومینیومی معمولی قابل تولید بودند را در کیفیت بهتر مقاطع و هندسه زیباتر ، سفارش دهید.

  • مدل بازشو لولایی که به صورت تکحالته ، دو حالته و فرانسوی قابل سفارش می باشد.
  • مدل بازشو کشویی در سری 77 سانت و 9 سانت قابل سفارش است.
  • مدل بازشو لیفت اسلاید در سری های مونو ریل ، دو ریل و سه ریل
  • مدل بازش فولکس واگنی
  • مدل بازشو آکاردئونی
  • مدل بازشو محور وسط یا P-VOT
  • انواع درب های سوئیچی بالکن و سرویس
  • انواع مدل های ثابت و قدی با شیشه های بزرگ

پینشهاد مطالعه : پنجره ترمال بریک Z فریم یا دورکوب دار ، متناسب برای پروژه های تعویض پنجره

پنجره آلومینیومی روکوب دار

نکات مهم در ارتباط با پنجره ترمال بریک آلومینیومی

  • رنگ آنادایز با توجه مقاوم بودن در برابر خط و خش ، انتخاب بهتری نسبت به رنگ های پودری می باشد.
  • در پروژه های بازسازی و تعویض پنجره ، از فریم های Z و یا لبه دار استفاده نمایید تا پنجره قدیمی را پوشش دهد.
  • لاستیک های نصب شیشه که در بین شیشه و زهوار پنجره ترمال بریک قرار می گیرد ، بسیار نقش مهمی در عایق صوتی پنجره ترمال بریک دارد.
  • تولید پنجره ترمال بریک نیاز به تخصص و تجربه خاص دارد و در تولید آن از متریال درجه یک باید استفاده شود.
  • با توجه به هندسه های مختلف پنجره آلومینیوم ترمال بریک با ممان اینرسی های متفاوت ، نوع پروفیل بر مبنای ابعاد ، محل نصب و سرعت وزش باد انتخاب می شود.
  • کانکتور هایی که در برای اتصال گوشه ها در پنجره های ترمال بریک و پانچ کردن ، مورد استفاده قرار می گیرند ، ضخامت ، هندسه و مقاومت آن ، نقش بسیار مهم و تعیین کننده در کیفیت تولید پنجره ترمال بریک دارد.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

آیا نوع قالب و هندسه پروفیل در پنجره ترمال بریک با پنجره آلومینیوم معمولی یکسان است؟

همانطور که در بالا نیز گفته شد، پنجره های ترمال بریک نسل جدیدی از پنجره های آلومینیومی معمولی هستند که عایق گرما و سرما به مزیت های آن اضافه شده است.

از اینرو در پنجره های ترمال بریک از پروفیل های آلومینیومی با قالب های مدرن تر ، به روز تر و مهندسی تر شده، جهت دوخت پلی آمید میانی استفاده شده است. شما در پنجره های ترمال بریک با انواع پروفیل های فریم، لنگه و میانی روبرو هستید که هر یک  وزن ها و هندسه متفاوت خود را دارند که بر حسب نیاز و تشخیص فنی، از این پروفیل ها در پروژه های مختلف استفاده میشود.

برخی از پروژه های پنجره ترمال بریک فاراد پنجره

شما می توانید با بازدید از گالری پروژه های فاراد پنجره ، از پروژه های بیشتر در ارتباط با پنجره های ترمال بریک آشنا شوید.

 پروژه پنجره ترمال بریک در خیابان یخچال

پنجره آلومینیومی ترمال بریک یخچال

در پروژه یخچال از انواع مدل های پنجره ترمال بریک لولایی با رنگ آنادایز قهوه ای سوخته و بهمراه یراق آلات roto آلمان استفاده شد. با توجه  به سایز شیشه های دوجداره ، از شیشه های سکوریت استفاده شد. در این پروژه از پنجره لولایی مدل فرانسوی با عرض 2.40 استفاده شد که هنگام باز شدن عرض هر لنگه تقریبا 1.20 بود.

با توجه به اینکه عرض لنگه در این حالت زیاد بود ، از یراق آلات لولایی با تحمل وزن تا 130 کیلوگرم برای این پنجره ها استفاده شد تا دیگر شاهد مسائل افت و یا شکست یراق و یا از رگلاژ خارج شدن مداوم نباشیم.

