skip to Main Content

مزایا و معایب توری پنجره پلیسه ای نسبت به توری پنجره ثابت

مزایا و معایب توری پنجره پلیسه‌‌‌ای نسبت به توری پنجره ثابت را در این مطلب بررسی میکنیم . جهت افزایش آگاهی و مقایسه توری پلیسه و ثابت با ما همراه باشید.به گفته‌ی کارشناسان بهداشت، در تمام فصول سال مکان‌های مختلف باید تهویه‌ی مناسب با استانداردهای خود را داشته باشند.

تهویه‌ی طبیعی یک‌ راه ساده و کم‌هزینه برای ایجاد هوای مطبوع در هر مکانی ست، حال در بعضی فصول سال و با توجه به نوع آب و هوایی که در آن هستیم پس از باز گذاشتن درب و پنجره امکان ورود حشرات و جانوران موذی به داخل خانه یا محل کار شما وجود دارد.

برخی افراد برای مقابله با آزار آن‌ها از حشره‌کش‌ها یا سموم استفاده می‌کنند بجای این روش که در طولانی‌مدت اثرات مخرب بر طبیعت دارد، بهتر است از انواع توری‌های مناسب برای جلوگیری از ورود حشرات و جانوران موذی استفاده کرد.

 

توری ثابت

همان‌طور که از اسم آن پیداست این نوع توری به‌صورت ثابت روی پنجره نصب می‌شود، و برای جایی کاربرد دارد که باز و بسته شدن توری اهمیتی ندارد. مهم‌ترین عامل انتخاب توری ثابت قیمت مناسب اولیه‌ی آن نسبت به توری پلیسه است.از توری پلیسه نام بردیم حال با تعریف آن آشنا شوید.

توری پلیسه

این مدل توری مثل آکاردئون عمل می‌کند و از تورهایی ساخته‌شده که به‌راحتی از چپ به راست و برعکس جمع می‌شود. با توجه به نیاز شما افزون بر درب و پنجره برای بهارخواب و محیط‌های بزرگ هم کاربرد دارد.

مزایا و معایب توری پنجره
توری رنگی/مزایا و معایب توری پنجره

انواع عمودی آن‌ها بیش‌تر برای پنجره‌های با ارتفاع کم و نوع افقی آن برای پنجره‌های با ارتفاع زیاد کاربرد دارد.

توری پلیسه انواعی دارد:

تک فریم

دو فریم

که جنس آن‌ها یکسان است.در نوع تک فریم توری به‌صورت مکانیکی به قاب وصل می‌شود ولی در نوع دو فریم توری پنجره دوجداره UPVC به‌وسیله‌ی آهنربا به قاب وصل می‌شود که این خود محاسنی دارد.

بیشتر بدانید: قیمت توری پنجره

 مقایسه توری پلیسه و ثابت

توری ثابت قابل‌ جمع شدن نیست، به دلیل شکل ظاهری‌شان گردوغبار بیشتری را جذب می‌کنند. از طرفی برای شست‌وشو و پاک‌سازی باید از پنجره جدا شوند، این جداسازی طول عمر توری را کم می‌کند.

اما توری پلیسه امکان شست‌وشو و نصب آسان‌تری را برای شما مهیا می‌کند.

همین قابلیت شست‌وشو طول عمر توری را بیش‌تر می‌کند.

توری ثابت در تمام فصول روی پنجره ثابت است. توری پلیسه در فصولی که به آن احتیاجی ندارید و خبری از حشرات و جانوران موذی نیست قابلیت جمع شدن دارد تا ما بتوانیم از تمام فضای دید پنجره استفاده کنیم.

جمع شدن توری پلیسه نسبت به توری ثابت باعث می‌شود گردوغبار کم‌تری به توری جذب شود.تور پلیسه را در زمانی که نیازی به آن ندارید می‌توانید روی‌هم جمع کرده و در قاب خود قرار دهید تا فضای رفت‌وآمدتان را کم نکند.

جهت مقایسه توری پلیسه و ثابت باید بیان کرد که نوع پلیسه مقاوم نسبت به آفتاب‌سوختگی و خوردگی می‌باشد. و نکته‌ی دیگر آن‌که،اگر توری به‌راحتی جابجا نمی‌شود، اول آن را تمیز کنید سپس با اسپری ریل بالا و پایین را روغن‌کاری کنید.

 

مزایا و معایب توری پنجره
توری طرح چوب/ مزایا و معایب توری پنجره

جنس توری پلیسه از چیست؟

جنس این توری ازپلی‌استایرن یا فایبر‌گلاس است. در برخی موارد ممکن است از جنس مش اکرلیک باشد که در این صورت این توری قابلیت انعطاف و نرمی بیش‌تری دارد.

جهت اطلاع بیشتر استفاده از پلی‌استایرن باعث افزایش طول عمر پلیسه می‌شود.

 

مزایا و معایب توری پنجره:

توری های پلیسه ای نیز همانند همه محصولات دارای مزایای بسیار و معایب اندکی نیز می باشند که با استفاده و نگهداری صحیح این موارد برطرف خواهد شد.

مهم‌ترین مزیت توری‌های پلیسه

این است که فضای دید شما را تا حد ۹۰ تا ۹۵% حفظ می‌کند.

و می‌توانید از فضای دید بیرون از ساختمان نیز بهره ببرید.

نکاتی که در انتخاب و مقایسه‌ی توری ثابت و پلیسه می‌تواند راهنمایتان باشد:

ظاهر تمیز و شکیل توری پلیسه در مقایسه با توری ثابت که پس از نصب به فضای خانه می‌دهد دارای اهمیت است.

این توری‌ها چون بسیار نازک‌اند نمای بیرونی ساختمان را نیز کم‌تر دستخوش تغییر می‌کند.

توری‌ها را می‌توان بر اساس اندازه‌ی درب یا پنجره موردنظر تهیه کرد.

و اما هزینه‌ای که برای توری ثابت می‌کنید در ابتدای کار کم‌تر از نوع توری پلیسه است. اما در طولانی‌مدت درمی‌یابید که هزینه‌ی اولیه برای نصب توری پلیسه نیز با توجه به مزیت‌هایش دارای صرفه‌ی اقتصادی می‌باشد.

در ضمن نوع پلیسه ی توری در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است که می‌توانید مطابق با سلیقه‌ی خود زیبایی بیشتری را به خانه بیاورید.

و در پایان حتماً برای مقابله با حشرات و جانوران موذی به‌جای استفاده از انواع سموم، پس از مقایسه توری پلیسه و ثابت، مدلی که بیش‌تر برایتان کاربرد دارد را انتخاب کنید. تا ما نیز نقشی هرچند اندک در نگهداری طبیعت داشته باشیم.

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

تعداد 3 نظر و سوال

  1. سلام اگر پنجره دو جدارمونو قبلا از جای دیگه ای گرفته باشیم میشه توری رو جدا از شما بگیریم یا فقط با پنجره توری میدین؟

    1. سلام
      بله ، با واحد فروش فاراد پنجره تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top