skip to Main Content

پنجره سنتی ‌با ویژگی های دوجداره + قیمت ۱۴۰۲

قیمت پنجره سنتی دوجداره  فاراد با توجه به نوع پنجره که آلومینیومی دوجداره و یا upvc دوجداره باشد از قرار هر متر مربع 8 تا 14 میلیون و با توجه به طرح ها متقاوت است. این قیمت در مورخه زمستان 1402 بروزرسانی شده است.

پنجره سنتی در گذشته در انواع مختلف چوبی تولید می گردید و امروزه نیز تولیدات این محصول ادامه دارد. اما یکی از مزایای پنجره سنتی فاراد ، عایق بودن و دوجداره بودن این محصول می باشد.

پنجره سنتی فاراد یک محصول کاملا متمایز می باشد که به صورت کاملا عایق و دوجداره تولید می گردد. یک محصول خاص و مناسب جهت معماری های سنتی .

 

انواع طرح های پنجره ارسی فاراد

شما می توانید از محصول پنجره دوجداره سنتی فاراد پنجره در معماری های سنتی ، مرمت آثار باستانی ، رستوران های سنتی ، فضاهای سنتی استفاده کنید. این محصول پاسخگوی نیاز معماران در پروژه های سنتی می باشد که علاوه بر اینکه کاملا عایق و دوجداره است ، طرح های گره چینی و شیششه های رنگی در اشکال تعریف شده سنتی در آنها بکار رفته شده است.

پنجره سنتی فاراد پنجره

همه ما ممکن است در هنگام بازدید از بناهای تاریخی و آثار باستانی کشورمان ایران به سبک های معماری مختلف با پنجره های سنتی و ارسی  بر خورد کرده  باشیم  و محو در زیبایی این آثار و پنجره های زیبای آن بنا شده باشیم.

بناهایی مثل مسجد نصیر الملک شیراز، باغ دولت آباد یزد ، با آن پنجره های رنگی و گره چینی های زیبا که در هنگام تابش نور خورشید نقوش زیبا و اصیل و قابل تفسیری را بر روی زمین از خود به نمایش می گذارند. رقص نور با ساز چوب و شیشه.

پنجره سنتی
مسجد نصیر الملک شیراز

 

با روی آوردن معماران به به اجرای نماهای سنتی و مطابق با معماری ایرانی، نیاز به استفاده از این نوع پنجره های سنتی و ارسی ، پیدا می شود. پنجره های سنتی و ارسی استفاده شده در بناها و آثار معماری کهن ما از زیبایی خاصی برخوردار هستند و در زمان خود از بهترین انواع پنجره های موجود بوده اند.

قیمت پنجره سنتی فاراد
قیمت پنجره سنتی فاراد

اما امروزه استفاده از همون مدل از پنجره ها با توجه به اینکه عایق گرما ، سرما و صوت نمی باشند در معماری های سنتی نوین توجیح ندارد از اینرو نیاز به محصولی که هم آن زیبایی ها را داشته باشد و هم عایق باشد احساس می شد.

از اینرو مجموعه فاراد پنجره اقدام به تولید محصولی نمود بنام پنجره دوجداره سنتی و سبک ارسی . این محصول منحصر بفرد همان زیبایی های پنجره های قدیمی سنتی و ارسی را دارد با همان نقوش زیبا و اصیل ، تنها با این تفاوت که محصول نهایی به صورت پنجره دوجداره upvc و یا آلومینیومی ترمال بریک می باشد.

پنجره سنتی یزد
باغ دولت آباد یزد

چرا پنجره سنتی فاراد؟

مجموعه فاراد پنجره اقدام به تولید محصولی نمود بنام پنجره دوجداره سنتی و سبک ارسی . این محصول منحصر بفرد همان زیبایی های پنجره های قدیمی سنتی و ارسی را دارد با همان نقوش زیبا و اصیل ، تنها با این تفاوت که محصول نهایی به صورت پنجره دوجداره upvc و یا آلومینیومی ترمال بریک می باشد.

پنجره سنتی فاراد در قم
پنجره سنتی فاراد در قم/قیمت پنجره سنتی فاراد

با توجه به سبک معماری استفاده شده شما می توانید از پنجره دوجداره upvc سبک ارسی و پنجره آلومینوم ترمال بریک سبک ارسی استفاده نمایید.

در تولید این محصول از طرح های اصیل گره چینی که هر یک تفاسیر مربوط به خود را دارد استفاده می شود و یک محصول اصیل و تفسیر محور با طول عمر بسیار بالا و مقاوم در برابر باران و گرد و خاک و تابش  اشعه ماوراء بنفش نور خورشید می باشد.

