skip to Main Content

اهمیت کیفیت یراق آلات پنجره های upvc

بدون تردید نقش یراق آلات پنجره های upvc در ساخت و مونتاژ در و پنجره دوجداره  با کیفیت و استاندارد را نمی‌توان کمرنگ دانست  و باید اهمیت کیفیت یراق آلات پنجره های upvc را جدی گرفت. یراق آلات نقش بسیار مهمی در کیفیت عایق بودن پنجره دوجداره دارند.

این روزها به دلیل عدم آشنایی برخی از سازندگان با کارکردها و ویژگی های یراق آلات پنجره دوجداره از جمله اسپانیولت ها، غلتکها، لولاها، دستگیره ها و پس از مدتی افت کیفیت در ساختار درب و پنجره های upvc مشاهده می شود.

یراق آلات پنجره upvc

در این صورت چنین پنجره هایی از کارایی لازم برخوردار نبوده و باعث نارضایتی  مشتریان می‌شود.

عوامل مختلف زیادی برای ماندگاری درب و پنجره upvc وجود دارد که یکی از این موارد یراق‌آلات هستند.

اما باید گفت که طریقه متصل کردن بر روی پروفیل و استفاده از آن نقش بیشتری برای ماندگاری آنها ایفا خواهد کرد.

در ادامه در مورد اهمیت کیفیت یراق آلات در ساخت درب و پنجره های دوجداره و upvc بیشتر توضیح خواهیم داد.

بیشتر بدانید: بهترین روش برای درزگیری درب و پنجره دوجداره

بطور خلاصه می توان به انواع یراق آلات پنجره های upvc اشاره کرد:

  • یراق تکحالته
  • یراق دوحالته
  • یراق کشویی
  • یراق فولکس واگنی

اهمیت کیفیت یراق آلات پنجره های upvc

اهمیت کیفیت یراق آلات پنجره های upvc

امروزه پیشرفت های زیادی در صنعت تولید درب و پنجره های دوجداره صورت گرفته است. همچنین یراق آلات پنجره ها پیشرفت زیادی داشته و علاوه بر راحتی و زیبایی، ایمنی این پنجره ها هم افزایش داده است.

به طوری که پنجره های یو پی وی سی تولید شده از امنیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشند. یراق آلات پنجره های upvc به طور کلی شامل یراق دو حالته، یراق تک حالته، یراق کشویی و یراق تاشو می باشد.

یراق پنجره

یکی از عواملی که در انتخاب یک پنجره خوب بسیار مهم است نوع یراق آلاتی است که برای آن انتخاب می‌شود.

اصولاً خریداران به دلیل نداشتن اطلاعات در مورد یراق آلات نسبت به آن توجه خاصی نشان نمی دهند و تصور می کنند تنها پروفیل اهیمت دارد.

اما باید توجه کرد که همانطور که در خرید یک پنجره خوب پروفیل، شیشه، مونتاژ و نصب صحیح مهم است، یراق آلات نیز به همان نسبت مهم می باشد.

عدم رعایت ملاکها و معیارهای دقیق موثر بر کیفیت و استاندارد یراق آلات می تواند تاثیر مستقیم و منفی داشته باشد.

به دلیل باز و بسته شدن همیشگی درب و پنجره upvc یراق آلات نقش مهم و اساسی در کیفیت این پنجره ها دارند.

انتخاب یراق آلات استاندارد و البته نصب صحیح آن می تواند تضمینی بر کیفیت درب و پنجره upvc باشد.

در ادامه به بررسی کیفیت یراق آلات مورد استفاده در مدل های تک حالته و دو حالته خواهیم پرداخت.

یراق آلات در پنجره های upvc تک حالته

دستگیره پنجره های upvc

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش نرخ ارز و قیمت یراق آلات، بعضی از تولیدکنندگان متاسفانه به دلیل جلوگیری از افزایش هزینه‌ها، بدون بررسی تاثیر آن بر کاهش کیفیت، از یراق آلات ارزان و فاقد کیفیت استفاده می کنند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

  1. چرخ دنده اسپانیولت ها یا همان یراق آلات درب که باید با آلیاژ بسیار مرغوب تولید شود تا به مرور زمان در اثر استفاده زیاد دچار فرسودگی و شکستن نشود. در غیر این صورت قسمت رزوه های پیچ دستگیره ضعیف شده و پس از نصب دستگیره شکسته می‌شود و یا باعث هرز شدن دندانهای پیچ می گردد.
  2. روکش اسپانیولت: روکش باید استاندارد بوده و حداقل ۳۰۰ ساعت مقاومت در برابر تست آب و نمک را داشته باشد تا در مناطق مرطوب دچار فرسودگی و خوردگی نشود.

