skip to Main Content

طول عمر پنجره های دوجداره

استفاده از پنجره های دوجداره در سال‌های اخیر به واسطه تکنولوژی پیشرفته رواج زیادی پیدا کرده است. یکی از ویژگی های بارز این پنجره ها طول عمر پنجره های دوجداره است. این پنجره ها مانند هر وسایل خانه طول عمر دارند.

در واقع باید گفت که عمر این پنجره ها هم درست مانند سایر وسایل خانه محدود بوده و با گذشت زمان کارایی اولیه را نداشته و باید تعویض گردند؛ پس از حدود ۲۰ سال باید پنجره های دوجداره را تعویض کنید. البته این مسئله به کیفیت و نوع مواد استفاده شده، نصب صحیح و حرفه‌ای و محل قرار گرفتن پنجره ها ممکن است بین ۱۰ تا ۳۵ سال تغییر پیدا کند.

پنجره های دوجداره

بیشتر بدانید:ده نکته مهم در خرید پنجره دو جداره

طول عمر پنجره های دوجداره

عملکرد و طول عمر پنجره های دوجداره بر مبنای کاهش هدایت گرما و سرما بین دو جداره شیشه می باشد و همچنین صدا با وجود این پنجره ها بین محیط داخل و خارج به طرز فوق العاده ای کم می شود. طول عمر پنجره های دوجداره با کیفیت مواد استفاده شده اندازه شکاف بین قاب درونی و بیرونی، تفاوت‌های دما، طرزساخت و مکان نصب برحسب موقعیت جغرافیایی و نوع کاربری آن بستگی دارد و می‌تواند متفاوت باشد.

اغلب پنجره های دوجداره با توجه به مواردی که گفته شد معمولاً ۱۰ تا ۳۵ سال دوام دارند. البته باید گفت که طول عمر این پنجره‌ها حدود ۴۰ سال می باشد و با گذشت زمان تاثیری بر روی عملکرد این پنجره ها نمی تواند داشته باشد. اما معمولاً برای اینکه همان زیبایی و کارآیی روزهای اول را داشته باشند، پس از زمانی باید آنها را تعویض کرد.

تاثیر یراق آلات در طول عمر پنجره های دوجداره

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در ماندگاری پنجره های دوجداره یراق آلات مناسب است. برای هر پنجره دوجداره باید یراقی انتخاب شود که بتواند وزن وارد شده را تحمل کند تا شاهد عواقب ای مانند خارج شدن لنگه از رگلاژ و همچنین مشکلات باز و بسته شدن پنجره دوجداره نباشد.

اگر یراق با توجه به اندازه گیری لنگه انتخاب شود؛ عملیات فیتینگ میان لاستیک آب بندی و پروفیل به درستی صورت خواهد گرفت. یراق پنجره می‌بایست باعث باز و بسته شدن نرم و آسان پنجره شود و کمترین میزان فشار فیزیکی به دستگیره صورت گیرد. یراق هایی که انتخاب می شود باید در برابر سرما گرما و رطوبت مقاوم باشند تا دچار خوردگی نشوند. تمام اینها نیازمند طراحی دقیق در مکانیزم یراق پنجره می باشد.

یراق آلات پنجره دوجداره

نشانه های تعویض پنجره دوجداره

شیشه های شکسته یا ترک خورده : شیشه های شکسته و ترک خورده علاوه بر این که بسیار خطرناک می باشند و خطر ریزش را دارند؛ بهره‌وری انرژی بسیار پایین خواهند داشت. بنابراین با دیدن ترک بر روی پنجره دوجداره حتما آن را تعویض کنید.

شکسته شدن شیشه دوجداره

عایق بندی و آب بندی نامناسب: زمانی که شیشه های دوجداره عایق بندی نامناسبی داشته باشند هنگام لمس آن گرما یا سرمای بیرون را کاملاً حس خواهید کرد و یا زمانی که کنار پنجره ایستاده این تغییرات دمایی را کاملاً به طور محسوس احساس خواهید کرد. البته علاوه بر سرما و گرما صدا های بیرون را نیز به راحتی می شنوید.

