skip to Main Content

مزایا و معایب توری پلیسه ای

امروزه توری پلیسه ای جای خود را به توری های پارچه ای و قدیمی داده اند. در طول تابستان ، وقتی معابر تراس و بالکن ما اغلب باز می مانند ، ما ناخواسته در فضاهای داخلی خود حشرات ناخواسته را دعوت می کنیم.

یک راه حل عالی برای دفاع در برابر این مهمانان ناخواسته ، بدون بستن در ، توری ها هستند. برای گذرگاه در تراسها و بالکن ها ، ما توری های پلیسه ای را توصیه می کنیم. استفاده از توری گزینه مناسبی می باشد چرا که می توان برای پنجره دوجداره و آلومینیومی استفاده کرد. در این مقاله سعی داریم شما را با توری پلیسه و انواع آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

قیمت انواع توری پلیسه ای فاراد:

قیمت انواع توری پلیسه ای با توجه به مقاومت و استحکام فریم آلومینیوم ، جنس تور ، یراق آلات بکار رفته مثل غلطک ها جهت حرکت روان توری ، متفاوت می باشد. با توجه به اینکه قیمت آلومینیوم به kg محاسبه می شود در نتیجه اگر توری تولید شده از ضایعات آلومینیوم باشد و آنهم با ضخامت های نازک که در هنگام بستن توری احساس خم شدن فریم توری را می کنیم ، قیمت این نوع توری از قیمت یک توری استاندارد مسلما پایین تر می باشد و بهمین خاطر طول عمر پایین تری خواهد داشت.

فیلم نحوه نصب توری پلیسه ای :

بیشتر بدانید: قیمت انواع توری پلیسه ای 

توری پلیسه ای
مزایا و معایب توری پلیسه ای

بیشتر بدانید:توری مخصوص پنجره دوجداره upvc

 

هرگاه به مرور زمان اگر حالت پلیسه ای توری پنجره شما کیفیت خود را از دست داد ( دلیل آن نشستن گرد و خاک و دوده می باشد )  و دیگر به سادگی جمع نمی شد بهترین راهکار این است که با یک شیشه آب معدنی سطح روی توری را خیس کنید و کامل بشورید تا گرد و خاک ها و دوده از سطح آن پاک شود .

سپس به آرامی توری را به حالت آکاردئونی و در خطوط تای خود تا کنید و جمع کنید تا در باکس خود قرار گیرد در اینحالت دوباره روی آن آب بریزید ، بعد از مدتی توری را دوباره باز کنید و استفاده کنید، می بینید که به سادگی حرکت می کند.

ویژگی اصلی توری پلیسه ای

  • مشخصات آلومینیومی با کیفیت بالا است که ثبات و دوام می بخشد
  • عملکرد عالی و طول عمر بالایی دارد.
  •  در برابر انواع شرایط آب و هوایی مقاوم است.
  • نگهداری آن آسان است ، زیرا با آب قابل شستشو است

توری پلیسه ای با نام های دیگری از جمله توری تاشو و توری آکاردئونی در بازار موجود میباشد . توری های پلیسه قابلیت انعطاف پذیری فوق العاده ای دارند و این ویژگی ( متحرک بودن ) سبب باز و بسته شدن راحت این توری ها در قاب آلومینیومی میشود. درحالی که توری های ثابت فقط هنگام شستشو و نظافت از فریم خود جدا میشود.

توری پلیسه ای
مزایا و معایب توری پلیسه ای

با توجه به اینکه در برخی از ساختمانها پنجره های دوجداره طرح چوب اجرا شده است بهتر است که از توری های پلیسه ای با طرح چوب استفاده کرد البته این توری ها قیمت بیشتری نسبت به توری های سفید دارند

انواع توری پلیسه

توری های پلیسه به دو صورت تک فریم و دبل فریم طراحی شده‌اند در مدل تک فریم که در حال حاضر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد امکان جدا کردن توری از قاب وجود ندارد اما در توری های پلیسه دبل فریم این امکان وجود دارد.

توری پلیسه دبل فریم

توری پلیسه دبل فریم در پشت قاب یا فریم پنجره و درب جمع میشود . ظاهر درب و پنجره را از حالت اولیه خود خارج نمیکند و جلوی دید و نور را هم نمیگیرد.

