skip to Main Content

شیشه استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره

شما در پنجره دوجداره خود می توانید از انواع شیشه های دکوراتیو مثل استین گلاس و یا شیشه های ارسی استفاده نمایید. در این نوشته می خواهیم به شیشه دکوراتیو استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره بپردازیم.

 

استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره ایرانی

استین گلاس چیست ؟

استین گلاس یک هنری است که با دست انجام می گیرد. در واقع دست ساخته هایی از شیشه های رنگی خورد شده می باشند که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر نقوشی را به زیبایی مجسم می کنند. در بین این شیشه های رنگی توسط یک سیم های جدا کننده از جنس قلع، بند کشی می شود. شیشه های رنگی در انواع و طرح ها و ضخامت های مختلف در این دست سازه ها استفاده می شود اما بیشترین شیشه مصرفی شیشه های 3 میل اکراینی می باشد.

 

استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره ویستابست

 

جهت بعد دادن به تصاویر طراحی شده در این تکنیک ، از شیشه های برجسته ، اسید شور، ابراز خورده می توان استفاده کرد. استین گلاس یک هنر دست می باشد با طراحی نقوش زیبا که شما می توانید از این طرح ها در پنجره دوجداره خود استفاده نمایید.

 

 

به عنوان مثال سبک مدرن ،پست مدرن، کلاسيک، نئو کلاسيک،سنتي، مينيمال و يا حتي طرحهاي رئال و يا هر آنچه که طراح در نظر داشته باشد با اين تکنيک قابل اجرا می باشد و باعث مي شود تا اين متريال ساختماني لوکس و زيبا کاربرد  فراوانی پيدا کند .

استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره لولایی

استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره:

از ایام دور از این تکنیک در معماری خود بسیار استفاده می کردند. با نگاهی به ساختار معماری کلیساهای قرن 6 تا 11 میلادی می توان به وفور این تکینک را مشاهده کرد. از تکنیک استین گلاس می توان در سیک های مختلف معماری استفاده کرد.

به عنوان مثال سبک مدرن ،پست مدرن، کلاسيک، نئو کلاسيک،سنتي، مينيمال و يا حتي طرحهاي رئال و يا هر آنچه که طراح در نظر داشته باشد با اين تکنيک قابل اجرا می باشد و باعث مي شود تا اين متريال ساختماني لوکس و زيبا کاربرد  فراوانی پيدا کند .

 

استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره

دکور تولید شده با این سیتم در بین فضای دوجداره شیشه قرار می گیرد و شما می توانید از این شیشه ها در درها و پنجره های دوجداره  مثل پنجره upvc و آلومینومی استفاده نمایید.

 

تاريخچه استفاده از استین گلاس:

استين گلاس هنري است غربي که قدمت آن به قرن هفتم میلادی در انگلستان باز مي گردد. اين هنر در دوره رومانسک ( قرن ۶ تا ۱۱ ميلادي) و با پيدايش سبک گوتيک در معماري به يکي از قالب هاي هنري آن دوران تبديل شده بود و  از آنجا که سبک گوتيک سبکي مذهبي بود ،  عمده بناهايي که در آن از هنر استين گلاس استفاده مي شد کليساها  و مکان های مذهبی بودند.

استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره

استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره کشویی

 

از قديمي ترين آثار بجای مانده به شيوه استين گلاس مي توان به پنجره های چوبی کليساي جامع آکسبورگ واقع در آلمان اشاره نمود که در قرن يازدهم ساخته شده است. تداوم اين هنر همچنان در قرن پانزدهم در پنجره هاي منقوش کليساهاي شارتر فرانسه و کانتربري انگليس قابل مشاهده مي باشد.

در قرن ۱۹ ميلادي با پيشرفت مواد اوليه و قابليت هايي مانند استحکام و ماندگاري، توسط لوئيس کامفورت تيفاني هنرمند، نقاش و طراح امريکايي، استين گلاس به هنري کاربردي مبدل گرديد برای همین نیز این شیشه ها معروف هستند به شیشه های تیفانی.

این هنر در ایران شباهت زیادی دارد به شیشه های گر چینی  ارسی ما، شما می توانید شیشه های ارسی با گره چینی های خاص را به وفور در معماری ایرانی اسلامی مشاهده نمایید. در واقع شیشه های استین گلاس شباهت بسیار زیادی با هنر گره چینی ایرانیان دارد.

 

بیشتر بدانید: پنجره های دوجداره به سبک ارسی 

 

استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره جهت درب ورودی

موارد استفاده از شیشه های استین گلاس:

با توجه به اینکه این شیشه های جلوه خاصی را به فضا می دهند از این نوع شیشه ها شما می توانید در لابی های ساختمان و درب های ورودی آن استفاده نمایید. شما می توانید مطابق با سلیقه و سبک معماری ساختمان خود از انواع طرح های مدرن و کلاسیک این شیشه ها استفاده نمایید. با توجه به اینکه این شیشه ها و طرح ها در هنگام تولید تراش داده می شوند، در هنگام تابش نور همانند یک الماس تراش خورده درخشندگی ایجاد می کنند و زیبایی وصف ناشدنی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

در این نوشته سعی بر این شده که به هنر استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره پرداخته شود. جهت سفارش محصول می توانید با واحد فروش فاراد پنجره تماس حاصل فرمایید.

استین گلاس و کاربرد آن در پنجره دوجداره فرانسوی

Rate this post

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top