بخار گرفتن پنجره دوجداره

پنجره های دوجداره نباید بخار بگیرند و به همین دلیل در قدم اول باید فهمید که بخار از کجا آمده است. اگر بخار بر روی شیشه بیرونی دیده شود به این معنی است که عایقکاری پنجره ها خوب بوده و هوای گرم بیرون نمی‌رود، اما اگر شیشه داخلی پنجره بخار آب گرفته است مخصوصاً در منازلی که تهویه مناسبی ندارند؛ بهتر است تهویه خانه را اصلاح کنید

 

اختلال در باز و بسته شدن پنجره: اگر پنجره دوجداره شما سفت و سخت باز و بسته می شوند و یا در حین باز و بسته شدن گیر می کند و سرما از اطراف لنگه های بازشو پنجره دوجداره وارد می شود؛ بهتراست که در ابتدا در و پنجره‌ها را دوباره رگلاژ کنید. در واقع باید گفت با رگلاژ کردن؛ معمولاً ۹۰ درصد مشکل شما حل خواهد شد. اما اگر همچنان مشکلتان به قوت خود باقی ماند، باید گفت که زمان تعویض آنها فرارسیده است.

بخار زیاد بر روی پنجره های دوجداره: به طور عمده باید گفت که پنجره های دوجداره نباید بخار بگیرند و به همین دلیل در قدم اول باید فهمید که بخار از کجا آمده است. اگر بخار بر روی شیشه بیرونی دیده شود به این معنی است که عایقکاری پنجره ها خوب بوده و هوای گرم بیرون نمی‌رود، اما اگر شیشه داخلی پنجره بخار آب گرفته است مخصوصاً در منازلی که تهویه مناسبی ندارند؛ بهتر است تهویه خانه را اصلاح کنید.

طول عمر پنجره دوجداره
اما اگر بخار بین دو شیشه باشد این نشانه خوبی نیست و نشانه این است که عایق‌بندی شیشه های شما دچار مشکل شده است و باید آنها را تعویض کنید. معمولا این اتفاق در پنجره های دوجداره که ۱۰ سال از زمان نصب آنها می گذرد رخ می دهد؛ در این صورت باید حتما آنها را تعویض کرد.

بیشتر بدانید:انتخاب بهترین یراق آلات و پروفیل پنجره دوجداره

نگهداری و افزایش طول عمر پنجره های دوجداره

نگهداری صحیح برای ماندگاری پنجره های دوجداره باعث طول عمر و بهبود عملکرد آنها خواهد شد. در زیر به چند روش برای نگهداری و افزایش کارایی این پنجره ها در طول زمان اشاره خواهیم کرد:

  1. روغن کاری یکی از کارهایی است که باعث روان شدن باز و بسته شدن پنجره شما می شود. برای این کار می توانید از روغن هایی مانند روغن خیاطی که رقیق هستند؛ و روغن کاری قطعات یراق آلات استفاده کنید
  2. استفاده از استپر پنجره برای زمان‌هایی که لنگه در باز است
  3. هنگام شستشوی پروفیل از مواد شوینده استون دار و یا بنزین و الکل استفاده نکنید. چرا که به مرور زمان باعث پوسیدگی پروفیل می شود
  4. قرار دادن اهرم دستگیره پنجره در زوایای ۳۰، ۹۰ و ۱۸۰ یکی از راه‌های جلوگیری از پوسیدگی قطعات است
  5. پوشاندن شیشه های دوجداره هنگام جوشکاری
  6. بهبود عایق بندی بازشو پنجره های دوجداره با رگلاژ مجدد
  7. برای جلوگیری از خشک شدن لاستیک درزگیر عاقلانه است که هر ۶ ماه یکبار با آب و صابون شسته شود

همانطور که گفته شد طول عمر پنجره های دوجداره؛ کیفیت مواد استفاده شده، شرایط اقلیمی منطقه و نوع کاربری آن و تمامی اصول درست و حرفه‌ای در هنگام نصب می تواند متفاوت باشد. اما به طور متوسط طول عمر پنجره های دوجداره معمولاً بین ۱۰ تا ۳۵ سال می تواند متغیر باشد.

سرمایه‌گذاری برای پنجره های دوجداره و تعویض آنها در ابتدا شاید یک هزینه اضافی به نظر برسد، اما این کار در طولانی مدت به نفع شما خواهد بود و در واقع یک صرفه‌جویی می‌باشد چرا که می توانید از بهره وری انرژی امنیت و راحتی آن لذت ببرید.

شرکت فاراد پنجره با سابقه ۱۰ ساله توانسته است سیستم های درب دو جداره و پنجره upvc رو با بهترین کیفیت ارائه دهد. پروفیل استفاده شده در این شرکت ویستا بست و یراق آلات roto آلمان برای شما عزیزان می باشد. برای ارتباط با ما با شماره های درج شده در سایت تماس بفرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top