skip to Main Content

درب و پنجره upvc از نظر مدل و طراحی دارای تنوع زیادی است  و شما با توجه به کارایی و محل نصب پنجره باید مدل مورد نظر را انتخاب کنید. پیشنهاد می گردد که حتما از مشاوره کارشناسان ما (09196546656—22895334) در انتخاب نوع و مدل درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی استاندارد  استفاده نمایید. در قسمت پایانی این نوشته قیمت انواع پنجره دوجداره UPVC در طرح ها و مدل های مختلف آورده شده است.

محصولات پنجره های دوجداره آلومینیومی و پنجره upvc شرکت فاراد پنجره /تاپکو  به صورت سنتی تا مدرن– با کد نمایندگی ۲۸۹ ویستابست – با سابقه ۱۵ ساله در این صنعت ، دقیقا مطابق با دفترچه الزامات  فنی شرکت ویستابست تولید می گردد و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و استانداد ۸۵۱۰ دارای نشان استاندارد با شماره پروانه ۷۳۴۹۰۰۲۹۴ می باشد.

 

درب و پنجره upvc
درب و پنجره upvc مدل لولایی در پروژه فرمانیه

از مهمترین و پرفروش ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. درب و پنجره upvc دوحالته
  2. درب و پنجره upvc بازشوی لولایی
  3. درب و پنجره upvc کلنگی
  4. درب و پنجره  دو جداره upvc سایبانی
  5. در و پنجره دوجداره upvc دولنگه کشویی
  6. در و پنجره upvc خلیجی
  7. در و پنجره دوجداره يو پی وی سی کمانی
  8. در و پنجره upvc قوس و چند ضلعی
  9. در و پنجره های  upvc کشویی
  10. در و پنجره  یو پی وی سی فرانسوی
  11. در و پنجره دوجداره يوپي وي سي ثابت

بازدید کننده محترم تمامی مدل های بازشو درب و پنجره upvc و پنجره های یو پی وی سی در قسمت پروژه های انجام گرفته فاراد پنجره موجود می باشد.

از انواع درب و پنجره upvc می توان در پروژه های نوساز و یا تعویض پنجره های قدیمی در ساختمان های قدیمی تر ، جهت عایقی بیشتر استفاده کرد.

انوع درب و پنجرهupvc – دوجداره یو پی وی سی 

در قسمت پایین شما با انوع درب و پنجره upvc و قیمت های آن آشنا خواهید شد. شما می توانید با توجه به نیاز خود و مشاوره گرفتن از تجربیات شرکت های تولید کننده پنجره های دوجداره ، بهترین نوع را که پاسخگوی نیاز شما باشد ، انتخاب نمایید.

درب و پنجره upvc دوحالته – Tilt & Turn Window

درب و پنجره upvc – پنجره دوجداره یو پی و ی سی دوحالته به دلیل حداکثر عایق بودن در مقابل اتلاف انرژی و ورود آلودگی صوتی امروزه در جهان از جایگاه ویژگی ای برخوردار است.

این سیستم یکی از محبوبترین سیستم های پنجره در ساخت و ساز کشور نیز شده است. دستگیره های نصب شده بر روی این سیستم در دوحالت چرخش 45 درجه و 90 درجه دو نوع بازشو را به وجود می آورند.

 

پنجره upvc مدل دوحالته
تعویض پنجره قدیمی در مجتمع ASP تهران/ پنجره UPVC دوحالته

در حالت اول پنجره مانند یک پنجره لولایی ساده به طور کامل باز می شود و در حالت دوم پنجره از بالا تا زاویه ای مشخص تنها برای تهویه هوا باز می شود بسیاری از مشتریان پنجره های لولایی را می پسندند زیرا برای تهویه هوا نیاز ندارند تا نظم پرده های نصب شده مقابل پنجره را بر هم بزنند.

اما از طرف دیگر پنجره های کشویی عایق بندی کامل مثل پنجره های بازشو را ندارند. سیستم بازشوی دوحالته پاسخی به این نیاز مشتریان است تا برای تهویه هوا از حالت Tilt پنجره استفاده کنند و نظم پرده خانه را نیز بر هم نزنند.

ماشین آلات تولید در و پنجره upvc
دستگاه جوش چهار سر در مجموعه فاراد پنجره که 4 کنج پنجره همزمان جوش داده میشود.

درب و پنجره  های upvc بازشوی لولایی – Casement Window

درب و پنجره upvc بازشو از بغل به کمک لولاها به داخل و یا بیرون باز می شود و تهویه مناسب هوا را به وجود می آورد.

بازشوی پنجره به نحوی به قاب پنجره متصل است که پس از بسته شدن پنجره حداکثری عایق بودن در مقابل اتلاف انرژی و ورود آلودگی صوتی را به وجود می آورد.

 

پنجره UPVC دوحالته

در طراحی پنجره برای ساختمان ها از کنارهم قرار دادن لنگه های بازشو و لنگه های ثابت ترکیب های زیبایی بدست می آید. در ساخت پنجره های اتاق خواب ها و دیگر بخش های ساختمان استفاده از این نوع بازشو رایج است.

درب و پنجره upvc کلنگی – Hopper Window

این پنجره دوجداره به کمک لولاهایی که در پایین بازشو نصب می شود از بالا باز می شود. میزان درجه ای که این پنجره باز می شود بالاترین میزان تهویه هوا را به وجود می آورد.

بازشوی پنجره به نحوی به قاب پنجره متصل است که پس از بسته شدن پنجره حداکثری عایق بودن در مقابل اتلاف انرژی و ورود آلودگی صوتی را به وجود می آورد استفاده رایج از این پنجره مربوط به سرویس های بهداشتی و حمام است.

درب و پنجره upvc مدل دوحالته

در این فضاها دید به بیرون اهمیتی ندارد و تنها ورود نور و تهویه هوا اهمیت دارد. معمولا این پنجره ها در اندازه های کوچک ساخته می شود و خروج بخار هوا را به راحتی ممکن می سازد.

درب و پنجره  دو جداره upvc سایبانی – Awning Window

پنجره دوجداره یو پی وی سی سایبانی به تنهایی و در ترکیب با دیگر انواع بازشوها در ساخت پنجره های ساختمان بکار می رود. استفاده از این نوع از پنجره در برخی از موارد خاص کاربرد دارد.

