skip to Main Content

قیمت نصب پارتیشن دوجداره

پارتیشن شیشه ای دوجداره یکی از ابزارهای مدرن برای بسیاری از محیط های اداری است و به دلیل افزایش استفاده از آن، قیمت نصب پارتیشن دوجداره یکی از سؤال های بسیار پرتکرار است.

به طور کلی عواملی در قیمت نصب پارتیشن اداری دوجداره نقش دارد که شاید مهمترینش متریال و همچنین اندازه پارتیشن انتخاب شده است. در ادامه بیشتر به عوامل تعیین کننده در قیمت نصب پارتیشن دوجداره پرداخته ایم.

قیمت نصب پارتیشن دوجداره بر حسب متریال

متریال تشکیل دهنده پارتیشن شیشه ای دوجداره شامل آلومینیوم، یو پی وی سی و چوب می شود؛ در این بین اقبال به دو نوع آلومینیوم و یو پی وی سی بیشتر از چوب است زیرا این متریال به خوبی پنجره دوجداره را می پذیرند و البته دوام بسیار بالایی نیز از خود نشان می دهند.

در این بین قیمت نصب پارتیشن دوجداره برای نوع آلومینیومی می تواند گران‌تر از نوع یو پی وی سی تمام شود زیرا هم قیمت آلومینیوم به عنوان یک فلز بالاتر است و هم اینکه از لحاظ فریم بندی پیچیدگی بیشتری به نسبت یو پی وی سی دارد.

قیمت نصب پارتیشن دوجداره بر حسب متریال

پارتیشن های فریم دار و بی فریم دوجداره

بی شک نوع فریم می تواند بر قیمت نصب پارتیشن دوجداره تأثیر مستقیمی بگذارد. برای قیمت پارتیشن شیشه ای دوجداره، توجه داشته باشید که مهمترین دسته بندی و در واقع انواع آن، فریم دار و فریم لس است.

پارتیشن می‌تواند به صورت کاملاً یکپارچه از متریالی چون شیشه ساخته شده، بدون قاب باشد و همچنین می تواند در ترکیب با شیشه و قاب یا همان فریم ساخته شود.

تأثیر نوع شیشه بر قیمت پارتیشن

از شیشه های مات، تریپلکس، صاف و رنگی می توان برای پارتیشن استفاده کرد که هرکدام از آن ها دارای ویژگی هایی هستند و به تبع بر قیمت نصب پارتیشن دوجداره تأثیر می گذارند.

این شیشه ها هر کدام دارای کاربری خود هستند، به عنوان مثال شیشه مات و پارتیشن با شیشه سیکوریت سبب کاهش دید و شخصی سازی فضا می شود. همچنین شیشه تریپلکس از لحاظ ساختاری بسیار مستحکم و چند لایه است.

علاوه بر این، شیشه صاف در برابر نوسانات دما و شوک های دینامیکی مقاوم است و شیشه های رنگی علاوه بر زیبایی بیشتر، سبب جلوگیری از بازتابندگی و ورود اشعه های مضر می شوند.

پارتیشن های فریم دار و بی فریم دوجداره

قیمت پرده برای پارتیشن دوجداره

درون برخی از پارتیشن ها از پرده استفاده می شود که این پرده درای ولومی برای تنظیم است. کرکره ولومی پارتیشن دارای پرده هایی از جنس نوار آلومینیوم با قطر 16 میلی‌متر است. این پرده ها داخل پارتیشن نصب می شوند و ولوم که عموماً قطعه ای از جنس برنج و به رنگ نقره ای است، تنظیم آن را فراهم می کند.

طبیعتاً با به کارگیری پرده، قیمت نصب پارتیشن دوجداره نیز بالاتر خواهد رفت، زیرا این موضوع هم برای نصب شیشه و هم نوع پروفیل به کار رفته اطراف آن تأثیرگذار است.

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای

نکته دیگری که باید در مورد قیمت نصب پارتیشن دوجداره در نظر گرفت، مراحل نصب است. برای برقراری پارتیشن شیشه ای لازم است اقداماتی از جمله نصب کانال u، به کارگیری یراق ماشینی، به کارگیری واشر پلاستیکی و همچنین نصب شیشه پنجره و درب صورت بپذیرد.

طبیعتاً اجرای مناسب هرکدام از این فرآیندها که بر طول عمر و افزایش مدت زمان بهره‌برداری از پارتیشن شیشه ای نقش خواهد داشت، تابعی از متراژ پارتیشن و همچنین جنس پروفیل به کار رفته در آن است.

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای

جنس یراق آلات و واشر در نصب پارتیشن دوجداره

پس از نصب پروفیل و شیشه، یراق آلات به کارگرفته می شوند که جنس همین یراق آلات نقش مهمی در قیمت نصب پارتیشن دوجداره دارد. جنس یراق آلات برای پارتیشن اغلب از چدن یا استیل است و اگر پارتیشن از نوع فریم دار باشد، شیشه ها با استفاده از فریم های عمودی متصل می شوند.

علاوه بر این و برای نصب پارتیشن شیشه ای پس از اتصال شیشه ها مربوط به اتصال واشر پلاستیکی است. معمولا برای اینکه شیشه ها در طول زمان دچار لق زدگی نشوند از این واشرهای لاستیکی استفاده می کنند؛ به این نحو که واشرها را در دوطرف شیشه و در داخل کانال قرار می دهند با اینکار شیشه ها به طور ثابت قرار خواهند گرفت.

نکته پایانی

در این مطلب به قیمت نصب پارتیشن دوجداره پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد قیمت نصب این پارتیشن ها به جنس شیشه، نوع پروفیل، جنس یراق ها و از همه مهمتر متراژ پارتیشن مورد سفارش بستگی دارد.

شما می توانید برای به کارگیری بهترین پارتیشن های شیشه ای از خدمات فارادپنجره بهره ببرید. همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد انوع پارتیشن و درب و پنجره دوجداره از وبسایت ما دیدن کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد One Comment

  1. سلام
    من تو نمای ویلام ترموود کار کردم میخواستم بدونم پنجره یوپی وی سی مشکی کار کنم نمام قشنگ تر دیده میشه یا آلومینیوم حدودا 6 تا در و پنجره داره نمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top