skip to Main Content

پارتیشن شیشه ای ریلی

پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارند؛ از پارتیشن های فریم دار و بدون فریم گرفته تا ثابت و متحرک. پارتیشن شیشه ای ریلی یکی از انواع پارتیشن متحرک است که کاربردی گسترده در انواع محیط ها برای کاربران فراهم کرده است.

پارتیشن ها عموما به صورت ثابت با ظاهر ام دی اف در ذهن ما نقش بسته اند ولی از لحاظ متریال پارتیشن های متفاوتی داریم از جمله پارتیشن upvc، آلومینیوم، آهنی و البته چوبی و ام دی اف. پارتیشن شیشه ای ریلی معمولاً از جنس upvc یا آلومینیوم ساخته می شود و انواع متفاوتی دارد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

کاربرد پارتیشن ریلی شیشه ای

نصب پارتیشن‌های اداری شیشه ای جلوه بسیار مدرن به ادارات می بخشد؛ این پارتیشن‌ها از ایجاد اتاق‌های جلسه خصوصی گرفته تا ایجاد مناطق همکاری باز، به‌طور کامل با نیازهای پویایی اداری سازگار هستند.

همچنین از پارتیشن شیشه ای ریلی می توان در طراحی فضاهای موقت برای کارگاه‌ها، جلسات آموزشی یا رویدادها استفاده کرد که محیطی پویا و کاربردی را برای انجام فعالیت‌های مختلف ارائه می‌دهد.

کاربرد پارتیشن ریلی شیشه ای

ویژگی های پارتیشن اداری ریلی

سازوکار لغزشی پارتیشن شیشه ای ریلی امکان تغییرات سریع چیدمان فضا، افزایش انعطاف‌پذیری و بهره‌وری را فراهم می‌کند. پانل‌های این پارتیشن‌ها معمولاً با مواد متنوعی از جمله شیشه‌های شفاف و انواع فریم از جمله upvc و آلومینیوم طراحی می‌شوند که نیازهای به زیبایی حفظ حریم خصوصی را یکجا برآورده می‌کنند.

شیشه پارتیشن های شیشه ای نیز با بهره‌گیری از متریال های متفاوتی همچون طلق PVB، شیشه های لمینت و نوارهای عایق در برابر صدا و حرارت عایق بندی می شود.

متریال مورد استفاده در پارتیشن ریلی چیست؟

بهترین مواد مورد استفاده برای ساخت پارتیشن‌های ریلی شامل یو پی وی سی و آلومینیوم است و ترکیب آن با شیشه های سیکوریت است. یو پی وی سی مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت و صدا بروز می دهد.

همچنین، قابلیت تمیز شدن آسان نیز از جمله دیگر ویژگی های پارتیشن شیشه ای ریلی ساخته شده با پروفیل یو پی وی سی و آلومینیوم است.

چارچوب اصلی پارتیشن شیشه ای ریلی از آلومینیوم ساخته می‌شود، که تحمل بالایی در برابر فشار دارد. از لحاظ یراق آلات در پارتیشن های شیشه ای از لولاهایی استفاده می شود که بتواند در ها را به صورت آکاردئونی جمع کند یا اینکه آن ها را به صورت کشویی حرکت دهد.

جنس پارتیشن شیشه ای

انواع پارتیشن شیشه ای ریلی

پارتشین های شیشه ای منحصر به یک نوع نیست بلکه می تواند دارای چند مدل باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  • پارتیشن‌های تک ریلی: این پارتیشن‌ها با یک مسیر ریلی طراحی شده‌اند که پانل‌ها می‌توانند در امتداد آن بلغزند. آنها برای فضاهای کوچکتر یا مناطقی که پیکربندی مجدد خطی ترجیح داده می شود ایده آل هستند.
  • پارتیشن‌های ریلی دوگانه: پارتیشن‌های دو ریلی دارای دو مسیر موازی هستند که امکان تغییرات پیچیده‌تر و همه‌کاره‌تر چیدمان را فراهم می‌کنند. این پارتیشن ها برای فضاهای بزرگتر مناسب هستند.
  • پارتیشن‌های ریلی منحنی: پارتیشن‌های ریلی منحنی انعطاف‌پذیری بیشتری به نسبت دو مورد قبلی دارند و در یک مسیر منحنی قوس دار حرکت می کنند.

ضربه پذیری و وزن در پارتیشن شیشه ای ریلی

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد مهمترین ویژگی پارتیشن ریلی قابلیت تحرک این سازه ها است؛ پارتیشن ریلی علاوه بر قابلیت جابجایی از وزنی سبک برخوردار است که جا به جایی آسان را برای آن فراهم می کند.

پارتیشن های ریلی در برابر عوامل طبیعی مانند فشار، ضربه و رطوبت مقاومت بالایی دارند و این سازه های جدا کننده را در کوتاه ترین زمان ممکن می توان برپا یا جمع‌آوری کرد.

پارتیشن اداری ریلی

قیمت پارتیشن اداری ریلی

پارتیشن ها بر حسب متریالی که در ساخت آن ها به کار رفته و همچنین بر اساس پیچیدگی طراحی شان ممکن است گران‌تر از سایر پارتیشن ها باشند. مثلاً پارتیشن ثابت فریم لس از پارتیشن ثابت فریم دار گران‌تر است، زیرا نوع یراق و نگهدارنده ها در پارتیشن فریم لس فرق می کند و پیچیده‌تر است.

همین را می توان به پارتیشن شیشه ای ریلی نیز تعمیم داد. یعنی اینکه این پارتیشن ها به دلیل بهره‌گیری از یراق آلات متفاوت، نیاز به تعبیه ریل در کف و بر سقف اتاق گران‌تر تمام می شوند؛ ضمن اینکه باید دید شما می خواهید چه نوع شیشه ای برای آن سفارش بدهید، مثلا قیمت پارتیشن اداری  با شیشه مات نسبت به پارتیشن با شیشه معمولی متفاوت است.

آیا پارتیشن های ریلی گزینه ای مناسب برای ادارات هستند؟

پاسخ به این سؤال واقعاً به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. برخی ترجیح می دهند که محیط اداری شان با پارتیشن های ساده و حتی ام دی اف جداسازی شود. ولی اگر شما به زیبایی محیط اهمیت زیادی می دهید پارتیشن های ریلی ایده آل ترین گزینه های در دسترس شماست.

نکته پایانی

در این مطلب به پارتیشن شیشه ای ریلی پرداختیم؛ این پارتیشن ها برای محیط های اداری بسیار کارآمد هستند و نقش مهمی در جداسازی محیط های اداری ایفا می کنند ضمن اینکه زیبایی خاصی نیز به آن می بخشند.

شما می توانید برای انتخاب بهترین و با کیفیت ترین پارتیشن ها به وبسایت فاراد پنجره سر بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 5 نظر و سوال

    1. سلام
      بله . محصول پارتیشن شیشه ای به صورت آکاردئونی نیز موجود می باشد.

    1. سلام
      پارتیشن های شیشه ای در انواع طرح ها و رنگ ها قابل اجرا می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top