استفاده از این نوع پنجره در سرویس های بهداشتی و حمام رایج است. همچنین در طبقات زیر همکف که پنجره در ارتفاع بالا قرار می گیرد این نوع از بازشو نصب می شود.

تعویض پنجره upvc
تعویض پنجره قدیمی درجردن

پنجره بازشو از بغل به کمک لولاها به داخل و یا بیرون باز می شود و تهویه مناسب هوا را به وجود می آورد. بازشوی پنجره به نحوی به قاب پنجره متصل است که پس از بسته شدن پنجره حداکثری عایق بودن در مقابل اتلاف انرژی و ورود آلودگی صوتی را به وجود می آورد.

در و پنجره upvc خلیجی – Bay Window

یکی از عوامل زیبایی نمای ساختمان پنجره هاست. در بسیاری از نماها پنجره های خلیجی جلوه ای ویژه به نما می دهد. پنجره خلیجی ترکیبی از تعدادی پنجره های ثابت و بازشو است که با در کنار هم قرار گرفتن تحت زوایای مشخص قوسی چندضلعی را پدید می آورند.

کاربرد عمده این پنجره ها در قرار گرفتن در پذیرایی خانه است. مدل این پنجره به نوعی است که فضای خانه را بزرگتر جلوه می دهد و دیدی وسیع به بیرون را ایجاد می کند.

هزینه تعویض پنجره قدیمی با پنجره UPVC
پروژه کامرانیه

این پنجره مقاومت بالای انواع ثابت و بازشو را حفظ می کند و امکان قرار گرفتن کتیبه نیز در آن وجود دارد و بدلیل نصب شیشه ساده در آن و هزینه تولید کمتر ، نسبت به پنجره کمانی مقرون به صرفه تر است.

در و پنجره دوجداره يو پی وی سی کمانی – Bow Window

یکی از زیباترین انواع درب و پنجره upvc که در نمای ساختمان ها به کار می رود پنجره کمانی است. پنجره کمانی از افق دارای قوس می باشد و برخلاف پنجره خلیجی این قوس با انهنای کامل ایجاد می شود.

حتی شیشه نصب شده بر روی این پنجره شیشه خم می باشد.

این پنجره می تواند بصورت یک لنگه و چند لنگه ساخته شود. همانند پنجره خلیجی مدل این پنجره به نوعی است که فضای خانه را بزرگتر جلوه می دهد و دیدی وسیع به بیرون را ایجاد می کند.

در و پنجره های  upvc کشویی – Horizontal Sliding Window

پنجره کشویی بدلیل بهره وری کمتر در زمینه جلوگیری از اتلاف انرژی نسبت به انواع دیگر بازشوها، این روزها کاربرد خود را کم کم از دست می دهد.

مشاوران طراحی درب و پنجره upvc به همین دلیل سعی می کنند حتی المقدور از دیگر انواع بازشوها برای قسمت های مختلف ساختمان استفاده کنند.

پنجره UPVC مدل کشویی
پنجره کشویی / پروژه ازگل

اما هنوز هم در بخش های مختلفی از ساختمان لازم است تا پنجره کشویی نصب شود. پنجره کشویی مزیت بزرگی دارد که در هنگام بازشدن پنجره فضای داخل را اشغال نمی کند و جلوی پرده نصب شده را نمی گیرد.

به همین دلیل در قسمت های خانه که این مسئله اهمیت زیادی دارد لازم است تا یا پنجره فولکس واگنی نصب شود که هزینه تولید بالاتری دارد و یا از پنجره کشویی استفاده کرد.

بیشتر بدانید : قیمت پنجره دوجداره کشویی

پنجره UPVC کشویی

در و پنجره دوجداره upvc دولنگه کشویی – Double Horizontal Sliding Window

یکی دیگر از انواع درب و پنجره upvc ،  پنجره دوجداره یو پی وی سی مدل کشویی می باشد.   پنجره دوجداره دولنگه کشویی از نظر کارایی و بهره وری همانند پنجره کشویی ساده است با این تفاوت که هر دو لنگه بصورت ریلی باز می شود.

مدل پنجره دوجداره کشویی

باز شدن لنگه بصورت تک به تک و همزمان امکان پذیر است.پروفیل ساخت این نوع از پنجره کشویی با پنجره های کشویی یک لنگه بازشو متفاوت است.

این پروفیل کمی عریض تر است. این پنجره نیز با وجود بهره وری پایین تر در حفظ انرژی نسبت به دیگر مدل های بازشو کاربردهای خاص خود در بخش هایی از ساختمان را دارد.

در و پنجره دوجداره upvc  فولکس واگنی – Tilt Sliding Window

یکی دیگر از انواع درب و پنجره upvc ، پنجره دوجداره یو پی وی سی مدل فولکس واگنی می باشد.  عملکرد این پنجره دوجداره دقیقا مشابه درب خودروهای ون است.

 

 در مدل پنجره دوجداره فولکس واگنی  یا دربی که با این مکانیزم ساخته می شود بصورت کشویی باز می شود با این تفاوت که ریل بازشو در پنجره کشویی در یک ردیف با لنگه ثابت نیست و بنابراین پس از بسته شدن پنجره عایق بندی کامل بوجود نمی آید ، اما در این پنجره لنگه بازشو با لنگه ثابت در یک عرض قرار دارد و زمان باز شده یک ردیف به جلو می آید و عملا هنگام بسته شدن عایق بندی کامل است.

پنجره UPVC فولکس واگنی
درب و پنجره upvc مدل فولکس واگنی

لنگه بازشوی درب یا پنجره دوجداره این سیستم به روش کلنگی یا همان Tilt نیز باز می شود و می تواند تهویه مطبوع را برای خانه بوجود بیاورد.امروزه این نوع پنجره جایگزین پنجره های کشویی عادی می شود اما به دلیل مکانیزم پیچیده طراحی پنجره ، قیمت تمام پنجره در مقایسه با پنجره کشویی بالاتر است.

