skip to Main Content

استاندارد ملی پروفیل درب و پنجره دوجداره

چرا استاندارد ملی پنجره دوجداره مهم می باشد ؟ آیا استاندارد ملی پنجره دوجداره علاوه بر گواهینامه های بین المللی ضرورت دارد؟ چرا باید در هنگام خرید و یا سفارش انواع پنجره دوجداره به استاندارد های پروفیل ها توجه کرد ؟

تنها نهاد یا سازمانی که تعیین کننده ی استانداردهای ملی در ایران می باشد، موسسه استاندارد و تحقیقات ایران می باشد. با توجه به همین اصول برای ارزیابی و تست کیفیت پروفیل های پنجره با مقاومت ضربه ای بالا که از آن ها برای ساخت درب و پنجره دوجداره استفاده می شود، این موسسه استانداردهایی را در اختیار دارد که شناخته شده با عنوان مبحث 6840 می باشد.

استاندارد ملی پنجره دوجداره
گواهینامه استاندارد ایران/استاندارد ملی پنجره دوجداره

در کل اگر بخواهیم هدف از ایجاد ایناستاندارد ملی پنجره دوجداره را در نظر بگیریم، یکسان سازی و تعیین ویژگی های پروفیل با مقاومت بالا در برابر ضربه ها می باشد که از آن در راستای تولید پنجره دوجداره upvc استفاده می شود.

بررسی استاندارد ملی پنجره دوجداره :

استاندارد ملی پنجره دوجداره فاراد
استاندارد ملی پنجره دوجداره

کلمات و اصطلاحات مختلفی در استاندارد مبحث 6840 استفاده می شود و کاربردهای بسیاری هم دارند که شامل:

1- پروفیل: عبارت است از طول ماده اکسترودی که با اندازه ی معین و مشخصی برش داده شده است.
2- پروفیل اصلی: این پروفیل مهم ترین کارایی را در درب و پنجره upvc دارد که وظیفه آن تحمل وزن یا بار می باشد.
3- پروفیل ثانویه: این پروفیل کارایی مهمی را در درب و پنجره دوجداره upvc دارد اما وظیفه ی تحمل بار یا وزن را ندارد.
4- سطح قابل دید: در صورت بسته بودن درب یا پنجره دوجداره یو پی وی سی، سطحی که در معرض دید می باشد را سطح قابل دید می گویند.
5- مواد قالب ریزی شده: در هنگام تهیه ی پروفیل ها، این مواد باید دارای مشخصات موجود در استاندارد باشد.

 

استاندارد ملی پنجره دوجداره
استاندارد ملی پنجره دوجداره / گواهینامه RAL آلمان که بسیار معتبر می باشد.

 

یکی از استاندارد های جهانی و مهم جهت پنجره UPVC  گواهینامه RAL آلمان می باشد که پروفیل ویستابست آن را دارا می باشد. 16 تست مهم بر روی پروفیل انجام می گیرد در آزمایشگاه و سپس این گواهینامه صادر می گردد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که استفاده از مواد قالب ریزی که مواد به کار رفته در آن نامشخص می باشد، توصیه نمی گردد

عوامل مختلفی در آزمون استاندارد پروفیل مورد توجه قرار خواهد گرفت که شامل:

وزن پروفیل – ابعاد پروفیل – ظاهر پروفیل – شرایط آب و هوایی – مقاومت ضربه ای پروفیل (-) – آزمون حرارتی پروفیل – مواد اولیه

استاندارد ملی پنجره دوجداره و بررسی الزامات فنی پنجره دوجداره

همچنین باید توجه داشته باشید که در زمان آزمون استداندارد، شکل ظاهری پروفیل اهمیت بسیاری دارد، پس بنابراین مهم است پروفیلی که برای در و پنجره دوجداره upvc استفاده می شود دارای چه فرم و شکل ظاهری می باشد که باید دارای رنگ ثابت و یکنواختی نیز باشد و سطح آن هیچگونه ترک و حفره ای نداشته باشد و یا جسم خارجی بر روی آن وجود نداشته باشد.

اما در صورتی که در هنگام تولید پنجره زدگی کوچکی بر روی پروفیل قرار داشته باشد و یا حتی بر روی ظاهر یا عملکرد آن در هنگام ساخت و درب و پنجره تاثیری نداشته باشد می تواند قابل چشم پوشی باشد.

در نظر داشته باشید که در هنگام نگهداری و انبار کردن پروفیل سطح آن نباید هیچگونه خوردگی داشته باشد و باید کاملا صاف باشد.

مطالب پیشنهادی مرتبط با موضوع

عرض و ارتفاع استاندارد پنجره دوجداره

با توجه به مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که هرچقدر استاندارد های یک پروفیل قوی تر و با اصالت تر باشد ، جهت سفارش محصول پنجره دوجداره می تواند خیال ما را راحت تر کند و با تکیه بر این گواهینامه ها و استاندارد ها خرید خوب و موفقی داشته باشیم. ما در فاراد پنجره تاکید بسیار زیادی بر گواهینامه تحقیقات مسکن و استاندارد RAL آلمان داریم.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top