skip to Main Content

انواع هندریل شیشه ای و معرفی مدل های آن

یکی دیگر از خدمات مجموعه فاراد پنجره اجرای هندریل  شیشه ای یا همان نرده شیشه ای  می باشد. ترکیبی از شیشه و بست و یا فریم های آلومینیومی و استیل که علاوه بر زیبایی خاصی که به ساختمان شما می دهد ، دارای مقاومت بالایی نیز در برابر ضربه و فشار می باشد. امروزه از این محصول در معماری های مدرن بسیار استفاده می گردد.

 

هندریل شیشه ای

 

استفاده از نرده های شیشه ای در بخش های مختلف ساختمانهای تجاری، اداری و مسکونی مرسوم و اجبار بوده است. این نرده های شیشه ای جایگزین مناسبی برای انواع مختلف نرده های فلزی و چوبی می باشد که در بالکن ها و یا در جلوی پنجره های قدی برای ایجاد جان پناه استفاده می شود ، می باشند.

عموما در گذشته از متریال سنتی تر در ساخت نرده مثل چوب و آهن  استفاده می شده است ولی در سبک های معماری مدرن با توجه به شفافیتی که شیشه به فضا می دهد از هندریل های شیشه ای می توان استفاده کرد.

هندریل شیشه ای برای پله

فواید استفاده از نرده  شیشه ای

همانطور که از اسم این محصول مشخص است سهم شیشه در هندریل یا نرده شیشه ای بیشتر از بقیه متریال آن است . استفاده از شیشه در محصول هندریل یا نرده شیشه ای باعث زیبایی بیشتر در ساختمان و عبور نور بیشتر در ساختمان می شود .

همچنین استفاده از هندریل شیشه ای در ساختمانها و ویلاها می تواند منجر به وجود آمدن ویو عالی و لذت بردن دو چندان از محیط گردد.

در اجرای هندریل یا نرده شیشه ای طبق نظر کارفرما می توان به صورت کامل از شیشه استفاده کرد و یا می توان بر روی آن از دستک های فلزی استفاده نمود.در ساخت و اجرای هندریل یل نرده شیشه ای عموما از 2 لایه شیشه سکوریت و لمینیت شده بین ضخامتهای 5 تا 10 میلیمتر استفاده می شود.

هندریل شیشه ای
بخشی از مطالب کاتالوگ فاراد پنجره در ارتباط با محصول هندریل شیشه ای

قاعدتا در ساخت و اجرای هندریل شیشه ای هرچه تعداد و ضخامت شیشه ها افزایش یابد مقاومت و کیفیت محصول نهایی بیشتر خواهد شد. تلفیق هندریل آلومینیومی و پنجره آلومینیومی زیبایی خاصی را به محیط می دهد.

بطور خلاصه می توان به فواید ذیل در ارتباط با هندریل شیشه ای اشاره کرد

  • زیبایی در عین سادگی
  • ایمنی و استحکام بالا
  • اجرای سریع و آسان
  • قیمت مناسب

بیشتر بدانید:  پنجره ترمال بریک 

قیمت هندریل شیشه ای

قیمت هندریل شیشه ای بر اساس نوع شیشه مورد استفاده و وزن آلومینیوم مصرفی به صورت متر طول محاسبه می گردد. پیشنهاد ما استفاده از شیشه 8+8 یا 6+6 لمینیت می باشد که در صورت شکست شیشه ، در قاب خود باقی نمی ماند و پودر و به پایین ریخته نمی شود.

قیمت هندریل شیشه ای با توجه به نوع پایه ها که اسپیگات باشد و یا کامپوننت  جنس شیشه که لمینیت باشد یا 10 میل سکوریت بصورت متر طول از متر مربع 2 میلیون تا 5 میلیون متفاوت می باشد.

قیمت شیشه لمینیت یا شیشه سکوریت با توجه به اینکه ارتفاع شیشه 1 متر است به صورت هر متر طول محاسبه می گردد. قیمت فریم های آلومینیومی و کامپوننت ها استفاده شده نیز به صورت متر طول محاسبه می گردد. معمولا و به طور استاندارد در هر متر طول هندریل شیشه ای یا نرده شیشه ای دو عدد کامپوننت قرار می دهند و سپس بر روی آن با کاور و روکش آلومینیومی پوشیده می شود.