پنجره دوجداره فولکس واگنی

 

پنجره UPVC فولکس واگنی

در و پنجره upvc قوس و چند ضلعی – Arched & Special Shaped Window

یکی دیگر از انواع درب و پنجره upvc، پنجره دوجداره یو پی و ی سی  مدل قوسی می باشد. پنجره ها غیر از کارایی و قابلیت در حفظ انرژی و تهویه هوای مطبوع ، جلوه ساختمان هستند.

نمای زیبا برای یک ساختمان تا حد زیادی به مدل پنجره ها بستگی دارد. یکی از مدل های پنجره که زیبایی خاصی به نمای ساختمان می دهد ، انواع پنجره های قوسدار است. پنجره های نیم دایره ، دایره ، کمانی و … انواع دیگر در جای خود زیبایی منحصر به فردی به نما می دهد.

پروژه دربندسر
دربندسر/ پنجره دوجداره لیفت اند اسلاید

استفاده از پنجره های قوسدار بسته به طراحی و معماری ساختمان دارد. در بسیاری از ساختمان ها برخی از پنجره های نما اشکال خاص دارند که جلوه ای خیره کننده به نما می دهد.

توضیحات گفته شده درباره پنجره های قوسدار در رابطه به دیگر انواع اشکال غیرمتعارف پنجره مثل چندضلعی ها صدق می کند. اشکال گوناگونی را می توان با پروفیل UPVC ساخت که با مشاوره و محاسبه کارایی و مقاومت پنجره می توان آنها را تولید کرد.

پنجره دوجداره یو پی وی سی آکاردئونی – Slide Folding Window

یکی دیگر از انواع درب و پنجره upvc، پنجره دوجداره یو پی و ی سی مدل آکاردئونی می باشد. پنجره آکاردئونی را می توان در لت های 3 و 5 تایی تولید کرد. 

مکانیزم بسیار پیچیده بازشو و اندازه هایی که می توان این پنجره را در آن اجرا کرد، پنجره آکاردئونی را به انتخابی ویژه و خاص بدل کرده است.

پیشنهاد مطالعه: ساختار فنی پنجره دوجداره مدل آکاردئونی

پنجره ای آکاردئونی، بسیار عریض و چندین لنگه است که لنگه ها در هنگام باز شدن یکی یکی بر روی همدیگر قرار می گیرند و در گوشه پنجره قرار می گیرد.

پس از باز شدن پنجره نمای ساختمان بسیار زیباست و بیننده منظره ای عریض و کامل را در مقابل چشمان خود می بیند.از نظر کارایی و بهره وری در مقابل اتلاف انرژی و ورود اصوات بیرون به داخل نیز این پنجره عملکردی بسیار عالی دارد.

 

درب و پنجره آکاردئونی

این نوع از پنجره های خاص خصوصا جهت نصب در ویلاها که معماری های خاصی دارند بسیار مناسب است و می تواند جلوه ای خیره کننده به نمای ساختمان چه از داخل چه از نمای بیرون ببخشد.

در و پنجره  یو پی وی سی فرانسوی – French Window

یکی از انواع درب و پنجره upvc ، پنجره دوجداره یو پی و ی سی مدل فرانسوی می باشد.

پنجره  یو پی وی سی فرانسوی یکی از زیباترین و پرکاربردترین پنجره ها برای نصب در ساختمان به ویژه در قسمت پذیرایی و نشیمن خانه است. این پنجره از دو لنگه پنجره لولایی تشکیل شده است که در خلاف جهت یکدیگر باز می شوند.

پنجره دوجداره با یراق فرانسوی

هر یک از لنگه ها به تنهایی و مستقل از لنگه دیگر می تواند باز شود و اگر هر دو لنگه با هم باز شود هیچ قیدی بین دو لنگه وجود نخواهد داشت. مدل باز شدن پنجره به نحوی است پس از باز شدن دولنگه نمای کاملی به بیرون ایجاد می شود.

یکی از دغدغه های مشتریان در سفارش این پنجره است کارایی این پنجره در حفظ انرژی و ممانعت از ورود آلودگی صوتی است. مکانیزم یراق آلات پنجره به نحوی است که حداکثر عایق بندی را دارد.

پنجره UPVC فرانسوی

در و پنجره دوجداره يوپي وي سي ثابت – Picture Window

درب و پنجره upvc – پنجنره دوجداره یو پی و ی سی  ثابت دریچه ای است برای ورود نور در محلی از ساختمان که تهویه هوا اهمیتی ندارد.

پنجره ثابت دید به بیرون را ایجاد می کند و به علت مکانیزم ساده تولید قیمت تما شده مناسب تری دارد.  استفاده از پنجره ثابت در ترکیب با انواع بازشو کاربرد فراوانی در طراحی پنجره دارد.

پنجره ارسی
پنجره دوجداره ارسی مسکونی سمنان

پنجره ثابت در ساخت نمای خانه ها و ساختمان ها ، با هر نوع معماری از سنتی ترین طرح ها تا مدرن ترین آنها بکار می رود. خصوصا در خانه های بزرگ پنجره های ثابت ، نمای بیرون خانه را به مانند اتاقی دیگر از خانه نمایش می دهند.

پنجره UPVC فرانسوی

در ذیل قیمت حدودی درب و پنجره upvc با ابعاد و طرح های مختلف آورده شده است.در پایین قیمت ها بر اساس یراق vorne ساخت کشور ترکیه محاسبه شده است.

بهتر است جهت پنجره های کشویی با توجه به تحمل وزن بالای غلطک های آلمانی roto ، و همچنین بهتر است جهت روان بودن بازشو های کشویی و طول عمر یراق الات ، حتما از یراق آلات roto ساخت کشور آلمان استفاده شود.

تولید پنجره upvc

قیمت ها بر اساس گالوانیزه داخلی به ضخامت 1/5 و لاستیک epdm محاسبه شده است. در صورت استفاده از یراق آلات roto آلمان تقریبا25 درصد به قیمت ها اضافه می گردد. 

                                                   قیمت ها در مورخه زمستان 1402 به روز شده است

 

در لینک زیر می توانید از قیمت انواع پنجره آلومینیومی ترمال بریک مطلع شوید و مقایسه قیمتی نیز داشته باشید.

