skip to Main Content

پنجره upvc و ضریب رسانایی حرارت

در این مطلب می خواهیم به  پنجره upvc و ضریب رسانایی حرارت آن بپردازیم، همانطو که می دانید در پنجره های دوجداره چه upvc و چه پنجره آلومینیومی این ضریب پایین تر باشد، پنجره عملکرد عایق حرارتی بهتری از خود نشان می دهد.

بررسی پنجره upvc و ضریب رسانایی حرارت آن:

پنجره upvc و ضریب رسانایی حرارتی
پنجره upvc و ضریب رسانایی حرارت

در این نوشته می خواهیم مقایسه ای داشته باشیم جهت ضریب رسانایی حرارت پنجره upvc با پنجره آهنی، آلومینیومی نرمال و چوبی و بررسی اینکه کدام پنجره ساخته شده با هر یک از این مواد ، عملکرد حرارتی خوبی را از خود نشان می دهند.

در جدول زیر مقایسه ای بین ضرایب رسانایی حرارت مواد upvc، آهن، چوب و آلومینیوم آورده شده است :

پنجره upvc و ضریب رسانایی حرارت
پنجره upvc و ضریب رسانایی حرارت

همانطور که در جدول بالا دیده می شود. ضریب انبساط حرارتی پنجره upvc و پنجره چوبی از همه پایین تر است .

این بدان معناست که پروفیل upvc  و مواد چوبی ساختار آنها به گونه است که رسانایی حرارتی در آنها بسیار کم می باشد و تبادل حرارت بسیار پاینی را دارند و از خود عبود نمی دهند.

قیمت پنجره دوجدارهupvc

همانطور که در جدول دیده می شود ضریب انتقال حرارت آهن از آلومینیوم پایین تر است و این بدان معناست که پنجره های دوجداره ساخته شده از جنس آهن عملکرد حرارتی بهتری دارند نسب به پنجره های دوجداره تولید شده از آلومینیوم نرمال.

ضریب رسانایی حرارتی آلومینیوم

در ارتباط با پنجره های چوبی و پنجره های آهنی این نکته قابل ذکر است که با توجه به اینکه یراق آلات پنجره های دوجداره قابلیت نصب بر روی پنجره های ساخته شده از جنس چوب و آهن را ندارند به همین دلیل این گونه پنجره های از عملکرد حرارتی بسیار ضعیف تری نسبت به پنجره های ساخته شده از جنس upvc و آلومینیومی دارند.

 

پنجره upvc لولایی و ضریب رسانایی حرارت

برای اینکه پنجره دوجداره آلومینیومی از عملکرد حرارتی مشابهی نسبت به پنجره upvc داشته باشد ، حتما باید از پروفیل های ترمال بریک در ساخت پنجره دوجداره آلومینیومی استفاده شود. یک تیغه جدا کننده از جنس پلی آمید در بین پروفیل های آلومینیومی دوخته می شود و ارتباط دو قسمت خارجی و داخلی پنجره آلومینیومی را از یکدیگر جدا می کند.

تنها در این شرایط است که پنجره دوجداره آلومینیومی عملکرد حرارتی مشابهی نسب به پنجره upvc خواهد داشت.

پنجره upvc و آلویمینوم و ضریب رسانایی حرارت
پنجره upvc و ضریب رسانایی حرارت

 

 

با توجه به مقایسه ای که در بالا آورده شد می توان به این نتیجه رسید که بهترین مواد جهت تولید پنجره دوجداره با توجه به اینکه عملکرد حرارتی خوبی داشته باشند و ضریب انتقال حرارتی آن پایین باشد و حرارت از آن انتقاد داده نشود ، اول می توان از پروفیل upvc نام برد و سپس پروفیل آلومینیوم ترمال بریک به لایه پلی امید به ضخامت استاندارد و سپس پنجره چوبی که قابلیت نصب یراق پنجره دوجداره را داشته باشد.

پنجره upvc و ضریب رسانایی حرارت
پنجره upvc و ضریب رسانایی حرارت

 

جهت کسب اطلاعات فنی بیشتر می توانید با واحد فروش و فنی فاراد پنجره به شماره 22895334 تماس حاصل فرمایید.

محصولات پنجره دوجداره و پنجره upvc شرکت فاراد پنجره /تاپکو – با کد نمایندگی 289 ویستابست – دقیقا مطابق با دفترچه ملزومات فنی شرکت ویستابست تولید می گردد و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و استانداد 8510 دارای نشان استاندارد با شماره پروانه 734900294 می باشد. پروفیل مورد استفاده از کمپانی VISTABEST (ویستابست) دارای گواهینامه مرکز تحقیقات مسکن- استاندارد RAL المان – 10 سال ضمانت نامه تحت پوشش بیمه آسیا می باشد.

 

5/5 - (3 امتیاز)

تعداد One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top