skip to Main Content

ضخامت شیشه در پنجره دوجداره

در این مطلب قصد داریم مواردی را در خصوص انتخاب ضخامت شیشه دوجداره برای پنجره دوجداره بیان کنیم که امکان دارد دانستن آن برای بسیاری از شما مشتریانی که قصد خریداری و نصب یک پنجره دوجداره را دارید مفید باشد.

ضخامت شیشه ها در  انواع پنجره دوجداره:

ضخامت شیشه دوجداره خیلی زیاد بستگی به نوع پنجره دوجداره دارد. در حالت استاندارد از شیشه های دوجداره ای استفاده میشود که جدار خارجی آن 6 میل و جدار داخلی آنها 4 میل باشد و فاصله بین دو شیشه نیز اسپیسر الومینیومی 12 میلیمتر می باشد .

صخامت نهایی این شیشه دوجداره می شود 22 میلمتر

ضخامت شیشه در پنجره دوجداره

نکته ای که در ابتدا برای انتخاب ضخامت شیشه بایستی در نظر داشته باشید آن است که دو لایه ای که در شیشه به کار گرفته شده است دارای ضخامت های گوناگون باشد در این صورت از لحاظ عایق صوتی نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

به طور مثال شیشه های دارای لایه های ضخامت 4 دارای عملکردی به نسبت ضعیف تر از شیشه هایی می باشند که دارای ضخامت های 6 و 4 هستند و همین مورد نیز امکان دارد تفاوت هایی را در قیمت پنجره دوجداره به وجود بیاورد.

چسب:

یکی از راه حل های بسیار موثری که موجب می گردد تمامی راه نفوذ به داخل شیشه بسته شود استفاده از چسب پلی سولفات نیز می باشد.

نکته ی مهم در این خصوص آن است که اگر از چسب نامرغوب برای پنجره upvc استفاده گردد آنگاه امکان دارد در طول مدتی بر اثر تابش اشعه ماورای بنفش خورشید نیز خاصیت خود را از دست داده و آنگاه به مایع تبدیل شود و این موجب حرکت چسب روی شیشه خواهد شد.

قیمت شیشه دوجداره

اسپیسر: برای از بین بردن عملکرد خروج گاز بهتر است از اسپیسرهای مخصوصی استفاده شود که به صورت باندینگ هستند.

خلاء: قبل از آن که گاز به داخل شیشه تزریق شود، حتما باید عملیات خلاء سازی روی آن انجام شود که این کار با استفاده از دستگاه مخصوص تزریق گاز انجام می شود.

رطوبت گیر: یکی دیگر از مواد مهمی که در داخل شیشه های دوجداره انجام می شود رطوبت گیر می باشد که داخل اسپیسر است و استفاده از این ماده نیز موجب می گردد که شیشه به هیچ عنوان بخار نکند. شیشه هایی که به خصوص در مناطق شرجی هستند دچار همچین مشکلی خواهند شد و بخار می گیرند و این مورد به دلیل عدم استفاده از رطوبت گیر در داخل اسپیسر می باشد.

گاز آرگون: گاز آرگون پس از خلاء سازی در شیشه تزریق می گردد و این گاز موجب عملکرد عایق صوتی و حرارتی پنجره می شود.

پنجره دوجداره

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top