skip to Main Content

پنجره دوجداره رویان

 

در شهر رویان نیز همانند سایر شهرها با گسترش ساخت و ساز ، استفاده از پنجره دوجداره در آن به وفور دیده می شود. اما پنجره دوجداره رویان باید چه خصوصیات و ویژگی هایی داشته باشد که هم با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه طول عمر بالایی داشته باشد و هم یک پنجره مناسب و عایق باشد. همیشه این سوال مطرح است که آیا هر پنجره دوجداره ای عایق گرما و سرما می باشد؟ در این نوشته مختصری از ویژگی ها و زیبایی های شهر رویان بیان می کنیم و سپس می پردازیم به ویژگی های یک پنجره دوجداره استاندارد و عایق با توجه به شرایط آب و هوایی شهر رویان.

پنجره دوجداره رویان
شهر زیبای رویان یکی از شهر های استان مازندران است که در غرب آن جای گرفته است. این شهر در کناره دریای خزر و در بین شهرهای نور و نوشهر قرار گرفته است. شهر زیبای رویان از شرق خود به شهرستان نور و از غرب خود به شهرستان نوشهر منتهی می شود. این شهر از شمال در مجاورت دریای خزر و از جنوب به کوه های البرز منتهی می شود. رویان در گذشته بخش وسیعی از مازندران بوده است و به خاطر نسبت تاریخی و نزدیک شهر علمده با این شهر ، به نام رویان تغییر یافته است.

طی سرشماری که در اواسط دهه نود انجام شده است جمعیت این شهر حدود 731ر7 نفر برآورد شده است. زبان مردم این شهر مازندرانی و گویش کجوری می باشد. گویش مردمان شهر رویان بسیار شبیه به مردمان شهرستان نور و چالوس است. شهر زیبای رویان تاریخی غنی را در خود جای داده است. بنا به روایت کتب تاریخی اولین حکومت ها در شهر رویان مربوط به سال 224 هجری قمری است که زنان قباد ساسانی معروف به سوخرانیان یا قارنیان است. پس ار این دو پادوسبانان تا سال 1006 هجری قمری در این شهر حکومت کرده اند.

پنجره دوجداره یو پی وی سی رویان

ساخت بناهای باشکوه در سال 851 هجری قمری از جمله عمارت جمشید کیاسلطان در محوطه قبرستان و مسجد جامع شهر رویان که بر فراز تپه ای به طرز باشکوهی ساخته شد نشان از قدمت تاریخی این شهر دارد.
وجود رودخانه های پرآب از جمله سبزه رود و مناطق کوهپایه ای مملو از جنگلهای پوشیده دارای درختان ممرز،افرا ، تسکا و000 زیبایی بی نظیری را به این شهر بخشیده است. از نظر اقتصادی بیشر مردمان شهر رویان به کار کشاورزی مخصوصا برنج کاری و به طور فصلی به ماهیگیری مشغول هستند.

پنجره دوجداره رویان

در حالت کلی میتوان شهر زیبای رویان را به سه بخش جلگه ای ، کوهپایه ای و کوهستانی تقسیم کرد. این شهر دارای اب هوای معتدل و مرطوب است و در ماه های تیر و مرداد به بالاترین حد گرما و رطوبت خود می رسد.
با توجه به اقلیم زیبا و مناطق دیدنی رویان ، این شهر در تمام فصول پذیرای گردشگران و مسافران از اقصی نقاط ایران می باشد. جدا از مناطق دیدنی شهر زیبای رویان می توان به پارک جنگلی رویان ،پارک جنگلی نور ، پارک جنگلی کشپل ، آبشار پری او ، آبشار حرام او ، شهر بلده ، جنگل گلندرود ، آبشار گپ و بازارها و مراکز خرید اشاره کرد.

