skip to Main Content

مقایسه پنجره دوجداره لولایی با مدل کشویی

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که پنجره دوجداره لولایی بهتر است یا پنجره دوجداره کشویی ؟  هر دو این پنجره هم پنجره دوجداره لولایی و مدل کشویی از پرکاربرد ترین انواع مدل های بازشو می باشد.

استفاده از پنجره های دوجداره این روزها در بسیاری از ساختمان ها دیده می شود.استفاده از این پنجره ها تا حد زیادی باعث کاهش سر و صدا و همچنین میزان گرد و خاک ها می شود اما نکته مهم که باید به آن توجه کرد انتخاب نوع پنجره دوجداره است .در این مقاله به مقایسه پنجره دو جداره لولایی با مدل کشویی از لحاظ عایق خواهیم پرداخت.

می توان گفت کار کرد انواع مختلف پنجره دوجداره تفاوت آنچنانی با هم نداشته باشد. اما در جزئیات آن ها ممکن است تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. با ما همراه باشید.

عایق پنجره دوجداره کشویی

بیشتر بدانید:رفع ایراد پنجره دوجداره

مقایسه پنجره دوجداره لولایی و مدل کشویی

برای مقایسه پنجره دوجداره لولایی و مدل کشویی باید به ویژگی های هر یک پرداخته شود و مزایا و معایب هر نوع از پنجره را بررسی نماییم. در ابتدا به ویژگی های پنجره دوجداره کشویی می پردازیم.

ویژگی های پنجره دوجداره کشویی

این نوع پنجره های دوجداره به صورت راست و چپ باز می شوند و افقی حرکت می کنند. از مزایای پنجره های دوجداره کشویی می توان گفت:

  • مانند پنجره های دولنگه عمل می کنند
  • فضای گردش کمتری برای باز و بسته شدن نیاز است
  • مناسب برای آپارتمان های کم جا
  • مدرن هستند
  • تعمیر آنها در ساختمان ها قابل اجراست
پنجره دوجداره کشویی
پنجره دوجداره لولایی و مدل کشویی

کاربرد های مدل پنجره کشویی

پنجره های دوجداره کشویی بیشتر به درد مناطق معتدل و آرام می خورند. زیرا عایق بندی آنها ۲۰ درصد کمتر از انواع پنجره لولایی می باشد. در واقع اگر ویلای خارج از شهر می خواهید، انتخاب درستی کرده‌اید. اما ساکنان ساختمان های محل هایی که معمولاً  با سر و صدای بیشتر، گرد و خاک زیاد، مناطق خیلی گرم یا خیلی سرد نباید از این نوع پنجره های دوجداره استفاده کنند.

البته باید اضافه کرد که پنجره دوجداره کشویی وقتی باز می‌شود فضایی را اشغال نمی کند و همین حسن آن است که این نوع پنجره را به یکی از محبوب ترین انواع پنجره دوجداره تبدیل کرده است.

اما به دلیل عایق کمتری که در آن نسبت به مدل های دیگر استفاده شده کاربرد آن برای بعضی از ساختمانها انتخاب خوبی نمی باشد. این پنجره ها با پروفیل upvc قابل تولید هستند و هم با پروفیل آلومینیوم ترمال بریک. بسته به اینکه ابعاد پنجره چقدر باید باشد می توان تعیین کرد که پنجره دوجداره شما با کدام متریال تولید گردد.

پنجره دوجداره لولایی
پنجره دوجداره لولایی و مدل کشویی

ویژگی های پنجره دوجداره لولایی

از پرطرفدارترین مدل های پنجره دوجداره پنجره دو جداره لولایی میباشد که دارای دو نوع هستند:

  پنجره دو جداره لولایی تک حالته : این نوع از پنجره ها بر روی محور افقی در یک جهت باز می شوند و جهت باز شدن پنجره می تواند از راست به چپ و یا از چپ به راست باشد. در صورت آسیب دیدن یراق آلات آن می‌توان به راحتی یراق آلات را تعویض کرد.

پنجره دو جداره لولایی دو حالته: این مدل از پنجره های دوجداره قابلیت باز شدن در راستای محور افقی و محور عمودی را دارا می باشد. یراق آلات بکار رفته در این مدل از پنجره دو جداره به گونه ای است که امکان باز شدن در راستای دو محور افقی و عمودی و همچنین عایق بندی مناسب در برابر گرما و سرما و امنیت بالا را امکان پذیر می سازد.

چه تفاوت هایی دارند؟

مهمترین تفاوتی که میان پنجره های دو جداره لولایی و کشویی وجود دارد در واقع میزان عایق بندی این دو نوع پنجره ها و همچنین قیمت نهایی آن ها می باشد. پنجره های دو جداره لولایی نسبت به پنجره دوجداره کشویی از عایق بندی محکم تر و بهتری برخوردار است و به همین دلیل برای باز و بسته کردن پنجره ها در آنها از لوله ها استفاده می شود.

