skip to Main Content

معایب پنجره دوجداره ریلی

هر محصولی می تواند با وجود مزایایی که دارد ، معایبی نیز داشته باشد ، مهم این است که سنگینی کفه مزایا نسبت به معایب بچرخد تا ارزش خرید آن محصول افزایش یابد.  یکی از معایب پنجره دوجداره ریلی عایق کامل نبودن آن می باشد. پنجره دوجداره ریلی به دلیل نحوه بازشو آن، یکی از محبوب ترین انواع پنجره دوجداره می  باشد.

همانطور که می دانید پنجره دوجداره ریلی وقتی باز می شود فضایی را اشغال نمی کند و همین حسن آن است که این نوع پنجره را به یکی از محبوب ترین انواع پنجره دوجداره تبدیل کرده است.

معایب پنجره دوجداره ریلی

اما پنجره دوجداره کشویی عایق کمتری نسبت به مدل لولایی و سایر مدل ها دارد به طوری که تولید این نوع پنجره در اروپا کنار گذاشته شده است.

پنجره دوجداره ریلی به هم با پروفیل upvc قابل تولید است و هم با پروفیل آلومینیوم ترمال بریک. بسته به اینکه ابعاد پنجره جقدر باشد می توان تعیین کرد که پنجره دوجداره با کدام متریال تولید گردد.

پنجره دوجداره ریلی upvc

این مدل پنجره همان پنجره upvc مدل کشویی می باشد. اگر می خواهید پنجره upvc کشویی خرید نمایید حتما یراق آن را roto آلمان انتخاب نمایید، چون تحمل وزن غلطک های آن تا 200 کیلوگرم هستند و از متریال مقاومی ساخته شده است. ارتفاع بیشتر از 2/10 تجاوز نکند و عرض هر لنگه بیشتر از 1/20 تجاوز نکند.

پنجره دوجداره ریلی

پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی 

اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید و پنجره ریلی را می پسندید، پیشنهاد می گردد که از پنجره ریلی آلومینیومی ترمال بریک استفاده نمایید چون پروفیل آلومینوم در کل مقاوم تر از upvc می باشد و در پنجره ریلی عملکرد بهتری را نسبت به upvc از خود نشان می دهد مخصوصا در زمان هایی که ارتفاع زیاد است و یا عرض لنگه بسیار کم و مهمتر از همه اینکه پنجره قرار است در طبقات بالای 5 نصب گردد. در این طبقات فشار وارده از طرف باد بر پنجره زیاد است در نتیجه آلومینیوم مقاوم تر است.

پنجره ریلی آلومینیومی

معایب پنجره دوجداره ریلی

1- عدم عایقی 100 درصدی: در پنجره لولایی وقتی پنجره بسته می شود، لاستیک های بین پنجره توسط فشار وارد شده از طرف یراق به یکدیگر فشرده می شوند، اما این اتقاق در پنجره دوجداره ریلی نمی افتد و لاستیک ها فقط از کنار یکدیگر رد می شوند و یا در کنار هم قرار می گیرند از این جهت است که پنجره ریلی مثل لولایی عایق نمی باشد.

2- همانطور که در بالا گفته شد این نوع پنجره در ابعاد محدودیت دارد و این نکته یکی دیگر از معایب پنجره دوجداره ریلی می باشد. 

3- اگر از غلطک های خوبی استفاده نشود، با توجه به وزن شیشه و پنجره ، بازشو به سختی حرکت می کند.

4- یکی از مهمترین معایب پنجره دوجداره ریلی این است که در پنجره ریلی پاک کردن شیشه بسیار سخت و دشوار  می باشد و همواره یک قسمت از شیشه ثابت تمیز نمی شود.

در پنجره های ریلی مدل قدیمی و تک جداره لنگه را باز می کردند و پایین می آوردند و شیشه های را تمییز می کردند اما این امکان در پنجره های دوجداره نمی باشد و باز کردن بازشو و خارج کردن از جایش احتیاج به تخصص دارد.

5- در طبقات بالا در هنگام وزیدن باد به جهت همان مطلبی که در بخش 1 گفته شد ، پنجره ریلی زوزه می کشد.

 

چگونه معایب پنجره دوجداره ریلی را برطرف کنیم؟

1- اگر پنجره ریلی می خواهید حتما از یراق roto آلمان استفاده کنید.

2- ارتقاع پنجره خود را هرگز بالاتر از 2/10 در نظر نگیرید.

3- جهت ابعاد بزرگ از آلومینویم استفاده نمایید.

