skip to Main Content

پنجره آلومینیومی دفنی

پنجره آلومینیومی دفنی یکی از مدل های پنجره دوجداره آلومینیومی می باشد که عرض پایین پنجره به صورت همباد با کف تمام شده قرار داده می شود و تقریبا پنجره به صورت هم سطح با کف تمام شده نصب می گردد.

پنجره دوجداره آلومینیومی دفنی
پنجره آلومینیومی دفنی

در چه مواقعی از پنجره آلومینیومی دفنی استفاده می کنیم؟

از این نوع پنجرهای دوجداره  دفنی ، معمولا در فضاهایی که در جلوی آن بالکن وجود دارد ، جهت یکسان کردن سطوح داخل و بیرون بالکن استفاده میشود. در این حالت وقتی پنجر را باز می کنیم فضای داخل خانه و خارج به صورت یکسان و هم سطح دیده می شود و هیچ گونه پاخور و آستانه ای دیده نمی شود.

بیشتر بدانید: پنجره دوجداره مدل لیفت

امکان استفاده از پنجره  دفنی در کدام یک از انواع پنجره های آلومینیومی قابل اجرا می باشد؟

در مدل های لولایی پنجره های دوجداره امکان اجرا کردن پنجره به صورت دفنی وجود ندارد و این مدل اجرا فقط در مدل های لیفت-اسلاید و گاها کشویی و یا همان اسلایدینگ قابلیت اجرا را دارند.

پنجره ترمال بریک دفنی
پروفیل لیفت که قابلیت اجرا به صورت دفنی را دارد

در مدل های لولایی پنجره های دوجداره با توجه به اینکه لبه بازشو یک همپوشانی بر روی فریم دارد، از این رو امکان اجرا کردن به صورت دفنی در مدل های لولایی وجود ندارد .

بهترین مدل جهت اجرا کردن پنجره به صورت دفنی همان مدل لیفت اسلاید است که تنها ریل عرض پایین 1/5 سانتی متر از کف تمام شده بالاتر می آید.

پنجره آلومینیومی دفنی
اجرای پنجره آلومینیومی دفنی در پروژه جردن/پنجره آلومینیومی دفنی

در اجرای پنجره دوجداره به صورت دفنی چه مواردی باید رعایت شود؟

برای اجرای پنجره دوجداره دفنی یکی از موارد که بسیار مهم است و حتما بایدبه آن توجه شود ، نفوذ آب از سمت فضای بیرونی می باشد. معمولا در این مواقع یک راه آب و یا گاتر در جلوی پنجره تعبیه می گردد تا آب قبل از رسیدن به پنجره و نفوذ به زیر آن وارد این راه آب عایق گردد.

پنجره دفنی با گاتر مخصوی
گاتر و یا آبراه مخصوص پنجره آلومینیومی دفنی

همچنین می توانید از پروفیل های مخصوصی استفاده نمایید که در جلوی آن ها گاتر و یا آبراه تعبیه شده است.

دومین نکته مربوط به  نصب پنجره دوجداره دفنی  می باشد ، بهتر است سنگ و یا پارکت نهایی کف در اطراف فریم پنجره ، بعد از نصب نهایی پنجره انجام پذیرد و سنگ تمام شده و یا پارکت کف ، در اطراف فریم 15 تا 20 سانت کار نشود تا پنجره به راحتی نصب گردد.

5/5 - (6 امتیاز)

تعداد 5 نظر و سوال

  1. سلام میخواستم بدونم روی کف 0.00 پنجره کار می کنید یا حتما باید چند سانت دیوار کار شده باشه؟

  2. ببخشید ما داخل برج هستیم میخواستم ببینم سیستم دفنی برای بالکن توی طبقات هم قابل اجراست دیگه؟اون آب راهم میشه تعبیه کرد

    1. سلام
      با طراحی یک کانال اب و یا گاتر ، مشکل نفوذ آب در سیستم های پنجره آلومینیومی مدل دفنی ، حل می شود. البته در بالکن های مسقف و در طبقات نفوذ آب کمتر می باشد.

  3. از این مدل دفنی ها داخل ساختمان مثلا بین فضاهای مختلف هم میشه استفاده کرد

    1. سلام
      بله / از مدل پنجره دوجداره دفنی می توانید جهت جداسازی فضاهای داخلی نیز استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top