skip to Main Content

پنجره upvc و ضریب انبساط طولی

پنجره upvc و ضریب انبساط طولی آن یکی از عواملی است که در هنگام تولید و نصب پنجره دوجداره حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد.

در این نوشته می خواهیم مقیاسه ای داشته باشیم بین ضریب انبساط طولی پنجره upvc ، پنجره چوبی و آهنی و آلومینیومی. ضریب انبساط طولی یک پارامتر بسیار مهم در تولید و نصب پنجره دوجداره می باشد.

ضریب پنجره UPVC

پنجره دوجداره تولید شده با هریک از مواد گفته شده در بالا، ضریب انبساط طولی متفاوتی را از خود نشان می دهد. با دانستن این پارامتر می توان پنجره دوجداره استاندراد و ایده آلی را تولید و از همه مهمتر نصب کرد.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره upvc

پنجره upvc و ضریب انبساط طولی آن مهم می باشد؟

ضریب انبساط طولی به تغییرات اتفاق افتاده در واحد متر یک پروفیل از جنس upvc ، آهن ، آلومینیوم و یا چوب در برابر گرما و سرما گفته می شود. در جدول ذیل ضرایب انبساط طولی مواد مختلف با هم مقایسه شده است:

پنجره upvc و ضریب انبساط طولی
پنجره upvc و ضریب انبساط طولی

 

همانطور که در جدول بالا دیده می شود ، بیشترین ضریب انبساط طولی مربوط به پروفیل upvc می باشد و بعد از آن آلومینیوم و آهن قرار دارند و کمترین ضریب انبساط طولی مربوط به چوب می باشد.

این بدان معناست که در هنگام ابعاد برداری جهت تولید یک پنجره upvc که قرار است در یک چهارچوب فلزی نصب گردد، باید از ارتفاع و عرض داخل به داخل چهارچوب فلزی که در واقع محل نصب پنجره upvc می باشد از هر کدام 8 میل بادخور درنظر گرفت، یعنی پنجره upvc تولید شده باید از عرض و ارتفاع به اندازه 8 میل از ابعاد داخل به داخل محل نصب کوچکتر ساخته شود تا بتواند در هنگام تغییرات دمایی در فصول مختلف و در طی روز و شب، تغییرات در عرض و ارتفاع تحمل شود.

 

پنجره upvc و ضریب انبساط طولی 1
پنجره upvc و ضریب انبساط طولی

در واقع با در نظر گرفتن بادخورد مناسب در هنگام ابعاد برداری و نصب پنجره upvc، با توجه به بالا بودن ضریب انبساط طولی ، این تغییرات طولی را در طی روزهای سرد و گرم ، خنثی کرد  و در این حالت به پنجره دوجداره upvc نصب شده ، از طرفین هیچ گونه فشاری وارد نخواهد شد.

بیشتر بدانید: مقایسه پنجره UPVC با پنجره آلومینیومی ترمال بریک 

اگر در هنگام ابعاد برداری جهت تولید پنجره upvc بادخور مناسب ( 4 میل از هر طرف) در نظر گرفته نشود با تغییرات طولی که در پنجره upvc در طی ساعت گرم و سرد روز اتفاق خواهد افتاد ، پنجره جای بازی ندارد و بر اثر فشار وارد شده دچار دفورمگی و در نهایت شکست در نقاط جوش خواهد شد و در نهایت پنجره از رگلاژ خارج شده و حالت استاندارد خود را از دست خواهد داد.

این فضای 4میل بادخور در نظر گرفته شده در اطراف پنجره upvc باید توسط تزریق فوم های استاندارد پلی ارتان پر شود. و در نهایت از سمت بیرون پنجره توسط چسب سلییکون ماستیک آب بند و هوابند گردد.

 

پنجره upvc و ضریب انبساط طولی
پنجره upvc و ضریب انبساط طولی

این انقاف در تغییر طول در اثر تغییرات دما در پنجره های چوبی و آلومینیومی با توجه به پایین بودن ضریب انبساط طولی آنها، نخواهد افتاد و دیگر نیازی به در نظر گرفتن 4 میل بادخود در چهار طرف پنجره دوجداره نصب شده نخواهد بود و سعی می شود در هنگام ابعاد برداری پنجره فیت تولید و نصب گردد.

 

جهت کسب اطلاعت فنی و فورش بیشتر می توانید با واحد فروش و فنی فاراد پنجره 22895334 تماس حاصل فرمایید. 

محصولات پنجره دوجداره و پنجره upvc شرکت فاراد پنجره /تاپکو – با کد نمایندگی 289 ویستابست – دقیقا مطابق با دفترچه ملزومات فنی شرکت ویستابست تولید می گردد و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و استاندارد 8510 دارای نشان استاندارد با شماره پروانه 734900294 می باشد. پروفیل مورد استفاده از کمپانی VISTABEST (ویستابست) دارای گواهینامه مرکز تحقیقات مسکن- استاندارد RAL المان – 10 سال ضمانت نامه تحت پوشش بیمه آسیا می باشد

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top