skip to Main Content

شیشه دکوراتیو چیست؟

شیشه دکوراتیو چیست ؟ آیا از شیشه دکوراتیو در معماری خانه شما استفاده شده است؟ آیا شیشه دکوراتیو قیمت بالاتری نسبت به شیشه ساده دارد؟ با ما همراه باشید تا آخر این نوشته. بطور کلی می توان گفت که هر ابزار شیشه ای که در طراحی داخلی و معماری ساختمان ها بکار برده می شود، می توان شیشه دگوراتیو گفت.


شیشه دکوراتیو چیست؟
شیشه دکوراتیو چیست؟

هرگونه طراحی بر روی شیشه می تواند در نهایت یک محصول دکوراتیو شود، مثل اسید شور کردن شیشه و در آوردن طرح های مختلف بر روی شیشه ، مثل سیند بلاست کردن شیشه ، استفاده از تکه شیشه های رنگی و متصل کردن آنها در هنر استین گلاس و …. همه این موارد را دکوراتیو کردن شیشه می گویند.

شیشه دکوراتیو ارسی چیست؟
پروژه قم

شیشه دکوراتیو چیست؟

می توان گفت دکوراتیو نوعی معماری داخلی است که با انجام یکسری تغییرات فضای زیبایی را به وجود می آورد و این هنر در زیبایی فضای داخلی تاثیر به سزایی دارد شما می توانید با استفاده از این هنر احساسات درونی خود را در فضای بیرون منعکس کنید این خود یکی از دلایلی است که دکوراتیو امروزه در بین طراحان محبوب شده است و فقط در یک زمینه انجام نمی شود و در زمینه ای مختلف مانند عکاسی ، مجسمه سازی ، نقاشی و … استفاده می شود. و تاثیر زیادی در زیبایی محل کار و زندگی دارد و یکی از راه کارهای استفاده از آنها شیشه های دکوراتیو است.

شیشه دکوراتیو چیست؟
شیشه دکوراتیو چیست؟

بطور کلی می توان گفت که هر ابزار شیشه ای که در طراحی داخلی و معماری ساختمان ها بکار برده می شود، می توان شیشه دگوراتیو گفت. هرگونه طراحی بر روی شیشه می تواند در نهایت یک محصول دکوراتیو شود،

در ادامه توضیحات بیشتری درباره شیشه دکوراتیو به شما می دهیم:

شیشه دکوراتیو چیست ؟

در طراحی بناها از گذشته تا به امروز شیشه ها نقشه به سزایی داشته اند ، شیشه دکوراتیو نوعی شیشه است که روی آن تزئینات خاصی با تیفانی و رنگ آمیزی صورت گرفته است. امروزه شیشه های دکوراتیو در طرح های مختلف ساخته می شود و در نماهای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می شود.

کاربرد شیشه های دکوراتیو

شیشه های دکوراتیو کاربردهای فراوانی در معماری ساختمان دارند، در این نوشته  به چند نمونه از کاربردهای جذاب پرداخته می شود. شیشه دکوراتیو چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

  • جهت طراحی سقف نورگیر های داخلی ساختمان                                                                                                   اگر در طراحی ساختمان خود یک نورگیر دارید، برای جداب کردن این محیط پیشنهاد می شود که حتما از انواع شیشه های دکوراتیو در این نوگیر استفاده نمایید. تلفیق شیشه های رنگی بر اثر تابش نور خورشید نقشی ماندگار را بر روی زمین پدید خواهد آورد. و یا اینکه در خانه قدیمی خود یک نورگیر قدیمی و بلااستفاده دارید، با کمی تغییرات و استفاده از پنجره دوجداره و یا پنجره upvc بهمراه شیشه های دکوراتیو، این محیط را می توانید کاملا متفاوت و دلنشین کنید.

 

شیشه دکوراتیو سقفی چیست؟
شیشه دکوراتیو چیست؟

 

  • جهت فضاهای داخلی سرویس های بهداشتی: استفاده ار کابین دوش های شیشه ای و یا استفاده از جداکننده های شیشه ای بین فضای دوش و محیط اطرف، در معماری های امروزی به وفور دیده می شود. برای اینکه زیبایی بیشتری به این محیط ببخشید، می توانید روی این شیشه های معمولی را با انواع روش های دکوراتیو مثل طرح دارد کردن به شیوه اسید شور کردن و یا سند بلاست ، مزین نماید.

