skip to Main Content

پنجره دوجداره اهواز

در این  مطلب قصد داریم تا ویژگی های پنجره دوجداره اهواز و خصوصیاتی که باید برای آب و هوای این منطقه از کشورمان داشته باشد را بررسی کنیم. چرا محل نصب پنجره دوجداره مهم است؟ تاثیرات آب و هوا بر کیفیت پنجره دوجداره تا چه میزان مهم است؟

امروزه با توجه به گسترش عملیات ساخت و ساز در اکثر شهرهای بزرگ، ضرورت استفاده از پنجره دوجداره و پنجره upvc اهمیت پیدا کر ده است.

چرا که اثرات مثبت اینگونه پنجره ها در کاهش مصرف انرژی و سوخت های فسیلی، کاهش آلودگی صوتی، آلاینده های هوا و حتی سبک سازی بنا نسبت به پنجره های آهنی به اثبات رسیده است.

این مطلب را در فاراد پنجره می خوانید، حتما نظرات خود را به ما بگویید.

شهر اهواز نیز از این قانون مستثنا نیست و در ساخت و ساز های داخل شهر بهتر است تا از پنجره های دوجداره استفاده شود.

پنجره دوجداره اهواز باید با توجه به نوع و شرایط آب و هوایی منطقه دارای ویژگی های خاصی باشد تا طول عمر و کیفیت عایق بودن آن در طی مدت استفاده ثابت بماند.

بیشتر بدانید: مزیت ها و کاربرد های چوب نما برای پنجره دوجداره

مشخصات فنی درب و پنجره استان خوزستان اهواز

پنجره دوجداره اهواز
پنجره دوجداره اهواز

1. از نظر شرایط آب و هوایی

با توجه به نوع شرایط آب و هوایی شهر اهواز و جلگه ای بودن این منطقه اما فاقد پوشش گیاهی، اهواز را به یکی از گرم ترین مناطق ایران تبدیل کرده است.

در زمستان دمای هوا تا منفی 5 درجه سانتی گراد پایین می آید و در تابستان تا مثبت 50 درجه بالا می رود، این اختلاف دما در طی فصول گرم و سرد برای پنجره upvc بسیار مضر است.

از اینرو اگر قصد خرید پنجره دوجداره مناطق گرم و خشک برای شهر اهواز را دارید، حتما بهترین نوع آن یعنی پنجره های دارای استاندارد RAL آلمان را انتخاب نمایید که مخصوص چنین شرایط آب و هوایی ساخته شده باشد.

پیشنهاد فاراد پنجره استفاده از پنجره دوجداره ویستابست می باشد که دارای استانداردها، گواهینامه ها و گارانتی های لازم است.

پنجره دوجداره اهواز سفید رنگ
پنجره دوجداره اهواز

نکته دوم این است که رنگ سفید پنجره upvc را استفاده نمایید که مقاوم ترین نوع در برابر تابش شدید نور خورشید است.

حتما با نمای پنجره های سفید رنگی که در اثر تابش نور خورشید، زرد، بی رنگ و یا پوسته پوسته شده است به وفور برخورد کرده اید.

این بدان دلیل است که به علت کیفیت پایین، پروفیل upvc در اثر تابش نور خورشید تغییر رنگ داده و به زردی گرایش پیدا کرده و بر روی سطح پروفیل حتی دفورمگی و ترک ایجاد شده است.

پنجره دوجداره آنادایز اهواز

پنجره دوجداره اهواز جنس آلومینیومی

نکته سوم این است که اگر در اهواز دنبال پنجره دوجداره رنگی و به غیر از رنگ سفید هستید از پنجره upvc ترجیحا استفاده نکنید.

بهتر است تا از پنجره آلومینیومی استفاده نمایید که در برابر شرایط آب و هوایی مناطق گرم سیری کاملا مقاوم باشد.

پنجره دوجداره اهواز با لاستیک استاندارد

نکته چهارم که بسیار مهم است آن است که کلیه لاستیک های مورد استفاده در قسمت فریم و بازشو پنجره فقط و فقط از نوع epdm باشد.

