skip to Main Content

3 نکته مهم در تشخیص گاز آرگون در شیشه دوجداره

یکی از محصولات شرکت فاراد پنجره تولید شیشه دوجداره تمام صنعتی با تزریق استاندارد گاز آرگون می باشد. پنجره دوجداره حتما باید شیشه دوجداره آن به صورت صنعتی تولید گردد. گاز آرگون به دو دلیل در شیشه دوجداره تزریق می گردد:

1- عدم تشکیل میعان بین دوجداره شیشه یا همان بخار گرفتگی

2- کاهش شدت صوت در هنگام رسیدن به گاز آرگون

پس دو دلیل بسیار مهم وجود دارد که بتوانیم وجود گاز آرگون را در شیشه دوجداره تشخیص دهیم و از آن اطمینان حاصل کنیم. درقسمت پایین این نوشته یک سری از مشخصه های شیشه های دوجداره صنعتی آورده شده است که به تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره کمک می کند، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

شیشه دوجداره

امروزه این سوال در بین اکثر مصرف کنندگان عزیز پیش می آید که آیا شیشه دوجداره ای که از یک تولید کننده تهیه و خریداری کرده اند آیا گاز آرگون در آن تزریق شده است یا خیر؟

بیشتر بدانید: قیمت انوع پنجره دوجداره 

چرا شیشه دوجداره فاراد پنجره؟

شیشه دوجداره استاندارد و صنعتی باید یک سری از مشخصه هایی را داشته باشد. در این قسمت می خواهیم به این مشخصه های بپردازیم.

شیشه های فلوت گرید A

-شیشه های تولیدی فاراد پنجره همگی از شیشه های فلوت گرید A تولید کارخانجات شیشه سازی قزوین و کاوه فلوت می باشد.

اسپیسر یکپارچه با قابلیت خم شدن در گوشه ها

-نوع اسپیسر جداره ، اسپیسر یکپارچه با قابلیت خم شدن در گوشه ها می باشد، با سوراخ های استاندارد جهت کارای بهتر سیلی کاژل.

چسب اولیه شامل بوتیل استاندارد

-چسب اولیه شامل بوتیل استاندارد می باشد که بصورت تزریقی در بین اسپیسر و زیر هر دو لایه شیشه توسط دستگاه تزریق می گردد. نقش بوتیل و نوع آن در عایق بندی شیشه دوجداره و عدم خروج گاز آرگون تزریقی در شیشه بسیار مهم می باشد.

 

شیشه دو جداره
شیشه دوجداره معمولی

چسب پلی سولفاید

– چسب ثانویه مورد استفاده در تولید شیشه های  فاراد پنجره ، چسب پلی سولفاید می باشد که توسط دستگاه در اطراف دو شیشه ها در حاشیه شیشه  ها تزریق می گردد. نقش و نوع چسب پلی سولفاید هم در عایق بودن شیشه و عدم بخارزدگی و خروج گاز ارگون بسیار مهم می باشد.

جنس جسب پلی سولفاید بعد از خشک شدن باید بصورت لاستیک نرم در آید و با دست تکه تکه نشود و حالت خشک و استخوانی هم نداشته باشد. ضخامت استاندارد جهت چسب پلی سولفاید در حاشیه شیشه ها باید 4 میل از هر طرف باشد، بطوریکه وقتی از نمای روبه رو به شیشه نگاه می کنید یک حاشیه سیاه رنگ یکدست و بدون کچلی دور تا دور شیشه دوجداره به ضخامت 4 میلی متر دیده شود.

تشخیص گاز آرگون در شیشه دوجداره سوپاپ های گاز بهتر است در گوشه ها

-سوپاپ های گاز بهتر است در گوشه ها و یا به فواصل 4 سانتی متری از کنج ها جهت تزریق گاز آرگون  در بالا و پایین شیشه ها تعبیه شده باشد.

تزریق گاز باید بصورت کاملا استاندارد صورت پذیرد و با توجه به محل ارسال سفارش شیشه دوجداره باید فشار و مقدار ان بسته به فشار محیط نصب بالانس شود.

بطور مثال با توچه به اینکه در مناطق ساحلی و هم سطح دریا با توجه به بالا بودن فشار هوا ،حتما جهت جلوگیری از شکست شیشه در اثر فشار بالای محیط ، میزان تزریق گاز باید به حداکثر برسد. و این میزان در مناطق کوهستانی با توجه به کاهش فشار هوا باید به حداقل برسد.

