skip to Main Content

پروژه پنجره دوجداره آلومینیومی لیفت در جهانشهر

در پروژه جهانشهر کرج از پنجره دوجداره آلومینیومی لیفت استفاده شده است. در این پروژه با توجه به درخواست کارفرما مبنی بر طراحی یک نوع پنجره که بصورت قدی باز شود و حداکثر بازشو را داشته باشد و همچنین باز شو آن هم اسلایدینگ باشد و هم عایق، از اینرو بهترین پیشنهاد پنجره دوجداره آلومینیومی لیفت بود. از خصوصیات این نوع پنجره می توان به ارتفاع تا 4 متر و عرض تا 10 متر اشاره کرد.

پنجره دوجداره آلومینیومی لیفت
پنجره دوجداره آلومینیومی لیفت پروژه کرج

در این پروژه پنجره ساخته شده دارای ارتفاع 2/80 و عرض 4/20 بود، پنجره لیفت اند اسلاید به صورت اسلایدینگ باز می شود و در هنگام بسته شدن با حرکت دستگیره به سمت بالا لیفت می شود و در جای خود قرار می گیرد. این نوع پنجره برخلاف پنجره های کشویی معمولی ، بسیار عایق گرما ، سرما و صوت می باشد.

پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید یکی از بهترین پیشنهاد ها و شاید تنها پیشنهاد برای ابعاد بزرگ و مخصوصا با کاربری ویلایی، می باشد.

پنجره لیفت نصب شده به صورت سه ریل می باشد و هر سه لنگه این قابلیت را دارند که در بر روی هم جمع شوند، هم در وسط هم در سمت چپ و سمت راست پنجره این قابلیت وجود دارد. پنجره ترمال بریک لیفت اند اسلاید یکی از بهترین پیشنهاد ها و شاید تنها پیشنهاد برای ابعاد بزرگ و مخصوصا با کاربری ویلایی، می باشد.

یراق آلات مورد استفاده در این نوع پنجره ، یراق آلات زیگینیا آلمان می باشد که هر تحمل وزن آنها تا 300 کیلو گرم می باشد. اگر بازشو ها بزرگ تر بود و وزن شیشه بخاطر خاص بودن زیاد بود، در این حالت باید از یراق با تحمل وزن بالای 300 کیلوگرم استفاده کرد. پیشنهاد می گرددد حتما از دو برند roto و زیگینیا آلمان استفاده شود جهت پنجره دوجداره آلومینیومی لیفت

 

پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک لیفت
پنجره دوجداره آلومینیومی لیفت

بیشتر بدانید: قیمت انواع پنجره آلومینیومی 

شیشه های مورد استفاده در این پروژه شیشه دوجداره جفت 6 سکوریت ونوس شیشه می باشد. بدین صورت که هر جدار شیشه دوجداره از شیشه 6 میل سکوریت شده استفاده شده است. دلیل سکوریت کردن شیشه علاوه بر بالا بردن اینمنی آن ، بالا بردن ضربه پذیری آن نیز می باشد که در حالت سکوریت شیشه تا 30 درصد به میران ضربه پذیری و مقاومت آن افزوده می شود.

پنجره دوجداره آلومینیومی لیفت
پنجره دوجداره آلومینیومی لیفت پروژه ساری

شیشه سکوریت شده در هنگام شکست به صورت قطعات کریستال تبدیل شده و هیچ گونه آسیبی را به فرد نخواهد رساند.

پنجره قبلی مورد استفاده در این پروژه پنجره upvc بود که با توجه به ابعاد و نوع پروفیل مورد استفاده ، پنجره دارای لرزش شدید بود ،  که با پنجره آلومینیومی ترمال بریک لیفت 3 ریل تعویض شد. در حالتی که پنجره دارای ابعاد بزرگ می باشد حتما باید از پروفیل یو پی وی سی سری 7 ویستابست با مولین های استاتیکی استفاده کرد و اگر این هم جواب گو نبود باید از پنجره آلومینیومی استفاده کرد که در کل دارای مقاومت بالاتری نسبت به upvc در ابعاد بزرگ می باشند.

چرا پنجره دوجداره آلومینیومی لیفت برای کاربری های ویلایی مناسب می باشد؟

همانطور که گفته شد، پنجره دوجداره آلومینیومی لیفت تنها نوع پنجره می باشد که در ابعاد بزرگ ارتفاع تا 3 متر و عرض 8 متر یا 12 متر قابل تولید می باشد و چون در معماری های ویلایی از پنجره های بزرگ سایز استفاده میشود از اینرو پنجره دوجداره لیفت یک گزینه بسیار خوب می باشد .

5/5 - (11 امتیاز)

تعداد 4 نظر و سوال

    1. سلام
      با توجه به اینکه ارتفاع پنجره زیاد است ، بهترین پیشنهاد استفاده از پنجره آلومینیومی مدل لیفت اسلاید می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top