skip to Main Content

پنجره سه جداره | معرفی بهترین مدل + مقایسه قیمتی

چرا پنجره سه جداره ؟ آیا هر پنجره سه جداره ای عایق صوت می باشد؟ آیا این نوع پنجره که امروزه در تبلیغات محیطی و دیجیتالی و رسانه ای از آن به وفور استفاده می شود واقعا پنجره ای عایق تر از  پنجره دوجداره  می باشد ؟

شما می توانید با استفاده از یک نوع خاص پنجره سه جداره که در این نوشته به آن خواهیم پرداخت ، برای همیشه از ورود آلودگی صوتی به داخل منزل و محیط کار خود جلوگیری کنید. 100 درصد تضمینی

پنجره سه جداره

به چه نوع پنجره ای پنجره 3 جداره می گویند؟

ساختار این نوع پنجره  به صورتی است که در آن بجای استفاده از شیشه دوجداره ، از شیشه سه جداره استفاده می کنند. در واقع در پنجره های دوجداره معمولی از شیشه دوجداره با ساختار 6-12-4 با ضخمات نهایی 22 میل باید استفاده شود اما در پنجره های سه جداره حداقل از شیشه 6-اس 8-4-اس8-6 با ضخامت نهایی 32 استفاده می کنند.

این نوع شیشه یک ساختار شیشه ساده و معمولی برای این نوع پنجره می باشد. که تفاوت چندان و زیادی با پنجره دوجداره باشیشه دوجداره ندارد. شاید به میزان 5 درصد بیشتر عایق صوتی باشد.

بیشتر بدانید: بهترین نوع پنجره از نظر عملکرد صوتی 

پنجره سه جداره

پنجره های  سه جداره برای چه مکان هایی مناسب است و پیشنهاد می شود ؟

  • خانه های مسکونی در کنار بزرگ راه ها
  • خانه های مسکونی در کنار مدارس
  • خانه های مسکونی و یا اداری در خیابان های پر تردد
  • مناطقی با آلودگی صوتی بالا مثل ساخت ساز های جدید

آیا هر نوع پنجره سه جداره  عملکرد صوتی بهتری نسبت به پنجره دوجداره دارد؟

همانطور که در بالا اشاره شد صرفا با این عنوان که سه جداره سفارش داده اید و عملکرد صوتی بهتری نسبت به دوجداره دارد، نباید خوش بین باشید، شما یک پنجره سه جداره معمولی سفارش داده اید که شاید 5 درصد بیشتر نسبت به پنجره دوجداره عایق صوتی بیشتری خواهد بود.

و حتما این پنجره سه جداره معمولی عایق صوتی بهتری نسبت به یک پنجره دوجداره به شیشه لمینیت نخواهد بود. به نمودار بالا دقت کنید.

پس اگر قرار است یک پنجره 3 جداره معمولی خریداری کنید که صرفا از سه جدار شیشه تشکیل شده است و یراق آلات و نوع پروفیل آن همان ساختار دوجداره را داشته باشد ، هرگز این کار را نکنید و هزینه گزاف پرداخت ننمایید.

 

پنجره دوجداره با پنجره 3 جداره ای که صرفا از سه جدار شیشه تشکیل شده است در میزان عایق صوتی تفاوت چندانی را ندارد و هزینه اضافی انجام می دهید.

سعی کنید یک پنجره دوجداره استاندارد با شیشه دوجداره تماما صنعتی و یراق آلات با کیفت دوحالته برای خرید انتخاب نمایید که تا حدود بسیاری انتظارات شما را از یک پنجره دوجداره به طور حتم برآورده خواهد کرد، چون صرف 3 جدار شیشه ، انتخاب مناسبی جهت عایق صوتی نمی باشد.

اما اگر به دنبال یک پنجره سه جداره با  عایق صوتی بالا هستید که به میزان 100 تا 90درصد ورودی و یا خروجی صوت را کاهش دهد ، از پنجره سه جداره ای استفاده نمایید که یک جدار از سه جدار آن از شیشه لمینیت تشکیل شده باشد.

چه نوع پنجره ای  خریداری کنیم که تا میزان 90 درصد شدت صوت راکاهش دهد؟

اگر منزل شما در کنار بزرگراه هست و به آلودگی صوتی بسیار حساس می باشید و یا محیط کاری شما باید به صورتی باشد که ورودی صوت به میزان بسیار پایینی باشد مثل محیط کتابخانه و یا اگر محیط کارتان بالعکس به گونه ای است که صدای زیادی تولید می شود و نمی خواهید به بیرون منتشر شود. شما دو گزینه دارید:

  • استفاده از پنجره دوجداره معمولی با شیشه دوجداره ای که یک جدار آن لمینیت باشد ( یعنی دو لایه 4 میل به یکدیگر پرس شده باشند و بین آن یک ورق pvb آکوستیک شفاف عایق صوت باشد) و جداره دیگر آن یک شیشه 6 میل ساده ، ساختاری به صورت  جدار خارجی: 4+4 لمینیت – فضای بین شیشه 12 که با گاز آرگون پر می شود و جداره خارجی 6 میل ساده. این ساختار پنجره عملکرد بسیار مناسی در برابر آلودگی های صوتی دارد.

