skip to Main Content

پروژه پنجره سنتی آلومینیومی قم | پاییز 1399

پروژه پنجره سنتی قم یکی از پروژه های خاص فاراد بود که در شهر قم و در یک بنای بسیار زیبا که به صورت کاملا سنتی ساخته شده بود، اجرا شد. در این پروژه از پنجره های آلومینیومی ترمال بریک طرح چوب از برند آساش ترکیه و شیشه های رنگی جهت گره چینی ها استفاده شده است.

پنجره سنتی قم
قم

نام پروژه: پنجره سنتی قم

کارفرما: جناب آقای مقدسی

مجری : فاراد پنجره

نوع پروفیل: پروفیل آلومینیومی ترمال بریک طرح چوب تولید کارخانه آساش ترکیه

نوع یراق آلات: ست کامل یراق آلات roto آلمان

شیشه دوجداره : شیشه دوجداره لمینیت استاندارد و شیشه های دوجداره با دکور ارسی  با جدار خارجی آنتی رفلکس

اجرا: پاییز 1399

پنجره آلومینیومی سنتی قم

در این پروژه با توجه به شعاع کوچک خم ها در تولید پنجره های دوجداره قوسی شکل از ماشین آلات خاصی استفاده شد که می تواند با ظرافت شعاع خم را اجرا کند بدون اینکه بر روی پروفیل دکورال چروکی ایجاد شود.

پنجره ارسی + تولید کننده پنجره های دوجداره ارسی + فاراد

پنجره ارسی قم

این پروژه یکی از پروژه های خاص مجموعه فاراد پنجره می باشد که با تلاش بسیاری پنجره های دقیقا مطابق با خواست و سلیقه کارفرما تولید و نصب گردید.

پنجره سنتی قم

با توجه به سایز و ابعاد برخی از پنجره های مخصوصا داشتن شعاع خم بسیار کوچک ، از پروفیل آلومینومی خاصی استفاده شد که علاوه بر ظرافت ، قابلیت خم در شعاع های بسیار کوچک را داشته باشد. کلیه پروفیل های مورد استفاده در پنجره های آلومینیومی این پروژه سری AT55 آساش می باشد که ظریف ترین نوع پروفیل موجود از نظر ضخامت و نمای روبه رو می باشد که همین امر زیبایی خاصی را در پنجره های ایجاد کرده است.

پنجره دوجداره سنتی قم

شیشه های پنجره سنتی این پروژه:

مهمترین بخش این پروژه تولید شیشه  های دوجداره با دکور های ارسی می باشد. در این پروژه همانطور که در عکس های دیده می شود ، دکور سنتی ساخته شده در داخل پنجره ها از سمت نمای ساختمان به خوبی و به شفافی دیده می شود و نمایان است.

در این پروژه در جدار خارجی شیشه های دوجداره از یک نوع شیشه بسیار خاص استفاده شده است تا رفلکس آسمان و ساختمان های مقابل در شیشه ایجاد نشود و مانع دیده شدن دکور ارسی از سمت نمای ساختمان نباشد. این شیشه ها معروف به شیشه های آنتی رفلکس می باشند از این نوع شیشه ها در موزه های بیشتر مورد استفاده می گردد.

پروژه پنجره سنتی در قم
پروژه پنجره سنتی قم

 

طبق در خواست کارفرما با توجه به اصالت و سبک معماری اجرا شده در این ساختمان، بجای استفاده از طلق های رنگی از شیشه های 3 میلی رنگی برش داده شده توسط دست ، در دکورهای سنتی استفاده شده است تا طول عمر پنجره ها و شیشه ها به مدت 50 سالا ضمانت شود. شیشه های رنگی در انواع طرح های اسلیمی توسط نیروی انسانی قطعه به قطعه برش داده شد و در فضای دکور سنتی قرار داده شد.

این نوع پنجره های سنتی در انواع پنجره دوجداره UPVC و پنجره دوجداره آلومینیومی قابل تولید می باشند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top