skip to Main Content

پنجره دوجداره رامسر

امروزه فواید استفاده از پنجره دوجداره بر همگان آشکار می باشد و در ساخت و ساز های جدید در اکثر شهرها، از این نوع پنجره ها استفاده می شود که شهر رامسر نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

در این نوشته می خواهیم به ویژگی های پنجره دوجداره رامسر بپردازیم. در ابتدا مختصری از شهر زیبای رامسر و شرایط خاص آب و هوایی آن شرح داده می شود.

بیشتر بدانید: قیمت درب و پنجره upvc

شهر رامسر

پنجره دوجداره رامسر

رامسر یکی از شهر های استان سرسبز مازندران و درواقع آخرین شهر واقع در غرب استان می باشد و در قدیم به نام شهر سخت سر معروف بوده است.

این شهر را می توان از زیباترین شهر های استان مازندران به حساب آورد از این رو از آن به عنوان عروس شهرهای مازندران یاد می شود.

از شرق و غرب به شیرود و چابکسر و از جنوب به کوه های البرز و از شمال با دریای مازندران همسایه است. وجود مناطق جنگی و دریایی و نزدیکی آن ها به یکدیگر جلوه خاصی به این شهر زیبا داده است.

 ویژگی های پنجره دوجداره رامسر
آب و هوای شهر رامسر در تابستان ها گرم و مرطوب و در فصول دیگر معتدل است و وجود مناطق ییلاقی باعث به وجود آمدن آب و هوای بسیار خوب در نقاط این شهر شمالی کرده است.

طبق آخرین سرشماری که اواسط دهه نود در این شهر صورت گرفته است جمعیت شهر رامسر حدود 35997 نفر برآورد شده است.

این شهر به علت جاذبه های گردشتگری و آب و هوای معتدل، در کلیه فصول پذیرای گردشگران از نقاط مختلف می باشد.

خصوصیات پنجره دوجداره رامسر

از مناطق دیدنی و گردشگری شهر زیبای رامسر می توان به مناطق جنگلی، دریا، روستای جواهرده، دریاچه قو، بوستان جنگی صفارود، مجموعه تفریحی رامسر، شهربازی رامسر، پینت بال رامسر، تفریحات آبی، پل عابر پیاده معلق رامسر، منطقه ییلاقی گرسماسر، جنگل دالخانی رامسر، آب گرم رامسر، باغ ایرانی، غارگرگرلوکا، غار یاغی، کاخ مرمر، آبشار سیاسرت، آبشار ایج، قله مارکوه، بلوار رامسر، مراکز خرید و … اشاره کرد.

لزوم استفاده از پنجره دوجداره رامسر

اهمیت استفاده از پنجره دوجداره رامسر

با توجه به حجم بالای مناطق دیدنی که به برخی از آنها اشاره شد قطعا حجم مسافرین و گردشگر انی که در کلیه فصول به این شهر دیدنی سفر می کنند بسیار زیاد خواهد بود که می تواند برای ساکنین شهر رامسر مشکلاتی به وجود بیاورد.

از جمله این مشکلات وجود صداهای مزاحم به درون ساختمان اداری است که می تواند توسط انسانها یا تردد ماشین ها در خیابان ها ایجاد شود.

باتوجه به این که مهمترین راهکار کاهش صدا استفاده از پنجره ای دوجداره می باشد قصد داریم تا در اینجا به یک پنجره دوجداره استاندارد مناسب جهت استفاده در شهر رامسر اشاره کنیم تا در انتخاب آن بهترین گزینه را مد نظر قرار دهید.

انواع پنجره دوجداره رامسر و ویژگی های آنها

اگر بتوانیم با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه، پنجره دوجداره آن را تولید کنیم، باعث بهره وری بهتر پنجره دوجداره و افزایش طول عمر آن خواهد شد. در شهر رامسر برای تولید پنجره باید رطوبت بالا و نمک زیاد را در نظر گرفت.

با توجه به اقلیم آب و هوایی شهر رامسر و وجود گرما و رطوبت کیفیت یک پنجره دوجداره استاندارد بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

توان ماندگاری پنجره دوجداره در این شرایط اقلیمی ضامن کارکرد صحیح آن در طولانی مدت خواهد بود. درحالت کلی در شهر زیبای رامسر می توان از دو نوع پنجره دوجداره استفاده کرد:

  1. پنجره دوجداره upvc
  2. پنجره دوجداره آلومینیومی

1. پنجره دوجداره upvc رامسر

پنجره دوجداره یو پی وی سی در رامسر

یکی از پنجره های دوجداره ای که امروزه به شدت مورد استفاده قرار می گیرد نوع upvc می باشد.

برای استفاده از پنجره دوجدارهupvc استاندارد در شهر رامسر در گام نخست می بایست در کیفیت پروفیل آن دقت فراوان داشت.