با توجه به توضیحاتی که درباره شهر زیبای رویان ، میزان تردد مسافران و آب و هوای آن دادیم در ادامه برای شما از مشخصات یک پنجره دوجداره استاندارد که می باید در این منطقه استفاده شود توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

پنجره دوجداره ریلی رویان
پنجره دوجداره در شهر رویان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

پنجره خرید محصول پنجره دوجداره باید شرایط آب و هوایی منطقه در نظر گرفته شود و با توجه به آن ویژگی ها و خواسته هایی که باید برآورده کند، اقدام به خرید محصول پنجره دوجداره استاندارد نمایید.

بیشتر بدانید: قیمت انواع پنجره دوجداره 

1) پنجره دوجداره upvc

پنجره upvc یک گزینه مناسب جهت یک پنجره عایق در شهر رویان می باشد. اما با توجه به رطوبت بالای این شهر باید نوع گالوانیزه های داخلی پنجره ، نوع یراق آلات مورد استفاده  و نوع شیشه دوجداره کاملا بررسی شود. پیشنهاد می گردد که از یراق آلات roto آلمان استفاده نمایید که در رطوبت همراه با نمک بسیار بسیار مقاوم می باشند.

پنجره دوجداره upvc رویان

2) پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک و نانترمال ( معمولی)

گزینه بعدی استفاده از پنجره آلومینیومی ترمال بریک است. این نوع پنجره هزینه بالاتری نسبت به پنجره upvc دارد اما می تواند گزینه مناسبی جهت پنجره دوجداره رویان باشد. اگر ساختمان شما طوری طراحی شده است که در آن باید از پنجره های بزرگ سایز استفاده کنید، پیشنهاد می گردد که حتما از پنجره ترمال بریک آلومینیومی استفاده نمایید.

پنجره دوجداره رویان

بیشتر بدانید: قیمت انواع پنجره دوجداره آلومینیومی 

توجه داشته باشید برای استفاده از هرکدام یک از پنجره های دوجداره در شهر رویان می بایست به موارد زیر توجه داشت:

استفاده از پروفیل upvcاستاندار با توجه به گرما و رطوبت موجود در شهر رویان.
استفاده از پروفیل آلومینیوم با متریال و پوشش مقاوم و استاندارد با توجه به گرما و رطوبت موجود در شهر رویان.
استفاده از شیشه دوجداره استاندارد با توجه به شرایط آب و هوایی شهر رویان
استفاده از یراق آلات استاندارد مقاوم در برابر رطوبت و رنگ زدگی.

پنجره دوجداره ترمال بریک رویان

بطور خلاصه می توان به این جمع بندی رسید گه هر دو نوع از پنجره upvc و پنجره آلومینیومی جهت شرایط آب و هوایی شهر رویان مناسب است اما برای اینکه پنجره دوجداره استاندارد و با طول عمر بالایی در شهر رویان داشته باشیم ، با توجه به رطوبت هوا و شوری آب ، باید در انتخاب نوع گالوانیزه داخلی ، نوع یراق آلات و نوع شیشه دوجداره دقت کافی به خرج داد، سعی کنید پنجره خود را از نمایندگی های معتبر ویستابست در منطقه خرید نمایید و اگر در طراحی شما از پنجره های بزرگ سایز استفاده شده است حتما از نوع آلومینیومی ترمال بریک استفاده نمایید.

پنجره upvc

در هنگام انتخاب پنجره دوجداره upvc در رویان حتما به این مسله دقت داشته باشید که در پنجره از پروفیل upvc با مشخصات استاندارد استفاده می شود و می تواند در قبال رطوبت و گرمای شهر رویان مقاومت کافی را داشته باشد. در غیر این صورت پنجره دوجداره شما در رویان به مرور زمان دچار مشکلات فنی عدیده ای از جمله تغییر رنگ ، دفرمگی و خارج شدن پنجره دوجداره از رگلاژ را خواهد داشت. استفاده از پروفیل گالوانیزه با آبکاری، ضخامت و هندسه استاندارد ضامن سلامت پنجره شما در قبال وزن های وارد شده به پنجره دوجداره در رویان خواهد بود.

