skip to Main Content

علت عبور صدا از پنجره دوجداره

چرا علت عبور صدا از پنجره دوجداره مهم است ؟ آیا هر پنجره دوجداره ای عایق صوت می باشد؟ آیا برای هر دسی بل صوت ورودی باید یک نوع پنجره دوجداره خاص سفارش داد ؟ تا پایان این نوشته با ما در فاراد پنجره همراه باشید.

يكي از اصلي ترين دلايل و هدف افراد براي خريد پنجره هاي دوجداره اين است که از ورود صدا به داخل منزل يا محيط جلوگيري كنند. اما ممكن است بعد از خريد و نصب پنجره هاي دوجداره، بازهم صداهايي از آن عبور كند باعث آزار افراد شود كه اين امر مي تواند دلايل متفاوتي داشته باشد.

گاها پیش می آید که با یک تغییر بسیار کوچک مشکل عبور صدا از پنجره دوجداره حل شود ، یکی از مشکلات بسیار مهم و تاثیر گذار در علت عبور صدا از پنجره دوجداره درگیر نبودن قطعات زاماک نصب شده بر روی فریم با پلیت های قارچی شکل اسپانیولت می باشد که در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت .

علت عبور صدا از پنجره دوجداره

براي جلوگيري از بروز اين مشكل بايد علاوه بر انتخاب مجموعه معتبر براي خريد حتما از مشاوره كارشناسان فنی و فروش مجموعه استفاده كنيد تا بتوانيد با توجه به نياز و شرايط خود بهترين انتخاب را دشته باشيد. يكي از عمده ترين دلايل مي تواند عدم استفاده از پنجره دوجداره استاندارد باشد كه خود شامل فاكتور هاي مختلفي مي باشد.مانند:

-عدم رگلاژ بودن پنجره ، عدم نصب اصولي و استاندارد  ، عدم استفاده از شيشه استاندارد و مناسب ، عدم استفاده از يراق آلات با كيفيت و مناسب ،عدم استفاده از گالوانيزه در پروفيل ، عدم استفاده از پروفيل با كيفيت

بررسی علت عبور صدا از پنجره دوجداره

عبور صدا از پنجره دوجداره می تواند عوامل و دلایل مختلفی داشته باشد که در این قسمت به روش های تست آن خواهیم پرداخت تا بتوانیم به راهکار مناسب دست یابیم. گاها با یک تغییر کوچک می توانید این مشکل را حل کنید به شرطی که منبع ورودی صدا را تشخیص دهید ، گاهی نیز ممکن است پنجره شما هیچ ایرادی نداشته باشد اما باز هم مشکل عبور صدا از پنجره دوجداره داشته باشید.

روش هاي تست عدم عبور صدا از پنجره دوجداره

1 .تست لولاها
براي اين كار ابتدا،گوش خود را به لولاها نزديك ميكنيم و در صورت شنيدن صدا از اين قسمت مي توان به عدم  رگلاژ بودن پنجره پي برد كه براي حل اين موضوع كافيست كه پنجره دوجداره شما رگلاژ شود تا لنگه بازشو در جاي اصلي خود قرار بگيرد.

پیشنهاد مطالعه: رفع ایراد پنجره دوجداره 

 

رفع ایراد پنجره دوجداره

لولاها به دو نوع معمولي و تنظيمي يا قابل رگلاژ تقسيم مي شوند. در صورتي كه از لولاهاي تنظيمي در پنجره دوجداره استفاده شده باشد تنها با كمك يك آچار آلن و به راحتي مي توان پنجره را رگلاژ كرد اما در صورتي كه از لولاهاي معمولي استفاده شده باشد به ناچار بايد لولاها تعويض شوند يا لنگه بازشو پنجره باز شود و مجددا رگلاژ و نصب شود كه اين روش نه به صرفه و نه اصولي است.

2 .تست شيشه ها
براي اين كار ابتدا،گوش خود را به شيشه نزديك ميكنيم و در صورت شنيدن صدا از اين قسمت مي توان ممطمئن شد كه از شيشه كارگاهي و غير استاندارد كه فاقد گاز آرگون هم هست براي شما استفاده شده است. از ويژگي هاي شيشه هاي غير استاندارد مي توان به بخار گرفتگي بين جدار شيشه ها و همچنين عدم عايق بودن پنجره و عبور صدا و همچنين سرد و گرم شدن شيشه و عدم عايق حرارتي آن اشاره كرد.

وجود گاز آرگون بين دوجدار شيشه تاثير مستقيمي بر عايق حرارتي بودن شيشه يا همان ميزان انتقال حرارت در شيشه دارد.

بررسی علت عبور صدا از پنجره دوجداره
علت عبور صدا از پنجره دوجداره

به چه شيشه دوجداره اي استاندارد مي گويند؟!

1) شيشه اي كه در محيط كارخانه و به كمك دستگاه هاي صنعتي برش خورده و ساخته شده باشد(تمامي مراحل ساخت بدون دخالت دست و با بالاترين دقت انجام شده باشد.)

2) شيشه هاي دوجداره استاندارد از دو جدار شيشه غير همسان با ضخامت 6 ميل براي يك جدار و 4 ميل براي جدار ديگر ساخته مي شود.

عبور صدا از پنجره

3) فاصله بين دوجدار شيشه و درواقع اندازه اسپيسري كه بين دوجدار شيشه قرار مي گيرد در حالت عادي و با
توجه به لولايي بودن مدل پنجره حدودا 12 ميليمتر مي باشد.

