skip to Main Content

ویژگی های پنجره دوجداره چالوس در مازندران

با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه باید اقدام به خرید پنجره دوجداره نمود، پنجره دوجداره چالوس باید یک سری خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند در شرایط آب و هوایی مرطوب این شهر ، طول عمر بالاتری داشته باشد.

پنجره دوجداره چالوس

در این نوشته ابتدا به مختصری از تاریخچه و شرایط آب و هوایی شهر زیبای چالوس  اشاره خواهیم کرد  و سپس به خصوصیات پنجره دوجداره در این شهر خواهیم پرداخت.

پنجره دوجداره چالوس چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

پنجره دوجداره یو پی وی سی چالوس

شهر زیبای چالوس از قدیمی ترین شهرهای استان مازندران است.این شهر کهن درجلگه میانی دریای خزر قرار دارد که در شرق شهرستان چالوس قرار گرفته است. مردمان بومی این شهر زیبا به زبان مازندرانی که به تبری کلارستاقی معروف است صحبت می کنند. همچنین در نواحی شرق چالوس مردمان این منطقه با گویش کجوری مازندرانی صحبت می کنند.

پنجره دوجداره چالوس
بخش شرقی شهر چالوس در ناحیه کجور و بخش غربی چالوس در منطقه کلارستاق قرار دارد. در سرشماری که در اواسط دهه نود انجام شده است جمعیت این شهر حدود 196ر65 برآورد شده است. با توجه به جمعیت محاسبه شده ، شهر چالوس ششمین شهر پرجمعیت استان مازندران و پرجمعیت ترین شهر غرب مازندران بوده است.
شهر زیبای چالوس در قدیم با نام های سالوس یا شالوس نیز مطرح بوده است. شهر چالوس را در علم جغرافیا ، بخش مهمی از آبادی های طبرستان دانسته اند که خود دارای فراز و نشیب های زیاد تاریخی است. قیام علویان در طبرستان یکی از مهمترین رخدادهای تاریخی شهر چالوس می باشد.

پنجره دوجداره چالوس را چگونه بخریم؟

شهر زیبای چالوس از نظر اقلیمی جز مناطق معتدل و مرطوب لحاظ می شود.حداکثر دما در این شهر در تابستان به 36 درجه بالای صفر و در زمستان 3- درجه می باشد. شهر چالوس به علت وجود مناظق جنگی و خوش آب و هوا در تمامی فصول سال پذیرای مسافران زیادی می باشد.

پنجره دوجداره لولایی چالوس
از مناطق دیدنی و جاذبه ها دیدنی شهر چالوس می توان به کاخ ملکه مادر، هتل بنیاد ، پل فلزی ، پارک جنگلی ، رودخانه های چالوس، دریاچه ولشت ، آبشار آکاپال ، آبشار هریجان اشاره کرد.

حال با توجه به کلیاتی که درباره میزان جمعیت و آب و هوای شهر چالوس گفته شد قصد داریم در ارتباط با پنجره دوجداره استاندارد توضیحاتی برای شما ارائه دهیم:

پنجره دوجداره استانداردی که می توان در شهر چالوس بر دونوع است:

پنجره دوجداره upvc
پنجره دوجداره آلومنیومی ترمال بریک و معمولی

مطالب مرتبط: مقایسه پنجره آلومینیومی ترمال بریک و پنجره upvc از نظر قیمت

مقایسه پنجره ترمال بریک با پنجره upvc

برای استفاده از هریک از پنجره های دوجداره یاد شده در شهر چالوس می بایست نکات زیر را مد نظر داشت:

استفاده از پروفیل upvc و گالوانیزه استاندارد در پنجره upvc به علت وجود گرما و رطوبت در شهر چالوس
استفاده از پروفیل آلومنیومی استاندارد در پنجره آلومنیومی به علت وجود گرما و رطوبت در شهر چالوس
کیفت یراق آلات مصرفی استاندارد ( لولا ، دستگیره ، غلطک ، اسپانیولت و ….) که مقاومت کافی در قبال زنگ زدگی و پوسیدگی را داشته باشد .
استفاده از شیشه استاندارد از نظر عایق بودن و عدم بخار گرفتگی.

بیشتر بدانید: قیمت انواع پنجره دوجداره 

پنجره دوجدارهupvc

در گام اول در استفاده از یک پنجره دوجداره upvc در شهر چالوس می بایست از کیفیت پروفیلupvc آن مطمئن بود. پروفیل upvc می بایست با توجه به نکات و اقلیم آب و هوایی هر منطقه تولید و استفاده شود. با توجه به اقلیم آب و هوایی چالوس و میزان گرما و رطوبت به خصوص در فصل تابستان استفاده از یک پروفیل غیر استاندارد در پنجره دوجداره upvc می تواند باعث تغییر رنگ و دفرمگی در آن شده و عملا انتظارات شما از یک پنجره دوجداره در شهر چالوس برآورده نخواهد شد.

