skip to Main Content

راه حل هایی برای کاهش تاثیر آلودگی صوتی

با انجام آزمایشات مختلف در زمینه ی پزشکی، این نتیجه به دست آمده است که راه حل و روش های مختلفی وجود دارد که هم کارایی ذهن انسان و هم بازدهی او بالاتر رود.

محققان در نتیجه اتاق های آزمایشی در شرایط محیطی گوناگون به این نتیجه نیز دست یافته اند که بازسازی سلسله اعصاب و تمدد اعصاب انسان می توان تاثیر بسیار مستقیمی با آرامش انسان داشته باشد که می تواند از طریق محیط زندگی و یا محل کار به دست آورد.

آلودگی صوتی

همانگونه که می دانیم داشتن یک جو آرام و عاری از هرگونه آلودگی صوتی و زائد در محیط زندگی می تواند موجب افزایش بازدهی فکری و جسمی انسان شود. به همین دلیل است که روستا می تواند محیط بسیار مناسبی برای بازیافت روحی و تمدد اعصاب و برای برطرف کردن مشکلات عصبی باشد و بسیار مورد تاکید روانشناسان و پزشکان نیز می باشد.

شما می توانید با استفاده از یک پنجره دوجداره استاندارد و ترکیب آن با یک شیشه دوجداره استاندارد و مناسب با شدت آلودگی صوتی محل ، به میزان 80 درصد ورودی و شدت صوت را کاهش دهید.

پیشنهاد ما مطالع مقاله زیر می باشد:

بهترین پنجره دوجداره از نظر عایق صوتی

 

اما در محیط شهری، به کارگیری پنجره دوجداره upvc می تواند نقش بسیار موثری در جلوگیری از آلودگی صوتی محیطی داشته باشد. دو عامل که می تواند موحب کاهش تاثیر آلودکی صوتی گردد .

پنجره دوجداره عایق صوتی

در هنگام انتخاب پنجره دوجداره باید به آن توجه ویژه ای شود سنجنش میزان آلودگی صوتی  فضای داخلی و انتخاب شیشه دوجداره برای پنجره upvc می باشد و بسیار حائز اهمیت نیز می باشد و حتما باید مورد بازدید کارشناسان نیز قرار بگیرد.

پنجره دوجداره

در صورت انتخاب درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی با بهترین کیفیت می توانید حدود 30 الی 40 درصد از صداهای محیطی و آلودگی صوتی را کاهش دهید و شدت صوت را به دسیبل مورد نظر خواهد رساند.

تاثیر روانی منفی آلودگی صوتی بر روی فعالیت مغزی

طی تحقیقاتی که توسط محققان انجام شده است، اصوات زیاد و بلند و آلودگی صوتی می تواند باعث کم شدن فعالیت مغز انسان و کم دقتی آن گردد و همچنین باعث عدم هماهنگی در فعالیت های مختلف روزانه و شغلی و … در انسان نیز می شود.

تاثیر عمومی صدا:

آلودگی صوتی می تواند تاثیرات مخربی را بر روی انسان بگذارد که عوارض آن می تواند شامل: استفراغ، تهوع، سردرد و سرگیجه های مزمن و دائمی شود که دلیل این مر به علت تحریک زیاد و ممتد لابرینت گوش می باشد.

تاثیر فیزیولوژیک صدا:

آلودگی صوتی و صدای بلند می تواند باعث بالا رفتن ضربان قلب شود و موجب ایجاد فشار خون در بدن می شود و این به دلیل آن است تا اکسیژن بیشتری به قلب برسد. میزان اکسیژن بالا می تواند موجب بالا رفتن فشار خون شود و حتی اختلالاتی در سیستم گردش خون به وجود می آید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top