skip to Main Content

گالوانیزه ی مناسب برای داخل پروفیل پنجره دوجداره کشویی

در داخل تمام پنجره های upvc جهت بالا بردن مقاومت پروفیل های یو پی وی سی از گالوانیزه های داخلی u شکل استفاده می شود. پنجره دوجداره کشویی نیز از این قائده مستثنا نمی باشد.

هشدارهایی در خصوص استفاده از مناسب ترین گالوانیزه برای داخل پروفیل وجود دارد که برای پنجره های دوجداره کشویی استفاده می شود.

در واقع هستند تعداد اندکی از تولید کنندگان که تخصص لازم در این زمینه را ندارند و از گالوانیزه داخل پروفیل برای لنگه های پنجره کشویی upvc استفاده نمی کنند که این امر خطرات بسیاری را در پی دارد و نه تنها موجب کاهش عمر پنجره upvc می شود بلکه قاب هایی که برای این پنجره ها استفاده می شود امکان دارد در هنگام وقوع بادهای معمولی از جای خود بیرون بیاید و خطراتی را هم ایجاد نماید.

پنجره دوجداره کشویی با گالوانیزه داخلی

نقش گالوانیزه در پنجره دوجداره کشویی:

با این حال بهتر است حتما از گالوانیزه مناسب در داخل تمامی پروفیل های قاب های متحرک و ثابت در پنجره upvc کشویی استففاده شود.

پرهیز از استفاده از دو قاب متحرک برای پنجره کشویی بر روی یکدیگر:

در هنگام طراحی پنجره ی کشویی، به هیچ عنوان دو قاب پنجره دوجداره کشویی که برای پنجره به کار می رود نباید بر روی یکدیگر قرار بگیرد، به این دلیل که امکان دارد قاب فوقانی در مرور زمان فشاری را به قاب زیرین وارد کند و این مورد نیز موجب می شود تا پنجره ی زیرین دچار فشار و آسیب شود و به راحتی باز نشود.

یراق آلات پنجره دوجداره

یراق آلات پنجره دوجداره کشویی یا ریلی

اسپانیولیت پنجره دوجداره کشویی یا ریلی این یراق در ارتفاعات گوناگونی برای قاب های پنجره تولید شده است و شاید در واقع بتوان گفت یکی از اجزای اصلی یراق کشویی می باشد که در این مورد باید حتما از اسپانیولیت مخصوص ارتفاع مد نظر استفاده گردد تا در زمان های بعدی قاب بازشو دچار مشکل نگردد.

شرکت های مختلفی در کشورهای گوناگون تولید کننده ی اسپانیولیت می باشند به طور مثال آلمان، ژاپن، چین و ترکیه و … که پیشنهاد می گردد از یراق ترکیه ای برای یک محصول مرغوب استفاده شود که هم دارای کیفیت مناسبی می باشد و هم قیمت به نسبت مناسبی هم دارد.

غلطک پنجره دوجداره کشویی
غلطک پنجره دوجداره کشویی

غلتک کشویی:

این قطعه با توجه به ویژگی که دارد حائز اهمیت می باشد با این وجود وزنی که باید تحمل کند دارای مدل های گوناگونی نیز می باشد که کاملا متنوع می باشد هم از نظر نوع و جنس غلتک، که دارای جنس برنجی و پلاستیکی می باشد و یا به صورت تک ریله و یا جفت ریله نیز می باشد، در کل غلتک کشویی دارای انواع مختلفی می باشد.

انتخاب یراق مرغوب در پنجره دوجداره کشویی بسیار مهم می باشد و کیفیت بالای آن را نیز تضمین خواهد کرد.

پنجره دوجداره کشویی
زاماک

زاماک کشویی:

برای کیپ کردن و همچنین برای قفل کردن قاب ها از قطعه ای از آلیاژ آلومینیوم نیز استفاده می شود.

این مورد را باید در نظر داشته باشیم که برای بالا بردن کیفیت محصول پنجره دوجداره کشویی  upvc باید حتما از با کیفیت ترین متریال نیز استفاده شود.

در برخی از موارد مانند زاماک با توجه به کوچک بودن از نگاه عده ای کم اهمیت نیز شمرده خواهد شد، حال آنکه این قطعه و هر قطعه از پنجره upvc اهمیت به خصوصی دارد و کیفیت هر جزئی می تواند بیانگر کیفیت کلی محصول باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top