skip to Main Content

پروژه پنجره دوجداره عراقی + 1400

پروفیل upvc استفاده شده در پروژه پنجره دوجداره عراقی  سری 70 ویستابست می باشد که با توجه به بزرگی ابعاد پنجره ها جهت ستون های افقی و عمودی پنجره ها و یا همان مولین های افقی و عمودی پنجره از گالوانیزه های قوطی شکل و با ضخامت 2 میلیمتر استفاده شد.

این کار باعث افزایش ممان اینرسی پنجره خواهد شد که در برابر لرزش و فشارهای وارده از طرف باد بر پنجره مقاومت بالایی خواهد داشت.  همچنین در این پروژه با توجه به رنگ سنگ نما و مطابق با درخواست مهندس معمار از پنجره های طرح چوب استفاده شد که از سمت داخل همگی سفید می باشند.

پروژه پنجره دوجداره عراقی
پروژه پنجره دوجداره عراقی

بیشتر بدانید: ممان اینرسی پنجره upvc

مقاومت پنجره upvc

پروژه پنجره دوجداره یو پی وی سی عراقی

مشخصات فنی پروژه پنجره دوجداره عراقی:

نام پروژه : پروژه مسکونی شهید عراقی

کارفرما: مهندس کیانی ، مهندس مجد

مجری: فاراد پنجره

نوع پروفیل upvc: جهت نمای اصلی ساختمان و نورگیر همگی از پروفیل سری 70 ویستابست استفاده شده است. گالوانیزه های داخلی همگی با ابعاد و ضخامت استاندارد ، لاستیک های آب بندی همه از نوع epdm

نوع یراق آلات: یراق آلات تک حالته ، کشویی ، دوحالته ، سویچی همگی از برند roto آلمان. جهت پنجره های آشپزخانه با توجه به قرار گرفتن سینک ظرف شویی در جلوی پنجره ، از پنجره کشویی ویستابست استفاده گردیده شد.

نوع شیشه دوجداره : شیشه دوجداره استاندارد همراه با تزریق استاندارد گاز آرگون ، شیشه های بزرگ به صورت جفت 6 سکوریت تولید شده اند.

نصب: نصب این پروژه مطابق سایر پروژه ها دیگر بصورت کاملا استاندارد و استفاده از پیچ های بولکدس در فواصل استاندارد صورت گرفت که نهایتا با تزریق فوم در فضاهای خالی مربوط به بادخور هوا بندی صورت گرفت و در انتها از چسب سلیکون جهت آب بندی از سمت بیرون کار نصب به پایان رسید.

اجرا: تابستان 1400

بیشتر بدانید: پنجره ترمال بریک چه ویژگی هایی دارد؟

مزیت: در مجموعه فاراد پنجره کلیه پنجره ها و شیشه ها توسط اکیپ مجرب نصاب ها تخلیه و در طبقات پخش می گردد.

پروژه پنجره های دوجداره عراقی
پروژه پنجره دوجداره عراقی

بیشتر بدانید:

نقش تزریق فوم در عایق بندی پنجره دو جداره

براساس تحقیقات انجام شده توسط دپارتمان انرژی آمریکا، درب و پنجره یکی مهم ترین راه های خروج انرژی و هدر رفت آن است به طوری که حدودا 40 درصد از هدر رفت انرژی از طریق این دو قسمت صورت می گیرد،

تزریق فوم پلی اورتان حدودا 50 درصد از این اتلاف انرژی جلوگیری کرده و نسبت به مصالح قدیمی کارآمد تر است. کاهش مصرف انرژی در نهایت کاهش هزینه را به دنبال دارد.

علاوه بر موارد ذکر شده یکی از مهم ترین مسائل در استفاده از درب و پنجره دو جداره  UPVC، آببندی آن می باشد. پروفیل UPVC به دلیل اینکه یک محصول پلیمری است در فصول گرم و سرد سال دچار انبساط و انقباظ می شود به همین دلیل در صورتی که دقیقا با ابعاد اصلی ساخته شود امکان دارد در اثر انبساط تحت فشار قرار گرفته و دچار ترک خوردگی شود، در نهایت پنجره آسیب دیده و از رگلاژ خارج می شود.

به جهت رفع این مشکل از هر چهار طرف درب و پنجره 4 میلی متر به منظور ایجاد بادخور کسر می گردد، سپس در هنگام نصب، این فضای 4 میلی متری دور تا دور درب یا پنجره با فوم پلی اورتان پر می شود.

قوطی فوم در حین استفاده بهتر است در دمایی بین 5تا 35 درجه باشد تا در حین تزریق بهترین عملکرد را از خود نشان دهد؛ به این منظور می توان فوم را حدودا 12 ساعت قبل از استفاده در دمای اتاق نگهداری کرد.

مزایا

  • در برابر خوردگی، ضربه وسایش مقاوم است
  • عایق صدا و حرارت
  • دوام بالا در برابر رطوبت
  • وزن پایین
  • طول عمر بالا

معایب

  • به دلیل استحکام و چسبندگی زیاد قابلیت جدا شدن ندارد و بهتر است در مکان هایی که نیاز به بازسازی و تعمیرات ندارند استفاده شود
  • قابل تجزیه نیست به همین دلیل برای محیط زیست مضر است

 

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top