 

قیمت پنجره آلومینیومی دوجداره | لیست قیمت اسفند 1402

 

 

محصولات پنجره دوجداره و پنجره upvc شرکت فاراد پنجره /تاپکو – با کد نمایندگی 289 ویستابست – دقیقا مطابق با دفترچه ملزومات فنی شرکت ویستابست تولید می گردد و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و استانداد 8510 دارای نشان استاندارد با شماره پروانه 734900294 می باشد.

پروفیل مورد استفاده از کمپانی VISTABEST (ویستابست) دارای گواهینامه مرکز تحقیقات مسکن- استاندارد RAL المان – 10 سال ضمانت نامه تحت پوشش بیمه آسیا می باشد. 

بیشتر بدانید : قیمت پنجره دوجداره و انواع مختلف آن

چگونه یک پنجره upvc استاندارد خریداری کنیم ؟

جهت انتخاب پنجره upvc استاندارد و مناسب با نیاز ما ، باید یک سری موارد را حتما در نظر گرفته و توجه ویژه ای به آنها داشت تا پنجره نصب شده توانسته باشد نیازها و انتظارات ما را از یک پنجره عایق برآورده کرده باشد.

 

1- انتخاب پروفیل upvc استاندارد

پیشنهاد فاراد پنجره با سابقه 15 ساله در صنعت در و پنجره upvc ، پروفیل ویستابست می باشد که تنها پروفیل ایرانی موجود در بازار می باشد که دارای گواهینامه به روز آزمایشگاه RAL آلمان می باشد.

 

در آزمایشگاه RAL شانزده تست بر روی پروفیل UPVC صورت می پذیرد. اگر به دنبال پنجره ای عایق هستید که در مدت زمان با SAVING انرژی هزینه خود را جبران نماید حتما ویستابست انتخاب اول شما باشد. در جدول ذیل نوع آزمایش هایی که بر روی پروفیل upvc انجام می گیرد تا پس از آن گواهینامه RAL را بدهند، آورده شده است. 

پنجره upvc

2- انتخاب یک تولید کننده خوب

همه تولید کندگان این ادعا را دارند که تولید ما بهترین تولید است. اگر انتخاب شما پروفیل ویستابست است بهتر از جهت استعلام تولید کننده ای که انتخاب نموده اید با خود شرکت ویستابست با شماره 23002400 تماس حاصل نمایید.

قیمت پنجره upvc
پنجره upvc طرح چوب فاراد در پاسداران

مجموعه ویستابست مطمعنآ یک تولید کننده استاندارد را به شما معرفی خواهد کرد. راه دوم استعلام این است که از پروژه های نصب شده آن پنجره ساز بازدید نمایید. 

 

 

در انتخاب تولید کننده خود وسواس بسیاری به خرج دهید ، چون مهمترین بخش یک پنجره UPVC عایق، تولید و مونتاژ آن می باشد.

پروفیل ویستابست به صورت شاخه ای به محل کارخانه ارسال می گردد و این تولید کننده است که داخل این پروفیل ها گالوانیزه با ضخامت 1.5 میلیمتر می اندازد و لاستیک ها آب بندی نوع EPDM را بکار می برد.پیشنهاد می گردد که حتما مقاله الزامات فنی تولید پنجره UPVC را که از طرف شرکت ویستابست ابلاغ شده است را مطالعه فرمایید. 

پنجره دوجداره

تمام استحکام پنجره UPVC به گالوانیزه داخل پروفیل UPVC بر می گردد. شکل آن ، ضخامت آن و ابعاد آن همه در کاهش و یا افزایش ممان اینرسی ( مقاومت در برابر تغییر شکل ) پنجره upvc تاثیز مستقیم و انکار ناپذیر دارد. 

پنجره upvc سری 70
پنجره upvc فاراد در پاسداران

گالوانیزه استاندارد داخل پروفیل UPVC باید به شکل U و ابعاد 33*25*33 میلیمتر  و با ضخامت 1.5 میلیمتر باشد، با این شرایط ممان اینرسی در راستای محور X برابر است با 1.5 با تغیر ضخامت گالوانیزه به 1.25 میلیمتر ، ممان اینرسی به عدد 1.27 خواهد رسید .

در مولین استاتیکی سری 70 ویستابست که گالوانیزه قوطی شکل با ابعاد 54*25*54  و به ضخامت 2 میلیمتر در آن استفاده می شود عدد ممان اینرسی به 10.34 می رسد. 

قیمت پنجره upvc فاراد در سال 99بیشتر بدانید: ممان اینرسی پنجره upvc

یکی دیگر از مزایای پروفیل ویستابست به سایر پروفیل ها وجود مولین استاتیکی می باشد، همانطور که در بالا محاسبه شد مقاومت مولین استاتیکی در برابر تغییر شکل تقریلا 8 برابر مولین معمولی می باشد. 

پنجره upvc در هشگرد
پنجره upvc فاراد در شهرک جهان ویلای هشتگرد

فقط یک تولید کننده خوب و با دانش است که می تواند برای شما محاسبه کند که با توجه به اینکه محل نصب پنجره شما در یک منطقه باد خیز است و یا در طبقات فوقانی ساختمان است که فشار باد 100 پاسکال است و جهت تحمل این فشار و عدم تغییر شکل پنجره در طی زمان باید طراحی پنجره شما به چه شکل و با چه ساختار پروفیلی باشد.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc
پروفیل ویستابست با گالوانیزه قوطی و ضخامت 2

پس در انتخاب پنجره ساز خود وسواس زیادی داشته باشید ، ممکن است هزینه پنجره با کیفیت اندک بالا باشد اما در عوض دیگر نیازی به تعویض پنجره در سالیان سال ندارید و یک محیط امن و عایق را برای شما به ارمغان خواهد آورد و تمام انتظارات شما را از یک پنجره عایق استاندارد بر آورده خواهد کرد. 

تعویض پنجره قدیمی با پنجره upvc
تعویض پنجره قدیمی با پنجره upvc کشویی در کاشانک

3-انتخاب یراق مناسب

انتخاب یراق مناسب هم باز بر می گردد به پنجره ساز شما، یراق باید با توجه به عرض، ارتفاع ، و وزن لنگه بازشو و از یک برند خوب و با کیفیت انتخاب گردد. در عیر اینصورت پنجره عایق نخواهد بود و از پشت لولا بالای لولا کنار بازشو ، بالای بازشو و …. تبادل هوا و سر و صدا و گرد و خاک اتفاق خواهد افتاد. 