 

  • استفاده از شیشه های دکوراتیو در انواع درب و پنجره دوجداره: از این نوع شیشه ها می توانید در درب ها و پنجره های دوجداره استفاده نمایید. بجای استفاده از شیشه های معمولی مخصوصا در پنجره های لابی  و یا درب های ورودی ساختمان، می توانید از شیشه های طراحی شده  و دکوراتیو شده استفاده کنید. و یا گاها پیش می آید که استفاده از شیشه های مات معمولی خسته کننده می باشد، شما می توانید با ایجاد طرح هایی بر روی شیشه های مات، جذابیت خاصی به پنجره و محیط خانه خود بدهید.
شیشه دکوراتیو چیست؟
شیشه دکوراتیو چیست؟
  • استفاده از شیشه های دکوراتیو در سقف های آشپزخانه و سقف های کاذب، بجای استفاده از یک شیشه مات ساده، می توانید از انواع مختلف شیشه های دکوراتیو با نورپردازی خاص استفاده نمایید.

انواع شیشه های  دکوراتیو بکار رفته در معماری داخلی ساختمان

 

1-شیشه های دکوراتیو مات

بااستفاده از اسید فرآیند مات شدن روی شیشه صورت می گیرد شیشه های دکوراتیو مات ( متلوکس ) هیچ گونه نوری را از خود عبور نمی دهند و جالب است که بدانید در برابر لک شدن مقاوم هستند و در طرح ها و رنگ بندی های گسترده تولید می شوند که با توجه به نیازتان می توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. انواع طرح های مختلف را با تکنیک اسید شور کردن می توان بر روی شیشه اینجاد کرد.

شیشه دکوراتیو چیست؟

2-شیشه های دکوراتیو لمینیت رنگی
شیشه های لمینیت از چند لایه تشکیل شده است که وسط آنها یک لایه پی وی بی قرار گرفته است این شیشه عایق گرما و صوت بسیار خوبی است و رنگی بودن آنها جلوه خاصی به طراحی شما دهد.

شیشه دکوراتیو رنگی چیست؟
3-شیشه های چاپ دار
این نوع شیشه دکوراتیو در دو حالت دوجداره و تکجداره تولید می شود که نوعی شیشه مات است که از طریق پخت مرکب سرامیکی بر روی شیشه ساخته می شود که به عنوان پارتیشن اداری و فضاهای خالی بین طبقات و… می توان از آن استفاده نمود. می توانید انواع طرح ها را بر روی شیشه چاپ نمایید. در این حالت نور از شیشه عبور نمی کند. این طرح ها را می توانید با سیستم شیشه دوجداره استفاده نمایید.

4-شیشه های طرح سنگ
برای متفاوت کردن طراحی و الهام گرفتن از طبیعت می توانید از این نوع شیشه دکوراتیو استفاده کنید که با فناوری های مدرن از بافت سنگی بر روی آن استفاده می شود.

5- استفاده از تکنیک استین گلاس

دراین تکنیک تکه شیشه های رنگی به یکدیگر چسبانده می شود و در بین آنها بندکشی از جنس قلع انجام می گیرد. شما می توانید انواع طرح ها را در این نوع تکنیک پیاده نمایید.

بیشتر بدانید: همه چیز در ارتباط با شیشه های استین گلس

شیشه استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره

شیشه دکوراتیو چیست؟
پروژه مسکونی جهانشهر کرج

6- گره چینی های سنتی

با استفاده از طرح های گره چینی و پر کردن آنها با تکه شیشه های رنگی می توانید جلوه از پنجره های سبک معماری ایرانی اسلامی را پیاده نمایید. استفاده از شیشه ها رنگی با گره چینی هایی الهام گرفته از نقوش طبیعت، در پنجره های ساختمان ، می تواند زیبایی خاصی را به فضای داخلی و خارجی ساختمان بدهد.

بیشتر بدایند: پنجره دوجداره ارسی 

شیشه دکوراتیو چیست؟

پینشهاد می گردد مطلب شیشه دکوراتیو جورجین بار را در لینک زیر مطالعه بفرمایید. شیشه جورجین یک سری از آلومینیومی های مشبک است که در فضای بین دوجداره شیشه قرار می گیرد و دارای انواع رنگ های سفید مشکی طلایی و نقره ای و طرح چوب می باشد.

5 مدل شیشه دوجداره جورجین بار جهت پنجره دوجداره

قیمت انواع شیشه های دکوراتیو

هر یک از شیشه های دکوراتیو با توجه به متریال تولید و نحوه تولید آن قیمت متفاتی دارد ، بعنوان مثال با توجه به استفاده از شیشه های رنگی 3 میل بلژیکی در تولید انواع شیشه های دکوراتیو استنین گلس و شیشه های رنگی ارسی ، قیمت این دو نوع از شیشه های دکوراتیو نسبت به قیمت انواع شیشه های چاپی ، شیشه های سند بلاست و طراحی شده و یا شیشه های جورجین بار بالاتر و ارزش خرید آن بیشتر می باشد.

 

با استفاده از شیشه های دکوراتیو در پنجره های دوجداره می توانید فضاهای متفاوتی را ایجاد نمایید. جهت سفارش انوع محصول شیشه دکوراتیو با کارشناسان ما در واحد فروش تماس حاصل فرمایدد. 021-22895430 و 021-2289533

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top