 

توری پلیسه ای
مزایا و معایب توری پلیسه ای

بیشتربدانید:انواع توری پنجره دوجداره upvc

توری پلیسه طرح چوب
با توجه به اینکه در برخی از ساختمانها پنجره های دوجداره طرح چوب اجرا شده است بهتر است که از توری های پلیسه ای با طرح طرح چوب استفاده کرد البته این توری ها قیمت بیشتری نسبت به توری های سفید دارند.

توری های آلفا
برای پنجره های کوچک و کم ارتفاع و به حالت عمودی ساخته می شود تنها تفاوت آن با نوع افقی در حالت بازشو آن است.

توری های بتا
برای درب و پنجره های بزرگ در جهت افقی ساخته می شود و برای انواع درب و پنجره دوجداره ، آلومینیومی ، آهنی و چوبی قابل نصب است. بیشتر سفارشات از این نوع توری می باشد.

توری پلیسه جابجاشو
برای درب و پنجره های دوجداره ای که پهنای زیادی دارد.

 

توری پلیسه ای
مزایا و معایب توری پلیسه ای

توری های پلیسه هنگامی که در داخل قاب آلومینیومی خود قرار میگیرند هیچ مزاحمتی برای شیشه ایجاد نمیکنند در نتیجه هنگام مشاهده از داخل ساختمان اینطور به نظر می آید که توری وجود ندارد

توری پلیسه مگنتی

جدیدترین نوع آن است و دیگر نیازی به استفاده از پیچ یا ابزار دیگر برای نصب آن روی چارچوب درب و پنجره نمی باشد.

جنس فریم یا قاب توری پنجره پلیسه عموماً پروفیل upvc یا آلومینیوم و توری که در داخل آن قرار میگیرد معمولاً از جنس پلی استر است. پهنای زیگزاگ های این توری ها معمولا 18،16 یا 20 میلی متر است و در بیشتر موارد نخی که داخل توری پلیسه قرار دارد و باعث باز و بسته شدن توری میشود؛ از الیاف فایبر گلاس ساخته میشود.

توری پلیسه ای
مزایا و معایب توری پلیسه ای

مزایا و معایب توری پلیسه ای: مزایا

  • توری های پلیسه هنگامی که در داخل قاب آلومینیومی خود قرار میگیرند هیچ مزاحمتی برای شیشه ایجاد نمیکنند در نتیجه هنگام مشاهده از داخل ساختمان اینطور به نظر می آید که توری وجود ندارد.
  • توری های پلیسه بخاطر سهولت و راحتی در نصب زبان زد هستند.
  • البته نصب توری های پلیسه ای پنجره های دوجداره و آلمینیومی باید توسط متخصصین انجام شود تا هم از ایرادات بعدی جلوگیری شود و هم طول عمر طولانی تری داشته باشد.
  •   یک راه حل عالی برای خروج در بالکن ها و تراس ها
  •   مناسب برای درهای بالکن یک جداره و دو جداره
  •  استفاده ساده و سطح کارایی بالا
  •  دفرمه نشدن چارچوب توری در اثر باز و بسته شدن
  •  امکان تولید در هر سایز و ابعاد طبق سفارش
  • تطابق رنگ در پروفیل و قطعات آلومینیومی
  • قابلیت نصب در هر جهت دلخواه
  •  کاهش آلودگی بعلت قابلیت جمع شوندگی تورم
  • مقاومت بالا در برابر نور

مزایا و معایب توری پلیسه ای : معایب

قیمت

یکی از عیوب بارز توری پلیسه ای قیمت بالای آن است که نسبت به انواع درب و پنجره قیمت آن تعیین می شود. چرا که متناسب با اندازه قاب و تعداد پنجره ، طرح و جنس و حتی شهر مورد نظر تفاوت قیمت داشته باشد. به همین خاطر خرید این توری ها برای خانواده هایی که درآمد پایینی دارند ممکن است از نظر اقتصادی سخت باشد.