اصطحکاک موجود میان لنگه و همچنین فریم در هنگام باز و بسته شدن پنجره ها بسیار کم است. در نتیجه این پنجره ها در مقایسه با پنجره های کشویی راحت‌تر باز و بسته شده و میزان استهلاک آنها کمتر است.

کاربرد پنجره دوجداره کشویی
پنجره دوجداره لولایی و مدل کشویی

در پنجره های کشویی به دلیل ساختار پروفیل، ضخامت شیشه دوجداره و در نتیجه فاصله بین دوجداره کمتر و به همان میزان استفاده از گاز آرگون بین شیشه ها کمتر می شود و همین موضوع در کم شدن عایق بندی تاثیر خواهد گذاشت.

مقایسه پنجره دوجداره لولایی با پنجره کشویی

  • پروفیل بازسازی در پنجره های با پروفیل بازسازی به دلیل اینکه فریم زیر کارساز نیست و سطح مقطع 60 میلیمتری پروفیل بر روی سطح صاف فریم انتظار قرار نمی‌گیرد، از پروفیل های مخصوصی استفاده می شود که دارای لبه باشد و بر روی فریم های قدیمی پنجره ها قابل جایگذاری است. پنجره های دو جداره کشویی از آنجایی که از عایق بندی کمتری برخوردارند معمولاً در پروژه های بازسازی کاربرد نداشته و پروفیل مخصوص بازسازی برای آنها وجود ندارد.

 

  • لاستیکEPDM ( فیتینگ) پنجره های دو جداره لولایی به دلیل داشتن این نوع لاستیک و عایق بندی بهتری که نسبت به پنجره های کشویی دارند در هنگام بسته شدن لنگه لاستیک هایی که بین قرار دارند؛ تحت فشار قرار گرفته و مانع از ورود هوا از فاصله لنگه به قطر می‌شود و عایق بندی مناسب صورت می‌گیرد.

 

  • اما در لنگه پنجره کشویی به هنگام بسته شدن فقط در کنار فریم خود قرار می گیرد و لنگه هیچ فشاری در هنگام بسته شدن به فریم نمی‌آورد و به جای لاستیک یکسری پرزگیر و درزگیر میان لنگه و فریم وجود دارد که مانع از ورود گرد و غبار و حشرات به داخل میشود.

 

  • تفاوت ظاهری پروفیل استفاده شده در پنجره کشویی ضخیم‌تر از پنجره لولایی می‌باشد و زیبایی کمتری نسبت به پنجره های لولایی دارد. لنگه های متحرک پنجره کشویی نسبت به لنگه های ثابت قرار می‌گیرند و به موازات هم نیستند و حتی در هنگام بسته بودن پنجره نیز این تفاوت سطح وجود دارد که از لحاظ دیداری زیبایی کمتری دارد.

 

  • در پنجره های کشویی به دلیل ساختار پروفیل، ضخامت شیشه دوجداره و در نتیجه فاصله بین دوجداره کمتر و به همان میزان استفاده از گاز آرگون بین شیشه ها کمتر می شود و همین موضوع در کم شدن عایق بندی تاثیر خواهد گذاشت.

 

  • از دلایل دیگری که در کم‌ شدن عایق بندی پنجره های کشویی تأثیر دارد وجود ریل در زیر لنگه می باشد که با فاصله‌ای بین لنگه و فریم ایجاد می کند.

 

  • به دلیل استفاده از لولا در پنجره های دو جداره لولایی اصطکاک میان لنگه و فرنگ در هنگام باز و بسته شدن کم شده و این پنجره را نسبت به پنجره های کشویی راحت‌تر باز میشوند.

 

  • نظافت و شستشوی پنجره های کشویی به دلیل شستشوی پنجره‌های لولایی به دلیل اینکه لنگه ها در هنگام باز شدن روی هم قرار می گیرند سخت تر از پنجره های لولایی می باشد مخصوصاً قسمت بازشو آن.

 

پنجره دوجداره لولایی و مدل کشویی
پنجره دوجداره لولایی و مدل کشویی

استفاده از پنجره های دوجداره کشویی و لولایی با توجه به کاربرد آن در ساختمان مورد نظر شما می باشد. البته همان طور که ملاحظه کردید پنجره دو جداره کشویی دارای مزایا و معایبی می باشد. اگرچه در بازار پنجره لولایی بیشتر به فروش می رسد اما بنا به کاربرد و طراحی ساختمان های لازم از پنجره کشویی خریداری گردد. امیدواریم توانسته باشیم مقایسه ای بین پنجره دوجداره لولایی و مدل کشویی داشته باشیم.

شرکت فاراد پنجره با سابقه ۱5 ساله توانسته است سیستم های درب دو جداره و پنجره upvc را با بهترین کیفیت عرضه کند. پروفیل استفاده شده در این شرکت ویستا بست و یراق آلات roto آلمان برای شما عزیزان می باشد. برای ارتباط با ما با شماره های درج شده در سایت تماس بفرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top