پنجره upvc

با توجه به تجربه 15 ساله فاراد پنجره در تولید پنجره upvc ، کلیه محصولات این شرکت با  یراق ROTO آلمان و VORNE ترکیه تولید می گردد.

اکر بحث هزینه مهم نیست 100 درصد از یراق ROTO استفاده نمایید. آن هم بصورت ست کامل. جهت پنجره UPVC مدل کشویی حتما از یراق ROTO استفاده کنید جون دارای غلطک های سرامیک می باشد و تحمل وزن آن ها بالاست. جهت درب های سوئچی یراق ترک WORNE مناسب می باشد.

پنجره upvc

جهت پنجره UPVC مدل دو حالته با عرض بالای 80 سانتی متر و ارتقاع بالای 1.60 حتما از یراق ROTO آلمان استفاده نمایید. جهت یراق آلات خاص هم مثل فولکس واگنی ، لیفت اند اسلاید ، فولدینگ و یا آکاردئونی نیز حتما باید از یراق آلات آلمانی استفاده کرد چون اصلاترک آنها تولید نشده است و اگر هم تولید شده باشد اصلا با کیفیت نیستند. 

پنجره upvc فاراد در دماوند
پنجره upvc فاراد در دماوند

4- انتخاب نوع شیشه دوجداره

شیشه دوجداره با توجه به محل نصب پنجره و میران گرما و سرما و میزان آلودگی های صوتی باید انتخاب شود.

در شرایط استاندارد بهترین نوع شیشه شیشه دوجداره صنعتی با ساختار 6میل جهت جدار خارج و اسپیسر 12 میل جهت فضای بین دو جدار شیشه و شیشه به ضخامت 4میل جهت جدارد داخلی می باشد.

پنجره upvc

در شرایط خاص می توان با توجه به تغییر شرایط ساختار شیشه دوجداره را تغییر داد ، بعنوان مثال در مکان هایی که آلودگی صوتی بالاست باید از شیشه دوجداره با ساختار یک جدار آن لمینیت استفاده کرد که عملکرد صوتی بهتری را از شیشه دوجداره و سه جداره نشان خواهد داد.

بیشتر بدانید: انواع مدل پنجره سه جداره 

پنجره upvc نوک مدادی فاراد
پنجره دوجداره upvc فاراد به رنگ نوک مدادی در بابلسر

و یا جهت مناطق کویری و ساختمان های شیشه ای باید از شیشه های SUN ENERGY استفاده کرد که ممانعت از ورود اشعه های مضر و گرمای خورشید به داخل ساختمان خواهد کرد و یا برعکس آن در مناطق سردسیر که نیاز به گرمای خورشید احساس می گردد باید باید از شیشه کنترل کننده انرژی LOW-E استفاده کرد که اشعه های مضر خورشید را می گیرد و حداکثر گرما را به داخل محیط هدایت می کند. 

پنجره upvc

انتخاب نوع شیشه دوجداره ارتباط مستقیمی با محل نصب و شرایط محیطی آن دارد. 

پنجره ارسی upvc
پنجره ارسی فاراد در شهر ری

5- نصب استاندارد پنجره UPVC

در نصب پنجره UPVC باید از پیچ بولدکس ( شکل پایین) و فوم پلی ارتان و چسب سیلیکون جهت هوا بندی و آب بندی پنجره استفاده کرد.

یک نکته بسیار مهم در اندازه گیری و نصب پنجره upvc با توجه به اینکه UPVC از ضریب انبساط طول بالایی برخوردار است (حدود 70، ضریب انبساط طول آهن 12 و آلومینیوم 24 می باشد.) حتما باید 4میل بادخود از هرطرف هم از ارتفاع و هم از عرض جهت پنجره UPVC در نظر گرفته شود که این فاصله چهار میل باید بطور کامل با فوم پلی ارتان پر شود.

پنجره upvc

این بادخور درنظر گرفته شده باعث می شود که پنجره در حالت های انقباض وانبساط جای حرکت داشته باشد. تغییرات ابعادی UPVC حدود 0.07  MM/M.K  میباشد. رعایت همین نکته بسیار ساده باعث افزایش طول عمر پنجره و عملکرد عایقی 100 درصدی خواهد شد. 

بیشتر بدانید: قیمت انواع پنجره  آلومینیومی فاراد 

مناسب ترین نوع پنجره upvc جهت ابعاد مختلف با کاربری های مشخص

بهترین حالت زمانی اتفاق می افتد که نوع درب و پنجره upvc ، دقیقا مطابق با کاربری ما  انتخاب شود و کلیه نکات ایمنی و استاندارد و فنی در آن رعایت شده باشد.

1- طراحی پنجره upvc جهت نورگیرها

طبق ظوابط مربوط به شهرداری در مجتمع های آپارتمانی اگر پنجره دوجداره  واحد ها از داخل نورگیر به همدیگر و یا به همسایه پشتی دید داشته باشند باید حتما قانون 1/70 رعایت شود. قانون 1/70 بدین صورت است که از کف واحد تا ارتفاع 1/70 متر بازشو نباید وجود داشته باشد و همچنین شیشه قسمت فیکس باید از شیشه مات استفاده شود. در شکل ذیل این نوع پنجره نشان داده شده است.

قیمت پنجره upvc
پروژه پاسداران/ پروفیل 3 کاناله ویستابست/ طراحی پنجره ها بر اساس قانون 1/70 شهرداری

همانطور که در  شکل بالا دیده می شود یک کتبه ثابت در پایین جهت رعایت کردن قانون 1/70 در پایین آورده شده است در این موارد باید دقت شود تا اگر در ساختمان از سقف کاذب و یا کناف جهت دور سقف استفاده می شود ، ارتفاع سقف کاذب طوری در نظر گرفته شود که در هنگام باز شدن پنجره upvc لنگه بازشو به سقف کاذب گیر نکند که اگر گیر کند مطابق با شکل زیر باید یک کتیبه نیز از بالا برای پنجره در نظر گرفت که در این حالت قسمت بازشو بسیار کوچک دیده می شود و پنجره ظاهر شکیلی پیدا نمی کند ، پس رعایت این نکته در ظاهر پنجره بسیار ضروری می باشد. 

