skip to Main Content

کاربرد شیشه سندبلاست برای پنجره دوجداره

شیشه سندبلاست  به فرآیند مات کردن شیشه گفته میشود، شیشه سند بلاست کاربردهایی در پنجره دوجداره دارد که در این نوشته به آن می پردازیم.

بسیاری از آپارتمان ها هستند که در آن پنجره دوجداره نصب گردیده است و امکان دارد شیشه ای که برای این پنجره ها مورد استفاده قرار میگیرد از نوع شیشه سند بلاست و یا دارای طرح ساده باشد و یا هیچ طرحی نداشته باشد.

شیشه سند بلاست
استفاده از شیشه سندبلاست در پارتیشن های اداری

معرفی شیشه سند بلاست:

اچینگ شیشه ای، یکی از قدیمی ترین روش هایی می باشد که برای طرح تصاویر روی شیشه استفاده می شده است، این کار در چندین سال قبل انجام میشده است، اما در حال حاضر روش های جدیدی به وجود آمده است که برای طرح روی شیشه به کار می رود که این کار برای پنجره upvc که در خانه و یا محل وجود دارد و با توجه به موقعیتی که دارد به داخل ساختمان دید دارید می توانید از این طرح هم برای کاهش دید و هم برای زیبایی مدل آن استفاده نمائید.

شیشه سند بلاست سکوریت
شما می توانید انواع طرح ها را بر روی شیشه سندبلاست اجرا کنید

به طور معمول از شیشه های سندبلاست برای طراحی طرح ها و برندهای روی شیشه استفاده میشده است، با سندبلاست کردن شیشه با ماسه شویی شیشه با استفاده از فشار هوا و ماسه انجام میشده است.

شیشه سندبلاست
شیشه سندبلاست

همچنین نکته ای که در این میان وجود دارد آن است که شما می توانید با سندبلاست کردن روی شیشه، ظریف ترین و سخت ترین طرح ها را روی شیشه به وجود آورید.

فرایند ساخت شیشه سندبلاست

سندبلاست کردن شیشه یک فرایند انفجاری می باشد که بر روی سطح شیشه انجام می شود و همچنین هدف از آن ایجاد طرح های مختلف بر روی شیشه می باشد که می توان به صورت طرح های شیری رنگ آن را درآورد و یا حتی سایر رنگ ها را بر روی آن اجرا کرد.

درب سرویس با شیشه سند بلاست
درب سرویس با شیشه سندبلاست

در این فرآیند ذرات سند با فشار باد به سمت شیشه پرتاب شده و باعث زخمی شدن شیشه می گردند و قسمت های مورد نظر و یا کل شیشه به صورت مات می شود  و شیشه سند بلاست شکل می گیرد.

سندبلاست یک اصطلاح عمومی است که از آن برای ایجاد طرح روی شیشه استفاده می شود و این کار با استفاده از ماشین های ساخت سندبلاست صورت میگیرد که دارای سرعت بسیار بالایی می باشند. در این ماشین ها از شن و ماسه برای ایجاد طرح استفاده می شود، همچنین از بخار هوا و فشار برای پاک کردن شیشه سندبلاست استفاده می گردد.

پنجره دوجداره
شیشه سندبلاست
5/5 - (17 امتیاز)

تعداد 2 نظر و سوال

  1. طرحاتون محدود و مشخصه یا خودمون میتونیم برای شیشه های مات طرح بدیم؟

    1. سلام
      طرح مورد نظرتون را برای طراحی روی شیشه ارسال بفرمایید. شرایط تولید بررسی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top