skip to Main Content

تعویض لاستیک پنجره دوجداره

لاستیک های آب بندی در پنجره upvc و پنجره آلومینیومی نقش بسیار مهمی در عایق بودن پنجره دارند از اینرو ممکن است به مرور زمان کیفیت این لاستیک ها از بین برود و نیاز به تعویض آن پیدا کنید، در این نوشته به فواید لاستیک های آب بندی و طرز تعویض لاستیک پنجره دوجداره اشاره شده است. البته اگر در پنجره دوجداره شما از لاستیک ها استاندارد نوع epdm استفاده شده باشد هرگز نیازی به تعویض آن پیدا نخواهید کرد.

تعویض لاستیک پنجره دوجداره چرا مهم می باشد؟

اگر احساس می کنید از پنجره دوجداره شما صدا عبور می کند و یا  گرد و خاک وارد می شود ، یکی از دلایل آن می تواند از دست دادن کیفیت لاستیک های آب بندی و هوابندی باشد، شما می توانید با تعویض لاستیک پنجره دوجداره خود ، مجددا قابلیت آن را بالا ببرید.

 

تعویض لاستیک پنجره دوجداره یو پی وی سی

 

چگونه متوجه شویم که لاستیک درز گیر پنجره دوجداره نیازمند تعویض می باشد:

  • از بین بازشو پنجره شما گرد و خاک وارد می شود. یکی از دلایل می تواند فرسوده شدن لاستیک باشد و دلیل دوم نیازمند رگلاژ مجدد.
  • در هنگام شستشو آب از بین بازشو و فریم وارد می شود، یکی از دلایل دیگر نفوذ آب علاوه بر فرسوده  شدن لاستیک، بهم خوردن رگلاژ پنجره می باشد .
  • عبور صدا از پنجره
  • ورود سرما از بین بازشو های پنجره

نحوه نگهداری از پنجره دوجداره یو پی وی سی

به طور قطع امروزه تمامی مردم کم و بیش از فواید پنجره های دوجداره مطلع هستند.به همین علت از سالهای گذشته تا به امروز استفاده از انواع نسل های پنجره های دوجداره اعم از پنجره های دوجداره upvc و پنجره های دوجداره آلومینیومی را در بافت ساختمان شهر مشاهده می کنید.

همچنین به وفور خواهید دید که مالکان خانه هایی که در آن پنجره های قدیمی و یا غیر استاندارد وجود دارد اقدام به تعویض پنجره های قدیمی خود با پنجره های دوجداره نوین کرده اند.
از توقعات یک پنجره دوجداره می توان به کاهش اتلاف انرژی ، کاهش اصوات مزاحم ، کم شدن هزینه های نظافتی ساختمان مسکونی و از بین رفتن گرد و خاک ناشی موجود که از فضای بیرونی به داخل واحد مسکونی یا اداری سرایت می کند.

اگر احساس می کنید از پنجره دوجداره شما صدا عبور می کند و یا  گرد و خاک وارد می شود ، یکی از دلایل آن می تواند از دست دادن کیفیت لاستیک های آب بندی و هوابندی باشد، شما می توانید با تعویض لاستیک پنجره دوجداره خود ، مجددا قابلیت آن را بالا ببرید. بعد از اینکه لاسیتک مخصوص را تهیه نمودید، لاستیک را در شیارهای مخصوص روی پروفیل قرار دهید و با فشار دست آن را جا بیاندازید. بهتر است با واحد خدمات پس از فروش شرکت تولید کننده تماس بگیرید.

تعویض لاستیک پنجره دوجداره ویستابست

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره 

تمامی مطالبی که در پاراگراف بالا اشاره شد به پروفیل استاندارد، تولید استاندارد ، یراق استاندارد ، لاستیک های آب بندی و هوابندی استاندارد و …. وابستگی بسیار شدیدی دارد.در این نوشته  قصد داریم کمی در ارتباط با لاستیک پنجره دوجداره که یکی از نکات بسیار مهم در آن است کمی اشاره کنیم.