پنجره upvc
پروژه تهرانپارس/ پروفیل سری 60 ویستابست با یراق roto آلمان/ طراحی بر اساس قانون 1/70

پنجره upvc نورگیر بر اساس نوع طراحی معمار ساختمان می تواند هم از کف شروع شود ( با یک سکوی 25 سانتی متری) و هم از ارتفاع 1 متر از کف، فریم آهنی کار گذاشته شود. در حالتی که نور اطاق کم است ، بهتر است فریم آهنی پنجره از یک ارتفاع 25 سانتی متری از کف نصب شود تا نور اطاق تآمین گردد.

پنجره upvc
پروژه پاسداران

البته این نوع پنجره از نظر ایمنی عملکرد ضعیفی دارد چون احتمال شکست شیشه و پرتاب شخص به پایین در اثر برخورد شدید شخص به پنجره وجود دارد .

در این حالت مطابق شکل ذیل درب و پنجره upvc باید به صورتی طراحی گردد که مولین های افقی و یا همان پروفیل های upvc افقی از پرتاب شدن در اثر ضربه جلوگیری کند و یا از شیشه های سکوریت استفاده شود. ( مطابق شکل زیر) در این حالت هزینه تولید پنجره upvc نیز بالاتر است.

بهترین تولید کننده پنجره دوجداره در تهران
پنجره دوجداره فاراد در فرمانیه

2- طراحی پنجره upvc جهت نمای ساختمان های چند طبقه:

پنجره های upvc ویستابست قابل تولید جهت هر نوع طرح معماری می باشند و از تنوع بسیار برخوردار هستند. سری های متنوع پروفیل ویستابست این امکان را به تولید کننده می دهد تا درب و پنجره upvc مناسب را جهت ابعاد مورد نظر با شرایط آب و هوایی مختلف ، تولید و نصب نماید.

پنجره ارسی یو پی وی سی
پنجره ارسی فاراد در محمد شهر کرج

اگر ابعاد پنجره های شما بزرگ می باشد، بعنوان مثال عرض بالای 5 متر و ارتفاع بالای 2/40 حتما از پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک استفاده نمایید. حداقل ممان اینرسی یک پنجره آلومینیومی 10 می باشد این در حالی است که این عدد در پنجره UPVC حداقل 1/6 و حداکثر 10 می باشد. پس بهتر است در پنجره های بزرگ از پنجره آلومینومی ترمال بریک استفاده کرد. 

نکاتی که در ارتباط با پنجره های سمت نما باید رعایت گردد. 

1- اکر پنجره ها بصورت قدی طراحی می گردد ، طبق قوانین آتش نشانی جهت پنجره های قدی پنجره باید به ارتفاع 1/10 از کف کتیبه داشته باشد و بازشو از این ارتفاع به بعد طراجی گردد. می توان با قرار دادن یک نرده استاندارد در جلوی پنجره upvc از سمت نما، بازشو پنجره ها را بصورت قدی باز کرد. 

پنجره upvc
پروژه پاسداران / بوستان دهم/ ویستابست سری 70 با یراق roto آلمان

2- در ارتباط با سقف کاذب دقت گردد در هنگام باز شدن پنجره لنگه بازشو به سقف کاذب گیر نکند چون در این حالت باید یک کتیبه نیز علاوه بر کتیبه پایین در بالا در نظر گرفته شود. اگر سقف کاذب پایین تر از فریم آهنی پنجره آمد ، در این حالت بهتر است از پنجره مدل کشویی استفاده شود. 

تعویض پنجره قدیمی با پنجره upvc
تعویض پنجره قدیمی با پنجره upvc فاراد در لواسان

3- جهت ابعاد بزرگ مخصوصا در طبقات بالا حتما از پروفیل سری 70 ویستا بست با مولین استاتیکی با گالوانیزه قوطی شکل و با ضخامت 2 میلیمتر استفاده گردد.

ممان اینرسی و یا همان مقاومت در برابر تغییر شکل در مولین استاتیکی سری 70 که ابعاد گالوانیزه داخلی 54*25 و به ضخامت 2 میلمتر و به شکل قوطی، برابر است با 10.79 که این عدد در مولین استاتیکی سری 60 برابر است با 6.34 ، این در حالی است که ممان اینرسی در پروفیل ویستابست با گالوانیزه 1.5 میلمتر ضخامت و با ابعاد 33*25*33 برابر است با 1.4 cm4  ،

پنجره دوجداره upvc در رودهن
پنجره دوجداره upvc فاراد در شهرک آنا در رودهن

با توجه به محاسبات بالا جهت نمای ساختمان مخصوصا در طبقات بالا با توجه به شدت فشار باد، حهت جلوگیری از دفورمه شدن ستون میانی و متعاقب آن خارج شدن پنجره از رگلاژ، حتما باید از مولین استاتیکی سری 60 و سری 70 با توجه به ابعاد و طبقه محل نصب پنجره ، استفاده کرد. 

پنجره upvc

4- یکی دیگر از  مواردی که در طراحی پنجره upvc سمت نما باید مد نظر قرار  بگیرد انتخاب عرض و ارتفاع استاندارد می باشد. اگر می خواهید پنجره به دو قسمت مساوی تقسیم شود عرض فریم را طوری انتخاب نمایید که هر لنکه بیشتر از 80 سانتی متر نشود.

و یا اگر می خواهید به سه قسمت مساوی پنجره تقسیم شود نیز همین قانون 80 سانتی متر جهت عرض هر بازشو رعایت گردد. ارتفاع استاندارد جهت درب از 2 متر شروع می شود تا 2.40 ، اگر می خواهید درب شما در بالا کتیبه نخورد ارتقاع از 2.40 نباید تجاوز کند. ابعاد استاندارد جهت عرض درب بازشو بین 750 تا 1000 سانتی متر می باشد که ایده ال ترین و اقتصادی ترین حالت آن 800 سانتی متر می باشد. 

