skip to Main Content

نصب پارتیشن شیشه ای

بسیاری از محیط های اداری مدرن از نصب پارتیشن های شیشه ای بهره می گیرند. با این حال قبل از نصب پارتیشن ، باید محل مورد نظر توسط متخصصین به طور کامل بررسی شود.

به عبارتی دیگر برای نصب پارتیشن شیشه ای باید اندازه سقف تا کف، ورودی و پنجره ها به خوبی بررسی شوند سپس با استفاده از اندازه های به دست آمده می توان طرح پارتیشن مورد نظر را با استفاده از نرم افزارهای نقشه کشی پیاده‌سازی کرد.

نصب پارتیشن شیشه ای متحرک و یا ثابت

از آنجایی که بسیاری از محیط های اداری به صورت استیجاری و موقت هستند صرفه اقتصادی برای کارفرما استفاده از پارتیشن های متحرک است و بسیاری نصب این پارتیشن را ترجیح می دهند.

در مقابل پارتیشن ثابت ضمن داشتن فرایند اساسی تر برای نصب، برای مدتی طولانی برقرار خواهد بود و گزینه ای مناسب برای مکان هایی است که مالک قصد تغییر کاربری و حذف پارتیشن ها را نداشته باشد.

بیشتر بدانید: اجرای پارتیشن شیشه ای

نصب پارتیشن شیشه ای متحرک و یا ثابت

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای

برقراری پارتیشن شیشه ای برای بسیاری از افراد روشن نیست؛ به عنوان اطلاعاتی کلی باید گفت که فرآیند انجام آن شامل نصب کانال u، به کارگیری یراق ماشینی، به کارگیری واشر پلاستیکی و همچنین نصب شیشه پنجره و درب است.

طبیعتاً اجرای مناسب هرکدام از این فرآیندها بر طول عمر و افزایش مدت زمان بهره‌برداری از پارتیشن شیشه ای نقش خواهد داشت.

نصب کانال u برای پارتیشن شیشه ای

یکی از مراحل مهم در نصب پارتیشن شیشه مربوط به کانال یو است؛ قطعه ای که پنل های شیشه ای را درون خود نگه می دارد. کانال u در بالا و پایین قسمتی نصب می شود که قرار است شیشه در آن قرار گیرد و ضخامت آن به ضخامت شیشه بستگی دارد.

این کانال ها با استفاده از پیچ در سقف و کف زمین محکم و ثابت می شوند؛ البته پیچ ها باید به نحوی درون کانال قرار بگیرند که دفرمه نشوند زیرا این دفرمگی می تواند به شیشه آسیب بزند.

نصب کانال u برای پارتیشن شیشه ای

نصب شیشه و یراق آلات

پس از ثابت شدن کانال u و پروفیل در نصب پارتیشن شیشه ای، نوبت به مرحله بعدی نصب پارتیشن شیشه ای یعنی نصب شیشه سکوریت می رسد. برای قرار گیری شیشه سکوریت می توان از دهانه ی درب استفاده کرد و شیشه را به سمت کانال هدایت کرد، شیشه ها باید حتماً به صورت عمودی قرار گرفته و تراز باشند.

پس از نصب شیشه ها درون پروفیل، آن ها را با استفاده از یراق آلات در کنار هم قرار می دهند؛ جنس این یراق آلات اغلب از چدن و یا استیل است و اگر پارتیشن از نوع فریم دار باشد، شیشه ها با استفاده از فریم های عمودی متصل می شوند.

نصب واشر لاستیکی برای پارتیشن شیشه ای

دیگر مرحله در نصب پارتیشن شیشه ای پس از اتصال شیشه ها مربوط به اتصال واشر پلاستیکی است. معمولا برای اینکه شیشه ها در طول زمان دچار لق زدگی نشوند از این واشرهای لاستیکی استفاده می کنند؛ به این نحو که واشرها را در دوطرف شیشه و در داخل کانال قرار می دهند با اینکار شیشه ها به طور ثابت قرار خواهند گرفت.

نصب درب پارتیشن شیشه ای

بر حسب موقعیت پروژه درب های پارتیشنی می توانند به صورت برقی، ریلی یا لولایی باشند ولی معمولاً از درب های دستیِ لولایی در این مرحله از نصب پارتیشن استفاده می شود. به منظور نصب درب لولایی، یک صفحه ی کف را درست در زیر پروفیل با پیچ و مهره نصب می کنند.

جنس پارتیشن شیشه ای

نکته ای که در زمینه نصب پارتیشن شیشه ای باید در نظر گرفت، جنس این پارتیشن ها است زیرا امروزه این دیوارهای شیشه ای جایگزین دیوارهای آجری شده اند و به همین ترتیب باید از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشند.

بنابراین شیشه های سکوریت و لمینت در ساخت پارتیشن به کار می روند زیرا این شیشه ها از استحکام بالا در برابر ضربه و تغییرات دمایی برخوردار هستند.

نصب واشر لاستیکی برای پارتیشن شیشه ای

ضخامت شیشه سیکوریت برای پارتیشن

به منظور نصب پارتیشن شیشه ای می توان از شیشه های سکوریت با ضخامت مختلف استفاده کرد؛ البته ضخامت شیشه پارتیشن به محل نصب و نوع کاربری آن بستگی دارد. مشابه همین امر نوع شیشه از لحاظ مات یا شفاف بودن نیز به کارایی اتاق ها بستگی دارد.

به عنوان مثال برای اتاق جلسات در ادارات از شیشه های مات یا نیمه مات استفاده می کنند که دارای حفاظت حریم خصوصی بیشتری هستند.

بیشتر بدانید: پارتیشن اداری ارزان

نکته پایانی

در این مطلب به نصب پارتیشن شیشه ای پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد برای این منظور اقداماتی شامل نصب کانال u، به کارگیری یراق ماشینی، به کارگیری واشر پلاستیکی و همچنین نصب شیشه پنجره و درب لازم است که البته در این مورد کاربری مکان و همچنین بودجه کارفرما نیز اهمیت دارد.

شما می توانید برای به کارگیری بهترین پارتیشن های شیشه ای از خدمات فاراد پنجره بهره ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top