skip to Main Content

پنجره upvc با گالوانیزه قوطی

برای بالا بردن مقاومت پنجره upvc در برابر لرزش و فشار وارده از طرف باد می توانید بجای استفاده از گالوانیزه های u شکل داخل پروفیل از قوطی شکل استفاده کنیم که ممان اینرسی بالاتری دارد و متعاقب آن ممان اینرسی پنجره upvc بالا می رود.

بیشتر بدانید: محاسبات مربوط به ممان اینرسی پنجره upvc

پنجره upvc با گالوانیزه قوطی:

یکی از محصولات جدید فاراد پنجره تولید پنجره upvc و پنجره دوجداره با گالوانیزه قوطی شکل و یا همان مولین استاتیکی می باشد. در تولید این پنجره با پروفیل upvc ویستابست، در داخل پروفیل های مولین که نقش ستون های عمودی و افقی را در پنجره upvc ایفا می کنند، از گالوانیزه های قوطی شکل و با ضخامت 2 میلیمتر استفاده می شود. 

بیشتر بدانید: قیمت پنجره upvc با گالوانیزه قوطی

مشخصات گالوانیزه قوطی شکل پنجره upvc:

با توجه به اینکه مولین های افقی و عمودی که نقش ستون را در پنجره upvc ایفا می کنند و بیشترین قسمت پنجره ی upvc می باشند که در معرض فشار های وارده قرار دارند و تقویت این ستون ها باعث عدم لرزش و بالا رفتن استحکام پنجره upvc می گردند، از اینرو تقویت این مولین ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

پنجره upvc با گالوانیزه قوطی شکل

با توجه به نوع مقطع پروفیل upvc که سری 60 باشد و یا سری 70 ، ابعاد گالوانیزه داخلی متفاوت می باشد. مولین استاتیکی استاندارد بکار برده شده در پروفیل سری 60 44*25 میلمیتر و با ضخامت 2 میلیمتر می باشد.

این گالوانیزه با این مشخصات وقتی در داخل ستون های عمودی و افقی پنجره ی upvc قرار می گیرد ممان اینرسی با عدد 6.546 سانتی متر به توان چهار بدست خواهد آمد در حالی که این عدد در ستون هایی با گالوانیزه u شکل و ضخامت 1.5 میلیمتر به 1.46 کاهش می یابد.

در این محاسبات به وضوح تاثیر مولین استاتیکی در پنجره upvc و بالا رفتن عدد ممان اینرسی دیده می شود.

( به مقاومت در برابر خم شدن و تغییر شکل ممان اینرسی گفته می شود، هرچفدر این عدد بالاتر باشد یعنی جسم مقاومت بالاتری در برابر تغییر شکل از خود نشان می دهد. )

 

پارتیشن دوجدار جردن

در پروفیل سری 70 ویستابست با توجه به بزرگتر بودن مقطع نسبت به پروفیل سری 60 ، گالوانیزه بکار رفته با ابعاد 54*25 میلیمتر و ضخامت 2 میلیمتر می باشد.

که در این حالت عدد ممان اینرسی ستون های افقی و عمودی و یا همان مولین های بکار رفته در پنجره upvc به 10.93 خواهد رسید . این در حالی است که این عدد در پروفیل های سری 70 معمولی با گالوانیزه های قوطی شکل به ضخامت 1.5 میلیمتر 1.46 سانتی متر به توان چهار، می باشد.

بیشتر بدانید: ممان اینرسی پنجره دوجداره در لینک زیر:

مقاومت پنجره upvc

باکاهش ضخامت گالوانیزه قوطی و یا u شکل متعاقب آن عدد ممان اینرسی کاهش می یابد. عدد ممان اینرسی در طراحی پنجره های upvc جهت مناطق و مکان های مختلف و ابعاد متفاوت ، بسیار مهم می باشد.

در طراحی پنجره upvc باید مکان نصب در نظر گرفته شود ، بعنوان مثال یک پنجره upvc که در طبقه بیستم یک ساختمان بلند مرتبه نصب می گردد دارای ممان اینرسی متفاوتی نسبت به پنجره نصب شده در طبقع ششم همان ساختمان می باشد.

پنجره ای که در طبقه بیستم قرار است نصب شود با توجه به در نظر گرفتن فشار وارد شده از سمت باد باید ممان اینرسی بالای 6.5 سانتی متر به توان 4 داشته باشد.

این در حالیست که همین پنجره اگر بخواهد در طبقه ششم همان ساختمان نصب گردد ممان اینرسی مورد نیاز آن کمتر از 4 می باشد.

پنجره upvc با گالوانیزه قوطی

در واحد فنی مهندسی فاراد پنجره ، در هنگام طراحی پنجره تمام محاسبات گفته شده در بالا انجام می گیرد. و با توجه به شرایط بهترین نوع و مناسب ترین نوع پنجره طراحی و تولید می گردد که تا سالیان سال کارکردی مفید و استاندارد از خود نشان دهد.

در صورتی که در تولید پنجره upvc محاسبات مربوط به بالا صورت نپذیرد ، پنجره upvc در طی فشار های وارد شده به آن دفورمه شده و دچار تغییر شکل می گردد و  یراق ها از عملکرد استاندارد خود خارج شده و پنجره upvc خاصیت عایق بودن خود را در طی گذشت زمان از دست خواهد داد.

قابل ذکر است که این نوع مولین های استاتیکی سری 60 و سر 70 تنها در سری پروفیل های شرکت ویستابست موجود می باشد و سایر تولید کنندگان پروفیل های upvc فاقد اینگونه مقاطع می باشند.

در تولید پنجره های بزرگ سایز با پروفیل upvc حتما باید محاسبات مربوط به ممان اینرسی در تولید پنجره upvc صورت پذیرد.

 

جهت کسب اطلاعات فنی بیشتر می توانید با واحد فنی مهندسی فاراد پنجره به شماره 22895334 تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

تعداد 3 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top