5- جهت طبقات بالا شکل و ابعاد پنجره در فشار وارد شده از طرف باد بسیار تاثیر گذار می باشد. هرچقدر مساحت  پنجره کوچکتر باشد تاثیر فشار باد بر بوجود آوردن دفورمگی در درب و پنجره upvc بیشتر خواهد شد.  در این شرایط نوع طراحی پنجره بسیار مهم می باشد. 

پنجره upvc
پروژه پاسداران / گلستان چهار/ سری 7 ویستابست با مولین استاتیکی و یراق roto

6- با توجه به تنوع نوع پروفلیل های ویستابست ، شما می توانید پروفیل مورد نظر خود را با توجه به سبک نمای خود استفاده نمایید. بعنوان مثال اگر از نمای آجری استفاده می کنید می توانید از پروفیل های طرح چوب ویستابست جهت پنجره upvc خود استفاده نمایید.

همچنین می توانید از رنگ های مخصوص upvc بر روی پروفیل خود استفاده نمایید و کد رنگ مورد نظر را انتخاب نمایید و سفارش دهید تا پنجره upvc شما دقیقا به همان رنگ تولید گردد.

7- انتخاب رنگ پروفیل و نوع شیشه دوجداره ذر موقعیت قرار گرفتن ساختمان در برابر تابش نور خورشید بسیار مناسب است.

اگر شدت تابش نور خورشید به نمای ساختمان زیاد است حتما از پروفیل های سفید رنگ و شیشه های دوجداره لمینیت شده و یا رفلکس استفاده نمایید چون از ورود گرمای زیاد به داخل جلوگیری گرده و بخشی از نور خورشید را منعکس می کنند. در صورت استفاده از پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک تنوع رنگ بیشتری جهت انتخاب وجود دارد. 

پنجره upvc
پروژه ظفر/ ویستابست طرح چوب / یراق آلات ترک

8- اکر در نمای ساختمان می خواهید از پنجره های خم و یا قوسی شکل استفاده نمایید. به این نکته باید توجه داشته باشید که در بازشو هایی که بصورت قوس باز می شوند امکان استفاده از یراق دوحالته نمی باشد.

سعی کنید حتما حتما فریم آهنی خود را توسط دستگاه نورد خم کنید که حتما شعایی از دایره در آید. در غیر اینصورت پنجره دوجداره تولید شده و نصب شده اصلا عایق نخواهد شد.

پنجره upvc
پروژه تهرانپارس/ پروفیل سری 60 ویستابست / یراق آلات roto آلمان

 

در پنجره های خم این نکته بسیار مهم می باشد. در صورت استفاده از خم های ویترینی حتما سایز شیشه و شعاع خم را مد نظر بگیرید ، چون در تولید این شیشه ها محدودیت ابعاد وجود دارد.

شیشه خم ویترینی قابلیت تولید با ابعاد 3.21*2.21 را دارد اما اگر شعاع خم بیش از 1.20 شود قابلیت سکوریت شدن و نشکن شدن را نخواهد داشت. همچنین تولید ،نصب و حمل و نقل اینگونه شیشه های بسیار پر هزینه می باشد.

9- یکی دیگر از نکات مهم در پنجره های ساختمان ساخت فریم های آهنی و نحوه نصب آنها می باشد. قوطی متداول در ساخت فریم های آهنی قوطی 60*40 می باشد که پنجره upvc ساخته شده در قسمت 6سانت آن نصب می گردد. بهترین حالت و مقاوم ترین حالت در برابر زلزله نصب قوطی در وسط تیغه می باشد.

در صورتیکه می خواهید قوطی شما در هم باد گچ تمام شده قرار بکیرد حتما شاخک ها ی اتصال به سازه را در نظر بگیرید ،  در این حالت بهتر است از قوطی 40*30 استفاده نمایید که نشیمن درب و پنجره upvc بر روی قسمت 4 سانت آن قرار بگیرد و یال فریم بازسازی نیز قسمت 3 سانت را که همباد گچ است را کاور نماید.

 

پروژه شهرک انا / رودهن/ پروفیل ویستابست یراق roto

در حالتی که فریم همباد گچ قرار گیرد از پروفیل یال دار و یا همان فریم بازسازی ویستابست استفاده می شود این پروفیل 4 سانت نشیمن و 3سانت و 4 میل هم یک یال دارد که قسمت روبه روی فریم آهنی را که همباد گچ قرار گرفته است را کاور می کند.

7- درب و پنجره upvc کشویی یکی از پرطرفدار ترین انواع پنجره می باشد. اگر می خواید از پنجره های کشویی استفاده نمایید در طراحی های خود دقت نمایید که عرض دهنه بیشتر از ارتفاع آن باشد.

بعنوان مثال جهت اطاق خواب شما می توانید یک به پنجره با عرض هرلنگه از 80 سانت داشته باشید تا 1.50 به شرطی که ارتفاع آن بین 1 متر تا 2 متر باشد.

 

چرا پنجره دوجداره لولایی عایق تر از مدل کشویی می باشد؟
پروژه فرمانیه/ پنجره آلومینیومی مدل لیفت اند اسلاید با یراق زیگینیا آلمان

در پنجره های کشویی که ارتفاع آن نسبت به عرض خیلی باشد بازشو پنجره به سختی حرکت می کند و به اصطلاح کله می کند. با توجه به اینکه پنجره کشویی صد درصد عایق نمی باشد بهترین حالت این است که حتما پنجره کشویی upvc با یراق الات آلمانی استفاده کنید که دارای غلطک های سرامیکی باشند. نقش این غلطک های سرامیکی در تحمیل وزن پنجره و کارکرد روان آن بسیار مهم می باشد.

3-پنجره upvc مناسب جهت فضاهای ویلایی:

با توجه به اینکه در کاربری های ویلایی بیشتر از پنجره های سایز بزرگ استفاده می شود ، در این حالت بهترین پیشنهاد استفاده از درب و پنجره upvc مدل فولکس واگنی و لیفت اند اسلاید می باشد.

پنجره فولکس واگنی تا ارتقع 2.40 و عرض هر لنگه 1.70 را ساپورت می کند. مثلا در صورت داشتن فضای با عرض 3.40 و ارتقاع 2.40 در صورتیکه می خواهید یک پنجره 2 لنگه با دید عالی داشته باشید ، استفاده از درب و پنجره upvc  مدل فولکس واگنی بهترین انتخاب می باشد.