به مرور با گذشت استفاده از پنجره های دوجداره ، یکی از مسائلی که مصرف کنندگان با آن مواجه می شوند ایرادات لاستیک پنجره دوجداره است و این سوال به وجود می آید که تعویض لاستیک پنجره دوجداره امکان پذیر است؟

طریقه در آوردن پنجره دوجداره ریلی

متاسفانه امروزه استفاده از لاستیک های آب بندی و هوابندی غیر استاندارد در پنجره های دوجداره چه upvc و چه آلومینیوم دیده می شود. علت امر مشخص است: از آنجایی که قیمت پایینتر یکی از آیتمهای مهم در عقد قرارداد پنجره دوجداره است در نتیجه استفاده از لاستیک های آب بندی و هوابندی اکونومی یا بی کیفیت توجیح پیدا خواهد کرد.

و با توجه به عدم آگاهی و دیدگاه فنی مردم انواع لاستیک ها با کیفیت های مختلف در پنجره دوجداره به مشتریان عرضه می گردد.

قبل از این سوال که آیا تعویض لاستیک پنجره دوجداره امکان پذیر است ، به مشخصات چند لاستیک که در پنجره دوجداره upvc و پنجره دوجداره آلومینیومی استفاده می شود خواهیم پرداخت تا قبل از خرید آگاهی نسبی داشته باشید.

بیشتر بدانید: الزامات فنی تولید و نصب پنجره دوجداره 

طرز تعویض لاستیک پنجره دوجداره

لاستیک  نوع TPE پنجره دوجداره

لاستیک TPE یا لاستیک سرخود را می توان ضعیف ترین نوع لاستیک هایی دانست که در پنجره دوجداره upvcاستفاده می شود.این لاستیک که عموما به رنگ خاکستری است در هنگام اکسترود پروفیل UPVC بر روی پروفیل UPVC قرار می گیرد.

استفاده از پروفیل های upvc با لاستیک های TPE یا سرخود قیمت پنجره را کاهش داده همچنین زمان تولید پنجره را برای تولید کننده بسیار کم خواهد کرد.عمر مفید این لاستیک نهایت 2 سال تخمین زده شده است و در قبال سرما و گرما بسیار ضعیف است و به مرور دچار شکست و ترکیدگی خواهد شد.

مهمترین مسله در لاستیک های TPE این است که امکان تعویض لاستیک پنجره دوجداره وجود ندارد. علت این امر اتصال و چسبندگی لاستیک در هنگام تولید پروفیل UPVC به آن است.

تعویض لاستیک پنجره دوجداره upvc

 

لاستیک نوع PVC پنجره

لاستیک پنجره دوجداره PVC نسبت به نوع TPE کیفیت مناسب تری دارد. طول عمر لاستیک PVC نسبت به نوع TPE بیشتر است و آب بندی و هوابندی را بسیار بهتر از آن انجام خواهد داد. عمر مفید لاستیک های PVC حدود 4 تا 5 سال است و اشعه های خورشید ، سرما ، گرما به مرور بر روی عملکرد آن تاثیر خواهد گذاشت. در لاستیک های PVC امکان تعویض لاستیک پنجره دوجداره وجود خواهد داشت.

 

تعویض لاستیک پنجره دوجداره به راحتی

 

با توجه به مطالب گفته شده می توان عنوان کرد که در صورتیکه در پنجره upvc شما از لاستیک های سر خود و چسبیده به پروفیل استفاده شده باشد ، امکان تعویض لاستیک وجود ندارد اما اگر از انواع دیگر لاستیک استفاده شده باشد و به مرور زمان کیفیت خود را از دست داده باشند، شما می توانید براحتی با تهیه یک لاستیک استاندارد epdm مناسب پنجره خود ، از یک تولید کننده معتبر، براحتی اقدام به تعویض آن نمایید تا مجددآ پنجره دوجداره شما قابلیت عایق بودن خود را بدست آورد.