3 .تست يراق آلات
براي اين كار ابتدا،گوش خود را به بازشو پنجره نزديك ميكنيم در صورتي كه از بازشو پنجره يا بين لنگه و فريم صدا يا هوا عبور مي كرد مي توان مطمئن شد كه از نوع مناسبي از يراق آلات با كيفيت استفاده نشده است. نوع و کیفیت و درست عمل کردن یراق یکی از عوامل مهم در علت عبور صدا از پنجره دوجداره می باشد.

كيفيت و انتخاب درست يراق آلات در پنجره دوجداره نقش بسيار مهمي در بسته شدن پنجره و قرارگيري درست اجزا بر روي هم ايفا ميكند و در نهايت عملكرد و كاركرد يك پنجره را تعيين ميكند.

4 .تست نصب
براي اين كار ابتدا،گوش خود را به اطراف و كناره هاي پنجره نزديك ميكنيم و در صورت نفوذ صدا و سرما از اطراف پنجره به داخل، مي توان اطمينان پيدا كرد كه پنجره به صورت غير اصولي و بدون استفاده از فوم پلي ارتان نصب شده است.

داشتن يك نصب اصولي مي تواند تكميل كننده كار باشد و به ما در داشتن يك پنجره دوجداره استاندارد و عايق كمك بسياري كند.

پیشنهاد مطالعه : بهترین پنجره دوجداره از نظر عایق صوتی

بهترین پنجره دوجداره از نظر عایق صوتی

چه نوع نصبي اصولي و حرفه اي است؟

1) هر مدل پنجره دوجداره، قلق هاي نصب مخصوص به خود را دارد. كه بسته به نوع پنجره و شرايط محل نصب و…. متفاوت است و زماني كه شما ازيك تيم حرفه اي نصب كمك مي گيرين مي توانيد خيال آسوده تري داشته باشيد. در خیلی از مواقع علت عبور صدا از پنجره دوجداره می تواند ناشی از مشکلات ابعاد برداری قبل ساخت پنجره و موقع نصب آن باشد.

2) در زمان ابعاد برداري و قبل از توليد پنجره بايد براي نصب پنجره فضايي حدودا 8 ميل به عنوان بادخور از عرض و ارتفاع (يعني حدودا 4 ميل از هر طرف) در نظر گرفت و اين فضا براي انبساط و اتقباظات پروفيل در نظر گرفته مي شود تا در نهايت بتوانيم يك نصب اصولي داشته باشيم.

3) استفاده از فوم پلي ارتان به اندازه كافي در پروسه نصب تا پنجره كاملا در برابر صوت عايق شود.

محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره + بهار 1403

راه حل مناسب جهت رفع عبور صدا از پنجره دوجداره

  • اگر صدا از اطراف پنجره بود ، حتما دور تا درو پنجره را فوم پلی ارتان تزریق کنید و سپس با چسب سیلیکون آب بندی کنید. دقت کنید چسب های قبلی کامل تراشیده شود.
  • اگر صدا از سمت لولا بود ، در صورت استفاده از لولای قابل تنظیم ، کاور را بیرون کشیده و توسط یک آچار آلن بازشو پنجره را رگلاژ کنید.
  • اگر صدا از سمت شیشه و یا اطراف زهواره پنجره می باشد ، مخصوصا در پنجره های دوجداره آلومینیومی ، لاستیک نصب شیشه را تعویض کنید. عامل مهم
  • قطعات زاماک را چک کنید که حتما در هنگام بسته شدن پنجره با اسپانیولت درگیر باشند تا پنجره خوب کیپ شود ، اگر درگیر نبودند جابجا کنید تا درگیر شوند و پنجره خوب کیپ شوند. یکی از دلایل بسیار مهم در علت عبور صدا از پنجره دوجداره 

پنجره دوجداره استاندارد است اما باز هم صدا عبور می کند ؟!

در بسیاری از موارد شما از پنجره دوجداره استاندارد با یراق و شیشه دوجداره 6-12-4 استاندارد استفاده کرده اید و تمام اصول اندازه گیری و نصب نیز در آن رعایت شده است اما باز صدا عبور می کند !

تنها دلیل می تواند این باشد که در هنگام خرید پنجره دوجداره میزان عایق صدا بودن پنجره خریداری شده توسط کارشناس فنی و فروش به طور کامل به شما توضیح داده نشده است و میزان حساسیت شما نسبت به صداهای محیط بررسی نشده است . پنجره دوجداره عایق صوت باید با توجه به میزان ورودی صوت سفارش داده شود.

پنجره دوجداره ضد عبور صدا
علت عبور صدا از پنجره دوجداره

بعنوان مثال اگر منزل شما و یا محیط کار شما در کنار یک بزرگراه قرار دارد یک پنجره دوجداره استاندارد و معمولی با شیشه های استاندارد و کارخانه ای 6-4 ، نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. در این حالت تنها پنجره ای که می تواند صدا را از خود عبور ندهد ، پنجره سه جداره ویستابستی است با ساختار شیشه خاص ترکیبی از لمینیت آکوستیک و سه جداره با یراق دوحالته.

 

با توجه به نكات گفته شده و در صورت عمل به آن ها شما به راحتي مي توانيد علت عبور صدا از پنجره دوجدارهخود را شناسايي و آن را رفع كنيد و در صورت نياز مي توانيد از مشاوره كارشناسان مجموعه ” فاراد پنجره ” هم استفاده كنيد و با ما در ارتباط باشيد.

4.1/5 - (10 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top