skip to Main Content

بهترین روش برای درزگیری درب و پنجره دوجداره

درزگیری درب و پنجره دوجداره و یا به عبارتی عایق بندی پنجره از نکات مهمی است که امروزه مورد توجه اکثر مصرف کنندگان قرار گرفته است.

معمولاً عایق بندی پنجره ها هم از نظر بالا بردن آسایش مدنظر می باشد و هم از لحاظ کاهش هزینه های سوخت و انرژی. اگر درزبندی پنجره upvc شما درست و اصولی انجام شود، پنجره نصب شده کاملا عایق می باشد.در ادامه مطلب با عوامل تاثیر گذار در عایق بودن درب و پنجره دوجداره و همچنین بهترین روش برای پیاده سازی آن آشنا خواهید شد.

بیشنر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره 

عوامل تاثیر گذار در عایق بودن درب و پنجره دوجداره

عوامل تاثیر گذار در عایق بودن درب و پنجره دوجداره

اگر پنجره دوجداره ای دارید که احساس می کنید عایق خوبی در برابر سرما و سرو صدا نمی باشد این چند مورد را چک کنید:

  1. نوع شیشه دوجداره
  2. فضای اطراف فریم پنجره
  3. بازشو پنجره
  4. لاستیک های مورد استفاده در فریم و دور لنگه بازشو

1. نقش شیشه دوجداره در درزگیری درب و پنجره دوجداره

لاستیک های روی زهوار پنجره نقش مهمی در عایق بندی و درزگیری پنجره دوجداره دارد. لاستیک روی این زهوار ها شیشه دوجداره را به محکمی در جای خود نگه می دارد تا هیچ گونه فضایی جهت عبور گرد و خاک و هوا باقی نگذارد.

نقش شیشه دوجداره در درزگیری درب و پنجره دوجداره

تعداد و نوع شیشه بکار رفته در ساخت پنجره upvc با توجه به میزان آلوگی صوتی انتخاب می شود. بعنوان مثال برای مناطقی با آلودگی صوتی بالا مثل کنار بزرگراه ها حتما باید از شیشه سه جداره ای استفاده نمایید که یک جدار آن لمینیت باشد.

2. فضای اطراف فریم پنجره

تاثیر فضای اطراف فریم پنجره در درزگیری درب و پنجره دوجداره
نقش آب بندی توسط چسب سیلیکون در درزگیری درب و پنجره دوجداره

درزبندی دور پنجره دوجداره شما و در اطرف فریم پنجره باید با استفاده از فوم های استاندارد پلی یورتان و چسب سیلیکون انجام گیرد.بهترین روش برای درزگیری درب و پنجره دوجداره تزریق فوم دور تا دور فریم پنجره می باشد.

3. نقش بازشو در درزگیری درب و پنجره دوجداره

نقش بازشو در درزگیری درب و پنجره دوجداره

بازشو پنجره خود را چک کنید، ممکن است پنجره شما از رگلاژ خارج شده باشد. در این صورت درب و یا بازشو پنجره شما خوب بسته نششده و روی یکدیگر جفت نمی شوند. همچنین از کنار آن صدا و سرما وارد می شود.

4. لاستیک های مورد استفاده در فریم و دور لنگه بازشو

انواع روش های درزگیری
نقش لاستیک پشت فریم در درزگیری درب و پنجره دوجداره

 

لاستیک های مورد استفاده در فریم و دور لنگه بازشو را چک کنید، اگر کیفیت خود را بر اثر گرما و سرما از دست داده اند، اقدام به تعویض آن نمایید.

چگونه یک پنجره را با درزگیری عایق نماییم؟

نحوه درزگیری پنجره دوجداره

  • شما می توانید با استفاده از چسب ها و ابرهای موجود در بازار اقدام به درزبندی موقت پنجره قدیمی خود نمایید. این روش یک روش کم هزینه می باشد اما بسیار موقتی و کوتاه مدت می باشد.
  • روش دیگری که به شما پیشنهاد داده می شود این است که اقدام به تعویض پنجره قدیمی خود نمایید و آن را با یک پنجره دوجداره یو پی وی سی  و یا آلومینیومی استاندارد جایگزین نمایید. این روش بهترین روش برای درزگیری درب و پنجره  می باشد.

