skip to Main Content

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره upvc

قیمت پنجره upvc به عوامل مختلفی مثل نوسانات قیمت دلار که متعاقب آن باعث تغییرات ۱_قیمت مواد اولیه ، ۲-پروفیل upvc عایق  ۳_ یراق آلات پنجره دوجداره ، می گردد و در نهایت قیمت شیشه دوجداره و هزینه های تولید و نصب پنجره دوجداره نیز در قیمت پنجره upvc تاثیر گذار هستند.

با ما در این نوشته همراه باشید تا به تفکیک به عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره های upvc بپردازیم.

بیشتر بدانید : قیمت انواع پنجره دوجداره 

محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره + بهمن 1402

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره upvc

با توجه به اینکه امروزه پیش فاکتور های متفاوتی جهت یک پنجره upvc از شرکت های مختلف صادر می گردد و همگی با قیمت های متفاوت، در این نوشته می خواهیم به عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره upvc بپردازیم.

قیمت پنجره upvc

1. نوع پروفیل upvc مورد استفاده در پنجره upvc:

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره upvc لولایی
برخی از پروفیل های مصرفی مانند ویستابست از محصولات با کیفیت و دارای ضمانت نامه و بیمه نامه معتبر هستند که در صورت بروز مشکلاتی اعم از تغییر حالت و تغییر رنگ پروفیل قابل پیگیری می باشند، اما پروفیل های نامرغوب و با قیمت پایین دارای ضمانت و خدمات پس از فروش نمی باشند. ویستابست تنها پروفیل ایرانی است که دارای استاندارد RAL از کشور آلمان می باشد. 

2. گالوانیزه داخل پروفیل جهت پنجره دوجداره upvc

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره upvc کشویی
تاثیر ابعاد و ضخامت گالوانیزه داخلی بر قیمت پنجره upvc

گالوانیزه که باعث جلوگیری از تغییر حالت پروفیل می شود تأثیر بسزایی در قیمت پنجره upvc دارد. ضخامت ، جنس و شکل گالوانیزه مصرفی شرکت ها متفاوت می باشد. برخی از شرکت ها بجای گالوانیزه از جنس های آهن سیاه با ضخامت های کم استفاده می کنند که باعث ارزان شدن محصول می گردد.

شکل و ابعاد گالوانیزه هر پروفیل نیز بسیار مهم می باشد. گالوانیزه مهمترین نقش را از نظر محاسبات مربوط به ممان اینرسی در پروفیل upvc دارا می باشد. 

3. لاستیک آب بندی epdm

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره upvc
لاستیک های آب بندی به دو صورت در پنجره upvc استفاده می شود.

نوع اول لاستیک هایی هستند که از ابتدا بر روی شاخه های پروفیل upvc می باشد که به آنها لاستیک سرخود گفته می شود و نوع دوم لاستیک epdm می باشد که پس از تولید درب و پنجره روی پروفیل نصب می شود.

تفاوت این دو لاستیک در این است که لاستیک های epdm بسیار با کیفیت تر بوده و ضخامت بیشتری دارد که در مقابل نور خورسید جمع و خشک نمی شود و در قسمت های جوش پروفیل، لاستیک کامل نصب می شود و آب بندی بسیار بهتری دارد.

4. یراق آلات مصرفی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره upvc با یراق roto
برند های مختلف یراق باعث تفاوت قیمت پنجره های upvc می شوند. برخی از شرکت ها جهت کاهش هزینه در مصرف یراق آلات از ست کامل با یک برند استفاده نمی کنند مثلاً در استفاده از یراق آلات آلمانی بعضی از قطعات را ترک استفاده می کنند که این امر باعث تفاوت قیمت بین شرکت ها می شود.

6- کیفیت تولید پنجره upvc:

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره upvc استاندارد

تولیدات باید دقیقا مطابق با دفترچه الزامات فنی شرکت ویستابست و با ماشین آلات استاندارد و مورد تایید ویستابست صورت پذیرد.

در هنگام عقد قرارداد از فروشنده بخواهید دفترچه ملزومات فنی مهر و امضاء شده پیوست قرارداد گردد. 

5. نوع شیشه دوجداره مصرفی

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره upvc با شیشه دوجداره

در صورتی که از شیشه های دستی و کارگاهی جهت پنجره  upvc استفاده شود هزینه کمتری از شیشه های کارخانه ای خواهد داشت.
در شیشه های کارخانه ای بدلیل استفاده از شیشه با گرید A که بدون موج و خال می باشد و استفاده از چسب بوتیل روی اسپیسر که باعث چسبندگی کامل شیشه به اسپیسر می شود و هیچگونه نفوذی برای ورود خاک و بخار بر روی شیشه نمی گذارد کیفیت بهتری نسبت به شیشه های دستی و کارگاهی دارد.

سیلیکاژل داخل اسپیسر کوچکترین رطوبتی را داخل شیشه باقی نمی گذارد. چسب پلی سولفاید که پشت اسپیسر تزریق شده و برای ضمانت آب بندی و چسبندگی بیشتر شیشه استفاده می شود.

و در آخر گاز آرگون در حد استاندارد تزریق می گردد که هم عایق حرارتی است هم عایق صوتی و هم جلوگیری از میعان در فضای بین دوجداره می نماید.
اگر هر کدارم از موارد ذکر شده رعایت نگردد، کیفیت شیشه تولید شده بسیار ضعیف بوده و شیشه دستی محسوب می گردد و در کاهش قیمت پنجره upvc تاثیرگذار می باشد.

6. نصب پنجره upvc

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره upvc با نصب استاندارد
در صورت استفاده از پیچ های معمولی یا سرمته بجای پیچ بولتکس در نصب پنجره upvc هزینه کمتری مصرف می شود.
برخی از شرکت ها در نصب پنجره های upvc فقط از چسب سیلیکون استفاده می کنند و برای کاهش هزینه از تزریق فوم پلی اورتان خودداری می کنند.

پنجره upvc
تعویض پنجره قدیمی با پنجره upvc

با توجه به عوامل توضیح داده شده در بالا می توان به دلیل قیمت های متفاوت جهت یک پنجره upvc پی برد.

شما می توانید با بررسی هر یک از عوامل فوق اقدام به یک خرید موفق نمایید. 

5/5 - (13 امتیاز)

تعداد 6 نظر و سوال

    1. باسلام
      غلطک های یراق پنجشره کشویی از نوع سرامیکی می باشد و تولید شرکت roto آلمان می باشد و با شناسنامه واردات ارائه می گردد.

  1. چند سال پیش پنجره هامونو تعویض کردیم دو جداره UPVC گذاشتیم الان بد بسته میشه گیر میکنه درباره مشکلش راهنمایی میکنید؟ خودتون میشه بیاید درستش کنید؟

    1. سلام
      با واحد سفارشات تماس بگیرید و مشکل پنجره خود را عنوان کنید. جهت بازدید و رفع ایراد مراجعه خواهند کرد.

  2. از کجا باید مطمئن باشیم داخل پنجره UPVC برامون گالوانیزه استاندارد کار میشه؟ گارانتی دارید؟

    1. سلام
      از روی وزن تولید شده پنجره می توانید پی به وجود گالوانیزه داخلی برد. و یا اینکه شما می توانید با یک دریل ساده از پشت فریم یک سوراخ ایجاد نمایید تا متوجه وجود گالوانیزه خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top