skip to Main Content

قیمت پنجره دوجداره خم

قیمت پنجره دوجداره خم نسبت به پنجره دوجداره معمولی گران تر می باشد و این بخاطر عملیات خم کردن پروفیل و تولید زمان بر آن می باشد. از این نوع پنجره ، پنجره دوجداره خم یا قوسی شکل  در اجرای نماهای رومی و سنتی به وفور استفاده می شود. اینکه پنجره دوجدره ما upvc باشد یا آلومینیوم ، قیمت آن متفاوت است، در این نوشته به پنجره upvc خم یا قوسی شکل خواهیم پرداخت. 

 

قیمت پنجره دوجداره خم

مقایسه قیمت پنجره دوجداره خم با پنجره دوجداره ساده:

جهت محاسبه قیمت پنجره دوجداره خم باید قیمت خم پروفیل به هزینه تمام شده و افزایش ساعت تولید آن نسبت به پنجره ساده، به قیمت تمام شده پنجره دوجداره اضافه گردد.

در پنجره upvc معمولا هر عدد خم زیر 2 متر در مورخه اردیبهشت 99 معادل 300 هزار تومان محاسبه می گردد. این قیمت جهت خم استاندارد و توسط دستگاه های استاندارد می باشد.

ممکن است در بازار قیمت کمتر از این نیز باشد اما هرگز قابل اعتماد نمی باشند چون اگر خم پروفیل خوب و درست انجام نگیرد، هرگز پنجره خوب نصب نخواهد شد و عایق نخواهد بود.

جهت پنجره مستطیل شکل از جوش های 90 درجه در تولید پنجره upvc استفاده می شود اما در پنجره های قوسی شکل و خم از جوش های غیر 90 درجه استفاده می شود که همین امر باعث بالا رفتن زمان تولید این نوع پنجره خواهد شد.

در ذیل مقایسه ای بین پنجره upvc  خم و ساده آورده شده است. که با این مقایسه به افزایش قیمت پنجره دوجداره خم نسبت به ساده پی خواهید برد.

 

  • با توجه به محصول خاص و منحصر به فرد ” پنجره های ارسی ” که تماما بصورت قوس و خم طراحی و تولید می شوند، از اینرو در مجموعه فاراد پنجره ساخت و نصب این پنجره ها بصورت کاملا حرفه ای انجام می پذیرد.

نکاتی که در تولید پنجره دوجداره خم باید به آن توجه کرد:

  • در تولید پنجره upvc  خم  قطر خم نباید کمتر از 80 سانت باشد. در غیر اینصورت پروفیل دچار دفورمگی و چین و چروک در طی پروسه خم خواهد شد. کمترین میزان 80 سانت می باشد.

 

  • حتما خم پنجره  شعاعی از دایره باشد. جهت اینکه خم پنجره شعاعی از دایره در آید حتما فریم آهنی که محل نصب پنجره می باشد، باید نورد شده باشد و از روش های چاک پروفیل نباید استفاده شده باشد.

 

  • جهت خم کردن پروفیل درب، با توجه به ضخامت بیشتر این پروفیل ، قطر خم نباید کمتر از 1 متر باشد. در پروفیل های ضخیم عملیات خم به خوبی صورت نمی پذیرد و تولید کننده پنجره باید از تبحر خاصی برخوردار باشد.

 

  • در پنجره دوجداره خم نمی توان از یراق الات دوحالته استفاده کرد و تنها یراقی که می توان استفاده کرد یراق لولایی تک حالته و درب سویچی می باشد.

پنجره خم طرح چوب

  • اگر پنجره از نوع خم ویترینی می باشد باید محدودیت های ساخت شیشه های دوجداره خم ویترینی را در نظر گرفت. شعاع شیشه اگر بیش از 1/20 باشد قابل سکوریت نمی باشد و عرض آن هم نباید از 2 متر تجاوز کند.

 

  • در تولید و نصب پنجره های upvc با خم ویترینی یک نکته طلایی و بسیار مهم وجود دارد و آن این است که اول پنجره خم تولید و نصب گردد وسپس الگوی ساخت شیشه وینرینی برداشته شود.

 

  • در ابعاد برداری پنجره های خم حتما از الگوهای کاغذی استفاده شود و ابعاد برداری بسیار با دقت باید صورت پذیرد و کارشناسی که جهت ابعاد براداری به محل پروژه می رود باید از تبحر خاصی برخوردار باشد.

 

  • در پروفیل های طرح چوب خیلی باید دقت کرد تا در حین پروسه خم چین و چروکی روی ورق لمینیت چسبانده شده بر روی پروفیل نیافتد. در قطر های کم اکثرا این اتفاق می افتد.

بیشتر بدانید: محاسبه آنلاین قیت پنجره دوجداره

محاسبه آنلاین قیمت پنجره دوجداره 1402

 

پنجره دوجداره-قیمت پنجره دوجداره خم
قیمت پنجره دوجداره خم ارتباط مستقیمی به نوع فریم و شعاع خم دارد

میرایا و معایب پنجره upvc خم:

  • زیبایی و هماهنگ بودن این این نوع پنجره در نماهای رومی و سنتی و پنجره های ارسی و معماری ایرانی اسلامی.
  • پر هزینه بودن تولید و نصب پنجره های خم و قوسی شکل هم از نظر هزنیه پنجره  و هم شیشه و هم فریم آهنی.
  • با توجه به اینکه در پنجره های خمی نمی توان از یراق آلات دوحالته استفاده کرد از اینرو هم عایق 100 درصد نمی باشند و هم محدودیت در نوع بازشو دارند.
  • کم بودن تولید کننده خوبی که بتواند اینگونه پنجره ها را با مهارت خاصی تولید و نصب کند.
  • محدودیت در ابعاد ساخت پنجره های خم

 

 

در کل همانطور که دیده می شود معایب پنجره های خم بیش از محاسن آن می باشد و حتی المقدور در طراحی ها از این نوع پنجره ها استفاده نشود بهتر است.

با توجه به محصول خاص و منحصر به فرد “ پنجره های ارسی ” که تماما بصورت قوس و خم طراحی و تولید می شوند، از اینرو در مجموعه فاراد پنجره ساخت و نصب این پنجره ها بصورت کاملا حرفه ای انجام می پذیرد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top