skip to Main Content

مدل پنجره دوجداره محوری | p-vote | محور وسط

پنجره دوجداره محوری یا همان مدل p-vote  پنجره ای ست که به سبک اروپایی طراحی شده است و بصورت تک لنگه و از سمت بلبرینگی که در وسط بازشو دارد ، به سمت چب و یا راست بر روی محور خود حرکت می کند.

این مدل مناسب برای کسانی که می خواهند پنجره به صورت یک تکه باز و بسته شود و ستونی در وسط پنجره نباشد ، گزینه مناسب است.   راحتی ، سهولت ، عملکرد و زیبایی در این پنجره با  یکدیگر ترکیب شده اند.

این پنجره ها یکی از انواع پنجره دو جداره می باشد که هنگام باز شدن حول یک محور می چرخد و در تمام ۱۸۰ درجه قابل تغییر است. این پنجره ها را می‌توان هم در راستای افقی و هم در راستای عمودی ساخت.

در واقع از این نوع پنجره ها در مکان‌هایی که نیاز به تهویه زیاد دارند استفاده می‌شود؛ مانند سرویس های بهداشتی و مناطقی که رطوبت هوا بالا می باشد؛ مانند حمام و … می تواند مورد استفاده قرار داد. این پنجره ها هم قابلیت استفاده در پنجره های upvc و هم پنجره های دوجداره آلومینیومی ترمال بریک و نرمال را دارند.

خرید پنجره دوجداره محوری

پنجره دوجداره محوری

سیستم های پنجره دوجداره محوری جز سیستم های خاصی می باشند. این پنجره ها دارای تهویه مناسبی اند، از این رو در مکان هایی که نیاز به تهویه ویژه دارند بسیار پرکاربرد است. در این سیستم ها هوای راکت از بالا خارج شده و هوای تازه از پایین وارد می شود.

اساساً پنجره دوجداره محوری هنگام باز شدن می‌چرخد و بعد از باز شدن وزن هر دو قسمت شیشه های پنجره روی دولا قرار می گیرد. برای اطمینان از اینکه لولا ها  تحت فشار زیاد نباشد و از جایش خارج نشود و تحمل وزن شیشه ها را کند؛ باید از یراق آلات با کیفیت و دارای استاندارد استفاده شود. چرا که ممکن است به مرور زمان به دلیل باز و بسته شدن مکرر از رگلاژ خارج شوند. به همین دلیل باید آنها را تنظیم کرد.

پنجره های دوجداره محوری با دوام بوده و در برابر خوردگی و رطوبت هوا مقاومت بالایی دارند. راه های نگهداری از آن بسیار آسان است و موادی که برای ساخت این پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، رطوبتی را جذب نمی کنند و مقاومت بالایی در برابر اسیدها و آلکالوئیدها از خود نشان می‌دهند. زاویه این پنجره ها قابل تنظیم بوده و در حالت نیمه باز از ایمنی کافی برخوردار می باشند.

 

ابعاد و انواع مدل ها

مدل های متفاوتی از پنجره دوجداره محوری وجود داردکه دو مدل از آنها هستند که بیشترین کاربرد را دارد و مورد استفاده قرار می گیرند.
1- پنجره محوری pivote
2- پنجره محوری Tornado

این درب و پنجره ها در سایزها و ابعاد متفاوت و متنوعی عرضه می‌شوند و قابل تولید هستند. علاوه بر آن می توان این درب و پنجره های دوجداره محوری را در طرح های هندسی تولید کرد. علاوه بر این از نظر عایق سازی این پنجره ها همانند پنجره های بازشو عایق بندی می شوند.

 پروفیل پنجره دوجداره محوری

حداکثر اندازه هایی که برای پنجره های محوری در نظر گرفته می شود برای پنجره محوری افقی به عرض 1200 میلی متر و ارتفاع 1200 میلی متر ، و پنجره محوری عمودی عرض 1200 میلی متر و ارتفاع 1700 میلی متر است

ویژگی های پروفیل

همانطور که گفته شد هنگام باز و بسته شدن، فشار فیزیکی زیادی روی آن وارد می‌شود. بنابراین حتماً باید ازپروفیل و یراق آلات با کیفیت در آن استفاده شود.چارچوب پنجره دوجداره محوری باید از پروفیل آلومینیوم ساخته شده باشد تا مقاومت کافی داشته باشد.

برای تهیه این پروفیل نباید از مواد ضایعاتی استفاده شود؛ چرا که باعث میشوند زودتر خراب شود. همچنین پروفیل باید از آلیاژ ۶۰۶۳ استاندارد با شیوه اکستروژن ساخته شده باشد. در صورتی که تمامی این نکات رعایت شود، مقاومت پنجره دوجداره محوری شما بالا می رود و طول عمر آن بیشتر می شود.

