skip to Main Content

پنجره آلومینیومی نرمال

پنجره های آلومینیومی در دو نوع پنجره ترمال بریک و پنجره آلومینیومی نرمال قابل تولید می باشند. جهت خرید یک پنجره دوجداره آلومینیومی باید به نوع آن دقت نمایید چون با یکدیگر بسیار متفاوت می باشند. پیشنهاد می شود که این نوشته را بطور کامل مطالعه بفرمایید.

امروزه در صنعت ساختمان سازی عموماً استفاده از پنجره upvc، آهنی، چوبی، آلومینیومی مرسوم است که با توجه به تصمیم و سلایق و دیدگاه معماران از هرکدام از پنجره های یاد شده استفاده می شود.

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی نرمال به دو دلیل زیر کمتر می باشد:

1- نبود تیغه پلی آمید و حذف قیمت آن و دوخت آن به پروفیل

2- سبک تر بودن پروفیل های نرمال با توجه به قالب آنها

پنجره دوجداره آلومینیومی موجود بر 2 نوع می باشند:

• پنجره آلومینیومی ترمال بریک : این نوع پنجره دوجداره کاملا عایق می باشد.
• پنجره آلومینیومی معمولی  (Normal)یا نانترمال (Non Thermal): این نوع پنجره آلومینیومی عایق گرما و سرما نمی باشد.

بیشتر بدانید: قیمت انواع پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک

 

پنجره آلومینیومی نرمال
پنجره آلومینیومی ترمال بریک

 

حال در این نوشته تصمیم داریم به ماهیت و مشخصات پنجره آلومینیومی معمولی  بپردازیم و نکاتی درباره مسائل فنی آن را بیان کنیم. پنجره نرمال به پنجره آلومینیومی گفته می شود که در پروفیل اولیه آن از هیچگونه لایه و اتصالاتی جهت عایق کردن پروفیل های فریم و چهارچوب و میانی استفاده نشده است و کلیت پروفیل اصلی از آلومینیوم تشکیل شده است.

برای اینکه این مطلب را بهتر متوجه شویم به سراغ پروفیل پنجره های ترمال بریک می رویم تا ماهیت اصلی پنجره آلومینیومی معمولی را بهتر متوجه شویم. در واقع پنجره آلومینیومی نرمال همان پنجره آلومینیومی معمولی است که عایق گرما و سرما نمی باشد و بنا به ذات جنس آلومینیوم رسانای حرارتی بالایی دارد و عایق نمی باشد. اما همین پنجره را خوب تولید کنند و از یراق آلات و شیشه دوجداره استاندارد استفاده نمایند، یک گزینه مناسب جهت پنجره دوجداره در مناطق معتدل می باشد.

 

پنجره دوجداره
پنجره آلومینیومی نانترمال ( نرمال)

پنجره ترمال بریک از نظر ضریب حرارتی نسبت به پنجره نرمال قویتر است در نتیجه کیفیت مطلوب تری را مشاهده خواهید کرد.
به علت خواص ذاتی پروفیل آلومینیومی، در پنجره ترمال بریک در میان پروفیل آلومینیومی لایه ای به نام پلی آمید پانج یا دوخته می شود.

لایه پلی آمید نوعی پلاستیک مهندسی شده به وسیله الیاف شیشه ای می باشد که باعث جلوگیری از پرت انرژی در سطح پروفیل آلومینیوم می گردد.

 

پنجره آلومینیومی نرمال
پس نتیجه می گیریم در پنجره آلومینیومی ترمال بریک لایه پلی آمیدی استفاده شده است اما پنجره آلومینیومی نرمال فاقد این لایه پلی آمیدی می باشد.

در واقع کلیه پنجره های آلومینیومی قدیمی که در کشور ما مورد استفاده قرار می گرفت از خانواده پنجره آلومینیومی معمولی هستند مثل پنجره های کشویی قدیمی و دربهای سرویس ها که عموماً در کارگاه ها یا مغازه های کوچک با ابزار بسیار ساده تولید می گردد.اما همانند تمام صنایع و تولیدات ساختمانی همین پنجره های نرمال نیز دچار تغییراتی از نظر هندسه و جزئیات شده اند تا کالای نهایی پنجره آلومینیومی نرمال مطلوب تر شود.
به طور یقین پنجره های آلومینیومی نرمال امروزی بسیار شکیل تر، مقاوم تر و ایزوله تر از پنجره های قدیمی هستند و این مسئله بسیار محسوس است.
حال در اینجا به برخی نکات فنی درباره پنجره آلومینیومی معمولی  اشاره می کنیم تا در صورت انتخاب بتوانید محصول نهایی مناسبی را خریداری کنید.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

بیلت یا شمش پروفیل پنجره آلومینیومی نرمال

به جرأت می توان گفت اصلی ترین مسئله در پنجره آلومینیومی نرمال نوع شمش یا بیلت مصرفی آن است. در ساخت پنجره آلومینیومی نرمال استاندارد می بایست از شمش با گرید 6063 استفاده شود.

متأسفانه دیده می شود به علت اینکه پنجره آلومینیومی نرمال نسبت به نوع ترمال بریک آن ارزانتر است از بیلت یا شمش مصرفی غیراستاندارد یا ضایعاتی استفاده می شود.