  1. مقدار دستگیره‌ها: در انتخاب دستگیره‌ها ارتفاع دستگیره، وزن مناسب آلیاژ مربوطه، پایه های پلاستیکی ضخیم، رنگ کاری چند لایه، شفت چهار پهلوی مقاوم و چرخ دنده های داخلی باید مورد توجه قرار گیرد.
  2. جلو قفل یا زاماک (کیپ) یکی دیگر از یراق آلات درب و پنجره upvc می باشد. وزن مناسب آن ۱۳ گرم بوده که در بازار با وزن ۷ گرم بسیار یافت می‌شود و وزن سبک این قطعه باعث ضعیف شدن و آسیب پذیر شدن آن می گردد. استفاده از جلو قفل نامرغوب و سبک به دلیل فشار زیاد، بسیار آسیب پذیر بوده و باعث تغییر حالت و شکستگی شده و در نتیجه پنجره از حالت استاندارد خارج می گردد.
  3. لولاها: لولا های بی‌کیفیت که بصورت توخالی عرضه می شوند تحمل وزن پنجره را نخواهند داشت. همچنین ممکن است در هنگام رنگ کاری به صورت یک لایه و ضعیف رنگ شوند که با کوچکترین سایش رنگ از بین میرود.

بیشتر بدانید: اعطا نمایندگی فروش و نصب پنجره دوجداره

یراق آلات درب و پنجره های دو حالته

کیفیت یراق آلات پنجره های upvc

  1. تحمل وزن اولین نکته حائز اهمیت در تمامی یراق آلات دو حالت می باشد. ۱۰۰ کیلوگرم حداقل وزنی است که این سیستم از یراق آلات در اندازه‌های مختلف بازشو باید تحمل کند.
  2. تست آب نمک: انجام تست آب نمک جهت جلوگیری از فرسودگی و زنگ زدگی هنگام استفاده از این یراق آلات در مناطق مرطوب است، که حداقل تست آب نمکی که می بایست گواهی آن توسط آزمایشگاه های معتبر صادر شده باشد برابر استاندارد معادل ۵۰۰ ساعت می باشد.
  3. گوشه های بالا و پایین مورد استفاده در یراق آلات دو حالته به دلیل اهمیت فراوان این قطعات و نوع کاربرد آنها باعث گردش یراق و انتقال نیرو به تمامی قطعات می‌شوند. باید از لحاظ سایز مقاومت و آلیاژ مصرفی مورد توجه قرار گیرند تا در هنگام عملکرد دچار شکستگی و هرز شدن دندانها نگردد.
  4. لولای بالای قاب باید دارای ضامن پین باشد تا پین به راحتی از جای خود خارج شود. رعایت نکردن این امر می‌تواند منجر به جدا شدن لنگه از قاب شده و موجبات خسارات جبران ناپذیری را فراهم کند.
  5. قفل امنیتی که روی اسپانیولت قرار می گیرد. باید این قابلیت را داشته باشد که در هنگام بسته شدن پنجره لنگه را کاملاً در محل استاندارد خود هدایت نموده و مانع نفوذ گرد و غبار آب و صدا گردد.

اهمیت برند سازنده

یراق آلات پنجره دوجداره

یراق آلات مهمترین بخشی است که در هنگام خرید پنجره دوجداره و upvc مورد توجه قرار می گیرد.

چرا که ایمنی و طول عمر پنجره ها به کیفیت یراق آلات بستگی دارد. به همین دلیل خرید از مراکز و فروشگاه های معتبر که برندهای معتبری را عرضه می کنند، بسیار مهم می باشد.

برند روتو roto یکی از انواع یراق آلات بکار رفته در پنجره های دوجداره است. این برند ساخت کشور آلمان بوده و کیفیت فوق العاده بالایی دارد.

یکی از ویژگی های بارز آن که باعث فروش بالای این محصول شده است، امنیت خوب آن است. این یراق آلات تحمل بالایی در برابر ضربه و خراش داشته و علاوه بر زیبایی چشمگیر طول عمر بالایی نیز دارند.

شرکت فاراد پنجره با سابقه ۱۰ ساله توانسته است سیستم های درب و پنجره دو جداره و پنجره upvc رو با بهترین کیفیت ارائه دهد.

پروفیل استفاده شده در این شرکت ویستابست بوده و یراق آلات آن از برند  roto آلمان است. برای ارتباط با ما با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (10 امتیاز)

تعداد 2 نظر و سوال

  1. سلام لطفا درباره قفل امنیتی که دقیقا روی کدوم قسمت اسپانیولت نصب میشه توضیح بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top