پنجره سنتی فاراد در مهر ویلای کرج
پنجره سنتی فاراد در مهر ویلای کرج/قیمت پنجره سنتی فاراد

مزایای محصول پنجره سنتی فاراد

  • عایق صوت، گرما و سرما
  • طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر گرد و خاک ، باد و باران و تابش نور خورشید
  • زیبایی خاص
  • قابل تولید در انواع طرح ها و سبک های معماری سنتی
  • قیمت مناسب تر نسب به پنجره ارسی تولید شده با چوب
  • مقاومت بالای پنجره و و تحمل وزن یراق آلات مصرفی با توجه به وزن دکور های گره چینی

بیشتر بدانید :برای دیدن انواع طرح ها و نمونه های قابل اجرا و همچنین پروژه های انجام شده وارد لینک زیر شوید:

تنها تولید کننده پنجره ارسی upvc + آلومینیوم

پنجره سنتی رنگی

پنجره سنتی فاراد در طرح ها  و رنگ های مختلف و با توجه به سبک معماری ساختمان قابل تولید می باشد.

در این پنجره های رنگی از شیشه های 3 میل اوکراینی و طلق های رنگی پلی کربنات استفاده می شود که با ساختار مخصوصی که جهت دوجداره کردن شیشه انتخاب شده است ، دکور تولید شده در بین فضای دوجداره شیشه کاملا محفوظ و مقاوم در برابر تابش نور خورشید خواهد بود.

پنجره سنتی ارسی
قیمت پنجره سنتی فاراد

چگونگی محاسبه قیمت پنجره سنتی فاراد

قیمت پنجره های دوجداره سنتی با توجه به طرح و متریال پنجره ها محاسبه می گردد. نوع متریال پنجره upvc و یا آلومینیوم بودن با  توجه به شرایط آب و هوایی محل نصب پنجره مشخص می گردد.

بعنوان مثال در مناطق گرمسیر با تابش مستقیم نور خورشید حتما از پنجره های آلومینیومی استفاده می شود. بعد از انتخاب نوع متریال پنجره قیمت پنجره سنتی با توجه به طرح درخواستی مشتری تعیین می گردد.

قیمت پنجره سنتی فاراد
قیمت پنجره سنتی فاراد

عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره سنتی فاراد

  • نوع پنجره دوجداره ، آلومینیومی یا upvc
  • طرح گره چینی

اشکال مختلف پنجره در گذشته

1- پنجره نوع “کوه” کو – و  ، این نوع پنجره قدیمی یک دریچه کوچک و باریک بود که اغلب در نزدیکی  سقف ساختمان ها تعبیه می شد، با توجه به اهمیتی که به محرمیت و حریم شخصی در معماری ایرانی اسلامی داده می شد، از این سبک از پنجره ها زیاد استفاده می شد. بعد ها از این نوع پنجره قدیمی در مناره مساجد استفاده می شد.

مدل پنجره قدیمی
مدل پنجره مورد استفاده در مناره مساجد

2- مدل پنجره های مشبک چوبی

پنجره های مشبک چوبی جهت جلوگیری از شدت تابش آفتاب به داخل بنا استفاده می شد ، در ساختار این نوع پنجره ها از انواع نقوش گره چینی در طرح های اسلیمی و هندسی استفاده می گردد.

3- پنجره قمریه و قندلیه

در سبک معماری کشور  مصر  پنجره های معروف به قمریه و قندلیه اهمیت ویژه ای داشت . این پنجره ها پوششی از جنس سنگ یا گچ مشبک یا چوب خراطی شده با شیشه های رنگین داشتند.

پنجره های قندلیه به دو صورت در بنا استفاده می شد: در مدل پنجره های قندلیه ساده یک جفت پنجره مستطیل شکل  با دو آستانه  قوسی به نام پنجره های دوقلو در کنارهم قرار گرفته می شدند. ودر بالای هر یک پنجره ای دایره یا بیضی شکل به نام قمریه تعبیه می گردید .پنجره های قندلیه

 

از دیگر انواع پنجره قدیمی می توان به انواع پنجره های ارسی ، پنجره های 5 دری 3 دری و روزن های قدیمی اشاره کرد.

جهت سفارش محصول پنجره دوجداره سبک ارسی و سنتی با واحد فروش به شماره 22895334 – 22895430 تماس حاصل فرمایید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

تعداد 0 نظر و سوال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top