 

چگونگی تشخیص گاز آرگون در پنجره دوجداره

با توجه به مطالب گفته شده در بالا و خصوصیات گفته شده جهت شیشه استاندارد می توان با اطمینان خاطر گفت که اگر شیشه دوجداره دقیقا مطابق با شرایط فوق تولید گردد، گاز آرگون بصورت کاملا استاندارد در آن تزریق شده است و وجود آن قطعی می باشد. در ادامه مطلب تشخیص وجود گاز ارگون آورد شده است.

-تولید شیشه 2 جداره باید تماما با ماشین های مکانیزه تولید صورت پذیرد تا شیشه 2 جداره بصورت کاملا استاندارد تولید گردد.

جهت سفارش می توانید با واحد فروش فاراد پنجره 22895334 تماس حاصل فرمایید. 

3 نکته مهم برای تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره:

با توجه به پیشرفت روزافزون در صنعت پنجره upvc و شیشه دوجداره و مصرف بالای این 2 کالا، ضرورت این پیدا شده است که مصرف کننده عزیز بتواند شیشه دو جداره صنعتی گازدار را از شیشه دوجداره غیر استاندارد تشخیص دهد. در این نوشته به تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره پنجره upvc می پردازیم.

پنجره upvc زمانی عملکرد 100 درصدی عایق از خود نشان می دهد که از شیشه 2 جداره صنعتی در آن استفاده شده باشد. روشهای بسیاری برای تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره پنجره upvc وجود دارد. که در ذیل به خصوصیات شیشه 2 جداره صنعتی که در آن گاز آرگون تزریق شده باشد می پردازیم:

1. وجود سوپاپ های تزریق گاز آرگون در روی اسپیسر آلومینیومی شیشه 2 جداره:

همانطور که در شکل ذیل می بینید در روی اسپیسرهای آلومینیومی شیشه دوجداره سوپاپ های ورود و خروج گاز آرگون تعبیه شده است. یکی از دلایل وجود گاز آرگون سوپاپ های گاز موجود در شیشه دوجداره جهت پنجره upvc می باشد، زیرا قیمت تمام شده این سوپاپ ها و تعبیه آنها در شیشه دوجداره از قیمت تزریق گاز آرگون در هر مترمربع بیشتر می باشد.

2. اختلاف دمای جداره داخل و خارج در شیشه دوجداره گازدار:

تاثیر گاز آرگون
همانطور که می دانیم تزریق گاز آرگون باعث می گردد که انتقال حرارت در شیشه ها  رخ ندهد در واقع ضریب انتقال حرارتی گازهای خنثی مثل گاز آرگون بسیار پایین تر از هوا می باشد. در واقع گاز آرگون باعث کاهش ضریب انتقال حرارت یا همان فاکتور u-value میگردد.

تاثیر گاز آرگون
وقتی در شیشه پنجره upvc شما گاز آرگون به مقدار کافی (90%) تزریق شده باشد، جداره بیرونی شیشه که در معرض هوای آزاد قرار دارد سرد و جداره داخلی شیشه پنجره upvc  که در معرض هوای محیط قرار دارد دارای درجه حرارت محیط می باشد این اختلاف دما را با لمس کردن توسط دست می توان حس کرد.

3. استفاده از اسپیسرهای یکپارچه در شیشه دوجداره گازدار:

گاز آرگون پنجره upvc

جهت جلوگیری از خروج گاز آرگون در شیشه دوجداره حتما باید از اسپیسرهای یکپارچه استفاده کرد و شیشه طی 2 مرحله اولیه (بوتیل) و ثانویه (چسب پلی سولفاید) توسط چسب های بوتیل و پلی سولفاید مخصوص و با برند مناسب، عایق بندی گردد.

در این حالت است که شیشه پنجره upvc شما کاملاً عایق بوده و گاز آرگون تزریق شده خود را از دست نخواهد داد.

شیشه دو جداره
نمایی شماتیک از شیشه دو جداره

امید است با استفاده از مطالب ذکر شده توانسته باشیم این آگاه سازی را در بین مصرف کنندگان عزیز کرده باشیم که جهت پنجره upvc خود از شیشه دو  جداره صنعتی که در آن گاز آرگون به مقدار کافی تزریق شده باشد، استفاده نمایند.

قابل ذکر است که در تمام محصولات پنجره upvc فاراد پنجره از شیشه های  کاملاً استاندارد همراه با تزریق گاز آرگون استفاده می شو

4/5 - (5 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top