پنجره دوجداره ویستابست چالوس
همچنین استفاده از یک پروفیل گالوانیزه با هندسه و ضخامت استاندارد در پنجره دوجداره در شهر چالوس بسیار حائز اهمیت خواهد بود. استفاده از لاستیک آب بندی استاندارد (epdm) در شرایط آب و هوای شهر چالوس بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. استفاده از لاستیک های پی وی سی و یا معمولی در مدت زمان باعث پایین آمدن آب بندی و هوابندی پنجره خواهد شد.

با توجه به میزان رطوبت در شهر چالوس کیفیت آلیاژ مورد استفاده در پنجره دوجداره upvcبسیار مهم خواهد بود. خورگی و زنگ زدگی از جمله مسائلی است که در یک پنجره دوجداره upvc در شهر هایی همانند شهر چالوس دیده می شود. قطعا این اسیب دیدگی در یراق پنجره دوجداره در شهر چالوس در مدت زمان مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

اگر بطور خلاصه بخواهیم بگوییم جهت داشتن یک پنجره دوجداره استاندارد با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، بهترین نوع پنجره دوجداره که می توان پیشنهاد داد ، در مدل های یو پی وی سی استفاده از پنجره دوجداره استاندارد ویستابست می باشد، یراق آلات پیشنهادی در بهترین حالت roto آلمان می باشد.

امروزه متاسفانه استفاده ار شیشه های دوجداره دستی یا نیمه صنعتی در پنجره دوجداره upvcرواج یافته است. استفاده از شیشه دوجداره غیر استاندارد در شهری همانند چالوس با شرایطی که در بالا گفته شد خارج از الزامات یک پنجره دوجداره upvc است . با توجه به رطوبت شهر چالوس امکان بوجود آمدن بخار درون شیشه دوجداره غیر استاندارد بسیار زیاد است.

پنجره دوجداره چالوس

پنجره آلومینیومی ترمال بریک یا معمولی

استفاده از یک پروفیل آلومینیومی با بیلت (شمش) استاندارد ، آنادایز یا رنگ آمیزی در یک کارخانه با رعایت کلیه اصول مربوطه از جمله مواردی است که سلامت و عملکرد صحیح پنجره آلومینیومی را در شهر چالوس ضمانت خواهد کرد.

با توجه به خاصیت آلیاژ ها و تمایل آنها به اکسیده شدن این امر در شهری مانند چالوس با آب و هوا مرطوب بسیار مهم خواهد بود.پس در انتخاب پروفیل و استانداردهای مربوطه آن در شهر چالوس بسیار حساسیت داشته باشید.

پنجره دوجداره ترمال بریک چالوس

همچنین در پنجره آلومینیومی نوع ترمال بریک آن به علت وجود لایه های پلی آمیدی به نوع معمولی یا همان نانترمال پیشنهاد می گردد. لایه پلی آمید باعث پایین آوردن خاصیت رسانا بودن سرما و گرما در سطح پروفیل آلومینیومی ودر نتیجه کاهش اتلاف آنرژی در شهر چالوس خواهد بود.

در پنجره آلومینیومی همانند پنجره دوجداره upvc استفاده از لاستیک های آب بندی و هوابندی epdm و استفاده از یراق آلات با کیفیت بالا بسیار حائز اهمیت می باشد. هر کدام از متریال یاد شده نقش بسزایی در کیفیت و طول عمر پنجره آلومینیومی ترمال بریک یا نانترمال در شهر چالوس را خواهد داشت.

پنجره دوجداره آلومینیومی چالوس

اگر بطور خلاصه بخواهیم بگوییم جهت داشتن یک پنجره دوجداره استاندارد با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، بهترین نوع پنجره دوجداره که می توان پیشنهاد داد ، در مدل های یو پی وی سی استفاده از پنجره دوجداره استاندارد ویستابست می باشد، یراق آلات پیشنهادی در بهترین حالت roto آلمان می باشد.

مجموعه فاراد پنجره آمادگی دارد تا در صورت نیاز مهندسان و مشتریان ، مشاوره  تولید و اجرای پنجره های دوجداره upvc ، آلومینیومی ترمال بریک و نانترمال در شهر زیبای چالوس را انجام دهد.

شما می توانید جهت مشاوره و یا خرید با واحد فروش این شرکت با شماره های 22895334-2895430-021 تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top