skip to Main Content

دیوایدر شیشه ای

دیوایدر شیشه ای نوعی تقسیم‌کننده فضا است که در ساختمان‌سازی امروزه کاربرد فراوانی دارد. این سازه در اصل به عنوان جداکننده فضا در داخل ساختمان‌های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار گیرد.

یک دیوایدر شیشه ای معمولاً از یک سیستم نگهدارنده شیشه و پروفیل‌های آلومینیومی تشکیل شده و از شیشه های شفاف یا غیرشفاف بهره می گیرد و البته در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شود.

انواع دیوایدر شیشه ای

دیوایدرهای شیشه‌ ای را می توان بر پایه موارد مختلفی تقسیم بندی کرد؛ یکی از انواع این دسته بندی ها جداره دیوادر شیشه ای است. از این حیث دیوایدر تک جداره و دوجداره مطرح است که این دومی یعنی دوجداره کاربرد بیشتری دارد، که البته دیوایدر ضخیمی است.

از سویی دیگر دیوایدر شیشه‌ای را می توان بر حسب مواردی چون رنگ، نوع و ضخامت شیشه و همچنین نوع فریم یعنی فریم دار و فریم لس تقسیم بندی کرد. شاید بتوانیم در یک نگاه کلی این دیوایدرهای شیشه ای را داشته باشیم:

  • دیوایدر شیشه‌ای سنتی (معمولی): با شیشه صاف و فریم آلومینیومی
  • دیوایدر عایق: با شیشه دو یا سه جداره عایق گرما و صوت
  • دیوایدر ضدآتش: با شیشه ای مقاومت در برابر حرارت و آتش
  • دیوایدر غیرشفاف: با شیشه مات و مناسب برای مکان های دارای حریم خصوصی بالا
  • دیوایدر اتوماتیک: با سیستم باز و بسته شدن الکتریکی

انواع دیوایدر شیشه ای

کاربردهای دیوایدر شیشه ای

دیوایدرهای شیشه ای می توانند کاربردهای متعددی در طراحی داخلی ساختمان، فارغ از مسکونی یا اداری بودن آن، داشته باشند. در این کاربرد نقش تقسیم‌کنندگی از همه پررنگ تر است؛ از جمله این کاربردها را در زیر می بینید:

  • تقسیم فضا در ادارات و شرکت‌ها
  • تقسیم اتاق‌ها در خانه‌های مسکونی
  • جداسازی بخش‌های مختلف رستوران‌ها و هتل‌ها
  • جداسازی کتابخانه‌ها و نمایشگاه‌ها
  • استفاده به عنوان ورودی ساختمان‌ها
  • استفاده در استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی

همانطور که مشاهده می شود، کاربرد دیوایدر شیشه ای بسیار گسترده‌تر از حد تصور است و در واقع جایگزین بسیار مناسب برای دیوارهای بی روح گچی و آجری بوده و از همین رو نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

بیشتر بدانید: قیمت پارتیشن شیشه ای متحرک

دیوایدرهای شیشه ای غیر شفاف

احتمالاً در ساختمان های جدید دیوارهای شیشه ای را دیده باشید که با سر و شکل شیک و خاص خود، حریم خصوصی را نیز حفظ کرده اند. در واقع برای موارد دارای حریم خصوصی بالا از دیوایدر شیشه ای غیرشفاف استفاده می شود.

دیوایدرهای مات یا تا نیمه مات هستند، مثل آنچه برای اتاق کنفرانس به کار می رود یا اینکه تمام مات هستند مثلاً اگر برای حمام بخواهند استفاده شوند. در زیر برخی از نمونه های آن را می توانید ببینید:

  • تقسیم حمام و دستشویی: حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از دید
  • تقسیم اتاق خواب از بخش اصلی منزل: حفظ حریم بدون قطع دید
  • درب ورودی: برای محافظت از دید به داخل
  • تقسیم اتاق کار/ نشیمن از بخش اصلی: برای جلوگیری از دید غیرمجاز
  • جداسازی آشپزخانه: بدون دید به داخل اما با روشنایی کافی

دیوایدرهای شیشه ای غیر شفاف

دیوایدرهای شیشه ای رنگی

علاوه بر مواردی که گفته شد، دیوایدر شیشه ای می‌تواند با شیشه‌های رنگی و طرح‌دار نیز ساخته شود و همین موضوع از لحاظ بصری نیز زیبایی بیشتری به فضا می‌بخشد. البته ناگفته پیداست که انتخاب رنگ شیشه باید متناسب با طراحی کلی مکان باشد تا هارمونی و سازگاری بصری ایجاد کند.

بنابراین رنگ‌های مختلفی مانند آبی، سبز، صورتی، نارنجی و بنفش می‌توانند برای دیوایدرها به کار روند. همچنین طرح‌های گرافیتی یا حکاکی‌هایی که نقش معماری یا هنری دارند نیز انتخاب می‌شوند. کاربرد این دیوادرهای رنگی به ویژه برای فضاهایی چون رستوران‌ها، هتل‌ها و منازل بیشتر است.

قیمت و هزینه اجرای دیوایدرهای شیشه ای

قیمت و هزینه اجرای دیوایدرهای شیشه ای

مهمترین عامل تأثیرگذار بر قیمت و هزینه اجرای دیوایدر شیشه ای، متراژ فضای مورد نظر شماست. در واقع این متراژ است که میزان شیشه و فریم مورد نیاز را تعیین می کند.

رنگ شیشه و جنس آن نیز از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت دیوایدر شیشه ای است. به عنوان مثال رنگ‌هایی همچون قرمز و صورتی قیمت کار را بالاتر می برند. به این مورد باید فریم لس بودن یا نبودن را هم اضافه کرد که بی شک اجرای دیوایدر فریم لس می تواند گران‌تر تمام شود.

بیشتر بدانید: اجرای پارتیشن شیشه ای

نکته پایانی

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی کلی از دیوادر شیشه ای ارائه دهیم؛ از آنجایی که دیوایدرها می‌توانند به طور کامل یا نیمه شفاف ساخته شوند،  المانی زیبا و در عین حال سازگار با حریم خصوصی هستند. ضمن اینکه امکان سفارش آن در ابعاد و اشکال مختلف با انتخاب شیشه‌های رنگی، مات، طرح‌دار و شفاف وجود خواهد داشت.

در نتیجه و با توجه به این خواص منحصربه‌فرد یا حداقل کمیاب بین جداسازهای محیط، دیوایدر را می توان یکی از بهترین گزینه ها برای جداسازی فضا دانست.

شما می توانید برای انتخاب بهترین دیوایدر شیشه ای به وبسایت فاراد پنجره سر بزنید؛ علاوه بر این محصول، از تولیدات دیگر ما همچون انواع پنجره های دوجداره و پارتیشن ها نیز می توانید دیدن کنید و نگاهی نیز به سایر مطالب وبسایت فاراد پنجره داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 4 نظر و سوال

  1. سلام میخوایم داخل دفترمون دیوایدر شیشه ای بذاریم تا چه ابعادی شیشه یه تیکه میسازید؟

  2. سلام با این دیوایدر های شیشه که عکسشو گذاشتین حالت جدا شدن برای اتاق خواب ایجاد شده، میخواستم بدونم میشه با همون شیشه برای اتاق اون مدلی سقفم زد؟

    1. سلام
      بله شما می توانیداز این نوع پارتیشن های شیشه ای جدا جداسازی فضای استفاده نمایید و از فضای موجود استفاده بهینه انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top