skip to Main Content

پروژه پنجره دوجداره یو پی وی سی دماوند + 1400

در پروژه پنجره دوجداره یو پی وی سی دماوند طبق درخواست کارفرما و مدیر پروژه و با بررسی ابعاد از نظر فنی توسط تیم کارشناسی و واحد فنی مهندسی فاراد پنجره، پروفیل upvc انتخابی جهت پنجره upvc  از نوع سری 7 ویستابست انتخاب گردیده شد که از سمت نما طرح چوب و از سمت داخل با توجه به نوع دکوراسیون و معماری فضای داخل ساختمان همان رنگ سفید پروفیل انتخاب شد.

پروژه پنجره دوجداره یو پی وی سی در منطقه دماوند
پروژه پنجره دوجداره یو پی وی سی دماوند

فیلم این پروژه را در لینک ذیل می توانید مشاهده کنید. همچنین جهت دیدن ویدِئو های بیشتر می توانید به سایت آپارات مراجعه و فاراد پنجره را سرچ نمایید.

با توجه به سرمای منطقه در فصول سرد کلیه یراق آلات بصورت دوحالته و از برند roto آلمان استفاده شد تا پنجره کیپ تر و عایق تر شود، شیشه های دوجداره از نوع 6-14-4 انتخاب شد تا هم عایق سرما و گرمای مناسبی باشند و هم از نظر ورودی صوت عملکرد خوبی را از خود نشان بدهند.

همانطور که می دانید در شیشه های دوجداره ای که ضخامت جداره ها با یکدیگر متفاوت باشند و فضای تزریق گاز آرگون هم بیشتر باشد ، شکست صوت بیشتر اتفاق می افتد و از شدت آن کاسته می شود.

پنجره دوجداره یو پی وی سی دماوند
پروژه پنجره دوجداره یو پی وی سی دماوند

پروژه پنجره دوجداره دماوند

مشخصات فنی پروژه پنجره دوجداره یو پی وی سی دماوند:

نام پروژ: پروژه ویلایی دماوند

کارفرما: مهندس احمدی

مجری: فاراد پنجره

نوع پروفیل upvc : پروفیل سری 5 کاناله ویستابست بهمراه لاستیک های آب بندی از نوع epdm و گالوانیزه های داخلی با ضخمات 2 و بصورت قوطی شکل.

نوع یراق آلات: همگی از برند roto آلمان

شیشه دوجداره : شیشه دوجداره استاندارد به همراه تزریق گاز آرگون به صورت کنترل شده و با توجه به محاسبات اختلاف فشار منطقه و محل تولید شیشه.

اجرا: تابستان 1400

 

بیشتر بدانید:

با توجه به اختلاف ارتفاع محل نصب پنجره و شیشه دوجداره ( دماوند- ارتفاع از سطح دریا زیاد و فشار کم ) و محل تولید شیشه ( سمنان – ارتفاع از سطح دریا کم و فشار زیاد) فشار گاز آرگون تزریقی به صورتی بالانس شد تا شیشه ها در محل پروژه بصوت خود به خودی شکسته نشوند.

پنجره upvc دماوند
پروژه پنجره دوجداره یو پی وی سی دماوند

در پروژه پنجره دوجداره دماوند 2 نکته اساسی مهم مورد توجه قرار گرفت:

  • با توجه به اختلاف ارتفاع محل نصب پنجره و شیشه دوجداره ( دماوند- ارتفاع از سطح دریا زیاد و فشار کم ) و محل تولید شیشه ( سمنان – ارتفاع از سطح دریا کم و فشار زیاد) فشار گاز آرگون تزریقی به صورتی بالانس شد تا شیشه ها در محل پروژه بصوت خود به خودی شکسته نشوند.
  • با توجه به قسمتی از نمای اصلی ساختمان که یک پنجره یک تکه بود، جهت بالا بردن مقاومت و ممان اینرسی پنجره ، از پروفیل های استاتیکی با مقاومت بالا استفاده شد.

قیمت به روز  انواع پنجره دوجداره :

محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره + بهار 1403

بیشتر بدانید:

تاثیر گالوانیزه های داخلی بر قیمت پنجره دو جداره

گالوانیزه ورق فولادی ای می باشد که سطح آن با آلیاژی همچون روی پوشیده شده است. به دلیل اینکه پروفیل های UPVC تحمل فشار و وزن زیاد را ندارند، ممکن است به مروردفرمه شده و تغییر شکل دهند؛ برای حل این مسئله و افزایش استحکام و مقاومت درب و پنجره های دو جداره UPVC داخل مقطع پروفیل از ورق های گالوانیزه به صورت U شکل بهره می گیرند.

این ورق ها در ضخامت های متفاوتی مانند 1.25، 1.5 و 2 میلی متر تولید می شوند که با توجه به ابعاد و جزئیات اجرایی درب و پنجره از گالوانیزه متناسب با همان استفاده می شود.

گالوانیزه داخل پروفیل همانند اسکلت و نگهدارنده عمل کرده و پیچ و بست هایی که از پروفیل عبور می کند را نگه می دارد، به همین دلیل هنگام باز بودن پنجره فشار و وزن لنگه بازشو بیشتر به گالوانیزه وارد شده و به مرور باعث خرابی پروفیل و دفرمه شدن آن نمی شود در نتیجه طول عمر درب و پنجره دو جداره بالا می رود.

در صورت بالا رفتن ابعاد درب و پنجره خصوصا در مورد ارتفاع، بهتر است از گالوانیزه هایی با ضخامت 1.5 و 2 میلی متر استفاده شود تا پروفیل در برابر نیرو های جانبی همچون باد مقاومت و استحکام خود را حفظ کند و به مرور دچار خمیدگی نشود.

برای عملکرد بهترگالوانیزه بهتر است پیچ هایی که پروفیل و گالوانیزه U شکل را به هم متصل می کند نزدیک به هم و با فاصله های حدودا 20 سانتی متر از یکدیگر نصب شوند.

قیمت ورق گالوانیزه به ضخامت و کیفیت آن بستگی دارد، طبیعتا هرچه ارتفاع درب و پنجره بیشتر باشد ضخامت گالوانیزه مورد استفاده بیشتر شده تا در برابر فشار مقاومت مناسبی داشته باشد در نتیجه  بر قیمت درب و پنجره دو جداره UPVC می افزاید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top