skip to Main Content

انوع ویژگی های و خصوصیات شیشه دوجداره در پنجره upvc

در این نوشته می خواهیم به خصوصیات شیشه پنجره دوجداره بپردازیم. شیشه دوجداره در کنار سایر متریال پنجره های دوجداره نقش بسیار مهمی در عایق صوتی و گرما و سرما ، در پنجره دوجداره دارد. در صوت دانستن خصوصیات شیشه در پنجره دوجدره شما می توانید با توجه به نیاز و انتظارتان از خرید پنجره دوجداره ، پنجره دوجداره ای تهیه نمایید که پاسخگوی نیاز شما باشد.

این نکته بسیار مهم است که برای چه شرایطی از چه نوع شیشه دوجداره ای برای پنجره دوجداره خود استفاده کنیم. یک کارشناس فنی و یا فروش خوب می تواند در هنگام خرید پنجره دوجداره با شناخت نیازهای شما و هدف شما از سفارش پنجره و یا تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره عایق ، بهترین پیشنهاد را در ارتباط با نوع پنجره دوجداره و شیشه مخصوص را ، به شما ارائه بدهد. 

خصوصیات شیشه پنجره دوجداره ویستابست
خصوصیات شیشه پنجره دوجداره

 

بعنوان مثال اگر آلودگی صوتی بسیار برای شما آزار دهنده می باشد ، شیشه دوجداره و یا سه جداره ای که یک جدار آن از شیشه لمینیت با pvb آگوستیک می باشد، پاسخگوی نیاز شما را می دهد.

و یا اینکه از ورودی زیاد نور رنج می برید می توانید از انواع شیشه های رنگی و یا رفلکس و یا حتی شیشه های کنترل کننده انرژی تابش خورشید مثل شیشه های low-e استفاده نمایدد.

خصوصیات شیشه پنجره دوجداره

بررسی خصوصیات شیشه پنجره دوجداره

شیشه های دوجداره ای که در درب و پنجره دوجداره مورد استفاده قرار میگیرند، متشکل از دو لایه شیشه موازی به هم چسبیده می باشند. این شیشه ها دارای پروفیلی از جنس آلومینیوم می باشد و در بین دو لایه شیشه دوجداره از ماده رطوبت گیر پر شده است.

انواع خصوصیات شیشه پنجره دوجداره جهت مصارف مختلف :

1- شیشه دوجداره عایق صوت مثل شیشه لمینت شده

2- شیشه دوجداره در انواع رنگی و رفلکس

3- شیشه دوجداره ضد سرقت

4- شیشه دوجداره مقاوم در برابر حرارت بالا و مقاوم در برابر آتش

5- شیشه دوجداره کنترل کننده انرژی مثل شیشه های low-e

6- شیشه های دوجداره دکوراتیو با انواع طرح های مابین دوجداره

خصوصیات شیشه پنجره دوجداره
خصوصیات شیشه پنجره دوجداره

فضای بین شیشه ها باید به ترتیب از گازهای – و گاز آرگون پرشده باشد که به عنوان ترکیبی از عایق صوتی و حرارتی نیز می باشد در صورتی که فضای بین این شیشه ها با عایق صوتی و حرارتی پر شود آنگاه دیگر هیچگونه سرما و گرما و گرد و خاک و سر و صدایی انتقال نمی یابد.

پس با این وجود می توان گفت یکی از ویژگی های بارز پنجره دوجداره upvc، عایق صوتی و حرارتی آن در مقایسه با پنجره های معمولی و تک جداره می باشد.

درکل می توان گفت با استفاده از پنجره دوجداره می توانید از هدر رفتن گرما و همچنین از هدر رفتن انرژی جلوگیری نمائید و به عنوان عایق حرارتی بسیار خوبی نیز عمل خواهد کرد.

خصوصیات شیشه پنجره دوجداره
خصوصیات شیشه پنجره دوجداره

اما پنجره هایی که دارای شیشه تک جداره هستند، درزهایی که در بین آن وجود دارد موجب هدر روی انرژی می شود و همچنین باعث می شود تا هوای گرم به خارج هدر رود.

همچمنین یکی دیگر از ویژگی های پنجره upvc آن است که دارای عایق صوتی می باشد، بدین صورت که پنجره های upvc این قابلیت را دارند که صوت را حدود 30 تا 35 دسیبل کاهش دهند.

یکی دیگر از مزیت های شیشه دوجداره آن است که ساکنین ایمنی بیشتری خواهند داشت و کمی نم زدگی سطح شیشه نیز می باشد.

خصوصیات شیشه پنجره دوجداره عایق صوتی
خصوصیات شیشه پنجره دوجداره ای که می خواهیم عایق صوت باشد.

مراحل مهم قبل از ساخت درب و پنجره دوجداره upvc

تمامی پنجره های دوجداره یو پی وسی قابل نصب بر روی سازه های مختلف آجری – سیمانی و … می باشند و همچنین می توان آن ها را بر روی sub frame یا قاب های فلزی نیز نصب نمود.

همچنین باید در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین مراحل، ساخت و جایگذاری پروفیل فلزی می باشد که ضخامت آن حدود 50 میلیمتر باشد که این کار موجب نصب سریع تر و در نتیجه کم تر شدن هزینه ی ساخت درب و پنجره های دوجداره upvc می شود.

Rate this post

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top