 

انواع نرده شیشه ای

عموما در حالته های استاندارد ساخت و اجرای هندریل یا نرده شیشه ای به 4 صورت انجام می پذیرد که در اینجا به اختصار به آن ها اشاره می کنیم. طی بازدید کارشناسان فنی و بررسی شرایط محیط و نوع درخواست و نیاز کارفرما یکی از روش های ذیل انتخاب می گردد:

 

1-نرده شیشه ای یا  هندریل به  شیوه فیکس پوینت

 در مکانیزم فیکس پوینت شیشه ایمنی با یراق فولادی مقاوم از کناره ها به درون دیوار بولت می گردد. مکانیزم فیکس پوینت در هندریل یا نرده شیشه ای بیشتر در مکانهایی چون راه پله ها استفاده می شود.

 

هندریل شیشه ای

همچنین به دلخواه شما می توان بر روی شیشه ها ار دستک های آلومنیومی استفاده کرد.در مکانیزم فیکس پوینت زیر سازی و تراز مناسب جهت اجرا بسیار مهم و حائز اهمیت است.

پیشنهاد می شود در محل زیر سازی و تراز مناسب جهت اجرا بسیار مهم و حائز اهمیت است. همچنین در محل تلاقی اتصالات مکانیزم فیکس پوینت با دیواره از قوطی آهنی با ضخامت 40 میلیمتر در 80 میلیمتر استفاده شود.

 

2-نرده شیشه ای یا هندریل  به شیوه اسپیگوت

 در مکانیزم اسپیگوت شیشه ایمنی بر روی پایه هایی با ارتفاع 15 تا 20 سانتیمتر قرار خواهد گرفت. پایه های اسپیگوت شیشه ای که دارای نشیمنگاه شیشه ای   Uشکل هستند در زمین بولت شده و شیشه های مورد نظر بر روی آنها نصب می گردد.

 

هندریل شیشه ای اسپیگوت

 

3- نرده شیشه ای یا هندریل به شیوه اکسپوز- روکار

 همانطور که از اسم این محصول پیداست هندریل یا نرده شیشه ای اکسپور در مرحله فاینال ساختمان انجام خواهد شد.یعنی هندریل نرده شیشه ای اکسپوز بر روی کف تمام شده از جنس سنگ و سرامیک و … اجرا خواهد شد.

هندریل شیشه ای اکسپوز

مطلبی که در اینجا بسیار مهم است تزار بودن کامل کف نهایی است. عدم صاف بودن و ناتراز بودن محل اجرای هندریل با شیوه اکسپوز باعث می شود شیشه ها در یک راستا قرار نگرفته و مشکلات بسیار زیادی حاصل شود.

در مکانیرم اکسپوز پروفیل های مقاوم آلومنیومی بر روی کف تراز شده نصب می شود که البته ای چینش نصب به ابعاد و طول هندریل شیشه ای متفاوت خواهد بود.

بعد از نصب شیشه و براکت ها بر روی پروفیل های آلومینیومی کاور های آلومینیومی یکپارچه بر روی آن نصب می گردد که می تواند با رنگ های مورد نظر شما اجرا گردد.

 

 

4- نرده شیشه ای یا هندریل دفنی یا توکار

مکانیزم دفنی یا توکار از بعد فنی و اجرایی شباهت بسیار زیادی به مکانیزم اکسپوز یا روکار دارد ، با این تفاوت که پروفیل های آلومینیومی نگه دارنده و براکت ها درون زمین انجام می شود.

لازم به ذکر است  کلیه متعلقات هندریل شیشه ای درون قاب Uشکل درون زمین کار می شود که می بایست قبل از اتمام عملیات کف سازی این قاب U شکل درون زمین کار شود.

هندریل شیشه ای دفنی

 

در اینجا به این نکته اشاره خواهیم کرد که یک هندریل یا نرده شیشه استاندارد در واحد مسکونی می بایست تحمل فشار تا 150 کیلوگرم بر متر مربع را داشته باشد.

