skip to Main Content

به طراحی پنجره دوجداره چرا باید اهمیت داد ؟

طراحی پنجره دوجداره یکی از مراحل مهم قبل از تولید و سفارش انواع پنجره های دوجداره می باشد. طراحی پنجره دوجداره می تواند توسط آرشیتکت ، معمار و یا توسط واحد فنی یک تولید کننده پنجره دوجداره صورت پذیرد.  با یک طراحی خوب پنجره دوجداره می توانید به چندین هدف دست یابید و یکی از مراحل مهم می باشد.

 

چرا طراحی پنجره دوجداره مهم می باشد؟

پنجره نقش مهمی در معماری ساختمان دارد و علاوه بر مسائل فنی که در طراحی و تولید پنجره دوجداره مهم است ، مسائلی همچون شرایط آب و هوایی منطقه ، از نظر زیبایی و هارمونی داشتن ابعاد با نمای اصلی ساختمان و خیلی از مسائل دیگر طراحی پنجره دوجداره می تواند بسیار مهم و اثر بخش باشد.

مزایای طراحی پنجره دوجداره

  • بسیار مهم و تاثیر گذار بر نمای اصلی ساختمان از نظر زیبایی
  • بسیار مهم از نظر کارایی و عملکرد پنجره و مسائل فنی
  • بسیار مهم از نظر قیمت تمام شده خرید پنجره دوجداره 
  • بسیار مهم از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی
  • بسیار مهم از نظر شرایط آب و هوایی منطقه و استفاده طبیعی از نور خورشید جهت گرما و یا بالعکس
  • بسیار مهم از نظر ایمنی و خطرات ناشی از طراحی غیر اصولی و استاندارد

پیشنهاد مطالعه : ابعاد استاندارد پنجره دوجداره 

عرض و ارتفاع استاندارد پنجره دوجداره

طراحی پنجره دوجداره از نظر قیمت نهایی پنجره

با یک طراحی درست و اصولی جهت پنجره دوجداره می توانید علاوه بر زیبایی ، کنترل و مدیریتی بر قیمت پنجره دوجداره داشته باشید. هر طرح از پنجره یک قیمت خاص دارد و بر مبنای مصرف پروفیل ، مصرف یراق الات و شیشه قیمت آن متفاوت می گردد.

یکی از موارد بسیار مهمی که در قیمت پنجره تاثیرگذار می باشد، طراحی آن می باشد. یکی از مواردی که در خصوص خرید پنجره دوجداره باید به آن توجه داشت قیمتی می باشد که در پیش فاکتور و فاکتور پنجره ثبت می گردد و اگر تفاوتی را در این بین مشاهده کردید احتمال دارد تفاوت هایی در طراحی پنجره ها وجود داشته باشد.

بسیاری نیز مشاهده شده است برای ارزان تر نشان دادن قیمت به مشتری در طراحی از ارزان ترین و کمترین پروفیل ها استفاده شده است که در هنگام خرید و صدور فاکتور بایستی به این موضوع توجه لازم را داشته باشید.

طراحی پنجره دوجداره
پروژه بلوار آفریقا

تاثیر طراحی انواع پنجره دوجداره بر قیمت شیشه دوجداره

همان گونه که در مطالب قبلی ذکر کردیم برای تولید ساختار پنجره دوجداره از شیشه دوجداره برای عایق بندی صدا و دما استفاده می شود. قبل از آن که بخواهیم درباره ی طراحی پنجره صحبتی کنیم مواردی را در خصوص ویژگی های شیشه دوجداره بیان می کنیم:

 

طراحی پنجره دوجداره
قم

شیشه دوجداره که برای پنجره upvc مورد استفاده قرار می گیرد دارای ویژگی هایی به شرح ذیل می باشد:

کاهش مصرف انرژی:

هر متر مربع از شیشه دوجداره استاندارد می تواند تا 40 متر مکعب از مصرف گاز را در سال صرفه جویی کند.

کنترل نور اشعه UV:

در صورتی که شیشه های استفاده شده در پنجره دوجداره از نوع رفلکس و لمینیت باشد آنگاه می توان میزان ورود اشعه ماورای بنفش را کنترل نمود.

کنترل آلودگی صوتی:

شیشه دوجداره می تواند حدود 35 دسی بل از میزان آلودگی صوتی را کم کند که این میزان تا حدود 85 دسی بل در صورت استفاده از دیگر شیشه ها و امکانات جانبی دیگر مانند لمینیت قابل ارتقا می باشد.

طراحی پنجره دوجداره

ممکن است طراحی پنجره دوجداره به گونه ای باشد که در نظر دارید از پنجره های بزرگ در ساختمان خود استفاده کرده باشید ، در این حالت ممکن است در هنگام سفارش محصول پنجره دوجداره با مسائلی همچون قیمت شیشه بزرگ و اور سایز و نصب آن مواجه شوید و هزینه های پیش بینی نشده ای را متحمل شوید ، بهتر است قبل از اقدام به طراحی پنجره حتما از مشاوره فنی ما در فاراد پنجره استفاده نمایید.

