skip to Main Content

پوشاندن بالکن با توری

در تهران و کلان شهر ها با گسترش ساخت و ساز ، برج سازی و ساختمان های بلند مرتبه ، داشتن بالکن علاوه بر مزایای بسیاری که دارد اما با یک سری از مشکلات نیز بهمراه دارد  که اکثر ساکنین اقدام به پوشاندن بالکن با متریال های مختلف می نمایند. در این نوشته می خواهیم به این مشکلات بپردازیم و برای هر یک نیز یک راهکار پیشنهاد دهیم.

پوشاندن بالکن با توری

برای چه اهدافی اقدام به پوشاندن بالکن می نماییم؟

  • بالکن هر چند یک بار به شدت مرکز تجمع گرد و غبار خواهد شد.
  • فضای خانه کوچک است و می خوایم با پوشاندن بالکن از این فضا استفاده مفید تری نماییم.
  • استفاده از بالکن به صورت گلخانه ، مخصوصا در فصل زمستان.
  • وجود کبوتر های مزاحم و داستان های همراه و ایجاد آلودگی در بالکن

جهت مسائل گفته شده در قسمت بالا هر کس ممکن است اقدام به پوشش بالکن خود  با یکی سری از متریال خاص نماید. اما با توجه به نوع کارایی ما از بالکن و نوع مزاحمت ، متریال مختلفی جهت پوشش فضای بالکن پیشنهاد داده می شود.

1- پوشاندن فضای بالکن جهت عدم ورود  کبوتر های مزاحم و تا حدی هم گرد و غبار

در این حالت ، استفاده از انواع توری های ثابت و پلیسه ای جهت پوشاندن بالکن پیشنهاد داده می شود. فقط به سه نکته بسیار مهم باید دقت کنید ، اول طول و ارتفاع بالکن و دوم اینکه بالکن شما در چه طبقه ای قرار گرفته است و سوم میزان وزش و سرعت باد در منطقه.

پوشاندن بالکن
استفاده از توری جهت پوشاندن بالکن در ابعاد کوچک

عرض و ارتفاع بالکن کوچک است : راهکار کم هزینه استفاده از توری های پلیسه ای مخصوص پنجره دوجداره در این راهکار گرد و غبار تا حدی جذب توری های می شوند و به داخل بالکن نمی آیند و همچنین کبورتر نیز نمی تواند به فضای بالکن ورود پیدا کند.

بیشتر بدانید: قیمت انواع توری پلیسه 

عرض و ارتفاع بالکن زیاد است و شدت وزش باد و ساختمان نیز بلند مرتبه است:

راهکار کم هزینه استفاده از  انواع توری های آلومینیومی به اشکال 5 ضلعی می باشد که در گذشته بنام توری مرغی معروف بودند. با یک سری نبشی های آلومینیومی و استفاده از همین توری ها ، نصاب مخصوص این کار ، می تواند بالکن شما را پوشش دهد. با این روش کبوتر ها به هیچ عنوان دیگر نمی توانند وارد بالکن شما شوند اما از ورود گرد و غبار جلوگیری نمی شود.

 

استفاده از انواع توری های پلیسه ای مخصوص پنجره دوجداره در شرایط ابعاد بزرگ بالکن و وزش شدید باد در منطقه ، گزینه مناسبی نمی باشد و این توری ها بعد از یک مدت کارایی خود را از دست خواهند داد. بهتر است جهت ابعاد بزرگ از این متریال جهت پوشاندن بالکن استفاده ننمایید.

2- می خواهید بالکن را بپوشانید جهت استفاده بعنوان گلخانه و فضای استفاده بیشتر ،  و کاهش بیشتر گرد و غبار و دوده

در حالتی که اگر می خواهید جلوی ورود گرد و غبار در حد خوبی گرفته شود ، بهترین پیشنهاد استفاده از ” محصول شیشه بالکنی ”  می باشد که به صور آکاردئونی بر روی یکدیگر جمع می شوند که به سیستم شیشه بالکنی نیز معروف می باشند.

 

بالکن شیشه ای

هزینه این کار  از نصب توری بالاتر خواهد بود اما تا درصد زیادی از جلوی ورود گرد و غبار را خواهند گرفت و فضای بالکن کمی گرمتر جهت نگهداری گل و گیاه خواهد شد.

بیشتر بدانید: ویژگی های محصول شیشه بالکنی 

3- پوشش فضای بالکن جهت استفاده مفید تر از فضای بالکن و اضافه کردن آن به سایر قسمت های خانه

اگر بعلت کوچک بودن فضای خانه و نیاز به استفاده مفید تر از فضای بالکن ، بعنوان مثال اضافه کردن به فضای آشپزخانه و یا اتاق خواب و یا اتاق کار ، دیگر استفاده از انواع توری ها و شیشه بالکنی ، پیشنهاد داده نمی شود ، چون فضا  نیاز دارد که  کاملا عایق و فاقد هرگونه گرد و غبار باشد و در زمستان ها هم کاملا گرم ، توری و شیشه بالکنی نمی توانند این نیاز را برطرف نمایند.

در این حالت بهترین پیشنهاد استفاده از انواع پنجره های دوجداره upvc و یا آلومینیومی می باشد. پیشنهاد ما استفاده از انواع پنجره upvc با توجه به قیمت مناسب تر آن نسبت به انواع مدل های آلومینیومی ترمال بریک می باشد.

بیشتر بدانید: قیمت به روز  انواع پنجره دوجداره 

با پوشاندن فضای بالکن توسط پنجره های upvc به اهداف زیر دست پیدا خواهیم کرد

  • کاملا عایق گرد و غبار
  • کاملا عایق صوت
  • کاملا عایق سرما و گرما
  • زیبایی و آراستگی محیط
  • شنیده نشدن صدای زوزه باد ، در حالی که در 2 مورد توری و بالکن شیشه ای صدای زوزه باد شنیده می شود.

در هنگام پوشاندن بالکن با انواع پنجره های upvc به این نکته همراه دقت نمایید که طراحری بازشو ها به گونه ای باشد که تمیز کردن شیشه ها به راحتی انجام پذیرد ، پیشنهاد ما استفاده از انواع مدل های لولایی دوحالته می باشد.

 

پس می توان این نتیجه را گرفت که با توجه به هدف و نیاز ما   از پوشاندن بالکن ،  از انواع متریال برای این کار می توان استفاده کرد.  باتوجه به نوع هزینه می توان از ” محصول توری های پلیسه ای ” به عنوان کمترین هزینه نام برد که در مرحله دوم ” محصول بالکن شیشه ای ” و در آخر ” محصول پنجره های upvc”

 

در این نوشته 3 محصول ” توری پلیسه ای و ثابت ”  ، ” شیشه های بالکنی ” ، “انواع پنجره upvc ” جهت پوشاندن بالکن به شما معرفی شد که با توجه به نیاز شما ، می توانید از انواع این محصولات استفاده نمایید.

Rate this post

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top