این استاندارد تحمل برای مکانهای تجاری و پرتردد می بایست تا حدود 300 کیلوگرم باشد. در ساختار نرده های شیشه ای بهتر است از شیشه های لمینیت به جای شیشه های سکوریت جهت بالا بردن ایمنی استفاده شود.

 

پیشنهاد مطالعه محصول مشابه : آشنایی با انوع مدل های شیشه بالکنی  و تلفیق آن با شیشه هندریل های شیشه ای

انواع نرده مناسب نصب در جلوی پنجره های دوجداره

برای ایجاد جان پناه در جلوی پنجره های قدی می توانید از انواع مدل های نرده که در زیر به توضیح آن می پردازیم ، استفاده کنید.

1- نرده های لوله ای استیل

برای ایجاد جان پناه در جلوی پنجره یکی از روش هایی که می توانید از آن استفاده کنید استفاده از نرده های لوله ای استیل می باشد که به صورت افقی و یا عمودی در جلوی پنجره و به دیوار دور پنجره دوجداره نصب می گردد.

ویژگی حفاظ استیل برای پنجره دوجداره

2- نرده های فلزی یا فرفورژه

آهن یکی از مصالح پرد استفاده جهت ساخت نرده در جلوی پنجره بوده است که به مرور جای خود را به طرح های جدید مثل فرفورژه و نرده های استیل و شیشه ای داد. یکی از انواع مدل های قیمت مناسب نرده های فلزی می باشد اما زیبایی چندانی نسبت به مدل های دیگر ندارد.

نرده فلزی جلوی پنجره
نرده فلزی در جلوی پنجره

3- استفاده از شیشه های 10 میل سکوریت

در جلوی انواع پنجره های دوجداره قدی اگر عرض پنجره کم باشد ، بعنوان مثال 80 سانت تا 1.20 متر ، می توانید از انواع شیشه های 10 میل که به توسط بست های مخصصوص به طرفین دیوار پیچ می شوند استفاده کنید. این هم یک نرده شیشه ای متفاوت از سیستم هندریل می باشد که قیمت تمام شده مناسب تری نسبت به هندریل هایی با سیستم کامپوننت و اسپوگیت دارند.

هندریل شیشه ای
 

4- استفاده از انواع هندریل های شیشه ای

در نهایت یک پیشنهاد خوب برای جان پناه در جلوی پنجره های قدی ، استفاده از انواع هندریل ها و یا نرده های شیشه ای می باشد که در ابتدای این مطلب توضیحات آن بصورت کامل داده شد ، پیشنهاد می گردد. این هندریل های شیشه ای علاوه بر زیبایی خاصی که دارند ، مقاومت و استاندارد های بالایی را نیز شامل می شوند.

در صورتیکه نمی خواهید هزینه کنید و در جلوی پنجره ها نرده ای نصب کنید جهت جان پناه ، می توانید این جان پناه را با یک کتیته مناسب در پایین در هنگام طراحی پنجره دوجداره تامین کنید و دیگر نیازی به استفاده از انواع نرده نمی باشد. 

به طراحی پنجره دوجداره چرا باید اهمیت داد ؟

 

شما می توانید جهت مشاوره بیشتر با واحد فروش یا  فنی مهندسی فاراد پنجره به شماره22895334-22895430 تماس حاصل فرمایید. فاراد پنجره تولید کننده انواع  پنجره های دوجداره آلومینومی و پنجره upvc ویستابست و اکسسوری های مربوطه مثل انواع هندریل های شیشه ای .

4.9/5 - (16 امتیاز)

تعداد 4 نظر و سوال

  1. سلام وقتتون بخیر هندریل ما ضربه خورده حالت ترک ترک شده قابل تعویض هست. درسته
    هزینش رو میفرمایید برای راه پلس

  2. برای درب فروشگاهمون میخواستیم ازتون مشاوه بگیریم ممنون میشم راهنمایی کنید
    میخوام یشه ای باشه کلا ابعادم فک کنم 260 در 2 باشه ولی باید ککارشناس خودتون باید بیاد اندازه بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top