اگر بیلت یا شمش مصرفی در پنجره آلومینیومی نرمال استاندارد نباشد کیفیت نهایی محصول تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.
بیلت یا شمش غیراستاندارد باعث می شود مقاومت پنجره آلومینیومی نرمال کاهش یاید در نتیجه پنجره در مدت زمان نتوانسته فشارهای وارده از جمله وزن شیشه و فشارهای باد را تحمل کند در نتیجه عایق بندی و کاهش ضریب انرژی مطلوب از بین خواهد رفت.
همچنین کیفیت بیلت یا شمش نامطلوب می تواند بر روی کیفیت رنگ آمیزی یا پوشش های آنادایزی تأثیرگذار باشد.

بیشتر بدانید: مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

پنجره آلومینیومی ریلی
پنجره آلومینیومی ترمال بریک مدل کشویی BST90

هندسه و ضخامت پروفیل پنجره آلومینیومی نرمال

در ساخت پنجره آلومینیومی معمولی  هندسه و ضخامت thickness پروفیل بسیار حائز اهمیت است.
نوع طراحی هندسه و ضخامت ارتباط بسیار مستقیمی بر تحمل و مقاومت پنجره در سال های متمادی خواهد داشت.
هندسه و ضخامت استاندارد می تواند عمر و عملکرد پنجره آلومینیومی نرمال را در مدت زمان تضمین کند.
بیلت، هندسه و ضخامت استاندارد در پروفیل در پنجره آلومینیومی نانترمال  از مهمترین نکات فنی در یک پنجره آلومینیومی نرمال می باشد.

پنجره دوجداره ریلی مدل لیفت
پنجره آلومینیومی مدل لیفت اسلاید / پروژه کامرانیه

لاستیک های آب بندی

بهترین نوع لاستیک آب بندی در پنجره آلومینیومی نانترمال  که در برابر سرما ، گرما، اشعه خورشید مقاوم است نوع Epdm می باشد. این نوع لاستیک نسبت به نوع Pvc آن تفاوت قیمتی قابل توجهی دارند اما از نظر کیفی نوع Epdm بسار مطلوب تر و مقاوم تر است و عمر ماندگاری بسیار بالایی دارد.

یراق آلات استاندارد

حتماً می بایست در انتخاب یراق پنجره آلومینیومی  دقت و حساسیت داشت. یراق مناسب می بایست تحمل وزن شیشه و لنگه را در مدت زمان داشته باشد و عملیات فیتینگ یا آب بندی را به نحو احسن تکمیل نماید.

تولید استاندارد

بعد از تهیه پروفیل، یراق و اکسسوری های استاندارد در پنجره آلومینیومی نانترمال ، ساخت و مونتاژ پنجره بسیار حائز اهمیت است. اُپراتور یا مونتاژ کار حرفه ای و متخصص، ماشین آلات استاندارد و نوع تولید می تواند تضمین ساخت یک پنجره آلومینیومی نرمال باشد.
در کشور ما عموماً در ساخت پنجره آلومینیومی نانترمال  برای اتصال کنج پنجره ها از سیستم فیکسچرهای پیچی استفاده می شود. اما بهترین نوع در تولید و اتصال کنج در زوایای پنجره نوع پانچ به وسیله دستگاه می باشد.
همچنین در تولید پنجره آلومینیومی ساده  به شیوه پانچ بسیار تمیزتر است و پنجره قادر به تحمل فشارهای وارده بیشتری می باشد.

پنجره آلومینیومی فرمانیه

 نصب استاندارد

مواد مصرفی استاندارد و تولید استاندارد هر چه قدر مهم و اساسی است اما این پروسه به وسیله نصب استاندارد توسط گروه نصب متخصص و متعهد می باشد. حمل پنجره ها در طبقات در حالتی که پنجره آسیب نبیند، تراز کردن پنجرها ، رگلاژ مناسب و آب بندی پنجره به وسیله چسب و… از وظایف تیم نصب خواهد بود.

بیشتر بدانید: پنجره ترمال بریک سری لیفت

پنجره ترمال بریک لیفت سری LST135

در کلام آخر: 1. متریال استاندارد 2.تولید استاندارد 3. نصب استاندارد می تواند ضامن یک پنجره آلومینیومی معمولی یا نانترمال  مناسب باشد که در مدت زمان خواسته های مصرف کنندگان را تضمین نماید. اگر به دنبال یک پنجره عایق هستید از مدل ترمال بریک استفاده نمایید.
شما می توانید در صورت مشاوره بیشتر با واحد فروش یا فنی مهندسی  فاراد پنجره به شماره 22895334 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (12 امتیاز)

تعداد 4 نظر و سوال

  1. تو تابستون که آفتاب میخورن گرم میشن
    یعنی دست به پنجره بزنیم گرما رو حس میکنیم نکنه بسوزیم
    من یه بچه کوچیک دارم که عاشق اینه بره پشت پرده و خودشو بچسبونه به پنجره
    میخوام بدونم مشکلی پیش نمیاد

  2. آیا سازمان فنی و حرفه‌ای استانداردی در مورد آموزش ساخت درب و پنجره دوجداره نرمال ونرمال داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top