مزایا و معایب توری پلیسه ای: شستشو

یکی از بهترین ویژگی های توری پلیسه ای پنجره دوجداره ، شستشوی راحت و بدون دردسر آن است که باعث جلب توجه بسیاری از خریداران شده است. اما چگونه می توان بدون آسیب زدن به توری آن را تمیز کنیم:

  • به دلیل استفاده از مواد فایبرگلاس و قابل انعطاف با مقاومت بالا در ساختار توری پلیسه پنجره دوجداره و آلومینومی شما بدون هیچ نگرانی می توانید توری را از داخل چهارچوب خارج کرده و با اب و صابون شستشو دهید.
  • در صورت دارا بودن دستگاه بخارشوی می توانید بدون خارج کردن و با دستگاه بخارشوی اینکار را انجام داده و نگران آسیب های جزئی و کلی به توری نباشید.
  • دقت کنید که به هیچ وجه آسیبی به ریل و لاستیک و تسمه ان وارد نکنید چرا که تحمل فشار بر روی این قسمت ها کمتر از بخش های دیگر است و ممکن است هنگام خارج کردن و یا جا به جایی دچار مشکل شوند.
  • علاوه بر خود توری ، پروفیل آن نیز قابل شستشو است که به راحتی می توانید با مواد شوینده اقدام به تمیز کردن کنید و به دلیل ساختاری که دارد به سادگی کثیف نمی شود و در صورت کثیفی نیز به راحتی پاکیزه می شود.

هرگاه به مرور زمان اگر حالت پلیسه ای توری پنجره شما کیفیت خود را از دست داد ( دلیل آن نشستن گرد و خاک و دوده می باشد )  و دیگر به سادگی جمع نمی شد بهترین راهکار این است که با یک شیشه آب معدنی سطح روی توری را خیس کنید و کامل بشورید تا گرد و خاک ها و دوده از سطح آن پاک شود سپس به آرامی توری را به حالت آکاردئونی و در خطوط تای خود تا کنید و جمع کنید تا در باکس خود قرار گیرد در اینحالت دوباره روی آن آب بریزید ، بعد از مدتی توری را دوباره باز کنید و استفاده کنید، می بینید که به سادگی حرکت می کند.

انتخاب فضای مناسب

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که برای کدام فضا توری را می‌خواهید نصب کنید، برای مثال برای فضایی مانند پنجره‌های سرویس‌های بهداشتی و حمام توری باید متحرک باشد چرا که توری ها همانطور که مانع از نفوذ حشرات می شود مانع از خروج آنها هم می‌شوند بنابراین برای چنین فضاهایی که برای تکثیر حشرات بستر مناسبی است حتماً باید از توری های متحرک استفاده کنید.

نکاتی در باب نگهداری از توری پلیسه ای

  • هنگام رنگ آمیزی ساختمان یا توسط متخصصان مجرب در این زمینه توری را باز کرده و دوباره نصب کنید
  • زمانی که از توری استفاده نمی کنید طوری را ببندید
  • اگر توری به راحتی جابه جا نمیشود اول توری را تمیز کرده و سپس با اسپری ریل بالا و پایین را روغن کاری کنید
  • از وارد کردن ضربه به قاب و توری جلوگیری کنید

با دانستن مزایا و معایب توری پلیسه ای علاوه بر یک خرید خوب، شما می توانید با آموزش روش های نگهداری این توری های طول عمر مفید آن را بالا ببرید.

توری پنجره‌ها مدل‌های مختلفی دارند. توری‌ها می‌توانند ثابت و متحرک باشند. افقی یا عمودی باشند و البته تک فریم و یا دبل فرم انتخاب شوند که همه ی اینها به قاب شما بستگی دارد. در حال حاضر از توری با قاب آلومینیومی، چوبی، فلزی و upvc برای نصب روی در و پنجره‌ها استفاده می‌شود.

مجموعه فاراد پنجره با سابقه 15 ساله در زمینه تولید و نصب انواع پنجره دوجداره عایق و upvc ویستابست توانسته است با افتخار به مشتریان خود خدمات رسانی کند.جنس توریهای استفاده شده در فاراد پنجره از UV-Fiberglass بوده و دارای یک سال گارانتی می باشند . برای ارتباط با ما با شماره های درج شده در سایت تماس نمایید.

4.5/5 - (6 امتیاز)

تعداد One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top