با توجه به گرما و رطوبت موجود در شهر رامسر به خصوص در فصل تابستان استفاده از یک پروفیل غیر استاندارد باعث دفرمگی و تغییر رنگ در آن خواهد شد که در نتیجه آب بندی و هوابندی پنجره در مدت زمان از بین خواهد رفت و ورود صداهای مزاحم به داخل واحد افزایش خواهد یافت.

یکی از دیگر از آیتمهای مهم در پنجره upvc استفاده از گالوانیزه با ضخامت و هندسه استاندارد می باشد.

عدم استفاده از گالوانیزه مناسب باعث می شود پنجره دوجداره upvc در طولانی مدت نتواند فشارهای وارده بر سطح را تحمل کرده در نتیجه مشکلات عدیده ای در آن ایجاد خواهد شد.

کیفت و خلوص گالوانیزه در شرایط آب و هوایی مرطوب بسیار مهم می باشد. در صورت استفاده از مواد غیر استاندارد گالوانیزه دچار زنگ زدگی خواهد شد.

حتما از تولید کننده خود استفاده از یراق آلات باکیفیت در ساخت پنجره دوجداره upvc را درخواست نمایید.

یراق استاندارد در پنجره دوجداره upvc

به علت وجود رطوبت زیاد در هوای شهر رامسر مخصوصا در تابستان در صورت کیفت نامناسب آلیاژ استفاده شده عمر یراق کوتاه خواهد بود و کاربری و آب بندی و هوابندی پنجره upvc به درستی انجام نخواهد شد.

کیفیت آلیاژ یراق در شرایط رطوبت و نمک بالا بسیار تاثیر گذار و مهم می باشد. پیشنهاد ما یراق آلات roto می باشد.

لاستیک های آب بندی و هوابندی یکی از نکات کلیدی پنجره دوجداره upvc در رامسر خواهد بود.

بهترین گزینه در لاستیک های آبندی نوع EPDM آن است که مقاومت بسیار بالایی در قبال حرارت، سرما و گرما، رطوبت و اشعه های خورشیدی دارد و همیشه طراوت و تازگی خود را حفظ می کند.

2. پنجره دوجداره آلومینیومی رامسر

پنجره دوجداره آلومینیومی رامسر

دیگر نوع پنجره دوجداره که میتوان در شهر رامسر مورد استفاده قرار داد نوع آلومینیومی است.

برای استفاده از یک پنجره دوجداره آلومینیومی استاندارد ابتدا می بایست به کیفیت و ساخت پروفیل از مواد اولیه استاندارد اشاره کرد.

استفاده از مواد اولیه و شمش غیر استاندارد در طولانی مدت کیفیت و کاربری پنجره دوجداره را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

همچنین رنگ آمیری و یا پوشش آنادایز صحیح ، عمر پنجره دوجداره را در قبال خوردگیهای ناشی از رطوبت و گرما تضمین خواهد کرد.

قطعا در پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک نسبت به نوع نان ترمال یا معمولی آن پیشنهاد می گردد.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک به علت وجود لایه های پلی آمیدی در میان پروفیل پنجره در بحث کاهش ضریب انتقال انرژی بسیار توانمند تر عمل خواهند کرد.

نوع یراق و لاستیک های آب بندی یک پنجره آلومینیومی همانند توضیحاتی که در بالا اشاره شد می بایست مد نظر قرار بگیرد.

بیشتر بدانید: کاربرد شیشه لمینت برای پنجره دوجداره

شیشه مناسب برای استفاده در پنجره رامسر

شیشه دوجداره برای پنجره دوجداره رامسر

چه برای پنجره دوجداره upvc و چه پنجره دوجداره آلومینیومی در شهر رامسر انتخاب شیشه دوجداره تمام صنعتی را خواستار باشید.

متاسفانه در اغلب اوقات به علت عدم شناخت مشتریان شیشه های دستی و یا نیمه صنعتی به عنوان شیشه دوجداره تمام صنعتی به مشتریان عرضه می کردد.

شیشه های غیر استاتدارد جدا از عملکرد ناصحیح در مدت زمان می تواند دچار بخارگرفتگی و مشکلات عدید دیگری شوند.

به علت اقلیم آب و هوایی شهر رامسر امکان تشدید این موارد بیشتر خواهد بود.همچنین شما می توانید در پنجره دوجداره در شهر رامسر جهت کاهش صدا و انرژی از شیشه های دوجداره یا سه جداره با ساختارهای متفاوت استفاده کنید.

در یک جمع بندی با توجه به شرایط معتدل و مرطوب شهر رامسر استفاده از پنجره های یو پی وی سی به دلیل داشتن قیمت مناسب تر، انتخاب اول است. همچنین در کنار آن استفاده از پنجره upvc ویستابست و یراق آلات roto آلمان بهترین گزینه می باشد.

شما می توانید جهت مشاوره با واحد فروش یا فنی مهندسی مجموعه فاراد پنجره به شماره های 22895334-22895430 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top