پنجره دوجداره رویان

حتما دقت داشته باشید در پنجره دوجداره upvc در رویان از لاستیک های آب بندی epdm استفاده شود. این نوع لاستیک بهترین و مقاوم ترین نوع می باشد و عمر مفید آن بسیار بیشتر از لاستیک های معمولی است.
لاستیک epdm در پنجره دوجداره در شهر رویان طراوت و تازگی همیشگی خود را در قبال سرما و گرما و رطوبت حفظ خواهد کرد.

متاسفانه امروزه استفاده از شیشه های غیر صنعتی و استاندارد به وفور دیده می شود. بخشی از این امر به خاطر عدم آگاهی مشتریان از شیشه دوجداره تمام صنعتی و مشحصات آن است. قاعدتا با توجه به گرما و رطوبت موجود در شهر رویان یک شیشه دوجداره غیر استاندارد و غیر صنعتی می تواند در مدت زمان دچار مشکلاتی از جمله بخارزدگی شود .

پنجره دوجداره رویان

حتما به کیفیت یراق آلات ( دستگیره ، لولا ، اسپانیولیت و …) پنجره upvc خود در شهر رویان حساسیت به خرج دهید. رطوبت بالا خواهان کیفیت مناسب یراق پنجره دوجداره upvc در رویان است.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نانترمال ( معمولی)

پنجره دوجداره آلومینیومی در رویان می تواند یک گزینه مناسب قلمداد گردد به شرط آنکه در ابتدا از یک پروفیل آلومینیومی استاندارد با پوشش و مقاومت کافی استفاده گردد با توجه به تمایل فلزات به اکسیده شدن و طوبت بالا شهر رویان مخصوصا در تابستان استفاده از یک پروفیل آلومینیومی غیر استاندارد در مدت زمان عوارضی از جمله پوسیدگی و خراب شدن را خواهد داشت. مواد اولیه استاندارد ، رنگ یا پوشش آنادایزی با کیفیت باعث ماندگاری پنجره دوجداره آلومینیومی در رویان است. قطعا پنجره آلومینیومی ترمال بریک به علت وجود لایه های پلی آمیدی در کاهش انرژی در شهر رویان بهتر خواهد بود.

پنجره دوجداره رویان

همانند کیفیت لاستیک و یراق آلات در پنجره دوجداره upvc ، این حساسیت در پنجره آلومینیومی ترمال بریک و معمولی برقرار خواهد بود لذا توجه ویژه ای به آن داشته باشید. حتما حتما از کیفیت و استاندارد بودن شیشه دوجداره خود در پنجره دوجداره آلومینیومی مطمئن شوید. با توجه به اینکه شیشه دوجداره بخش زیادی از پنجره دوجداره آلومینیومی شما را در بر می گیرد از نحوه ساخت و کیفیت آن مطمئن شوید.

بطور خلاصه می توان به این جمع بندی رسید گه هر دو نوع از پنجره upvc و پنجره آلومینیومی جهت شرایط آب و هوایی شهر رویان مناسب است اما برای اینکه پنجره دوجداره استاندارد و با طول عمر بالایی در شهر رویان داشته باشیم ، با توجه به رطوبت هوا و شوری آب ، باید در انتخاب نوع گالوانیزه داخلی ، نوع یراق آلات و نوع شیشه دوجداره دقت کافی به خرج داد، سعی کنید پنجره خود را از نمایندگی های معتبر ویستابست در منطقه خرید نمایید و اگر در طراحی شما از پنجره های بزرگ سایز استفاده شده است حتما از نوع آلومینیومی ترمال بریک استفاده نمایید.

جهت سفارش محصول پنجره دوجداره در شهر رویان با واحد فروش مجموعه فاراد پنجره به شماره های 021-22895334 و 021-22895430 تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top