4-قسمت فیکس را هم بازشو مخفی بذارید تا امکان تمییز کردن هر دو شیشه مهیا گردد.( نکته فنی بسیار مهم)

پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی ؟

اینکه محل نصب پنجره دوجداره در جواب این سوال که ” پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی ” ؟ خیلی مهم است !

  • اگر برای آشپزخانه می خواهید ، با توجه به اینکه پنجره کشویی تا میزان 70 درصد عایق است ، پنجره کشویی برای آشپزخانه و مخصوصا در جلوی سینک بسیار مناسب است.
  • اگر در نزدیکی شما اتوبان و یا خیابان پر تردد دارید ، برای اتاق خوای اصلا پنجره کشویی نگذارید و از مدل لولایی دوحالته استفاده کنید.
  • اگر پنجره اتاق خواب شما رو به نورگیر است و امکان صدا  از سایر طبقات زیاد است ، اصلا از پنجره کشویی استفاده نکنید.
  • اگر بالکن کوچکی دارید و فضای داخل را از نظر چیدمان وسایل می خواهید مدیریت کنید ، پنجره کشویی گزینه مناسبی می باشد.
  • در مناطق معتدل و مرطوب مثل سواحل دریا ، با توجه به رطوبت بالا ، پنجره کشویی بسیار گزینه مناسبی می باشد از این جهت که در داخل خانه هوا جریان پیدا کند و اگر کامل عایق باشد ، وسایل شروع به پوسدگی خواهند کرد.
  • در مناطق کویری و با شدت گرد و خاک و ریز گرد بالا ، هرگز هرگز از پنجره کشویی استفاده نکنید و از مدل لولایی دو حالته استفاده کنید.

پیشنهاد بازدید : قیمت انواع پنجره ریلی 

قیمت پنجره دوجداره ریلی

پنجره کشویی تراس

مدل پنجره کشویی برای تراس بسیار مناسب می باشد با توجه به مدل بازشو آن که فضا را اشغال نمی کند. پنجره کشویی تراس برای تراس اتاق خواب و یا تراس قسمت نشیمن بسیار مناسب می باشد. اما تنها شرط این است که مشکل ورود صدا نداشته باشید.

در صورتیکه تراس شما جنب یک خیابان پرتردد می باشد ، می توانید از مدل های دیگر مثل پنجره لیفت اسلاید و فولکس واگنی که جایگزین خوبی با پنجره کشویی هستند ، استفاده کنید ، اما کمی قیمت این مدل ها با توجه به عایق 100 درصدی آنها بالاتر می باشد ، اما پنجره لولایی قیمت مناسبی نیز دارد.

محصول مرتبط : پنجره لولایی 

پنجره دوجداره لولایی + انواع مدل ها

پنجره کشویی عمودی

پنجره های کشویی یا ریلی امکان نصب به صورت عمودی را نخواهند داشت. در واقع پنجره کشویی عمودی یکی دیگر از انواع مدل های پنجره دوجداره می باشد که معروف به مدل گیوتینی می باشد.

پنجره کشویی عمودی را می توان در انواع مدل های برق و دستی داشت اما این مدل بیشتر در کافی شاپ ها و رستوران های مورد استفاده قرار می گیرد. پنجره های کشویی معمولی همگی به صورت افقی باید نصب شوند و جهت پنجره کشویی عمودی باید از مدل های گیوتینی استفاده نمایید.

محصول مشابه : پنجره گیوتینی 

پنجره گیوتینی

 

جایگزین پنجره های ریلی

1- پنجره فولکس واگنی

در این حالت پنجره همانند درب ماشین فولکس واگن باز و بسته می شود، یک نوع پنجره sliding می باشد که کاملا عایق می باشد. فقط هزینه یراق آن بالا می باشد. هم با upvc قابل تولید است و هم با آلومینویم ترمال بریک

پنجره ریلی مدل فولکسی

 

2- پنجره لیف اند اسلاید

این نوع پنجره اغلب با پروفیل های آلومینیوم قابل تولید می باشد و در نوع upvc آن بایداز پروفیل های اروپایی استفاده کرد. این پروفیل در پروفیل های upvc ایرانی موجود نمی باشد. یک پنجره کشویی کاملا ایده آل و عایق و مناسب جهت ابعاد بزرگ تا 10 متر عرض. 

پنجره دوجداره ریلی مدل لیفت

 

در این نوشته سعی بر این شده به معایب پنجره دوجداره ریلی پرداخته شود. جهت سفارش محصول با شماره های 22895334-22895430 واحد فروش فاراد پنجره تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (9 امتیاز)

تعداد One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top