شیشه های دوجداره در ابعاد بزرگ که سکوریت و یا لمینیت نشده در پنجره دوجداره استفاده شده است می تواند بسیار خطر ساز و خطر آفرین باشند. در طراحی پنجره دوجداره به ابعاد شیشه های دوجداره باید دقت فراوانی کرد.

تاثیر طراحی درست و اصلوی پنجره دوجداره در عملکرد و طول عمر پنجره دوجداره

اگر در طراحی پنجره دوجداره نکات فنی در نظر گرفته نشود و بعنوان مثال بخاطر زیبایی یک پنجره لولایی سفارش دهید که عرض بازشو آن 1.20 باشد ، این پنجره در مدت زمان دچار مشکل و خرابی خواهد شد. و یا اینکه بخاطر حذف کتیبه در بالا از یک پنجره کشویی upvc به ارتفاع 3 متر استفاده نمایید که غیر استاندارد و طراحی غیر اصولی می باشد.

طراحی پنجره دوجداره

برای تمامی خواسته ها و نیاز های شما در ارتباط با طرح پنجره دوجداره یک راه حل نهایی وجود دارد به این شرط که قبل از اقدام به ساخت فریم های آهنی درخواست ها و خواسته های خود را با واحد فنی یک تولید کننده پنجره استاندارد ، در میان بگذارید و بهترین طراحی پنجره دوجداره با توجه به نیاز شما برای شما انجام پذیرد.

تاثیر طراحی پنجره های دوجداره در نصب و خدمات پس از فروش

مطمئن باشید یک پنجره دوجداره با یک طرح غیر اصولی نه نصب درستی خواهد داشت و نه خدمات پس از فروش مناسب ، چون تولید کننده آن پنجره را به سفارش و طرح شما تولید گردیده است و با توجه به غیر استاندارد بودن ابعاد پنجره ، نمی تواند خدمات پس از فروش مناسبی به شما ارائه دهد.

در صورتی که تمامی فاکتورها از قبل رعایت گردد و آنگاه بهترین پنجره دوجداره تولید گردد اما در صورتی که به صورت غیر استاندارد اجرا و نصب گردد آنگاه تمامی زحمات شما به هدر خواهد رفت.

یکی از نکاتی که بسیار بین مشتریان و به غلط در زمان اجرا و نصب پنجره  شایع شده است اندازه گیری بسیار فیت و کیپ با بادخور کم می باشد که این نوع از اندازه گیری از لحاظ استاندارد ساختمانی بسیار اشتباه می باشد.

طراحی پنجره دوجداره

تاثیر طراحی اصولی پنجره دوجداره جهت مناطق آب و هوایی مختلف

یکی از عوامل بسیار مهمی که در طراحی پنجره دوجداره باید در نظر گرفته شود ، شرایط آب و هوایی منطقه می باشد. بعنوان مثال در مناطق سردسیری باید پنجره ها بگونه ای طراحی گردد که از حداکثر گرمای نور خورشید برای گرم کردن فضای داخل استفاده شود و همچنین به گونه ای طراحی شود که سرما به داخل نفوذ نکند.

بهمین خاطر معمولا در مناطق سردسیری از پنجره های کوچک با حداکثر فضای شیشه و در محل نصب مناسب استفاده می کنند .

پیشنهاد مطالعه : پنجره دوجداره مناسب مناطق سردسیری 

پنجره دوجداره جهت مناطق سردسیر

تاثیر طراحی استاندارد پنجره دوجداره از نظر ایمنی و خطر آفرینی

یک پنجره دوجداره که در طراحی آن اصول ایمنی رعایت نشده باشد می تواند بسیار خطر آفرین باشد و صدمات جبران ناپذیری را به ما بزند. بعنوان مثال در طبقات بالا استفاده از پنجره های قدی با بازشو های یک تکه و قدی که در جلوی آنها تنها یک نرده غیر ایمن قرار گرفته است که برای کودکان بسیار خطر آفرین می باشد.

طراحی پنجره دوجداره برای نورگیر
طراحی پنجره دوجداره برای نورگیر های مشرف

و یا استفاده از پنجره هایی با ابعاد بسیار کوچک جهت راه پله ها که در هنگام آتش سوزی خطرات و موانع بسیاری را ایجاد خواهد کرد. یا بعنوان مثال رعایت نکردن بحث پرتگاه برای پنجره و رعایت نکردن ارتفاع 10.10 برای پنجره که باعث سقوط افراد و یا کودکان به پایین خواهند شد.

اگر می خواهید هیچ گونه کتیبه ای در پایین پنجره نباشد و بصورت قدی باز شود می توانید از انواع محصولات هندریل شیشه ای یا نرده شیشه ای استفاده نمایید.

همانطور که در مطالب بالا گفته شد با یک طراحی درست و اصولی پنجره دوجداره می توانید به اهداف بسیار مفیدی دست یابید که استفاده از این محصول را برای شما کم هزینه ، جذاب ، ایمن و لذت بخش می کند. 

محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره + بهار 1403

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top