skip to Main Content

پارتیشن عایق صدا

مکان های اداری امروز به شدت نیازمند تفکیک بخش ها و همچنین کاهش سر و صدای بین آن ها هستند؛ از این رو انتخاب یک پارتیشن عایق صدا اهمیت بسیاری دارد.

پارتیشن اداری عایق صدا از متریال های متفاوتی همچون چوب و یو پی وی سی ساخته می شوند که در این بین نوع یو پی وی سی به همراه شیشه دوجداره اهمیتی به سزا در کاهش سر و صدای محیط دارد و به عنوان پارتیشن عایق صدا شناخته می شود.

چگونگی تولید پارتیشن عایق صدا

در سالیان گذشته مدل های مختلفی از پارتیشن های عایق صدا مورد اقبال قرار گرفته اند. این پارتیشن های عایق صدا در واقع همان پارتیشن هایی هستند که در منازل و ادارات می بینیم با این تفاوت که با استفاده از روش ها یا متریالی خاص دارای خاصیت آکوستیک می شوند.

متریال خاص در این زمینه مواردی از جمله پروفیل یو پی وی سی، آلومینیوم ترمال بریک، ام دی اف و البته پنجره های دوجداره است که تا حدی بسیار بالا، گذر صدا از بخش ها را کاهش می دهند و بهترین گزینه برای مکان هایی چون استودیو ضبط صدا، بیمارستان ها، کتابخانه ها، ادارات و… هستند.

چگونگی تولید پارتیشن عایق صدا

متریال ساخت پارتیشن upvc

در فاراد پنجره برای تولید پارتیشن عایق صدا از پروفیل های upvc ویستابست استفاده می شود؛ قیمت هر متر مربع این پارتیشن بسیار متأثر از نقشه و طرح ساختمان، تعداد بازشو و نوع شیشه است. بعنوان مثال اگر تعداد درب یا پنجره طراحی شده در پارتیشن شما زیاد باشد، قیمت متر مربع آن بیشتر می شود.

پارتیشن آلومینیومی عایق صدا

نوع دیگری از پارتیشن عایق صدا از متریال آلومینیوم ساخته می شود. همانطور که از اسم این پارتیشن پیداست، این نوع پارتیشن اداری از پروفیل های دوجداره یا ترمال بریک آلومینیومی تشکیل شده است که قیمت آن نیز بر اساس ابعاد پروفیل مصرفی قابل محاسبه خواهد بود.

با توجه به گران‌تر بودن قیمت آلومینیوم ازupvc ، قیمت پارتیشن اداری آلومینیومی عایق صدا نیز به نسبت بالاتر است. به طور میانگین قیمت یک پارتیشن استاندارد آلومینیومی دوجداره تشکیل شده از پروفیل های ترمال بریک، شیشه دوجداره کرکره دار، یراق آلات درجه یک ترک و آلمان 8/500 تا 9/500 قابل محاسبه است.

پارتیشن آلومینیومی عایق صدا

پارتیشن چوبی عایق صدا

چوب به خودی خود عایق صدا شناخته نمی شود ولی می تواند باجذب و انعکاس صدا، اختلاف طول موج صدا را کاهش داده و از پخش شدن آن در محیط جلوگیری کند. اگرچه این کارکرد در پارتیشن های چوبی تک جداره نیز وجود دارد ولی پارتیشن چوبی دوجداره در مقام پارتیشن عایق صدا عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

برای تولید و ساخت پارتیشن‌ چوبی از دو لایه چوب با یک لایه هوا استفاده می شود، البته در این بین برخی تولیدکنندگان از چوب ام دی اف نیز استفاده می کنند که موجب کاهش قیمت تمام شده پارتیشن های عایق صدای چوبی می شود.

موارد استفاده از پارتیشن دارای عایق صدا

به کارگیری پارتیشن اداری از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان موردی مهم برای ایجاد محیطی آرام و افزایش دهنده بازدهی کارمندان به کار می رود.

از سویی دیگر در مکان هایی همچون کتابخانه، بیمارستان ها و همچنین سالن های کنفرانس نیاز به جلوگیری از ورود سر و صدای بیرون به محیط است؛ برای این منظور باید از پارتیشن عایق صدا استفاده شود. در نتیجه بر حسب کاربری مکان پارتیشن های عایق صدا ارزش صرف هزینه دارد.

موارد استفاده از پارتیشن دارای عایق صدا

نقش شیشه در پارتیشن های عایق صدا

پارتیشن شیشه ای یکی از مدل هایی است که تصویر آن، نام پارتیشن در ذهن ما صورت بندی کرده است. این پارتیشن محبوب در مدل های متنوعی از جمله فریم دار و بدون فریم یا همان فریم لس تولید می شود.

اجرای پارتیشن شیشه ای با ترکیب شیشه دوجداره و متریال های متفاوتی از جمله چوب یا ورقه های دوجداره ام دی اف، پروفیل ترمال بریک آلومینیوم و پروفیل upvc می تواند به خلق یک پارتیشن عایق صدا عالی کمک کند.

جنس شیشه در پارتیشن عایق صدا

پارتیشن های دو جداره شیشه ای از دو ورقه شیشه و یک لایه خلاء ساخته شده اند که به خوبی جلو انتشار صدا را می‌ گیرند؛ علاوه بر این پارتیشن های شیشه ای به دلیل جلوه منحصر به فردی که دارند، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. این پارتیشن ها همچنین عایقی بسیار مناسب برای صدا، حرارت و برودت هستند و جلو انتقال نور را نمی‌ گیرند.

در اجرای پارتیشن شیشه ای از شیشه های ۱۰ میل و ۱۲ میلیمتر سکوریت شده استفاده می شود. بست ها و پاسارهای مورد استفاده هم توسط پیچ های مخصوص به کف و سقف پیچ می شوند.

نکته پایانی

در این نوشتار به پارتیشن عایق صدا پرداختیم؛ همانطور که اشاره شد برای ساخت پارتیشن های عایق صدا از متریال هایی چون upvc، آلومینیوم ترمال بریک و چوب دوجداره به همراه شیشه های سیکوریت دوجداره در هر سه نوع استفاده می شود.

شما می توانید برای خرید بهترین پارتیشن ها به وبسایت فاراد پنجره مراجعه کنید. فاراد به عنوان تولیدکننده مطرح در زمینه تولید انواع در و پنجره دوجداره همچنین پارتیشن شناخته می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 2 نظر و سوال

  1. سلام وقتتون بخیر من میخوام دیوار اتاق جلسات شرکتمو شیشه ای کار کنم، این شیشه هاتون تا حدی عایق صدا هستن که صدا موقع جلسه به هیچ وجه بیرون نره؟

    1. سلام
      باید از شیشه های دوجداره ای استفاده نمایید که یک جدار آن از شیشه های لمینیت با pvb آکوستیک استفاده شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top