رنگ و طرح پروفیل در پنجره دوجداره مشهد

  • اما اگر حساسیت بالاتری دارید نسبت به صوت ، شما می توانید از پنجره سه جداره ای استفاده کنید که در آن یک شیشه سه جداره با ساختار جداره بیرونی 4+4 لمینیت جدار وسط 4 میل ساده و جداره داخل آن نیز 6 میل ساده استفاده نمایید که در بین آنها نیز دو فضای 12 میلیمتر جهت تزریق گاز آرگون قرار داده میشود.

 

  • شیشه لمینیت در انواع و ضخامت های مختلف قابل تولید می باشد، با توجه به ابعاد شیشه و نحوه عملکرد آن و نیاز ما از یک شیشه لمینیت، ضخامت آن تعیین می گردد. این نوع شیشه علاوه بر اینکه عایق صوتی بالایی دارد به میزان بسیار زیادی ضد سرقت می باشد که ورود به آن به سختی زیاد انجام می گیرد و یا غیر قابل نفوذ می باشد. ساختار این نوع شیشه را در شیشه های جلوی خودرو می توان دید. در هنگام شکستن قطعات از یکدیگر جدا نمی شوند و ایمنی بسیار بالایی دارند.
شیشه سه جداره
ساختار شیشه لمینیت

بیشتر بدانید: شیشه لمینیت به چه نوع شیشه ای گفته می شود؟

تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره در چیست؟

تفاوت پنجره دوجداره با پنجره سه جداره در میزان عایق صوتی بهتر در پنجره سه جداره می باشد. اگر  ورودی صدا از پنجره زیاد است و یا منزل و یا محل کار شما در یک خیابان پرتردد و یا کنار اتوبان می باشد حتما پنجره سه جداره به شما پیشنهاد می گردد.

در پنجره سه جداره از 3 جداره شیشه استفاده شده است. یک نوع شیشه سه جداره دیگری نیز موجود می باشد بنام شیشه سه جداره ای که یک جدار آن لمینیت باشد، این نوع شیشه سه جداره بهترین نوع شیشه از نظر عملکرد عایق صوتی می باشد.

تفاوت پنجره سه جداره و دوجداره از نظر قیمت

پروفیل مورد استفاده در پنجره سه جداره سری 70 ویستابست می باشد که نسب به مدل سری 60 تقریبا 15 درصد افزایش قیمت دارد. همچنین شیشه سه جداره لمینیت که در پنجره سه جداره استفاده می شود قیمت آن نسبت به شیشه دوجداره معمولی تقریبا 3 برابر می باشد.

پس از نظر قیمت پروفیل 15  درصد بیشتر است از مدل دوجداره و از نظر قیمت شیشه تقریبا 3 برابر از مدل دوجداره بیشتر است.

 

پنجره دوجداره

بیشتر بدانید: قیمت انواع پنجره دوجداره 

4 ویژگی مهم یک پنجره سه جداره:

1- استفاده از پروفیل سری 70 ویستابست با زهواز مخصوص شیشه سه جداره

2- استفاده از شیشه سه جداره استاندارد با ترکیب خارجی 6 میل – میانی 4میل – داخلی 6میل و با اسپیسر های میانی 8 تا 10 میل یعنی ضخامت نهایی شیشه سه جداره نباید کمتر از 32 میلمیتر باشد. یا استفاده از شیشه سه جداره ای که یک جدار آن لمینیت باشد.

3- استفاده از یراق آلات استاندارد دوحالته  با تحمل وزن مناسب جهت شیشه سه جداره و کیپ کردن پنجره از چهار جهت

4- مهمترین مسآله تولید مطابق با الزامات فنی ویستابست

 

نتیجه:

پنجره دوجداره با پنجره 3 جداره ای که صرفا از سه جدار شیشه تشکیل شده است در میزان عایق صوتی تفاوت چندانی را ندارد و هزینه اضافی انجام می دهید.

سعی کنید یک پنجره دوجداره استاندارد با شیشه دوجداره تماما صنعتی و یراق آلات با کیفت دوحالته برای خرید انتخاب نمایید که تا حدود بسیاری انتظارات شما را از یک پنجره دوجداره به طور حتم برآورده خواهد کرد، چون صرف سه جداره  شیشه ، انتخاب مناسبی جهت عایق صوتی نمی باشد.

اما اگر به دنبال یک پنجره سه جداره با  عایق صوتی بالا هستید که به میزان 100 تا 90درصد ورودی و یا خروجی صوت را کاهش دهد ، از پنجره سه جداره ای استفاده نمایید که یک جدار از سه جدار آن از شیشه لمینیت و حتی pvb آکوستیک تشکیل شده باشد.

سفارش محصل پنجره سه جداره عایق : 02122895334- 09196546656

4.1/5 - (7 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top