skip to Main Content

استفاده از انواع پنجره دوجداره هوشمند در ساختمان های مدرن

پنجره دوجداره هوشمند می تواند بخشی از خانه هوشمند شما باشد. در پروسه هوشمند سازی خانه ، شما می توانید پنجره دوجداره خود را نیز هوشمند سازید، امروزه پنجره های دوجداره آلومینیومی لیفت در ابعاد بسیار بزرگ تنها با یک ریموت باز و بسته می شوند.

پنجره هوشمند

 

انواع روش های هوشمند سازی در پنجره دوجداره

  1. استفاده از شیشه های هوشمند
  2. کرکره های برقی در پنجره دوجداره
  3. استفاده از یراق آلات برقی در ساخت پنجره ها
  4. به کار بردن شیشه های کنترل کننده انرژی یا low-e برای پنجره دوجداره هوشمند

1- استفاده از شیشه های هوشمند

در این روش شما می توانید از شیشه های مات شونده خودکار جهت پنجره دوجداره خود استفاده نمایید. تکنولوژی این شیشه ها بصورتیست که با فشار دادن یک کلید که در کنار پنجره یا درب تعبیه می شود شما می توانید شیشه پنجره خود را مات و یا شفاف نمایید.

تکنولوژی شیشه هوشمند بدین صورت است که در بین دو شیشه که به یکدیگر چسبیده اند و لمینیت شده اند یک طلق خاص قرار داده می شود که توسط جریان الکتریسیتی مات و شفاف می شود  و شما تنها با فشار دادن یک کلید می توانید این کار را انجام دهید.

موارد استفاده از شیشه های هوشمند در کجاست؟

  • استفاده در سرویس های اطاق مستر: شما می توانید از این سیستم در سرویس های اطاق های خصوصی و یا مستر روم استفاده نمایید.
  • استفاده جهت کاربری های اداری و اطاق های جلسه
  • استفاده در اطاق های مخصوص جراحی در بیمارستان ها و یا اطاق های ccu و icu جهت ملاقات

2- استفاده از کرکره های برقی

یکی دیگر از روش های هوشمند سازی استفاده از کرکره های برقی بین شیشه دوجداره می باشد. شما با این سیستم توسط یک ریموت و از راه دور می توانید کرکره خود را سایه یا روشن و یا بالا و پایین نمایید.

موتور مورد استفاده در این نوع کرکره ها somfy فرانسه می باشد. شما با یک ریموت 5 کاناله می توانید چندین کرکره را بالا و پایین نمایید. این نوع کرکره را در انواع پنجره upvc و پنجره ترمال بریک  آلومینیومی می توان بکار برد.

3- استفاده از یراق آلات برقی در ساخت و تولید  پنجره دوجداره :

شما می توانید در پنجره دوجداره هوشمند خود از یراق آلات برقی استفاده نمایید بطوری که باز و بسته شدن پنجره توسط یک ریموت انجام پذیرد. در این مدل شما می توانید از پنجره های مدل گیوتینی و مورب بازشو استفاده نمایید.

اگر پنجره ای در ارتفاع بلند نصب شده باشد و دسترسی جهت باز و بسته کردن آن ندارید شما می توانید از یراق آلات برقی جهت این پنجره استفاده نمایید.

موارد استفاده از پنجره دوجداره برقی:

  • هوشمند سازی ساختمان
  • در مواقعی که پنجره برای  باز و یا بسته کردن دور از دسترس است

4- استفاده از شیشه های کنترل کننده انرژی یا low-e برای پنجره دوجداره هوشمند:

با استفاده از شیشه های کنترل کننده انرژی و یا low-e در پنجره دوجداره هوشمند خود شما می توانید میزان ورودی نور و گرمای خورشید و یا بالعکس را به داخل محیط کنترل نمایید. این نوع شیشه ها در دو نوع low-e و سان انرژی موجود می باشند.

در نوع low-e شما در پنجره دوجداره هوشمند خود می توانید حداکثر گرمای خورشید را با حذف اشعه مضر ماورای بنفش به داخل محیط، داشته باشید.

این نوع پنجره دوجداره هوشمند مخصوص مناطق سردسیری می باشد که جهت گرم نگه داشتن فضای داخل لازم است که در طی روز از حداکثر گرمای نور خورشید استفاده نمایید.

بیشتر بدانید: تکنولوژی شیشه های کنترل کننده انرژی یا low-e

پنجره های دوجداره هوشمند

نوع دیگر شیشه های کنترل کننده انرژی که در پنجره دوجداره هوشمند می توان از آن استفاده کرد، شیشه های sun enerjy می باشد. عملکرد این نوع شیشه ها عکس مدل low-e می باشد.

یعنی به صورتی عمل می کند که نور و گرمای خورشید را منعکس کرده و مانع از ورود آن به داخل فضای محیط می گردند. در این مدل از شیشه شما کمترین میزان گرمای خورشید را با حذف اشعه ها مضر خورشید، به داخل فضای خانه خواهید داشت.

 

در نوع low-e شما در پنجره دوجداره هوشمند خود می توانید حداکثر گرمای خورشید را با حذف اشعه مضر ماورای بنفش به داخل محیط، داشته باشید. این نوع پنجره دوجداره هوشمند مخصوص مناطق سردسیری می باشد که جهت گرم نگه داشتن فضای داخل لازم است که در طی روز از حداکثر گرمای نور خورشید استفاده نمایید.

پنجره هوشمند مدل لیفت

پیشنهاد می گردد از این نوع شیشه ها در ساختمان هایی استفاده شود که در مناطق کویری و گرمسیری و با تابش شدید خورشید ، استفاده شود.

با استفاده از این شیشه ها شما می توانید در فصول گرم سال با یک سیستم خنک کننده استاندارد فضای داخل را مطلوب نگه دارید.

در آخر می توان این را عنوان کرد که استفاده از روش های هوشمند سازی پنجره دوجداره علاوه بر اینکه رفاه و آسایش را برای شما فراهم می کند، شما می توانید یک محیط استاندارد با کمترین میزان پرت انرژی را مهیا نمایید.

استفاده از پنجره دوجداره هوشمند جهت ساختمان های هوشمند بسیار مفید فایده می باشد. شما می توانید از انواع پنجره upvc هوشمند و پنجره آلومینیومی استفاده نمایید. شما می توانید از انواع محصولات پنجره دوجداره  فاراد پنجره استفاده نمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top