در این نوع شرایط آب و هوایی، دوام لاستیک بسیار مهم است و همانطوری که می دانید نقش لاسیتک در پنجره دوجداره چه upvc و چه آلومینیوم بسیار پر رنگ می باشد.

لاستیک epdm همانند لاستیک درب یخچال است که از پرتی حرارتی جلوگیری می کند.

اگر از لاستیک های نوع دیگر استفاده شود بر اثر تغییرات شدید گرما و سرما در طی روز و شب و در طی فصول تمام تکه تکه شده و از بین می رود.

در این صورت کیفیت خود را از دست داده و دیگر نمی توانند نقش عایقی خود را ایفا نمایند.

نکته پنجم استفاده از شیشه های دوجداره رفلکس و پنجره های سایز کوچک تر جهت کنترل میزان گرمای ورودی در طی روز با توجه به تابش شدید نور خورشید است.

در طراحی پنجره ها از ابعاد کوچک و استاندارد استفاده نمایید تا جهت خنک نگه داشتن فضای داخل در تابستان انرژی کمتری مصرف شود.

با استفاده از شیشه های دوجداره ای که یک جدار آن رفلکس است می توانید از اثر شدید تابش خورشید تا میزان 30 درصد بکاهید و از آن بهتر استفاده از شیشه های کنترل کننده انرژی و یا low-e می باشد.

2. از نظر شرایط آلودگی هوا

بر اساس آمار رسمی، اهواز بعد از اصفهان بیشترین آلودگی هوا را دارد و این میزان بیش از 8 برابر حد مجاز می باشد.

از اینرو پنجره دوجداره اهواز باید خصوصیاتی داشته باشد تا در برابر آلودگی هوا مقاوم باشد و از ورود دوده و گرد و غبار به داخل بنا جلوگیری کند.

پنجره دوجداره اهواز مدل دوحالته

نکته اول این است که از پنجره دوجداره دوحالته استفاده نمایید، اگرچه  هزینه پنجره دوجداره مدل دوحالته بالاتر است اما با توجه به اینکه در این مدل پنجره از 4 جهت قفل می شود و کاملا لاستیک های آب بندی نوع epdm به یکدیگر فشرده می شوند، پنجره خیلی خوب عایق و کیپ می شود.

بنابراین دیگر راهی برای ورود گرد و غبار و آلودگی و صدا از پنجره در قسمت بازشو و پشت لولاها باقی نمی گذارد.

با توجه به وجود ذرات گرد و غبار در شهر اهواز از پنجره هایی استفاده کنید که ترجیحا رخ بیرونی آنها فلت باشد و لبه هایی جهت تجمع و نشست گرد و غبار نداشته باشند.

نکته مهم تر اینکه طراحی پنجره باید طوری باشد که شیشه ها از سمت بیرون به راحتی قابل دسترس و تمیز کردن باشند.

پنجره سه جداره اهواز

3. بررسی پنجره دوجداره اهواز از نظر آلودگی های صوتی

همانطور که می دانید در اکثرا شهر های بزرگ میزان آلودگی های صوتی بسیار بالا است.

گسترش شهر سازی و ایجاد بزرگراه ها  و اتوبان های متعدد در شهر های بزرگ باعث شده تا آلودگی صوتی چندین برابر شود.

اما با رعایت اصول فنی در تولید پنجره دوجداره شما می توانید به کاهش آلودگی صوتی کمک کنید.

الزامات فنی پنجره دوجداره اهواز

نکته اول این است که از پنجره دوجداره استاندارد استفاده نمایید. کلیه الزامات فنی در تولید پنجره دوجداره مثل نوع پروفیل، نوع یراق و نوع شیشه دوجداره رعایت شده باشد.

استاندارد بودن پنجره نقش بسیار مهمی در کاهش میزان آلودگی صوتی دارد. بعنوان یک مثال ساده اگر ابعاد، تولید و نصب پنجره دوجداره شما بصورت غیر اصولی انجام پذیرد، از قسمت های پشت لولاهای پنجره، پشت فریم پنجره و در کنار بازشو ها، سر و صدا وارد می شود.