لاستیک نوع  EPDM

بهترین ، استاندارد ترین ، مقاوم ترین نوع لاستیک مورد استفاده در پنجره دوجداره UPVC و آلومینیومی نوع EPDM آن است. این لاستیک نسبت به لاستیک های TPE و PVC کیفیت بسیار بالاتری دارد .
میزان کاربری مفید این لاستیک حداقل 15 تا 17 سال است در حالتی که بعد از این تاریخ نیز همانند لاستیک های قبلی کلیت ماهیت خود را از دست نمی دهد. لاستیک EPDM در قبال سرما ، گرما و اشعه خورشید مقاوم بوده و همیشه حالت استاندارد و طراوت خود را حفظ کرده است و عملیات آب بندی و هوابندی پنجره دوجداره را به بهترین نحو انجام می دهد.

 

تعویض لاستیک پنجره دوجداره

لاستیک EPDM در صنایع خودرو سازی نیز کاربرد زیادی دارد. برای تولید لاستیک EPDM استانداردهایRAL GZ-716/1 Ab و TSE -7510 مد نظر قرار می گیرند. در این استانداردها میزان کشش و کنش، هاردنس، چگالی ، مقاومت در برابر فشار و برگشتپذیری لاستیک EPDM پنجره دوجداره تست می شود.

در پنجره دوجداره ای که در آن لاستیک EPDM استفاده شده است بعد گذشت سال های اعلام شده در صورت ضرورت امکان تعویض لاستیک پنجره دوجداره وجود خواهد داشت.

پیشنهاد ما در گام اول به شما این است که از صحت استفاده از لاستیک EPDM در پنجره دوجداره UPVC یا پنجره دوجداره آلومینیومی خود در هنگام خرید مطمئن شوید. دوم اگر نیاز به تعویض لاستیک پنجره دوجدارهخود دارید بهترین کار تماس با شرکت تولید کننده آن است.

تعویض لاستیک پنجره دوجداره
علت این امر آن است که به علت وجود تنوع در پروفیل های UPVC و آلومینیومی هندسه ، نوع ، ضخامت و… در لاستیک های پنجره متفاوت است و ممکن است در صورت عدم استفاده از لاستیک متناسب با پنجره دوجداره شما مشکلات بر طرف نشود. قاعدتا هر پروفیل مصرفی برای پنجره دوجداره مشخصات خود را خواهد داشت ،در نتیجه اکسسوری و متعلقات آن نیز متفاوت خواهد بود.

با توجه به مطالب گفته شده می توان عنوان کرد که در صورتیکه در پنجره upvc شما از لاستیک های سر خود و چسبیده به پروفیل استفاده شده باشد ، امکان تعویض لاستیک وجود ندارد اما اگر از انواع دیگر لاستیک استفاده شده باشد و به مرور زمان کیفیت خود را از دست داده باشند،

شما می توانید براحتی با تهیه یک لاستیک استاندارد epdm مناسب پنجره خود ، از یک تولید کننده معتبر، براحتی اقدام به تعویض آن نمایید تا مجددآ پنجره دوجداره شما قابلیت عایق بودن خود را بدست آورد.

بعد از اینکه لاسیتک مخصوص را تهیه نمودید، لاستیک را در شیارهای مخصوص روی پروفیل قرار دهید و با فشار دست آن را جا بیاندازید. به سادگی این کار انجام می پذیرد.

تعویض لاستیک پنجره دوجداره آلومینیومی

شما در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در ارتباط با تعویض لاستیک پنجره دوجداره می توانید با واحد فنی مهندسی یا  فروش مجموعه فاراد پنجره با شماره های 22895224-22895420-021 تماس حاصل فرمایید.

4.7/5 - (12 امتیاز)

تعداد 7 نظر و سوال

    1. سلام
      اگر دیدید لاستیک های پنجره از فریم به جدا می شوند ، نشان دهنده قابل تعویض بودن لاستیک ها هستند.

    1. قیمت پنجره دوجداره با لاستیک های epdm در قیمت تمام شده پنجره محاسبه می شود و به صورت کیلوگرمی خریداری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top