 

پنجره upvc

 

استفاده از درب و پنجره upvc کشویی جهت مناطق سردسیر و آن هم با ابعاد بزرگ توصیه نمی گردد. پنجره لیفت اند اسلاید جهت فضاهای بزرگ تر مناسب می باشد .  بعنوان مثال اگر فضایی دارید با عرض 6 متر و ارتفاع 4 متر ، بهترین گزینه استفاده از پنجره مدل لیفت اند اسلاید می باشد.

در پنجره های بزرگ سایز حتما باید از شیشه های سکوریت شده و یا لمینت شده استفاده شود چون هم مقاومت شیشه دوجداره و هم ایمنی آن تامین می گردد.

 

پنجره upvc

بزرگترین جام استاندارد شیشه با ابعاد  3.21*2.25 می باشد. در صورتی که نیاز به شیشه بزرگ تر برای درب و پنجره upvc دارید باید از شیشه های جامبو یا اور سایز استفاده نمایید که تا 5 متر موجود می باشد. 

 

پنجره upvc

4- پنجره upvc جهت معماری های سنتی

شرکت فاراد پنجره / تاپکو اقدام به تولید یک نوع درب و پنجره upvc به سبک پنجره های قدیمی سنتی با گره چینی های خاص که در قدیم به شکل پنجره های ارسی اجرا می شد.

 

پنجره upvc

 

این نوع درب و پنجره upvc که با پروفیل طرح چوب ویستابست و دکور سنتی تولید می گردد، کاملا عایق سرما و گرما و صوت می باشد و یک محصول بسیار مناسب جهت معماری های سنتی می باشد.

 

سوالاتی که از ما پرسیده می شود

1. پنجره آلومینیوم بهتر است یا درب و پنجره upvc ؟

“اگر از آلومینیوم ترمال بریک استفاده شود از نظر عایق بودن با درب و پنجره upvc استاندارد، برابری می کند، اما ابعاد بزرگ پنجره را نمی توان با پنجره UPVC تولید کرد و حتماً باید با پنجره آلومینیوم ترمال بریک تولید گردند. پنجره UPVC در بهترین حالت به ما ممانی برابر با 10.7 می دهد این در حالتیست که پنجره آلومینیومی حداقل دارای ممانی برابر با 12 می باشد.”

2. تفاوت یراق تک حالته و دو حالته در درب و پنجره upvc چیست؟

یراق تک حالته پنجره را از یک جهت باز می کند ولی در یراق دوحالته پنجره از سمت بالا نیز طی زاویه 30 درجه نیز باز می شود مثل پنجره قطار. از دیگر مزیت های یراق دو حالته در پنجره upvc که بسیار نیزمهم می باشد ، قفل کردن پنجره در عرض ها و ارتفاع ها توسط یک سری پلیت های قارچی شکل می باشد . دراین حالت لاستیک های آب بندی پنجره به شدت به فریم فشرده شده و عبور هرگونه گرد و خاک و آب از پنجره غیر ممکن می باشد

3. نقش گالوانیزه در درب و پنجره upvc ؟

“پروفیل درب و پنجره upvc  از خود هیچگونه استحکامی ندارد و این گالوانیزه ی داخلی پروفیل upvc می باشد که باعث بالا رفتن مقاومت در درب و پنجره upvc می باشد حداقل ضخامت گالوانیزه در پنجره upvc 1.25 میلیمتر می باشد و ابعاد آن که U شکل می باشد باید 33*25 میلیمتر باشد. سایز گالوانیزه در پروفیل سری 60 و سری 70 ویستابست یکسان می باشد.”

گالوانیزه داخلی پنجره upvc
ضخامت گالوانیزه های داخل پروفیل های درب و پنجره upvc

تعداد 18 نظر و سوال

  1. شما یراق تک هم میفروشین؟یه دستگیرمون خراب شده میخواستم راهنماییمون کنید از کجا باید تهییه کنیم

  2. این پنجره های upvc رو بعدا میشه برای یه ساخمان دیگم استفاده کرد؟ اگر ابعادش یکی بود؟ آخه ما در حال حاضر مستاجریم ولی داریم یه خونه دیگم میسازیم میخوام بدونم اگر الان هزینه کنم بعدا دوباره میتونم از همینام برای خونه خودم استفاده کنم؟و پنجره های صاحبخونه رو دوباره بزارم سرجاش

  3. سلام من یه سوال داشتم ما رشت ساکن هستیم میخوام بدونم پنجره upvc مقاومتش تو رطوبت چطوریه ؟تضمین میکنید محصولاتتون رو؟

    1. سلام
      پنجره های upvc اگر در داخل آنها از گالوانیزه های جنس مرقوب و یراق آلات استاندارد و مقاوم استفاده شود ، بهترین گزینه جهت شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب می باشند.

  4. شما فروش درب و پنجره upvc دست دومم دارین قیمت هاتون به چه صورته ما سه تا پنجره برای ویلای دماوندمون میخوایم

    1. درب سرویس به صورت آماده خیر/ بایدسفارش مطابق ابعاد تولید گردد.

  5. قیمت چهارتا پنجره upvcمیخواستم محل نصبمم ابهر هست لطفا با هزینه حمل و نصب قیمت اعلم کنید

    1. سلام
      لطفا ابعاد پنجره های مورد نظر خود را ارسال فرمایید.

  6. ببخشید ما میتونیم یراق درب و پنجره upvc رو عوض کنیم؟
    هنوز تو منزل ساکن نشدم ولی پنجره رو هی قفلش باز میشه منزل رو تازه خریدیم نمیدونیم چه پنجره ای زدن که اینطوریه

    1. سلام
      اگر آموزش ببینید بله می توانید. اما بهتر است به یک تکنسین پنجره upvc مراجعه بفرمایید.

  7. ببخشید جای چسبایی که روی پنجره upvc هست و میکننش با چی میره؟خونه نوسازه ولی پنجره ها حالت چسبناکه اصلا اذیت شدیم با همچی تمییز کردم جای چسبا نمیره ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top