حداکثر اندازه هایی که برای پنجره های محوری در نظر گرفته می شود برای پنجره محوری افقی به عرض 1200 میلی متر و ارتفاع 1200 میلی متر ، و پنجره محوری عمودی عرض 1200 میلی متر و ارتفاع 1700 میلی متر است.

خرید پنجره دوجداره محوری

کاربرد های پنجره دوجداره محوری

  • مناسب برای فضاهای کوچک.  این پنجره ها برای مکان هایی که دارای فضای کوچکتر هستند راه حلی ایده آلی است. چرا که هم از نظر فضای مورد نیاز برای باز کردن لوازمی که به کار برده می شود و همچنین فضایی که برای محل نصب مورد نیاز است، بسیار مناسب هستند.
  • سهولت در استفاده. یک مزیت عمده در استفاده از پنجره های دوجداره محوری راحتی و استفاده آسان از آن ها می باشد. در واقع از آنجا که این پنجره ها بر روی یک محور مرکزی سوار هستند، نسبت به پنجره های معمولی دیگر نیاز به تلاش کمتری برای باز و بستن آنها وجود دارد.

 

  • ایجاد تهویه مناسب. این پنجره ها امکان ایجاد تهویه هوا را برای مصرف کنندگان خود به وجود می آورند. چرا که باعث می‌شوند جریان هوا به طور طبیعی از یک طرف وارد شده و از طرف دیگر خارج شود و تهویه مطبوع را ایجاد کنند.

 

  • کاهش مصرف انرژی. در واقع با استفاده از نوارهای پلی آمید در ساخت این پنجره ها عایق حرارتی بسیار مناسبی را می توان ایجاد کرد که به کاهش مصرف انرژی کمک می کند.

 

  • افزایش ایمنی. از لحاظ امنیتی این پنجره ها عملکرد بسیار مناسبی دارند. به دلیل اینکه لولاها در مرکز این پنجره ها قرار گرفته اند، شکستن‌ قفل یا شیشه و ورود به ساختمان بسیار سخت تر است.

مزایای پنجره دوجداره محوری

بیشتر بدانید:هزینه نصب پنجره دوجداره

مزایای استفاده از پنجره دوجداره محوری

  1. استفاده از این پنجره ها در مکان هایی که نیاز به تهویه هوای زیادی دارند مانند سرویس های بهداشتی
  2. استفاده از این نوع پنجره ها در مکان هایی که رطوبت بالایی دارند
  3. می‌توان از این پنجره ها در ابعاد بزرگ هم استفاده کرد تا از فضا و منظره و طبیعت به خوبی بهره برد
  4. ساخت و تولید این نوع پنجره ها با انواع شیشه های تک جداره دوجداره و سه جداره
  5. طول عمر بالا
  6. قابل سفارش در ابعاد دلخواه و متفاوت
  7. سهولت در باز و بسته کردن این نوع پنجره ها
  8. زاویه و میزان باز شدن پنجره دوجداره محوری قابل تنظیم است چرا که حتی در حالت نیمه باز هم از ایمنی لازم برخوردارند
  9. با قابلیت چرخش در دو راستای افقی و عمودی
  10. امکان تمیز کردن آسان و راحت پنجره های دوجداره محوری از خارج و داخل و چرخاندن پنجره با یک حرکت
  11. نصب راحت و آسان

امروزه پنجره‌های دو جداره جای خود را به پنجره های آلومینیومی و چوبی قدیمی داده است. بیشتر طراحان و معماران ساختمانها در طراحی ساختمان خود عمدتاً از پنجره های دوجداره استفاده می کنند.

پنجره دوجداره محوری از نمونه های پنجره دو جداره می باشد که امروزه برای مکان هایی که دارای رطوبت بالایی هستند و نیاز به تهویه هوا دارند؛ مانند حمام و سرویس های بهداشتی استفاده میشود. البته این پنجره ها در اتاق های زیر شیروانی، سالن ها و بالکن ها نیزکاربرد داشته و به زیباتر شدن ساختمان شما کمک می‌کند.

شرکت فاراد پنجره تولید کننده انواع درب و پنجره های دوجداره و upvc می باشد. این شرکت محصولات خود را با بهترین کیفیت و تکنولوژی روز دنیا به شما مشتریان عزیز عرضه می کند. پروفیل مورد استفاده در فاراد پنجره ازکمپانی ویستابست با ۱۰ سال ضمانت نامه تحت پوشش بیمه آسیا می باشد.برای ارتباط با ما با شماره های درج شده در سایت تماس بفرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top