مهمترین دلیل استفاده از درب و پنجره دوجداره در صنعت ساختمان، عایق بندی و امکان درزگیری است که نتیجه آن جلوگیری از ورود صدا و گرما و سرما در فصل های تابستان و زمستان می باشد. قسمت های مختلف در پنجره دوجداره یو پی وی سی باعث عایق بندی ساختمان می شوند.

متریال چسبی که دور پنجره های دوجداره یو پی وی سی استفاده می گردد نقش بسزایی در عایق بندی پنجره های فوق دارد.

بیشتر بدانید: اعطا نمایندگی فروش و نصب پنجره دوجداره

چسب آب بندی پنجره دوجداره

چسب آب بندی مخصوص پنجره های دوجداره چسب سیلیکونی و یا ماستیک است که پس از نصب پنجره دوجداره برای درزبندی و آب بندی مورد استفاده قرار می گیرند.

البته در صورتی که پس از نصب در گذر زمان عایق بندی پنجره از بین رفته باشد تکرار این عملیات در هر زمانی لازم و ضروری است. چسب سیلیکونی نوعی ماده پلیمری است که بسته به ترکیبات تشکیل دهنده خود دارای انواع حرارتی و خنثی است.

نوع حرارتی برای محیط هایی با درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. نوع خنثی نیز برای مواقعی که نبایستی هیچ گونه واکنش شیمیایی میان چسب با محیط صورت گیرد، کاربرد دارد.

ضد آب بودن، قابلیت ارتجاعی و ترک نخوردن پس از خشک شدن به همراه آب بندی قوی از خصوصیات ویژه چسب های سیلیکونی است.

چسب ماستیک نیز ترکیبی از سیلیکون و مواد بتن مانند است که به آن ماستیک پلی یورتان نیز گفته می شود.خشک شدن سریع و مقاومت بالا در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید و همچنین چسبندگی به سطوح مختلف از مزیت‌های ویژه این نوع چسب است.

تاثیر رگلاژ در درزگیری درب و پنجره دوجداره

تاثیر رگلاژ در عایق بندی پنجره دوجداره

رگلاژ پنجره دوجداره  نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، زیرا اگر پنجره ها به درستی رگلاژ نشوند نمی توانند عایق خوبی در برابر هوا و صوت باشند.

نقش پنجره های دوجداره ددر کاهش هزینه های برق و گاز

شیشه های دوجداره مورد استفاده در درب و پنجره دوجداره نیز نقش زیادی در کاهش هزینه های برق و گاز دارند. زیرا ساختار شیشه های فوق به گونه ای است که مانع ورود و خروج سرما و گرما می شوند.همانطور که می دانید پنجره های دوجداره با توجه به تکنولوزی های استفاده شده در آنها ذاتاً عایق هستند.

اما باید توجه داشت که ممکن است همین پنجره های دوجداره با گذشت زمان دچار مشکلاتی شوند.پیشنهاد می گردد زمان نیاز به رگلاژ و یا درزگیری سعی کنید این کار را به متخصصین امر و افرادی که پنجره های دوجداره را سرویس می کنند بسپارید.

زیرا رگلاژ قسمت های اصلی در پنجره های دوجداره یو پی وی سی، کاری تخصصی است که نیاز به ابزار خاص دارد.جهت خرید پنجره های دوجداره بادوام و با قیمت های مناسب می توانید سفارش خود را با اطمینان خاطر از کیفیت به واحد تولیدی فاراده پنجره بدهید.

این مجموعه تولیدی از سابقه فعالیت بالا در حوزه تولید انواع پنجره های دوجداره به همراه خدمات نصب و اجرا برخوردار است.نگرانی از بابت نصب غیر اصولی و یا عایق بندی ضعیف پنجره های سفارشی خود نداشته باشید چرا که فاراد پنجره از تیم اجرایی حرفه ای و باتجربه بهره مند است.

برای استعلام قیمت و همچنین اطلاع از نحوه سفارش می توانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (7 امتیاز)

تعداد One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top