 

پروژه های پنجره ترمال بریک بیشتر از فاراد پنجره

پروژه نوسازی پنجره آلومینیومی

جهت سفارش انواع پنجره ترمال بریک متناسب با سبک معماری ساختمان خود و یا ابعاد مورد نظر ، با ما در واحد فروش و فنی مهندسی در تماس باشید. 09196546656 – 02122895334

تعداد 45 نظر و سوال

  1. سلام وقتتون بخیر
    یه پنجره دارم برای ویلام تو کردان میخوام یه تیکه باشه عرضش حدودا 6 متره در ارتفاع 5 متر امکان پذیر هست؟و هزینش چقدر میشه؟

  2. سلام
    میخواستم از شما تشکر کنم بابت مطالبی که داخل سایتتون قرار دادین من تازه کارمو در یه مجموعه کوچیک شروع کردم در این زمینه و مطالبی که داخل سایت شما دیدم و مطالعه کردم به نظرم هم جامع بود هم کاربردی
    امیدوارم همیشه همینطور فوق العاده بمونید

  3. ما یه پنجره داریم در ابعاد 8*4 می‌خواستیم یه تیکه کار کنیم امکان پذیره دیگه؟

    1. بله قابل تولید می باشد. پیشنهاد ما استفاده از پنجره آلومینیومی مدل لیفت اند اسلاید میباشد.

  4. سلام
    قیمت یه پنجره میخوام در ابعاد 1*180 میخوام که بازشوشم اتوبوسی باشه ممنون میشم اگر بفرمایید

  5. ممنونم از تیم نصبتون واقعا سرعت عمل خوبی داشتن و تصور من رو کلا عوض کردن من فک میکردم خیلی پروسه سختی باشه و خونم به کل کثیف بشه ولی هم مودب بودن هم سرعت العمل خوبی داشتن و همچیز با دقت و تمییز انجام شد درکل ممنونم از مجموعتون
    انشاا… پروژه لواسان رو هم با خودتون کار میکنیم مجدد

  6. یه سوالی برام پیش اومده مابه التفاوت آلومینیوم نرمال و ترمال بریک چقدره؟

  7. پنجره آلومینیومی آکاردئونی هم کار میکنید
    ابعاد ارتفاع 3 عرض 12
    پروژه شیرازه

  8. این پنجره که داخل سایت گذاشتین قیمت به همراه هزینه حمل و نصب هست ؟ قیمت ها به روز هست ؟

    1. سلام
      خواهشمند است ابعاد سفارش خود را به شماره واحد فروش فاراد پنجره جهت استعلام قیمت پنجره دوجداره ترمال بریک به همراه نقشه ارسال بفرمایید.

    1. سلام
      با توجه به افزایش قیمت جهانی فلز آلومینیوم در این چند سال اخیر ، قیمت پنجره آلومینیومی نیز متعاقبا افزایش یافت. همچنین هزینه های تولید و نصب پنجره های آلومینیومی نسبت به upvc بیشتر می باشد ، مخصوصا در ماشین آلات و زمان تولید از نظر نیروی انسانی

    1. سلام
      بله حتما، در انواع پروفیل های آلومینیومی سری لیفت اسلاید می توان از یراق آلات لیفت استفاده کرد.

  9. سلام
    دوتا درب آلومینیومی 220*100 میخواستم برای سرویس
    ممنون میشم هزینشو بفرمایید

  10. میخواستم بدونم تو الومینیومم محدودیت رنگ دارین؟
    چون میخوایم رنگ نما رو انتخاب کنیم خواستیم قابل ساخت باشه
    رنگ سفارشی هم قبول میکنید؟

  11. برای ابعاد 3500*6500 قدی بادوتا بازشو چه پیشنهادی دارین برای آبخورگ میخوام

    1. سلام
      با ابن ابعاد بهترین انتخاب استفاده از پنجره دوجداره مدل لیفت اسلاید می باشد.

  12. سلام
    یه درب میخواستم برای ویلامون خراب شده میخوام تعویض کنم
    حدودا 2 در 3 قد
    میخوام مشکی باشه هزینش چقدر میشه

    1. سلام
      بله، محصولات پنجره آلومینیومی آکپا نیز در مجموعه تولید میشوند.

  13. سلام وقت بخیر یه پنجره داریم 4 در 3 میخوایم یه تیکه باشه امکانش هست راهنمایی کنید چی باید کار کنیم و هزینش به چه صورته

  14. سلام و خسته نباشید
    یه بر نمامون رو میخوایم سرتاسری پنجره بزنیم راهنمایی میکنید لطفا
    عرضش حدودا 11 متره ارتفاعشم از کف تا سقف 3.20

  15. سلام و خسته نباشید میگم
    میخواستم از تیم فروش و فنی تشکر کنم بابت راهنمایی صادقانه ای که داشتن و به ما کمک کردن تا خرید خوبی داشته باشیم.
    موفق باشین

    1. سلام
      پروفیل آکپا هم از برندهای خوب پروفیل های آلومینیومی می باشد و دارای قالب های متعدد با کاربرد های متفاوت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top