skip to Main Content

پنجره آلومینیومی روکوب دار

در بسیاری از ساختمان ها فریم های آهنی نصب شده به صورت همباد گچ داخل می باشد و پس از نصب پنجره دوجداره آلومینیومی یک ضلع فریم آهنی از روبه رو دیده می شود برا جلوگیری از این اتفاق بهترین پیشنهاد استفاده از پنجره آلومینیومی روکوب دار می باشد. در ادامه این مطلب به جزئیات آن پرداخته می شود.

پنجره آلومینیومی قاب دار

 

عموما در نصب پنجره های آلومینیومی ترمال بریک از فریم های معمولی استفاده می شود که این فریم دقیقا بر روی چهارچوب فلزی نصب شده و آب بندی می گردد. نمونه سطح مقطع فریم معمولی پنجره آلومینیومی ترمال ( aluminum) بریک در شکل زیر نشان داده شده است.

 

گاها پروفیل چهارچوب آهنی (فریم انتظار یا subframe ) که پنجره آلومینیومی بر روی آن نصب می گردد طبق نظر مهندسین و یا معماران در وسط دیوار نصب می گردد که قطعا در این حالت می بایست در پنجره ترمال بریک آلومینیومی از فریم معمولی که در بالا نشان داده شده است استفاده نمود .

اما در برخی اوقات چهارچوب آهنی که محل نصب پنجره آلومینیوم می باشد ، همباد با لبه داخلی دیوار واحد مسکونی یا اداری قرار می گیرد که می بایست فریم معمولی پنجره که در بالا نشان داده شده است بر روی آن قرار داده و نصب شود.

حساسیتی که در این حالت به وجود می آید و این حساسیت قابل درک است نمایان شدن فریم آهنی انتظار است.

پنجره دوجداره آلومینیومی

پوشاندن نمای مشهود فریم آهنی انتظار توسط میزانی گچ و یا رنگ نیز راه حل کاملی برای این مسئله نیست چون در مدت زمان گچ و رنگ دچار ریختگی خواهد شد و منظره نامناسبی را ایجاد می کند.

یکی از راه کارهایی که برای حل این مشکل پیشنهاد می گردد استفاده از روکوب های آلومینیومی است که در هنگام نصب پنجره آلومینیومی ترمال بریک نصب می گردد و می تواند روی فریم انتظار را بپوشاند.

در بسیاری از ساختمان ها فریم های آهنی نصب شده به صورت همباد گچ داخل می باشد و پس از نصب پنجره دوجداره آلومینیومی یک ضلع فریم آهنی از روبه رو دیده می شود برا جلوگیری از این اتفاق بهترین پیشنهاد استفاده از پنجره آلومینیومی روکوب دار می باشد. در ادامه این مطلب به جزئیات آن پرداخته می شود.

مزایای استفاده از پنجره آلومینیومی روکوب دار:

  • زیبایی بیشتر از طریق ایجادد یک قاب در دور پنجره
  • پوشش ترک های اطراف فریم آهنی که بر روی گچ دیوار شکل گرفته است.
  • پوشش ضلع روبه روی فریم آهنی در مواقعی که فرم انتظار همباد گچ دیوار نصب شده است.

جدا از مطالب فنی یاد شده استفاده ازپنجره های آلومینیومی روکوب داراز بعد زیبایی نیز بسیار تاثیر گذار است . اما در برخی اوقات به علت شاقول نبودن و تاب و پیچ فریم آهنی انتظار ،استفاده از روکوب مشکلاتی داشته باشد از جمله محل فارسیبر کنج های پنجره ترمال بریک.

برای حل این مشکلات بهترین راه استفاده از پروفیل های لبه دار یا ( Zفریم ) است که مشکلات ایراد شده را به کلی بر طرف می سازد و از بعد زیبایی ، کاملتر نیز خواهد بود.

در شکل های زیز نمونه ای از مقاطع پروفیل Zفریم نشان داده شده است

همانطور که در اشکال بالا ملاحظه می کنید فریم پنجره آلومینیومی ترمال بریک Zفریم دارای یال هایی است که می تواند سطح فریم آهنی انتظار را بپوشاند.

پنجره آلومینیومی روکوب دار

 

یکی دیگر از فواید استفاده از پروفیل های Zفریم سهولت استفاده آنها در تعویض پنجره های قدیمی می باشد. در مدل های پنجره upvc هم می توانید از این راهکار استفاده نمایید و از فریم های مخصوص بازسازی استفاده نمایید.

در پنجره های قدیمی  چون از فریم پنجره قدیمی به عنوان فریم انتظار استفاده می شود این نوع پروفیل باعث پوشانده شدن کامل آن خواهد شددر نتیجه پنجره نهایی بسیار زیبا  و یکمواخت دیده خواهد شد.

 

جهت بررسی قیمت انواع پنجره آلومینیومی وارد لینک زیر شوید، قیمت ها بر اساس ابعاد و مدل های مختلف آورده شده است.

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی

شما می توانید جهت مشاوره با واحد فنی مهندسی یا واد فروش  فاراد پنجره به شماره های 22895334-22895430-021 تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top