پنجره دوجداره اهواز با شیشه دوجداره استاندارد

نکته دوم استفاده از شیشه های دوجداره استاندارد است که بصورت کاملا صنعتی و با تزریق گاز آرگون تولید شده باشد.

شیشه دوجداره نقش بسیار مهمی در کاهش ورودی آلودگی صوتی دارد.

شما می توانید با استفاده از ترکیبات مختلف شیشه دوجداره نظیر شیشه سه جداره، شیشه دوجداره ای که یک جدار آن لمینت با عایق آگوستیک باشد و یا شیشه سه جداره ای که یک جدار آن شیشه لمینیت باشد، میزان ورودی صدا را از 50 درصد تا 80 درصد از پنجره و گاها تا 100 درصد کاهش دهید.

در شهر اهواز شما با یک سبک معماری سنتی خاص با پنجره های دلنشین برخورد خواهید کرد.

قیمت پنجره دوجداره در اهواز

قیمت پنجره دوجداره اهواز به پارامترهای مختلفی چون کیفیت متریال مصرفی از بابت جنس پروفیل، نوع شیشه و یراق آلات، ابعاد پنجره، حالت بازشو پنجره و اعتبار تولید کننده دارد.

همین مسئله دلیل اختلاف قیمت پنجره دوجداره در اهواز از سوی تولید کنندگان مختلف است.

توصیه میکنیم تا در هنگام خرید تنها به دنبال ارزان ترین قیمت نباشید و به دلیل شرایط خاص آب و هوایی این منطقه پنجره باکیفیت ساخت استاندارد و طول عمر بالا را از واحد های تولیدی معتبر تهیه کنید.

فروش پنجره دو جداره در اهواز

اگر در فضای مجازی و اینترنت اندکی جستجو کرده باشید حتما متوجه شده اید که فروشندگان بسیاری در حوزه پنجره دوجداره فعالیت می کنند.

این مجموعه ها اغلب واسطه هایی هستند که محصولات کارخانجات را با قیمت های چندین برابری به مشتریان عرضه می کنند.

لذا قیمت های گران و کاذب به همراه نبود پشتیبانی در صورت بروز مشکل در پنجره از مشکلات خرید از این دسته از فروشندگان است.

لذا توصیه می شود تا خرید خود را حتما از نمایندگی های مستقیم کارخانجات تولید کننده انجام دهید.

بیشتر بدانید: اعطا نمایندگی فروش و نصب پنجره دوجداره

نمایندگی درب و پنجره upvc در اهواز

فاراد یکی از واحد های تولیدی برتر انواع پنجره های دوجداره به همراه متعلقات و خدمات نصب آنها می باشد.

شما می توانید مدل های دلخواه با ابعاد مناسب برای سازه خود را به این مجموعه سفارش دهید و پنجره خود را در کوتاهترین زمان ممکن با قیمت های شرکتی تحویل بگیرید.

همچنین برای علاقه مندان به فرصت های کاری و راه اندازی کسب و کار در این حوزه شرایط ویژه ای جهت اعطای نمایندگی درنظر گرفته شده است.

مجموعه فاراد پنجره، آمادگی ارسال انواع پنجره دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی ترمال بریک را به تمامی مناطق و مناسب با شرایط آب و هوایی هر منطقه را دارد.

بنابراین چه مصرف کننده هستید و چه قصد اخد نمایندگی پنجره دوجداره اهواز را دارید، می توانید جهت کسب اطلاعت بیشتر با شماره های اعلام شده در سایت با واحد فنی مهندسی و واحد فروش، تماس حاصل فرمایید.

امید است با ارائه مطالب فوق توانسته باشیم شما بازدید کننده محترم را جهت انتخاب پنجره دوجداره اهواز راهنمایی کرده باشیم تا بتوانید گزینه ای را انتخاب نمایید که به تمامی خواسته ها و نیاز های شما از یک پنجره دوجداره پاسخگو باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top