skip to Main Content

کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟

جهت انتخاب پنجره ی دوجداره برای منزل خود باید یک سری از آیتم هایی را مدنظر قرار دهید و همیشه این سوال پیش می آید که کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟  نکته بسیار مهم در انتخاب پنجره این است که ساختمان ما در چه منطقه و چه موقعیتی قرار گرفته است و چه انتظارات و نیازهایی را پنجره دوجداره شما باید پاسخ گو باشد.

کدام پنجره دوجداره بهتر است؟
کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟ لولایی یا کشویی

کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟

جهت انتخاب یک پنجره دوجداره برای منزل خود باید به موارد ذیل توجه داشته باشید:

1- سازگاری پنجره با نمای اصلی ساختمان: پنجره دوجداره ای که برای منزل خود می خواهید انتخاب نمایید باید با نمای اصلی ساختمان سازگاری داشته باشد. طرح پنجره رنگ پنجره و ابعاد آن باید با نمای ساختمان سازگاری داشته باشد.

  • اگر نمای ساختمان شما رومی است و با سنگ تراورتن روشن، شما می توانید از پنجره طرح جوب و یا آلومینیوم قهوه ای سوخته استفاده نمایید. و همچنین از طرح های قوسی شکل و مستطیلی استفاده نمایید.
  • اگر نمای شما مدرن است و از رنگ سفید و چوب در نما استفاده شده است شما می توانید از پنجره های آلومینیومی و یا upvc به رنگ نوک مدادی و در اشکال مستطیل شکل و بزرگ مثل پنجره مدل لیفت اند اسلاید استفاده نمایید.
  • اگر نمای شما سنتی است و از آجر بهمنی استفاده شده است شما می توانید از پنجره ه های طرح جوب و یا ارسی استفاده نماید.

 

نکته بسیار مهم در انتخاب پنجره این است که ساختمان ما در چه منطقه و چه موقعیتی قرار گرفته است و چه انتظارات و نیازهایی را پنجره دوجداره شما باید پاسخ گو باشد. ابعاد پنجره و میزان آلودگی های صوتی و محیطی و همچنین شرایط جغرافیایی محل نصب پنجره در انتخاب بهترین و مناسب ترین پنجره دوجداره تاثیر گذار می باشد.

کدام پنجره دوجداره ؟
کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟ تک حالته یا فرانسوی

2- ساختمان شما در چه منطقه ای قرار گرفته است؟

  • اگر ساختمان شما در کنار خیابان اصلی و یا بزرگراه قرار گرفته است باید برای پنجره دوجداره لولایی خود از شیشه های دوجداره ترکیبی استفاده نمایید تا 70 درصد ورودی و آلودگی صوت را بگیرد و همچنین حتما از پروفیل سری 7 ویستابست و یراق دوحالته roto آلمان استفاده نمایید. باید یک پنجره کاملا عایق صوت استفاده نمایید.
  • اگر منزل شما در یک کوچه می باشد و آلودگی صوتی به شدت بزرگراه و خیابان اصلی نمی باشد، شما می توانید از یک پنجره دوجداره استاندارد با شیشه دوجداره صنعتی 6میل و 4 میل استفاده نمایید و دیگر نیازی به هزینه بیشتر نمی باشد.
  • اگر منزل شما در محیطی قرار دارد که دوده و گردوغبار بسیار است، هرگز از پنجره upvc و یا پنجره آلومینیومی مدل کشویی استفاده ننمایید زیرا عایق کامل و 100 درصد نمی باشد.
  • اگر در یک محیط سردسیری هستید و در طی روز می خواهید از حداکثر گرمای خورشید جهت گرم کردن منزل خود استفاده نمایید حتما از شیشه های low-e و یا کنترل کننده انرژی استفاده نمایید.
  • ساختار این شیشه ها بصورتی است که اشعه ماورای خورشید و اشعه های مضر را می گیرد ولی حداکثر گرمای خورشید را به داخل هدایت می کند.  اگر نمی خواهید هزینه شیشه های low-e  را بدهید از شیشه سه جداره  و یا شیشه دوجداره ای که یک جدار ان لمینیت شده باشد استفاده نمایید.

 

کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟
کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟
  • اگر منزل شما در یک منطقه گرمسیری است و تابش نور خورشید به شدت آزار دهنده است، از پنجره دوجداره به رنگ سفید استفاده نمایید تا گرما را کمتر جذب خود نماید و همچنین از شیشه دوجداره ای استفاده نمایید که یک جدار آن رفلکس و یک جدار دیگر آن لمینینت شده باشد، و یا بهترین حالت این است که از شیشه sun energy استفاده نمایید که جلوی ورود گرمای خورشید را به داخل می گیرد.
  • این شیشه جهت ساختمان های لوکس و هوشمند بسیار مناسب و ایده آل می باشد. شما با توجه به شرایط محل نصب پنجره می توانید به این سوال”کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟ “پاسخ دهید.
کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟
کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟ سنتی یا مدرن

3- سایز پنجره های ساختمان:

  • اگر در طراحی ساختمان شما از پنجره های بزرگ استفاده شده است ، پیشنهاد می گردد که هرگز به دنبال پنجره upvc نروید و اگر می روید حتما از پروفیل سری هفتاد ویستابست با گالوانیزه قوطی استفاده نمایید. بهتر است در ابعاد بزرگ پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک استفاده نمایید. پنجره upvc بسیار پنجره خوبی است اگر استاندارد تولید شده باشد، اما در ابعاد بزرگ محدودیت دارد و نباید پنجره بزرگ سایز با پروفیل upvc ساخته شود.

 

کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟
کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟ انتظارات شما از یک پنجره استاندارد چیست؟

 

  • اگر منزل شما در طبقات بالای 12 یک برج مسکونی می باشد و ارتقاع پنجره های شما از 1/60 بیشتر است هرگز از پنجره upvc استفاده نکنید و از پنجره دوجداره آلومینومی ترمال بریک استفاده نماییید. جهت مطالعه بیشتر: مقاومت پنجره upvc و پنجره آلومینیومی ترمال بریک 

بیشتر بدانید: کدام پنجره دوجداره بهتر است؟

جهت بررسی قیمت های پنجره UPVC و پنجره آلومینیومی و اینکه کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟ وارد لینک زیر شوید:

نتیجه : با توجه به بخشی از شرایط و ویزگی های مطرح شده در بالا شما می توانید به این سوال کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟ پاسخ مناسبی دهید و یک پنجره ایده ال با توجه به شرایط و نیاز های خود از یک پنجره دوجداره ، انتخاب نمایید.

جهت مشاوره بیشتر و پیدا کردن سوال “کدام پنجره دوجداره مناسب منزل شماست؟”  با مشاوران ما در فاراد پنجره تماس حاصل فرمایید.

 

 

Rate this post

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top